Hirdetés
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
viizo
tag
válasz OCTAMD #22395 üzenetére
Van nálunk két Corolla új koruk óta, mindkettő teljesen korrekt autó, soha egyikkel sem volt gond, nem csörög-zörög, minden jól működik - mindig mulatságos ezeket a 'van a haverjaimnak és a Corolla egy sz@r', meg 'legalja autó' kommenteket olvasni.
Mint ahogy sem egészen mindegy, hogy a haverjaidnak saját autójuk, vagy alájuk rakta egy cég az alsópolcos biznissz edísönt? Utóbbi esetben igazuk lehet, bár általában mindegyik Corolla kifejezeten rossz szokott lenni a területisek beszámolói szerint: nem mennek háromszázötvennel, nem gyorsulnak csak kétszáz másodperc alatt fel harmincra, bőg és béget a motorjuk a hibrideknek állandóan. Autópályára ezekkel ki sem lehet menni, mert meghalsz, eltipornak vele olyan tetűlassúak, ráadásul mivel nincs zajszigetelés, így egymillió-trillió decibeles, rakétaindítással egyenértékű zaj van bent 60-es tempónál is.
Ezek a csoportok irtó félrevezetőek - a csoportban szted a tagok többsége minden nap leírja hogy 'ma is jó volt az autóm'? Vagy esetleg csak a nyűgöket gépelik be azonnal, vagy kérnek segítséget. Ha csak ezeket a fb csoportokat olvasná az ember, az ereit felvágná és bezúzatná az összeset, mert hát ezek négykerekű kukák, ugye. Hibátlan autó? Nem. Lehetne fejleszteni több téren? Igen. De nagyon sok az olyan tulaj, akinek nincsenek különösebb nyűgjei, és számos ok miatt szereti a kocsiját, amit vett, vagy épp nem vmi céges low-end verzióban ül. -
viizo
tag
válasz pècsimunkás #22300 üzenetére
Igen, ezt a Corolla gyári kisakksiját a Toyota benézte pár évjáratnál, szerencsére nem drága tétel, de bosszantó ha minden előjel nélkül megpurcan. Maga a hibrid akku nem problémás, és az 10 évig amúgy is garis (érvényes hibridgarancia esetén).
@Imy: hybrid, benzines ugyanaz, a kisakkuról indít a hibrid is. (a hibrid akkunak csak a Corolla meghajtásában és pár egyéb dologban van szerepe, de alapból nem az indít).
[ Szerkesztve ]
-
viizo
tag
válasz pècsimunkás #22297 üzenetére
Igen, csak ez a 'gyári akku a top' pont ezeknél az új Corolláknál dőlt meg ebben az esetben, kérdezz meg egy márkaszervizes Toyota szerelőt, de még annál is jobb mintát ad, ha megnézel egy E210 (2019- től gyártott) Corolla csoportot és rákeresel, hogy akkumulátor, hogy hány E210 tulajnak hullott be bőven 3 éves kora előtt vagy épp akörül. Az hogy az Avensisemben is kibírt vagy 8 évet a gyári, itt ezeknél pont nem mérvadó - teljesen más autó, és teljesen más beszállító, a méltàn híres Mutlu . Ha megkotlik ez a top termék, a 3 éves alapgariidőn belül a Toyota ingyen kicseréli őket - néhány extra pechesnek 2-3x is volt ezzel egy kis extra köre, akinek ismét ilyen akkut tettek be (a kicsit is szerencsésebbeknek már nem Mutluval pótolták). A legszebb, hogy van amikor se kép, se hang az autónál úgy, hogy előtte fél nappal még mentek vele, van amikor karácsonyfa lesz a műszerfal, és van amikor minden működik, kivéve az elindulást, mert épp csak az indítóàram nincs meg.
De látva, hogy a kereskedőnek 'nincs erre ideje', vásárlóként lehet el is engedném ezt a konkrét autót. -
viizo
tag
válasz Tibko8 #22292 üzenetére
Van több olyan Corolla, amiben a gyári kisakku elég hamar (akár 1-2-3 évesen) megpusztul, előjele nem mindig van, hibakódot pedig nem mindig dob, csak egyszerűen nem indul.
De pl. nekünk az 5 éves Corollában is csak elővigyázatosságból lett lecserélve, a másik pedig még csak 2 éves, de ha kibírna a gyári akku 5 évet, ott is csere. Nagy a beszállítói minőségi szórás a gyári kisakkuknál, mert a méltán híres Mutlu cég gyártja . Ha kuka a kisakku, akkor gyorsan bele normális akkut, és a Corolla hibrid golyóálló, hacsak nem hajtotta szét vmi versenyzőnek készülő területi képviselő. Akkufeszültséget mért a kereskedő? -
viizo
tag
Az új Corollák közül van egy 1.6-os Corolla (2019-es) a családban kéziváltóval, amit viszonylag gyakran vezetek, nekem pedig egy fiatalabb 1.8 hibridem van, utóbbi nyilván automata.
A hibridet össze sem lehet hasonlítani a sima benzinessel, annyival jobb vezetni - milliószor kényelmesebb, kellemesebb az automata, sokkal jobb az egész rendszer, ráadásul egyáltalán nem érzem gyengébbnek a kevesebb lóerő ellenére, mint az 1.6-ost. A fórumokon az egynyolcast előszeretettel csigázzák, hogy jajjdetetűlassú, ehhez képest kellemes meglepetés volt és a mai napig is az. Erősebb autóból ültem át, de a hibridet nem éreztem lassúnak sehol még, ráadásul megindulni eléggé meg tud városban, és autópályán is tud menni.
A hangot illetően féltem a 'bégetéstől', de gyakorlatban a leginkább túlfújt valami az újságírók részéről - ha nyomod a gázt, akkor pörög, ha nem, akkor alig hallani. Mentem több mint 3000 km-t nemrég, nagy részét pályán, a motor annyira alacsony fordulaton megy, hogy döbbenet, amikor a többi benzines már 4000-en üvölt, ez legtöbbször 2000-es fordulat alatt surran, és max csak gyorsításkor megy fel 4-5000-re.
Ami problémásabb, hogy az aszfaltra érzékeny, több aszfaltfélén elég hangos tud lenni (még a legcsendesebb közé tartozó abroncsokkal is), míg más aszfalton ugyanolyan tempónál abszolút csendes.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Blu-ray lejátszók
- Hardcore café
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- Opel topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Építő/felújító topik
- Egészséges életmód
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest