Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #2163 üzenetére
Első sorban nem az számít, hogy ki mit "reklámoz", hanem, hogy a gyártó mennyi jótállást vállal a termékre. (Jogvita esetén viszont jól jön egy a gyártó oldaláról mentett fotó a gyári garanciáról, vagy a termék dobozán a gyári garanciát hirdető felirat fotója, ill. maga a doboz.)
A TCL televíziók esetében ez 5 év. Amennyiben a Telekom a hivatalos hazai importőrtől vásárolja a TCL termékeket, úgy semmi problémája nem lehet azzal, hogy az 5 év gyári jótállást továbbadja a fogyasztónak.
Erre egyébként jogszabály is kötelezi.
Az 1 éven túl felmerülő esetleges garanciális igény esetén (de akár azon belül is) sem küldhet tovább a "szervizhez", hogy velük intézd a javíttatást/cserét, mert a fogyasztói szerződést velük kötötted, ők felelnek egyetemlegesen a garanciális jogaid biztosításáért.
Tehát amennyiben szükséges, nyugodtan fordulj hozzájuk. (Fordulhatsz közvetlenül a szervizhez is, ha számodra az a kényelmesebb, egyszerűbb, de a lényeg, hogy erre a forgalmazó nem kötelezhet. Ez a te döntésed.)
Ha pedig esetleg "saját szakállukra", a hazai importőrt megkerülve ők maguk szerzik be a TCL termékeket, akkor a törvény értelmében importőrré válnak, tehát megint csak kötelesek a gyári jótállást továbbadni. (Ráadásul közvetlen beszerzés, és EU-s képviselet hiányában, még gyártónak is minősülnek, tehát nem csak a fogyasztói jogokért, de még a termékbiztonságért is ők felelnek.)
Plusz info-ként érdemes tudni, hogy idén augusztustól a hazai fogyasztóvédelem nagyobb hatáskört kapott, mert immár a teljes ellátási láncot ellenőrizheti (forgalmazó, nagykereskedő, importőr, gyártó, és még ezek raktárai is), amennyiben a lánc végén a fogyasztó áll. Ez egy nagyon-nagyon fontos lépés a hazai fogyasztóvédelem történetében, és nagyon jó dolog a fogyasztókra nézve. (Pláne azok után, hogy az elmúlt évtizedben mennyire "megnyirbálták" a fogyasztóvédelem hatáskörét.)
És még azt is érdemes tudni, hogy amennyiben a Telekom minden hazai fogyasztónak a fentieket kommunikálja (márpedig az itteni hozzászólások alapján így tűnik), akkor még a GVH felé is lehet tenni közérdekű bejelentést.
Hiszen nem elszigetelt esetről van szó, hanem több száz, vagy több ezer fogyasztót érintő jogsértésről. (Fogyasztók széles körét érintő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.)
Arra vonatkozóan ugyanis nekik van hatáskörük intézkedni.
Legyetek mindig tudatos fogyasztók! -
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Macska topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Call of Duty: Black Ops 6
- Futás, futópályák
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bluetooth hangszórók
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mielőbb díjat rakatnának a görögök az olcsó csomagokra az EU-ban
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 Pro, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- 24" Eizo FlexScan EV2146W, 1920X1200 és 22" Eizo FlexScan EV2216W monitorok szépek, talp nélkül
- AKCIÓ! MSI B550 R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- ÚJ Lenovo Legion Pro 5 16IRX9 - 16" WQXGA 165Hz - i5 14500HX - 32GB - 1TB - RTX 4060 - 3 év garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged