- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ASUS notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen videókártyát?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Akciókamerák
- RAM topik
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Milyen TV-t vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #2163 üzenetére
Első sorban nem az számít, hogy ki mit "reklámoz", hanem, hogy a gyártó mennyi jótállást vállal a termékre. (Jogvita esetén viszont jól jön egy a gyártó oldaláról mentett fotó a gyári garanciáról, vagy a termék dobozán a gyári garanciát hirdető felirat fotója, ill. maga a doboz.)
A TCL televíziók esetében ez 5 év. Amennyiben a Telekom a hivatalos hazai importőrtől vásárolja a TCL termékeket, úgy semmi problémája nem lehet azzal, hogy az 5 év gyári jótállást továbbadja a fogyasztónak.
Erre egyébként jogszabály is kötelezi.
Az 1 éven túl felmerülő esetleges garanciális igény esetén (de akár azon belül is) sem küldhet tovább a "szervizhez", hogy velük intézd a javíttatást/cserét, mert a fogyasztói szerződést velük kötötted, ők felelnek egyetemlegesen a garanciális jogaid biztosításáért.
Tehát amennyiben szükséges, nyugodtan fordulj hozzájuk. (Fordulhatsz közvetlenül a szervizhez is, ha számodra az a kényelmesebb, egyszerűbb, de a lényeg, hogy erre a forgalmazó nem kötelezhet. Ez a te döntésed.)
Ha pedig esetleg "saját szakállukra", a hazai importőrt megkerülve ők maguk szerzik be a TCL termékeket, akkor a törvény értelmében importőrré válnak, tehát megint csak kötelesek a gyári jótállást továbbadni. (Ráadásul közvetlen beszerzés, és EU-s képviselet hiányában, még gyártónak is minősülnek, tehát nem csak a fogyasztói jogokért, de még a termékbiztonságért is ők felelnek.)
Plusz info-ként érdemes tudni, hogy idén augusztustól a hazai fogyasztóvédelem nagyobb hatáskört kapott, mert immár a teljes ellátási láncot ellenőrizheti (forgalmazó, nagykereskedő, importőr, gyártó, és még ezek raktárai is), amennyiben a lánc végén a fogyasztó áll. Ez egy nagyon-nagyon fontos lépés a hazai fogyasztóvédelem történetében, és nagyon jó dolog a fogyasztókra nézve. (Pláne azok után, hogy az elmúlt évtizedben mennyire "megnyirbálták" a fogyasztóvédelem hatáskörét.)
És még azt is érdemes tudni, hogy amennyiben a Telekom minden hazai fogyasztónak a fentieket kommunikálja (márpedig az itteni hozzászólások alapján így tűnik), akkor még a GVH felé is lehet tenni közérdekű bejelentést.
Hiszen nem elszigetelt esetről van szó, hanem több száz, vagy több ezer fogyasztót érintő jogsértésről. (Fogyasztók széles körét érintő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.)
Arra vonatkozóan ugyanis nekik van hatáskörük intézkedni.
Legyetek mindig tudatos fogyasztók! -
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mobilinternet
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Napelem
- BestBuy topik
- PlayStation 5
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- ASUS notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 512GB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone 8 Plus 64GB / 12 hó jótállással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2190, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest