Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SSJPeter

    őstag

    Meg szeretnék osztani egy negatív tapasztalatot az Ipon Computerrel kapcsolatban!

    Történt,hogy még februárban vásároltam tőlük egy Gigabyte GTX 260 Super OC típusú videókártyát ami sajnos annyira túl volt húzva,hogy még a gyári órajeleit sem vitte stabilan.
    Textúrahibákat produkált a gyári órajelek használata mellett.
    Sajnos bele tellett egy pár hétbe,hogy detektáljam a problémát de sajnos nem tudtam ezzel foglalkozni egy jó darabig de azért írtam az IPon-nak egy e-mailt amiben közöltem a tényállást amire egy nagyon barátságos,számomra kedvező választ kaptam:

    Na gyanútlanul mondtam magamban, ez tényleg egy korrekt cég.
    Június 2.-án vissza is vittem a videókártyát amiben leírtam a hibát és kértem a javítást vagy a cserét.
    Biztosítottak róla,hogy az ügyintézés 15 napon belül meg fog történni és ,hogy majd értesítenek.
    Eltelt 18 nap és nem hívtak,bár békéscsabai vagyok felmentem Bp.-re és személyesen kértem magyarázatot mivel telefonon nem lehet garanciális ügyintézésről még csak infót sem kérni.
    Csak e-mailben vagy telefonon.
    A hozzáállás ezúttal már közömbös volt...már csak azt mondták,hogy ők törekszenek a 15 nap betartására de most ezt nem tudták megtenni,de abban maradtunk mivel cserekártyát nem kértem (mert nem erre van szükségem!),hogy legkésőbb e hét hétfőig tehát tegnapig elküldik a kártyát és még a postát sem kell fizetnem és,hogy majd e-mailt kapok róla...
    Nos azóta is kapom azt az e-mailt,tegnap írtam nekik és annyit mondtak majd értesítenek semmi egyebet,láthatólag egyáltalán nem érdekli őket a dolog.

    Arra hivatkoztak,hogy nekik sem küldi a szerviz...na de könyörgöm,én ezt a videókártyát nem a szerviztől vettem hanem tőlük kisker feltételek mellett, de főleg kisker áron,engem nem érdekel ők ezt hogyan intézik el a szervizzel.
    Ha egy kis jóindulat szorult volna beléjük már kicserélték volna ők ennyi idő alatt,ők meg majd elintézik a szervizzel.

    Jelenleg az Ipon épp jogszabályt sért mert ez a késedelem nekem jelentős kényelmetlenséget okoz!

    Szintén tőlük vettem egy 100.000Ft-os videókártyát, költségekbe vertem magam és szeretném eladni a GTX 260-amat, a pénzemhez szeretnék jutni, de így nem tudom megtenni ki tudja még meddig de az e-mailjük alapján joggal gondoltam,hogy 15 napon belül el lesz intézve!

    Senkinek nem ajánlom,hogy tőlük vásároljon,én nem egy dolgot vásároltam már ott de az első és szerintem utolsó garanciális ügyem náluk.
    Nem kérek többet belőle!
    Bele fog ez telni még hetekbe,hogy megkapjam a kártyámat mert magasról tesznek rá.

    [ Módosította: bolondember ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz SSJPeter #2846 üzenetére

    Ha figyelmesen megnézitek az e-mailt amit az Ipon-tól kaptam akkor látható,hogy azt Répás Tamás írta vagyis HUNRepa...aki itt is elég barátságos hangnemben írogat csak hát sajnos semmi köze a valósághoz annak amit nekem írt,mert az IPon nem törekszik a 15 nap betartására,ha erre törekedne már kicserélte volna a kártyát!

    A jogszabály kimondja ha a garanciális javítás határidőn belül nem lehetséges cserélni kell a terméket!
    Egyenlőre még csak ide írtam ha holnap után vagyis 4 hét után nem kapom kézhez a kártyát panaszt teszek a boltban,a fogyasztóvédelemnél és lehet bírósághoz fordulok!

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz HUN]Repa #2848 üzenetére

    Akkor nézzük sorban tényleg.
    Igen "egyből" 18 nap után valóban felajánlottátok a cserekártyát miután Békéscsabáról felmentem Budapestre érdeklődni.
    Na de a cserekártya az nem azt jelenti,hogy kicseréltétek volna a kártyát egy másik ugyanolyanra hanem adtatok volna ideiglenesen egy 8800GT-t addig is!
    Légszíves ne csúsztass mert még ezt is csak az után ajánlottátok fel miután visszamentem oda és nem magatoktól!
    Nekem ilyen típusú cserekártyára nincsen szükségem, nekem egy működőképes GTX 260 Super OC kártya kell amit a mai napig nem kaptam pedig teljes áron megvettem még februárban!

    "Mivel te egyáltalán semmilyen ilyen kártyát cserét ,javítást nem kérsz ,márpedig jogilag neked ez járna... mindenképpen a pénzedet akarod visszakapni."

    Ez egyszerűen aljas hazugság és nem igaz!

    Javítást vagy garanciális kicserélést kértem és kérek most is!
    Kérem a kijavított kártyát vagy egy másik ugyanolyat!

    Ezzel mentem oda és a mai napig az égegyadta világon nem kaptam semmit!
    Amit ti felajánlottatok az egy 8800GT vagy 9800GT volt ideiglenes használatra és még ezt se magatoktól tettétek hanem a személyes ráhatásomra!

    Már mondtam,nekem ez nem kell, a saját kijavított vagy kicserélt kártyám kell!
    Az,hogy én azzal mit akarok csinálni marhára rám tartozik,kifizettem érte a vételárat még februárban mégis működőképes kártyát nem tudtam és nem tudok használni a mai napig sem!

    Azért írtam ide mert a múlt héten 100%-os garanciát kaptam,hogy még a hét elején nálam lesz a kártya és még kilátásba sincsen!

    27 napja várok,hogy a szervizetek megjavítsa a kártyámat és még nektek áll feljebb! :(((

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz HUN]Repa #2849 üzenetére

    Annyit kérek,hogy még a héten legyen itt a kártyám megjavítva vagy kérek helyette egy ugyanolyat!
    Újat!

    Marhára inkorrekt kérés valóban amikor a pénzem már február óta nálatok van!
    Miért kértem volna pénzt amikor tudom azt soha büdös életben nem ad vissza senki???
    Logika sincsen benne!
    Aki olvassa gondolkozzon már ezen el.
    Itt az Ipon próbálja jó színben feltüntetni magát pedig ha egy kis gerinc lenne bennük már rég kaptam volna egy újat és nem csinálnám ezt a cirkuszt.

    És igen jogszabályt sértetek mert nekem jelentős kényelmetlenséget okoztok!

    Bárki aki ilyen helyzetbe kerül hivatkozzon erre!

    Az e-mailjeimet meg nyugodtan linkeld be mindent vállalok valóban lefikáztam a gigabyte-ot amiért ilyen kártyát gyárt!
    Teljes joggall!

    Kékhalálok,crashelések,fagyások!
    Sok sok álmatlan éjszakám volt vele!

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    Igazából nem voltam még teljesen pipa de azzal,hogy engem megvádoltok,hogy én nem fogadtam el a garanciális cserét és a "cserekártya" kifejezést olyan színben tüntetitek fel mintha ez a termék garanciális cseréjét jelentené és nem egy cserébe felkínált ideiglenes kártyát azt kell mondjam aljas húzás!
    Mert igen ezt én valóban nem fogadtam el.
    Már bocs ki akarna egy 8800GT-t használni amikor GTX 260-at vett?

    Senkinek nem ajánlom még egyszer ezt a céget!
    Az a baj,hogy van még eg GTX 470-em amit tőlük vettem.
    Isten adja,hogy ne legyen vele baj. :(

    Meg még hogy nem telt le a 15 munkanap...21 munkanap telt el de látszik ez a sablon szövegük.

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz SSJPeter #2851 üzenetére

    Ám valóban ha a héten nem lesz itt a kártya kijavítva és nem tudtok nekem egy teljesen új ugyanolyat szállítani akkor nincs más lehetőségem mint a pénzem visszakérni mert ebben az esetben ahhoz is jogom van.
    De ezt most kérem először,itt, és csak feltételesen!
    Én ezt eddig nagyon türelmesen és korrekt módon intéztem de ha még egyszer hazugnak neveztek és állítjátok,hogy ti az első perctől kicseréltétek volna új ugyanolyanra már nem fog érdekelni,hogy kicserélitek-e vagy sem bírósághoz fordulok!
    És a legkevésbé sem anyagi kártérítésért hanem azért hogy majd 6 hónap múlva be tudjam ide linkelni a bíróság elmarasztaló végzését és akkor majd talán nem tudjátok más gyanútlan vásárlóval megtenni amit velem!

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    Nos,hogy szép kerek legyen ez a történet és,hogy bizonyítsam az igazamat mely szerint én javítást vagy garanciális cserét kértem ugyanolyan kártyára úgy döntöttem belinkelem az összes e-mailt amit az Ipon-nal váltottam.
    Nem szégyenlek benne semmit kivéve azt,hogy az elején megfordult a fejemben egy pillanatra,hogy így adom el a hibásan a kártyát itt a PH!-n mert tudtam,hogy ez a garanciális ügyintézés macerás dolog lesz de erőt vettem magamon és még is a nehezebb utat választottam.
    Ezért bár nem követtem el ezt a dolgot még sem, elnézést kérek,hogy egyáltalán ilyen gondolat megfordult a fejemben.
    Azért meg,hogy ingerülten írtam nekik az vesse rám az első követ aki a sok szenvedés után nem tett volna hasonlóan,ráadásul nem is őket szidtam!
    A első e-mailben valóban felvetem,hogy nem kell "csere kártya" illetve,hogy talán nem akarok tovább ilyen kártyát használni és levásárlást kérek,de az Ipon szépen felvilágosított,hogy semmi ilyesmire nincs lehetőség.
    Cserélni fogják vagy javítani.
    A beszélgetés végére egyértelmű lesz,hogy pénzvisszafizetésről szó nincs és amit ők cserekártyaként említenek az egy csere 8800GT/9800GT a GTX 260 helyett amit valóban nem kértem.
    Én mindvégig javítást vagy kicserélést kértem,pénzt nem de itt van Június 30.-a és ez nem történt meg.
    Ráadásul most már mindenki láthatja engem vádolnak meg hazugsággal,hogy én eleve elutasítottam a garanciális cserét,dehogy is pont azt kértem,a "cserekártya 8800GT-t" utasítom el!
    Nem hinném,hogy kell többet mondanom aki nem akar így járni mint én olvassa el a 9 e-mailt eredeti szövegben!
    (Elnézést kérek a fórumtársaktól ezekért a hosszú hszek-ért de nekik is tanulságos lehet a dolog.)
    Többet nem írok ide.

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz SSJPeter #2846 üzenetére

    Elfogyott a szabad tárhelyem de az utolsó hsz-emben benne van az az e-mail ami onnan kitörlődött.
    A második képben konkrétan!

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz sasa311 #2856 üzenetére

    Lenyugszom,többet nem ragozom,elismerem nem meg felelő stílusú az első e-mailem sem de le is írom,nem rájuk haragszom hanem a gigabyte cégre 4 hónap szenvedés után és ennek tényleg köze nincs a gariztatáshoz.
    Persze várok,mit tudok csinálni?
    Nem lesz az még itt a héten ne hogy azt hidd.
    Ha nem kezdett volna el hazudni,2 hsz-el befejezem ezt az egészet.

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz Shad0w #2858 üzenetére

    Fenyegetőztem lehet,ostobaság volt de értem el valamit?
    Semmit,le is is írom félek a garanciáztatástól?
    Jártam már pórul.
    És nem lett igazam?
    DE.
    Mondtam,még a garanciáztatás előtt vettem náluk egy másik 100.000-es VGA-t többek között a válasz e-mail hatásásra (szép kis summa) és arra gondoltam,hogy belátható időn belül kicserélik a hibásat, eladom és így hozzájutok kb. 40.000Ft-hoz.
    Nos szükségem lenne arra a pénzre most is mert jelentős beruházás volt számomra a 100.000Ft forint,megköszönhették volna a bizalmamat azzal,hogy korrekt eljárásában részesítenek én kértem volna elnézést ez első e-mailért,esdekelve.
    Tévedsz nincs semmilyen 31 nap...15 nap van,valóban törekedni kell rá.
    DE nem hiszem,hogy nekem kell itt védekeznem,nem az Ipon lett átverve hanem én.

    kb. 44.500Ft+~95.000Ft-ot hagytam ott náluk február óta meg az évek során még ki tudja mennyit tehát a magam részéről megtettem akit egy vásárló és az első e-mail után a legutóbbi napoig csendben voltam mint a sír a cserekártya felajánlást még meg is köszöntem (először),de tényleg én a tulajdonommal szeretnék rendelkezni.!

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz HUN]Repa #2860 üzenetére

    "Ez a hazugság dolog elég erős nem gondolod ?"

    Ezt mindenki döntse el aki elolvassa a hsz-eket.

    Nem vagyok benne biztos,hogy ezen valóban parázs hangulatú hozzászólásaim nélkül nem húzódott volna el még jobban az ügymenet, bár nyugtával dicsérem a napot.

    A magam részéről én is lezártam a dolgot.
    Ha valóban jóváírják a vételárat mint azt az e-mail-ben írják azt mind ez ellenére meg fogom köszönni bár én beértem volna a kicseréléssel is de megértem,hogy nem áll módjukban.

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz szumo #2866 üzenetére

    Már elismertem,hogy hibáztam amikor azt a bunkó stílusú levelet írtam de én ezzel kárt nem okoztam nekik, főleg nem anyagit.
    Valamint ennek nem is volt következménye mert a boltban személyesen teljesen barátságos hangnemben beszéltem és ők is velem.
    Nem rakták a dobozomat az asztal aljára.
    A helyzet az volt,hogy a hiba viszonylag gyorsan detektálásra került de a szerviz elhatározta,hogy megpróbálja kijavítani ahelyett,hogy kicserélné de gondolom a javítás vagy nem sikerült vagy hozzá se kezdtek és még csak fix időpontot sem adtak még az Ipon-nak sem mikorra lesz kész.
    Ezért húzódott el a dolog.
    Az meg,hogy mennyi idejük van kicserélni/javítani azt nem Te,nem az Ipon de még csak nem is én fogom eldönteni hanem a jogszabályok!
    Vártam én türelmesen 3 és fél hétig de ha az embernek megígérik,hogy hétfő-keddre nála lesz a kártya és nem lesz és új időpontot sem adnak csak annyit mondanak,hogy majd értesítenek akkor az nekem nem elég.
    Nem tudtam várni tovább,anyagi okok miatt!
    Nem lett volna ebből ügy ha az Ipon 3 hét után saját maga cserélte volna ki nekem a kártyát,ők meg elintézték volna a szervizzel mert előbb-uttób a szerviz úgy is kártalanította volna őket hisz a kártya hibás volt!

    Nagyon sajnálom,hogy itt szinte mindenkinek az a végkövetkeztetése,hogy én vagyok a rossz amiért egyszer e-mailben felemeltem a hangomat és miért nem vártam tovább türelmesen mint egy kis gyerek...na de meddig?

    Ameddig csak kell?
    Nem kösz.

    Nem védhető álásspont az ha egyszer kifizeted a vételárat működő terméket kell,hogy kézbe kapj?

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz PhoenixK #2871 üzenetére

    Azt,hogy mi a jelentős kényelmetlenség én döntöm el.

    1. E-mailben megígérték,hogy max. 15 munkanapon belül javítják/kicserélik.

    2.Ennek hatására megvettem tőlük egy új 95.000Ft-os videókártyát.

    3.Én ehhez még kölcsön is kértem egy ismerősömtől 40.000Ft-t 3 hetes határidőre amit így,hogy ennyire elhúzódott alig bírtam neki megadni mivel számítottam a videókártya eladásából származó bevételre!

    Igen, nekem ez így jelentős kényelmetlenség volt mert én nem vagyok gazdag!

    De fölösleges,ne ragozzuk tovább.
    Remélhetőleg holnap 30 nap után,megérkezik a jóváírás a számlámra és elfelejtem ezt az egészet még a topic közelébe se jövök.

    Szerk: 15 nap vagy 15 munkanap édes mind1,mindkettő eltelt.

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz PhoenixK #2873 üzenetére

    Számoltam a kártya eladásából származó bevétellel amit a kijavítás után valószínű 1. max. 2 hét után el tudtam volna adni...tehát ha 2 hete kicserélik mára már 99%,hogy eladtam volna.

    Igen addig kértem kölcsön ameddig úgy számoltam,hogy kelleni fog a pénz.

    Minden spórolt pénzem ráköltöttem az új kártyára amit szintén tőlük vettem.
    Lehet nem volt racionális a részemről de így történt.

    Szerintem aki itt nem viselkedik életszerűen az te vagy és mivel érintettséged nincs is a dologban feltéve ha nem vagy iponos alkalmazott akkor akár be is fejezhetnéd a kommentelést és akkor én is befejezném.

    A fejedet meg ne verd a falba nem éri meg.

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    Nem tudom miért zavaros?

    Ha nem ígérik meg,hogy max. 15 munkanapon belül lezajlik a dolog akkor én szépen megvárom míg kijavítják/kicserélik, nem kérek kölcsön és csak a garanciális ügymenet lezajlása után veszem meg az új 95.000Ft-os kártyát de csak miután sikerült értékesítenem a régi kártyámat és hozzájutok az abból származó bevételhez.
    Ha így történt volna nem lett volna talán nekem sem olyan sürgős de így kellett az a pénz!

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    Nos a mai napon 2010.07.02.-án azaz 30 nappal a garanciális ügymenet elindítása után megérkezett a jóváírás a számlámra.
    A dolgot immáron én is végérvényesen lezártnak tekintem,további lépéseket nem teszek mert végül is agyagi kár nem ért.
    Azt sosem fogjuk megtudni mi történt volna akkor ha nem írok be ebbe a topicba.
    Sajnálatos,hogy ez az eset megtörtént és az alpári hangvételemért ismételten elnézést kérek de ha ez kellett ahhoz,hogy ne szenvedjek kárt akkor azt kell mondjam,hogy nem bántam meg.
    Mindezek után is megköszönöm az Ipon Computernek,hogy a kártalanított.
    Ha korrektül viselkednek velem akkor én is korrekten viselkedem.

    A beérkezés után 10 perccel már be is írtam,hogy megérkezett a jóváírás.
    A továbbiakban nem fogom olvasni ezt a topicot.

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    Most csak a felettem lévő pár hozzászólást olvastam el hirtelen, nem tudok konkrét ügyekről, nem is érdekel, csak azt szeretném leírni, hogy mi a menete a garanciális ügyintézés szabályainak, hogy mindenki képben legyen. Én ebből vizsgáztam, nem írok hülyeségeket.

    Ezt a 2013. évi V. törvény, azaz a Polgári Törvénykönyv határozza meg, azon belül is a kellékszavatosságról szóló rendelkezések.

    Idézem:

    6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
    (2)
    Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
    a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne,(szerk: SSJpeter: ezt a kitételt fogyasztói szerződések esetében 3 napon belül nem lehet alkalmazni) figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

    b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja
    vagy mással kijavíttathatja, vagy

    a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

    Tehát elállás (azaz "pénz vissza") csak a legvégső esetben van, viszont és ez nagyon fontos, ha a termék nem javítható és nem tudják pontosan ugyan olyanra kicserélni, akkor bizony el lehet állni, vagyis "pénz vissza".

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz ACE- #7602 üzenetére

    Hát, ha van ugyanolyan termék, akkor ugye elsősorban cserélni kellene, de ha visszaadják a pénzt úgy sem szegnek szabályt...

    Bár ha most nagyon jogászkodni akarok, akkor elvileg ők a pénz visszaadásával elállnak a szerződéstől, szerződéstől pedig csak a szerződésben és a jogszabályokban meghatározott feltételek mellett lehet elállni.
    Meg kéne nézni, mi van az adás-vételi szerződésben, erre most így látatlanul nem tudok válaszolni, de nem hiszem, hogy bármit is tudnál csinálni ellene...mellesleg, miért is adnák vissza a pénzt, előbb mindig cserélni szoktak, mert az a boltnak inkább megéri.

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz ACE- #7605 üzenetére

    Először úgy gondolták, hogy visszaadják a pénzt, ráfizetek 2500-at, és kapok egy ugyanolyat. :Y :C

    Jó vicc, ilyet nem lehet, cserélni kell mindenképpen ilyenkor, természetesen felár nélkül.
    Azért mondom, hogy ők sem állhatnak el a szerződéstől csak úgy...
    Ha "emberkednek"---> Fogyasztóvédelem

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz Killer01 #7604 üzenetére

    Csak akkor nem kötelesek cserélni a terméket, ha ki tudják menteni magukat a kontraktuális felelősségi szabályok alapján.

    Vagyis ha igazolják, cserélni azért nem tudnak, tehát azért szegnek szerződést, mert idézem a Ptk.-t: "előre nem látható, ellenőrzési körükön kívüli esemény következett be, és nem volt elvárható tőlük, hogy a kárt elhárítsák vagy elkerüljék".

    A Vis Maior (árvíz, tűzvész) például lehet egy ilyen ok, de ha ott áll a polcon a csere-termék akkor szerződést szegnek ha nem cserélik ki, és ilyenkor akár kártérítést is lehet követelni, persze bíróságon, ügyvéddel...hiába adják vissza a pénzt, ha a vásárlót kár éri, (vagyis ha csak drágábban tudná megvenni máshol mondjuk) azt a különbséget minimum követelheti.

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz anarkee #7549 üzenetére

    Jaj, jaj, jaj...egyre inkább visszaolvasok pedig ha jót akarok magamnak nem kéne, mert mindjárt rám sütik, hogy agit prop-ot folytatok, pedig higgyétek el, hogy, nem. Csak az ELTE jogi karán szerzett ismereteimet szeretném továbbadni.

    Az új Ptk. abszolút a fogyasztó mellett áll, tehát ebben az esetben:

    "Sajnos jelenleg a normál garancia keretein belül nem tudjuk kezelni,
    mert a töltőaljzatban lötyög a töltőfej.
    Ezen okok miatt csak feltételes ügyintézéssel tudjuk a
    terméket átvenni......Általánosságban elmondható hogy ez az időtartam egy és hat hónap közötti, de
    ritkán az egy évet is elérheti."
    Sajnos ezt nem ellenőriztem küldés előtt, hogy lötyög-e. Fel sem merült bennem, az biztos, hogy tölteni tölt a készülék. De ha még igazuk is van és lötyög a fej, akkor is elég érdekes, hogy 1 szoftverhibát ezzel az indokkal akarnak kikerülni. Amúgy majdnem 100%-ra töltve lett elküldve nekik.

    A Ptk ide vágó passzusa:

    6:158. § Hibás teljesítési vélelem

    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

    Nos egy szoftverhiba kapcsán ezt a vélelmet nyilvánvalóan nem lehet azzal megdönteni, hogy lötyög a töltőfej, mert egy szoftver hibát értelem szerűen ez nem okozhat!
    Ergo, mit kellene tennie a kereskedésnek?

    A szofter hibát kutya kötelessége javítani a kereskedőnek a lötyögéstől függetlenül, ha a terméket 6 hónapon belül vitted vissza!
    Ha bizonyítani tudja, hogy a vásárló hibájából került sor a lötyögés kialakulására, azzal nem kell foglalkoznia...vagyis azt nem kell kijavítania, de semmiképpen sem lehet ezt a "feltételes garancia" megoldást alkalmazni erre.
    Tehát a szoftverhibát javítaniuk kell, a lötyögést nem, de el nem utasíthatják a garanciáztatást erre hivatkozva!

    De befejezem bakker, mert ezért nekem nem fizet senki...de mindenki tudja, hogy mihez van joga
    A kötelezettség egyértelmű: a vételárat ki kell fizetni, méghozzá egy összegben, igaz? Viszont e mellé jogok is járnak ám!

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz SSJPeter #7611 üzenetére

    Ha van valami kérdés, akkor azt inkább privátban, ha lesz időm válaszolok, de ide nem szeretnék írni többet, nem vagyok érintve, csak jól esett egy kicsit jogászkodni, még akkor is ha még 1.5 évem van a diplomáig.
    Utána ilyeneket már csak pénzért nyomok. :D ;]

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    Csak egyetlen egy HSZ-t szeretnék még a coil whine témához, úgy általában, mert ez nem kereskedés-specifikus téma.

    Lehet, hogy a rendeltetés szerű használatot "szakmailag" nem akadályozza, de viszont mindössze egy olyan orvosszakértői vélemény kellene hozzá, hogy a magas frekvenciájú, hangos zajok károsítják a hallást, és máris meg lehet dönteni ezt a "szakmai" vélekedést.

    Szvsz nem lenne nehéz egy olyan fül-orr gégész szakorvost találni, aki ezt hajlandó lenne aláírni, hogy bizony a folyamatos magas frekvenciájú zajok károsítják a hallást hosszú távon és akkor máris lehet menni a bíróságra, nyilván a bolt hoz egy ellen szakértői véleményt, a bíróság meg el fogja rendelni a bizonyítási eljárást, meghallgatja a zajt és/vagy elfogadja az egyik szakértői véleményt és dönt az ügyben.
    Persze ez rohadt nagy macera lenne a fogyasztónak, de mint végső mentsvár nem lenne lehetetlen megpróbálni.
    Persze ez erősen függ a zaj mértékétől és frekvenciájától meg, hogy 2D-ben, folyamatosan hallható-e...

    Összefoglalva: A "szar" kártyáknak a gyártónál kellene "lecsapódniuk", nem a fogyasztóknál.

    A fentiek pusztán magánvéleményemet tükrözték, ami annyit ér mint bárki másé.

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz 04ahgy #7639 üzenetére

    Ha a meghatározott végfelhasználói készülékekre előírt zajszint alatt van, akkor írhat a doki bármit. Egy tudományos állítást – teszem azt 30dB hangerejű 2-3kHz-es cicergés károsítja a hallást – tanulmányokkal is alá szokás támasztani.

    Vannak 10-15khz-es frekvencia tartományba eső coil whine-ok is, én a saját fülemmel is hallottam ilyet 2D-ben, folyamatosan, az a frekvencia szvsz bizony halláskárosító lehet hosszú távon, ha ott van a füled mellett fél méterre és hangos, de ezt nem mi fogjuk eldönteni.

    Kicsit szarkasztikus a stílusod amúgy...de a Te dolgod.

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz bluyoo #7670 üzenetére

    Köszi a választ! Akkor benéztem a jogszabályt.

    Nem nézted be, ahogy eggyel felettem is írták, az pontosan úgy van.

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz BullKoxa #7685 üzenetére

    A Ptk. alapján először kijavítást kérhetsz, úgyhogy bizony jó esély van rá, hogy "bele fognak tákolni", ha...ismétlem, ha elfogadják, hogy ez egyáltalán garanciális probléma...amire még csak tippelni sem mernék, de szerencsére nem is kért meg rá senki...

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz BullKoxa #7697 üzenetére

    Javítás helyett kérhetsz persze cserét is, de ha akarják akkor "aránytalan többletköltségre" való hivatkozással elutasíthatják a csere igényedet, de ha ilyen jó vásárlójuk vagy, hátha engednek a kérésednek és "úriember módjára" kicserélik egy újra.

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz BullKoxa #7700 üzenetére

    Remélem ez lesz amit írtál, akkor ráfizetek egy jobbra

    Ez sajnos csak tőlük függ, hogy engedik-e Neked, ne vedd készpénznek, de majd megmondják ŐK.

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz Chal #7712 üzenetére

    A garanciát (jótállást) a tápra a gyártó, vagy annak hazai hivatalos képviselője adja.

    Ez nem egészen így van, a vásárló jogilag semmiféle jogviszonyban nincs a nagykerrel vagy a gyártóval, csakis a kiskerrel. A kiskernek adhatja a garanciát a nagyker vagy a gyártó, csak a vásárlónak ehhez semmi köze...a vásárlónak a jótállást a kiskereskedés vállalja!

    Az alapfelállás jogilag az, hogy egy ilyen hibát igenis lehet javítani,

    Szerintem meg az alapfelállás legyen már az, hogy a szakma szabályai alapján döntsék már el, hogy lehet-e valamit javítani, mi köze ehhez a jognak? :F Jogilag akár a pénzt is vissza lehetne adni. :o

    Ha erről máshogy dönt az adott gyártó/szerviz/akárki, akkor örülj neki.

    Ezt a kiskereskedésnek is joga van eldönteni, hogy mit csinál vele, nincs megkötve a keze!

    Ja és nekem is megdöglött nemrég egy HX850-em...de nem itt vettem...

    [ Szerkesztve ]

    Let’s go Brandon!

  • SSJPeter

    őstag

    válasz TommyGun #9051 üzenetére

    Szerintem lassan kezdhetsz reklamálni.
    Törekedniük kell a 15 nap javítási időre ugyanis.
    Mivel már a duplája is eltelt, lassan nehezen lesz megmagyarázható, hogy miért ülnek rajta ennyit.
    Ha még egy hét elteltével sem kapod meg, javaslom fordulj a fogyasztóvédelemhez.
    Ahol én vásárolok, ott egy ilyen kártyát max. 1 hét alatt cserélnének.
    Arra is van tippem, hogy miért ülnek rajta ennyit, de nem tudnám bizonyítani, inkább magamban tarom.

    Let’s go Brandon!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés