- Kvantumpontos OLED monitorokkal bővült az ASUS ROG-os portfóliója
- A GravaStar egyedi megjelenésű fémegerei is beléptek az ultrakönnyű szegmensbe
- 520 Hz-es monitorok duója az ASRock védjegyével
- CL 30 alá mennek a G.Skill hamarosan debütáló RAM-jai
- Játékra (is) szánt, ultraszéles OLED okosmonitorok az LG műhelyéből
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen széket vegyek?
- SSD kibeszélő
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Vezetékes FEJhallgatók
- 520 Hz-es monitorok duója az ASRock védjegyével
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #44225 üzenetére
Van egy nagyon jó, talán Total Car-os video, ahol egy talán Audinál dolgozó mérnök nagyon jól elmagyarázza azt, hogy nem mindenre és nem mindenkinek való az e-autózás. Nincs értelme azon dolgozni, hogy egy elektromos autó minden tekintetben helyettesítse a hagyományos autókat, mert túl sokba kerül, amivel elveszlik az előnye. Pl. egyik előnye az olcsóbb üzemanyag lenne, de ha közben az autó 2-3x drágább akkor már bukták is az anyagi előnyt.
Sokan viszont nagyon ritkán autóznak naponta pár tíz kilométeres sugáron kívűl. Jellemzően a bolt, iskola, munkahely háromszöget ismétlik 90%-ban. Ha csak 80-90%-ban tudnál elektromos módban autózni, már az is óriási dolog lenne és azt el lehet érni egy ilyen hibriddel is. Én pl. a héten hétköznap napi 5km-t autózok az állomásra meg vissza. Pár nap elugrok a boltba is, ami +1 km, meg hétvégén esetleg van egy nagyobb vásárlás, esetleg a szomszéd város. Ez azt jelenti, hogy egy ilyen plug-in hibriddel tankolnom se kellene, sőt talán elég lenne heti egyszeri töltés. A hibriddel meg az sem érdekelne, hogy hol fogy el a kapacitás, mert hibrid. Persze attól még tervezhetem úgy az utam, hogy egy-egy töltőfejnél álljak meg és nem kell végig benzinnel mennem. Egy ilyen autó mondjuk 1-1,5 millióval drágább mint a normál verzió, nem pedig 2-3x az ára, vagyis könnyebben elterjedhetne. Kevesebb akku is kell hozzá, kevesebb bányászás, akku újrahasznosítás. Az autó súlya is kisebb.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Xbox Series X|S
- Kuponkunyeráló
- PlayStation 5
- Vírusirtó topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest