Új hozzászólás Aktív témák
-
djnice
veterán
Handbrake vagy VidCoder, utóbbihoz qnadam rakott fel múltkor egy jó profilt a másik topikban.
A lejátszókban, megjelenítőkben általában jobb minőségű a deinterlacer és az 50i-t hatékonyabban tudod tömöríteni mint az 50p-t, a végeredmény pedig ugyanaz.
Nincs semmi interpolálás mert a forrás is 50 (fél) képkocka. Akkor van veszteség ha 25p-t csinálsz, mert a képkocka eldobások miatt lesz darabos a mozgás.
Pont ebből alakult ki a szappanopera szó az interpolálásra, mert a kézikamerák 50i-ben vettek fel ahol éppen ezért nem volt meg a "filmhatás" mint a moziban, a "simább" mozgás miatt. -
veterán
Miért jobb, ha a lejátszó deinterlace-el, mintha eleve abban van az anyag? A képernyőre került anyag úgyis az lesz, vagy így, vagy úgy, nem?
ha átalakítod 50p-be, akkor beleszámoltatsz egy csomó plusz információt, amit utána tárolnod kell. plusz ha pl a tévé intézi a dolgot, az valószínűleg tudja, hogyan mutat majd a legjobban (mivel a tévéadások is így jönnek, muszáj tudnia jól megoldani a problémát).
ha 25p-be alakítod, akkor meg eldobod a mozgás felét.nagyon durván leegyszerűsített gyorstalpaló:
a tévézés hajnalán onnan indult az egész ügy, hogy sorokra bontjuk a képet, tehát a megfelelő eszközzel végigtapogatjuk soronként, majd a tévé ugyanígy az elektronsugárral "megvilágítja" a képernyőt szintén soronként. van 50 képünk másodpercenként, de ez nagyon sok adat átvitelét igényli, tehát gondoltak egy nagyot, és kitalálták, hogy egy menetben csak minden második sorral foglalkoznak. tehát a másodperc első ötvened részében végigmegy az első, harmadik, ötödik stb soron, a második ötvenedben a második, negyedik, hatodik stb sor jön, a harmadik ötvenedben megint első, harmadik, ötödik... ezt a minden második sor dolgot hívjuk félképnek (logikus, mert egy egész képnek pont a fele) (angolul ez field, az egész kép pedig frame), ez a váltottsoros megjelenítés (angolul interlaced).
tehát innentől van másodpercenként ötven félképünk, így sugározzák az adást, a tévé így mutatja meg, így kerül fel a szalagra, mindenki boldognak látszik...
egész addig, amíg el nem jött az igény, hogy ezeket a mozgóképeket számítógépen is meg akarjuk mutatni. itt kezdődött a probléma, amit úgy oldottak meg, hogy az adásból mintát vettek huszonötször, és egy ilyen képben (frame) eltároltak két félképet. úgy nézett ki, hogy első sor az első félképből, második sor a második félképből, harmadik sor az első félképből, negyedik sor megint a másodikból és így tovább. ha nem tudja a lejátszó, hogy egyszerre csak minden második sorral kell foglalkoznia, akkor mozgás közben nyilván csíkos lesz a kép. ha a lejátszó (tévé, akármi) tudja, akkor a megfelelő sorrendben először a páratlan sorokat mutatja meg, utána a párosokat (vagy fordítva, ld bottom field first és top field first), és csak utána lép a következő frame-re. ez így egy 50i videó.
ha ebből 25p-t akarunk csinálni, akkor minden második félképet kidobjuk, ami marad, az pedig úgy néz ki, hogy első sor, üres, harmadik sor, üres, ötödik sor stb... az üres sorokat valahogy ki kell tölteni, ez a deinterlace-elés része. ha 50p-t, akkor nem dobjuk ki minden második félképet, hanem minden félképet megpróbálunk felnagyítani teljes képpé, így legalább a teljes mozgási információ megmarad. egyébként ez az egész sokkal bonyolultabb a valóságban, deinterlace-hez használják az eldobott információt is, van eljárás ami statikusabb képekhez jó, van ami inkább több mozgáshoz...hanyas vagy, te disznó?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest