- GeForce RTX 5050 kártyák az MSI portfóliójából
- Megérkezett a Phanteks új mikrotornya, akár kábeleket rejtő alaplapokhoz is
- Jövőre veti be az FSR 4-et a Sony a PlayStation 5 Pro konzolon
- Angol futball: 30 szezon statisztikáiból gyűjt érdekességeket a Microsoft AI
- Kifarolhat az üvegszubsztrátumok piacáról az Intel
- HP notebook topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Mini-ITX
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Androidos tablet topic
- GeForce RTX 5050 kártyák az MSI portfóliójából
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Niquis
aktív tag
Ööö...milyen az a "hagyományos" API? Úgyértem, milyen egy apihagyomány?
Más: exception? Biztos kell az a grafikus pipeline-ba? Azokkal lehet aztán jól megakasztani a futást -
qisqaqas
senior tag
"Több gyártó szerint a jövőben a kompatibilitást mindenképpen egy közösen támogatott virtuális utasításarchitektúra szintjén kellene kezelni és semmiképp sem felette."
Igen! Publikus és alapos dokumentációval.
-
Angel1981
veterán
"Gyakorlatilag két éven belül a teljes iparág behozta azt a lemaradást, ami a hagyományos API-k lassú fejlődéséből keletkezett"
Hol? Egy techdemoban?
Abban egyetértek, hogy PC-s játékipar már vagy 8 éve szinte egy helyben toporog, de már annyi ígéret volt az évek folyamán, hogy akkor hiszem majd el, ha látom - mégpedig a bolti játékok tömkelegében! -
saelin
veterán
Érdekes, de bennem felvet egy kérdést. Ha a programozási irány ennyire változik, akkor idővel követni fogják a hardverek is. Lehetséges hogy akkora változás következik be, hogy nem lesz visszafele kompatibilitás? Mind szoftveres (nem futnak a régi programok, max emulálva) és mind hardveresen (új foglalatok stb). Vagy ez már nagyon elrugaszkodott gondolat?
-
do3om
addikt
válasz
Joseph0319 #7 üzenetére
Pont ez a célja ezeknek a propaganda dolgoknak.
-
.mf
veterán
Jó-jó a technikai fejlődés meg minden, de
"Persze vannak kisebb stúdiók, akik szerint kétségtelen ugyan az új API-k által kínált előny, de mégis problémás az újítások ömlesztett bevezetése, hiszen a Microsoft (DirectX 12) és a Khronos Group (Vulkan) gyakorlatilag egy év alatt lezavar gyakorlatilag öt-hat évnek megfelelő fejlesztést, ami nagyon kedvez a tehetős stúdióknak és kiadóknak."
de egy játék nem csak grafikából áll, sőt. Néhány mai napig toplistás játékom grafikailag elég szerény. Egy kisebb stúdiónak meg főleg nem az AAA-szintű grafikára kéne gyúrni, ahogy egy minibusznak sem egy sportkocsival gyorsasági versenyre mennie. Nem szabad itt leragadni. Történet, karakterek, egyedi ötletek, poénok, érdekes helyzetek, jó zene, rengeteg van még a grafika mellett, amikben a csili-vili játékok sajnos egyre kevesebbet nyújtanak.
-
Dr. X
aktív tag
Én arra lennék kíváncsi, hogy ezek a változások a gyakorlatban mekkora fejlődést hozhatnak? Egy high-end pc multiplatform játéknál már lekörözi a konzolverziót. A nyert teljesítmény többlet miatt a pc játékok annyival fejlettebbek lesznek a konzolhoz képest, mint egy konzolgeneráció végén? Vagy inkább csak arra lesz jó, hogy a jelenlegi szintet egy gyengébb hardver is hozni fogja?
-
Duck663
őstag
Bennem most felmerült egy kérdés, a VRAM-mal kapcsolatban, ha a fejlesztők menedzselik a videó memóriát, akkor ez hogy fog működni APU-k esetében? Az ok, hogy most a iGPU lefoglal egy szeletet és a fejlesztő csak azt látja, de hogy fog egy működni egy egységes memóriával? Ahol adott esetben az egész dinamikusan változik, nincs egy lefoglalt szelet.
-
Kotomicuki
senior tag
De, ha az eddigi, "egyszerű" kódban is hibák sokasága volt, akkor az elkövetkező, kissé "bonyolultabban" mennyi lesz, ha a kiadók még mindig a fejlesztésre fordítható erőforráson spórolnak - szinte egyedüliként?
Meg az esetlegesen megjelenő új hardverekhez megint elő kéne majd bányászni a "régi" programkódokat, hogy azokhoz is lehessen igazítani azt - ez megint csak költségnövelő elem...Amíg nem tér vissza a régi nagyok szelleme: a jót jól elkészíteni, addig ez sem fogja megváltani a PC-s játékipart -> a nagy kiadók erre nem fognak áldozni!
-
Joseph0319
csendes tag
Ennek a hírnek határozottan örülök.
Így legalább nagyobb lelkesedéssel fejlesztem majd a gépem. -
freeapro
senior tag
-
freeapro
senior tag
jó hír
-
Genialis
aktív tag
Még tovább gondolva meg egy egységes utasítás és processzorarchitektúra felé. Kérdés mikor lesz kész rá a világ.
-
Lord Dion
csendes tag
Egy C++-hoz közelibb HLSL-t nem bánnék..
Rekurzió támogatása nagy előrelépés lenne. Ciklusok kezelése is lehetne egyszerűbb.
-
zzola
titán
"Röviden összefoglalva az új API-k lehetővé teszik, hogy mostantól több processzormag is adhasson parancsokat a grafikus vezérlőnek," ez hány szálat jelent illetve grafikus vezérlő elbír ezekkel az adatokkal?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest