- Ilyen videokártyát választana a DOOM Slayer
- Üvegben nem szűköldködő GameMax mikrotorony, "lopakodó" alaplapokhoz is
- 14 GB/s-mal olvasó, DRAM-os SSD az ADATA palettájáról
- A készülő legújabb node-ján is kerüli a legmodernebb EUV berendezéseket a TSMC
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Milyen videókártyát?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Házimozi belépő szinten
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
-
Minden ami nem low-level, mint a DX12, Vulkan, Mantle, stb. Eleve gondolj bele abba, hogy a legtöbb mai játéknál az egyszálas teljesítmény számít igazán, nem a sok mag. Low-level példának ott a BF4 Mantle leképezője, ami relatíve gyenge procival is kiszolgálja az erős VGA-t, amit a DX11 nem tud.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A specifikációból látszik, hogy könnyen kiterjeszthető a bekötési modell bindlessre, illetve pure bindlessre. Ezt akár a gyártók is megtehetik egyedi kiterjesztésekkel. De akinek a bindless fontos lesz, az elmegy DX12-re.
A feature setnek nincs igazán köze ahhoz, hogy az OS driver modellje hogyan van kezelve. A Vulkan a WSI-n fut, ahogy a Mantle is tette. Ez a WSI van kiegészítve úgy, hogy ne csak a Windowst támogassa. A WSI részben kiváltja az egyes driver modell funkciókat, de némelyik nem váltható ki a kernel miatt, így azokhoz igazodni kell. Ilyen formában a WSI tartalmaz külön modulokat az egyes OS-ek eltérő driver modelljéhez igazítva. Ez szimplán az OS képességeihez fordítja a beépített loader mechanizmust. Így minden OS driver modellje a megfelelő hatékonysággal aknázható ki.
-
Parano1d
tag
A WDDM memóriapazarló megoldás, a WDDM 2.0 legnagyobb előnye a memóriakezelés. Már ezzel komoly sebességnövelés érhető el.
Érdemes elolvasni ezt:[link]
Hogy mi kiegyensúlyozott rendszer, az meg alkalmazás/felbontásfüggő. Ne lovagoljunk annyira a témán. Általánosságban annyi előnye van az új APIk-nak, hogy gyengébb processzorok is elegendők lehetnek erősebb VGA-k mellé.
-
Az új API-k esetén lesz az a kiegyensúlyozott. A DX11 és társaihoz persze hogy jóval erősebb CPU kell, ezt nem vitatja senki.
Nem a több GPU hal ki, hanem az AFR, mivel a mai játékmotoroknál már nem igazán működik. Az új API-knál az API szinten lehet támogatni a multi GPU-t, ami hatékonyságban elég nagy előrelépés az eddigi driveres kókányoláshoz (SLI / CF) képest. Persze a játékmotornak direktben támogatnia kell, de legalább működni fog.
-
uvlight
csendes tag
Vajon Vulkan-ban opcionálisan támogatva lesz a bindles bekötési modell a gyártók által? Meg kb mi az a feature set, ami már megkövetelné a WDDM 2.0-t?
-
Puma K
nagyúr
Ja amúgy jaja!
Meg amúgy nem úgy volt eddig, hogy a jövőben kihal a 2 GPU-s kártyák támogatottsága, és csak 1GPU legyen az ember gépében ha játszani akar?
Most meg egy non-K i5-ös proci mellé kapásból 2db FuryX-et tegyen az ember és az már kiegyensúlyozott?
Merül az AMD varázsgömbben az elem vagy most ezt nem értem hogy is van ez
-
-FreaK-
veterán
Jó, nem mind, de míg jelentős piaca lesz. Azért azt is nehezen tudom elképzelni, hogy majd akkor jól megnövelik ezen elemek számát, mikor a felhasználók 2% rendelkezik megfelelő hardver/szoftverrel.
Mondjuk ez igaz, ha jól rémlik voltak olyan címek korábban is amik beindították a gépfejlesztést sokaknál
-
Yutani
nagyúr
Szerinted a fejlesztők majd ülnek és várnak, amíg mindenki gépében kompatibilis hardver és szoftver nem lesz? Mert akkor ülhetnének jóóóóóó sokáig!
Az lesz, hogy elkezdik használni az új lehetőségeket. Ha a gamerek látják, hogy az új és jó játékok jobban futnak az újabb hardvereken, akkor váltanak. Máskor technológiai váltás sem kellett, csak egy erősen leterhelő játék, hogy beinduljon a vásárlás.
-
-FreaK-
veterán
Igen, csak ezt úgy képzelem el, hogy az ilyen elemek számát akkor fogják a programozók a játékokban megnövelni, ha már mindeki gépében kompatibilis hardver és szoftver lesz, vagyis lesz elég piaca, hogy megérje úgy fejleszteni (persze lehet tévedek). Ez eddig nem történt meg az eddig tapasztaltak alapján, és szerintem még jó pár év ha be is következik. Ezért is írtam, ez egy új fejlesztési irány.
Viszont, még ha ez be is következik, akkor sem lesz ez egy általános „varázsszer” (marketing sugallja), ami minden esetben jelentős gyorsulást okoz, legalább is én így gondolom.
Lényeg a lényeg: ha ez egy általános, komoly előrelépés is lesz, mint ahogy hangoztatják, akkor az még messze van…
..vagy rosszul gondolom az egészet?
-
válasz
szervuszfiam #97 üzenetére
A jó játék Vulkan nélkül sem lesz rossz.
Javítanám: A jó játék Vulkan-al elérhető lehet Win 7 / Win 8 / Linux alatt is. Ami a játékos szempontjából nagyon jó (lehet)...
-
szervuszfiam
csendes tag
A játékos szemszögből:
A nem jó játék Vulkannal sem lesz jó.
A jó játék Vulkan nélkül sem lesz rossz.Technikai szemszögből
Bármilyen meglévő processzornak legalább 50% Boostot ad a Vulkan/DX12. Vagy másképp fogalmazva, minden jelenlegi rendszer mellé egy legalább 1,5x erősebb VGA-t be tudsz dobni, és gyorsabban fog futni a játék.
[Aminek nagyon örülök, viszont a nagy engine licenszelők is 2-3 év alatt fognak csak átállni, a többiek meg...]
-
Yutani
nagyúr
3: Én kb. így látom most a dolgot: Ezek a low level hozzáférést biztosító API-k tényleg előnyt jelenthetnek bizonyos feltételek együtt állása esetén:
- Az adott konfig CPU limittel rendelkezik
- Az adott program rendelkezik olyan szituációkkal amiknél rengeteg rajzolási parancs keletkezik (ez kb. a mai játékok hány százalékában fordul elő?)Mivel korlátozott a rajzolási parancsok száma a jelenlegi programoknál, ezért nincs olyan, hogy rengeteg keletkezik, mert nem "hagyja" a programozó. Ez a korlát tűnik majd el az új API-kkal.
-
hunluki
senior tag
Nagyon gépe válogatja (szvsz ebből is látszik hogy még nagyon kiforratlan a cucc). 7-es 2 évig futott úgy a gépemen hogy kb csak akkor indítottam újra amikor a winupdate kérte, egyébként csak sleepbe raktam, teljesen jól működött, megbízható és stabil volt. Jött a W10, felraktam frissen, utána gyalu, clean install. Kb mintha az XP sp1 előtti korszakba léptem volna vissza, összeomló programok, windows update tönkreteszi az amúgy éppen működő rendszert, szerintem kb XP-nél láttam utoljára kékhalált, de a W10 megoldotta hogy újra láthassak. Éjszaka random ébredő gép, játékokban FPS drop, hálózati megosztásaim hol látszódtak, hol nem, start menü és az egész modern gui úgy ahogy van napjában többször is megadta magát. Több build-el próbálkoztam, mindig clean installal, de a lehető legváltozatosabb hibákat kaptam. Legutolsó körben 3 hónapig ment (1 random fagyás és 2 kékhalál volt "csak"), a mostani utolsó update visszahozta a régi hibákat (start menü kipusztulás, éjszaka ébredő gép). Most visszaraktam a 7-est, install óta nem indítottam újra, játékok gyorsabban futnak, minden működik, nem kékül el random. És még ki is néz valahogy
Biztosan jó és biztosan reszelik, majd szóljanak ha valami formát is sikerült reszelni belőle mert én ebből nem kérek. Környezetemben hasonlóak a tapasztalatok, 10 emberből 9 leszedte a gépéről, ment vissza a 7/8.1.
-
anulu
félisten
nagyon sok gépre telepítettem már W10-et, köztük nem 1 olyan volt, amin a 7 és a 8.1 is csinált csúnyán érdekes dolgokat, a 10-es viszont minden gond nélkül fut. összesen 1 gépről tudok, ahol visszaállt a tulaja 7-re, mert egy spéci rádugott orvosi cuccnak a drivere bugzott 10 alatt, és órák alatt sem tudtuk annyira kireszelni, hogy úgy menjen, mint 7-en.
van vele gond, de spec kifejezetten örülök, hogy működik a telemetria, és igenis az MS hónapról hónapra reszeli a rendszert.
-
szasanyi
félisten
Sajnos ehhez nem kell pesszimistának lenni, csak elég régen kell PC-n játszani. Én 16 éve kezdtem, és őszintén szólva már jó ideje elegem van az ígéretekből és az egyre emelkedő hw árakból - többek között ezért jelenleg inkább PS4-en játszok. Nyilván itt nincs benchmark sem Ultra grafika - ami sok embert nem is érdekel, ha ahhoz min. 390X vagy 980 kell( és nem 4k-ra hanem 1080p-re!)
-
Parano1d
tag
Azért ez a 2 fury dolgot ne vegyük már készpénznek, csak egy rossz példa. Jómagam a Thief-el játszogatok sokat, de a korábbi Phenom2/7870, és a mostani I3 4330/280X -al is komoly gyorsulást-hoz. pedig utóbbi azért VGA túlsúlyosnak számít. Már a mikroakadások megszűnése miatt megérné amúgy.
-
-FreaK-
veterán
Abu85, én tényleg elismerem a tudásod és a szakértelmed, amennyire laikusként meg tudom ítélni, alacsony szinten is nagyon értesz a dolgokhoz.
De próbálj meg egy kicsit "feljebb zoomolni", hogy lásd az mai normál, átlagos játékosokat.
1: "A te procidhoz két Fury X kell és ott már neked is látható lesz a gyorsulás az AMD API-ján belül is, mert kiegyensúlyoztad a rendszered."
Hát ez uhh... hol is kezdjem... Aki vesz két Fury-t az valszeg tud venni egy ~negyed annyiba kerülő csúcs i7-et is (+OC), ami már elég hozzá (nincs cpu limit).
De ha mégsem:2: Ez a meglehetősen szélsőséges és ritka eset az ahol a gyakorlati előny jelentkezik? Mekkora része az a teljes játékos bázisnak az aki vesz két Fury-t és mellé egy hozzá gyenge cpu-t? Ezért írtam fentebb, hogy "zoomolj feljebb".
3: Én kb. így látom most a dolgot: Ezek a low level hozzáférést biztosító API-k tényleg előnyt jelenthetnek bizonyos feltételek együtt állása esetén:
- Az adott konfig CPU limittel rendelkezik
- Az adott program rendelkezik olyan szituációkkal amiknél rengeteg rajzolási parancs keletkezik (ez kb. a mai játékok hány százalékában fordul elő?)Ezek így együtt jelenleg szerintem a legtöbbünknek (nyilván nem mindenkinek) kb. semmi gyakorlati, észrevehető előnyt nem jelent még. Ezért ezek a hírek számomra ennyi reakciót váltanak csak ki: hm, oké, ilyen is van, nézzük a következő hírt...
Persze tudom, ez egy fejlődési lehetőséges jelent, mind a szoftver, mind a hardver fejlesztés terén, szuper hatékonyság növelés, remek számok a marketing osztálynak stb, de eddig ebből Kis Géza egyszeri játékos semmit sem érzékelt.
Az az erős gyanúm, hogy jó darabig nem is fog. Lehet, hogy csak pesszimista vagyok, de akartam írni korábban, hogy beállítok valami emlékeztetőt, ami 5év(!) múlva majd jelez, hogy térjünk vissza ide, nézzük meg hogy mennyire váltotta meg a játékokat ez a dolog, kinek mekkora előnye származik ezekből, milyen gyorsulást tapasztalt.
A legfőbb problémám ezzel, hogy a marketing már a Mantle-t is úgy állította be évekkel ezelőtt, mint ami egy hatalmas előnyt és ütőkártyát jelent mindenkinek aki a megfelelő hardverrel rendelkezik, aztán az emberek ~99%-nak ez a mai napig kb. egy semmi.
Most majd biztos jönnek akik leírják hogy márpedig a gyártó ilyet sose állított, de szerintem nem véletlen, hogy sokan így gondolják, mert szerintem igen is ezt sugallta a marketingjük.Adja ég, hogy megváltozik a szoftver fejlesztők hozzáállása, és olyan játékokat fognak írni amik sokkal több szituációban kihasználják a next-gen API-k előnyét és mindenki profitál majd belőle, de szerintem ilyenkor csak bilibe lóg a kezem.
-
szasanyi
félisten
válasz
kikikirly #81 üzenetére
Sajnos éppen az itt a legnagyobb gond, hogy a gyakorlatban nagyon nem realizálódnak az elméletek. Mert mondjuk kezdő PC gamerként elolvasol 1-2 cikket, pár hsz-t Abu-tól, és fellelkesülve azonnal elrohansz vásárolni majd játékok közben már gondolkodsz is (esetleg mondasz pár csúnyát, amibe picsa is lesz).
És csak vártunk, és olvastunk, és bizakodtunk - no, meg közben persze elvertünk néhány százezret hw-ekre
- és vagy nem is lett jobb, vagy igen de közel sem annyival mint amit "jövendöltek" az elméletek még inkább nem annyival amennyivel többe került a móka. A gyártók és a kereskedők helyzete persze közel sem volt ennyire rossz érthető okból.
-
kikikirly
senior tag
Elnézést,nem állt szándékomban illetlenül viselkedni.
Nem sok tapasztalatom van PC gaming terén,de azt én is megtanultam hogy nem úgy működnek a dolgok amint ahogy akár működhetnének is.
Részemről csak egy véleménykifejtés volt hogy semmi akadálya annak hogy működjön,és hogy ennek ellenére miért nem fog működni(gyanítom hogy most sem fog),arra sajnos nem tudom a választ. -
szasanyi
félisten
A te procidhoz két Fury X kell... - na, itt a baj! Ezt jelentené a technológiai megoldás és ez lenne az előrelépés?
kikikirly: látatlanban, ismeretlenül csak így lefiamozol?
Ha már megszólítasz valakit ismeretlenül az vagy tisztelettel, vagy poénosan szokták (utóbbi esetben mondjuk egy smiley) csak mert így illik. Legnagyobb sajnálatomra nem osztom a kapitalizmus problémakörében megosztott véleményedet, és bár nem tudom hány éves tapasztalatod van Gamer PC-kkel de ez már régen nem a happy endről szól. Legalábbis nem a játékosok részéről.
-
kikikirly
senior tag
Ejj, fiaim,midig jöttök evvel a Kapitalizmus szöveggel.Felőlem...Szerintem a Kapitalistáknak nem kell félni a Low level Apiktól,a nyert teljesítményt ki is lehet használni és akkor megint ott vagyunk hogy évente vehetsz videókártyát(habár nekem az a benyomásom hogy a Low level Apiknál talán jobb lenne csak 2 évente kiadniki új hardvert hogy ne olyan sokféle hardverre kelljen optimalizálni, lásd konzolok).Mire gondolok: Dinamikusabb játékmenet,magasabb felbontás,FullHD helyett alappá válhatna a WQHD,a felső kategóriában pedig egy kártyával is menne a 4k,és akkor az SLI rendeszerekkel elérhetővé válhatna az 5K,meg isten tudja hány K felbontás,nem beszélve a Virtual Realityrol.A hardver reklámok állandóan a 4K gamingel jönnek,holott lássuk be, jelenleg halandó ember számára elérhetetlen,ezen változtathatna a Low level irány.Így mindenki jól jár,a Kapitalisták és a fogyasztók is.Happy END.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem csak az elméleti előnyét, hanem a gyakorlatit is látom. Én nem tudnék játszani maxon a Dragon Age Inquisitionnel, ha nem lenne hozzá egy explicit API-t támogató mód. Nekem nagyon sokat számít, hogy nem 15-20 fps-sel fut végig a játék, hanem 40-50 fps között.
A te procidhoz két Fury X kell és ott már neked is látható lesz a gyorsulás az AMD API-ján belül is, mert kiegyensúlyoztad a rendszered.
-
.LnB
titán
Én csak arra szerettem volna rávilágítani egy kicsit, hogy te/ti nagyon örültök ezeknek az APi-knak, mert látjátok az elméleti előnyét. És mivel értetek is hozzá ezt én nem is merem megcáfolni. De gyakorlatban megint nem fogunk ebből semmit se látni évekig.
Elméletben minden szép és jó, gyakorlatban meg egy helyben toporgás megy.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. A Nitrous az első motor, ami ténylegesen olyan szintű skálázhatóságra van tervezve, hogy megfogható legyen az az erőforrás, ami a processzor oldalán ma még idle, vagy éppen a driver elvitte. De persze ez sem könnyű, eddig a pontig ők is kb. 50-60%-os kihasználásig jutottak, ami azért nyilván jobb, mint a 10-20%, tehát működni működik.
-
.LnB
titán
Akkor ennek (hogy kihasználja a maradék 80-90%-ot) baromi nagy teljesítménybeli javulást kellene eredményeznie. Nagyon nem érdekel mennyit fogyaszt a gép.
(#72) szasanyi Persze ennyire nem vagyok azért hülye. Tudom, hogy a hardver gyártóknak az az érdekük, hogy újat vegyek. Tudom, hogy már az elején bilibe lógott a kezem.
-
szasanyi
félisten
Mert talán nem is annyira fontos törekvés ez...
ti. nem ez adja el az erősebb és drágább hw-eket hanem pont az ellenkezője. Ti. ez elsősorban üzlet ami nem nekünk a jobb, hanem nekik!
API, driver, optimalizálási és egyéb probléma miatt van az, hogy a konzoloknál jelentősen erősebb hw-eken lehet rosszabb futási teljesítménye egy adott játéknak. Kézenfekvő, és a gyártóknak rendkívül jó megoldás: vegyél jobbat, drágábban és majd jobb javul. Egyelőre - kis túlzással - ennyi amit biztosan tenni tudnak az "érdekünkben". -
Abu85
HÁZIGAZDA
A két konzol a CPU és a GPU teljesítménye szempontjából kb. kiegyensúlyozott. Neked túl erős CPU-d van a túl gyenge VGA-hoz képest. Gondolom azért költöttél ilyen erős CPU-ra, hogy kevés limited legyen, de a probléma, amit meg akartál előzni nem hardveres, hanem szoftveres. Abból ered, hogy a grafikus meghajtók elveszik a CPU időt az alkalmazástól, és nem abból, hogy maga a processzor teljesítménye ki van használva. Egy mai DX11-es játékban a processzoridő 10-20% között van kihasználva. 80-90%-a a processzor erőforrásainak a program szempontjából elérhetetlen. Az új API-k ezen változtatnak.
Én például használom azt az API-t. A Sniper Elite 3-ban kevesebbet fogyaszt a gép, miközben gyorsabb. Illetve a Dragon Age: Inquisition legalább kétszer gyorsabban fut, mint DX11-en.
-
SaGaIn: Win 10-el pedig semmi gond nincs csak boszorkányüldözés folyik.
Vess egy pillantást a Win 10 topicra, csupa-csupa "elégedett" ember jár oda. Én kb. két tucat laptopra és tucatnyi asztali gépre telepítettem fel, ezek egy jó részénél vissza is raktam előbb-utóbb a Win 8.1-et. Laptopon nem működő eszközök (Wifi, Webkamera, Touchpad), eltünő Startmenü és ikonok, telepítés után a Win alatt nem látszó DVD meghajtó, éjjel random feléledő gépek, update-ek után addig jól működő dolgok szétcseszése (például a .PDF-eket hirtelen a Foxit Reader helyett az Edge akarja megnyitni és hasonlóak).
Ha neked éppen jól működik, legyél boldog vele. De ha azt állítod, hogy semmi gond nincs vele, akkor egyszerűen csak ki kellene nyitni a szemed, és alaposabban körülnézni...
anulu: - részemről szégyenpadra ültetném azt a céget, amelyik egy ennyire régi rendszert támogat (WXP). szándékosan életben tartják akkor is, amikor már semmi keresnivalója.
Especiel a WinXP-t már tényleg nem kéne életben tartani, de itt nem is az életbenntartásról, hanem a támogatásról van szó. E téren pedig ezerszer inkább a Vulkan, mint a Dx12-féle "only Win10" megoldás. No offense, Abu, elismerem, hogy a WMMD 2.0 kell hozzá, de ne mond, hogy semmi lehetősége nem lenne a Microsoftnak arra, hogy a régebbi Wineknél (Win 7, Win 8) is megoldja a támogatást.
Hajdan a WinXP esetében láttunk már drasztikus változásokat a mélyben, most is meg lehetne oldani a WMMD 2.0-át Win 8 esetében, ha akarnák. A Microsoft válasza erre a Win 10-re való ingyenes átlépés, csakhogy a Win 10 meg még mindig egy félkész bughalmaz...- nagyon bízom benne, hogy az MS-nek össze fog jönni a Windows Store felfuttatása PC-s játékokkal, és akkor végre el lehetne felejteni a Valve-t. a szemeben vetélkednek a "legunszimpatikusabb cég" díjáért a Google-el.
Especiel nekem a Microsoft sem lopta be magát a szívembe azzal, amit a Windows 10 és az Office esetében csinált az elmúlt időszakban, és a Microsoft Store kb. akkora bugparadicsom per pillanat, mint a Steam volt 13 évvel ezelőtt...
-
.LnB
titán
Tudnád definiálni a kiegyensúlyozott konfigurációt? Mert nem tudom ez mit takar. Az enyém az? Gondolom nem mert nincs 200ezres VGA-m. Az már biztos baromira kiegyensúlyozott.
Én hülye azt hittem ezek az API-k majd azt eredményezik, hogy több FPS lesz a játékokban ugyan azon a hardveren.
(#67) lev258 Tudom, hogy haszna volt. És abból lett a Vulcan is. De pár játékon kívül ahol választható a Mantle (és semmi gyorsulást nem eredményez ott sem), nem sokan használják.
-
anulu
félisten
nem a Steam-mel van bajom, kénytelen-kelletlen én is használom, hanem az anyacéggel. nagyképű vezetőség, amelyik mindent úgy tálal, mintha az ő hátsójukból jönne a passzátszél. számomra legalábbis borzasztóan visszataszító ez a hozzáállás. az utóbbi időben nem is azt nézem, hogy 2 euróval olcsóbb-e az adott játék Steamen, hanem, hogy őket kikerülve meg lehet-e úgy legálisan venni, hogy ne Steam aktiválós legyen. pl a GTA V így lett meg, Rockstar Clubon keresztül.
-
lev258
veterán
"a Mantle besült"
Sokan gondolják ezt, pedig egyáltalán nem így van. A Mantle egyik fő célja az volt, hogy a jelenleg a DirectX 12 és a Vulkan formájában testet öltött fejlesztéseket/változásokat elindítsa. Emellett pedig van egy belső Mantle is, amit egyedi igényekhez, az ipari szereplőknek készítenek.
Te, mint olyan, aki ül és játszik, egy pár éven belül már fogod látni a hasznát nagyobb ívű projektekben. A "klasszikus" játékok meg továbbra is a DirectX 9-et és/vagy OpenGL-t fogják használni, mert nincs szükségük "extrákra". Azt viszont fontos megérteni, ezek az új API-k teljesen másképp működnek az eddigieknél, így aztán a programozóknak is meg kell tanulniuk a használatát. -
hunluki
senior tag
Az első gondolat jogos, XP-t életben tartani tényleg hülyeség, bár igazából szerintem ezt darwin intézi. Ha valaki 2016-ban XP-t akar használni hát lelke rajta, csak magát szívatja kb.
AMD-ről nem tudok nyilatkozni, felváltva voltak NV és AMD kártyáim (mindig a legjobb ár/érték arányút néztem), és sose volt bajom egyikkel sem. Lehet mákom volt, de tök elégedett voltam az összes eddigi kártyámmal akár a zöldektől, akár a vörösektől jött.
Viszont a valve dolgot nem értem, mi a bajod velük? Én aktívan használom mind a 3 platformot (OSX, Linux, Windows), és iszonyat jó dolog hogy van egykattintásos hülyebiztos játék store. Szépen felrak magának mindent, jól működik, olcsón beszerezhetőek a játékok (főleg pakkokban), és még mobilos kliens is van ami pittyen ha épp akciós a wishlistemen lévő játék és azonnal meg is tudom venni. Arról nem is beszélve hogy elég egyszer megvennem, utána bárhol tudok játszani, sőt cloud save miatt ha winen elkezdem és épp linuxon folytatom ugyanaz az állás gond nélkül megy tovább. Szvsz a windows féle store visszalépés, nem multiplatform, nincs hozzá mobil kliens droidra vagy ios-re, és hát a működése sem épp a legstabilabb. Miért is jó az nekünk ha kevesebbet kapunk?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyanaz az előnye a DX12 és a Vulkan API-nak, ami a Mantle-nek volt. Gyakorlatilag ugyanazt fogod látni: jobb hatékonyság, illetve kevesebb kivédhetetlen, API-ból származó akadás.
Az explicit API-k nem minden konfiguráción hoznak majd gyorsulást. A kiegyensúlyozatlanokon például inkább nem fognak. De a kiegyensúlyozott konfigurációkon lényeges előnyük van a korábbi API-khoz képest. A fogyasztásban pedig szinte állandó az előny. A Sniper Elite 3 ezt jól megmutatta, hogy miképp kell csinálni. Gyakorlatilag amellett, hogy gyorsult a rendszer, még csökkent is a fogyasztás. Egy szó az előny: hatékonyság. -
snorbiii
csendes tag
Átfutottam a cikket, de csak más prohardver-es cikkekre találtam hivatkozásokat.
Se egy hivatalos közlemény, se a Vulkan honlapja, se a spec - semmi nincs belinkelve.Azt gondolom, korrekt lenne feltüntetni a külső hivatkozásokat, legalábbis ha nem 100% saját kútfőből, külső infó nélkül történt a cikk írása...
-
.LnB
titán
Én mint laikus hülye, feltenném a kérdést. Mikor lesz ennek valami pozitív látszata PC játékokban?!
Évek óta jönnek mennek a világmegváltó bejelentések, Vulcan, Mantle, Dx12. Könnyű portolhatóság konzolokról stb stb. Aztán én mint végfelhasználó baromira nem látok semmi előrelépést. Mantle besült, vagy nem tudom de előnyét én nem látom. Én azt hittem, hogy majd ha megjönnek ezek az API-k akkor sokkal gördülékenyebbek lesznek a játékok, gondoltam az alacsony szintű API-k majd valami gyorsulást hoznak azonos hardvereken. Gondolom bilibe lóg a kezem.És még mindig sehol egy komolyabb cím ami DX12-es vagy Vulcan APi-s lenne. Jó utóbbi érthető, ha most lett kész.
De komolyan! Mikor, és milyen előrelépés várható ezektől az API-któl?! Mi lesz a gyakorlati hasznuk, mit fogok én ebből tapasztalni mint végfelhasználó, aki csak ül és játszik?!
-
cami][us
senior tag
Gondolom mobilon nagyot fog szólni.
-
szasanyi
félisten
A 2. gondolattal - részben vagy egészében - sokan értünk egyet, gyakran pont a driverek miatt. Annyit tennék hozzá, hogy szvsz nem csak a driverekért felelős csapatnak járna már egy nagy nyakleves, hanem azoknak is akik a mai napig nem képesek rávenni a játékfejlesztőket, hogy a - sok tekintetben valóban fejlettebb - GCN technológiát jobban kihasználják. E két ok miatt (driver + a GCN kihasználatlansága ugye) a játékok alatt nincs előnye az NV-vel szemben, viszont (néha sokkal) többet fogyasztanak - és ezen az igazán változtatott, hogy a játékok zöme alapvetően konzolra íródik amiben szintén az AMD féle GCN hw lapul.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindkettő alapja az AMD fejlesztése, de a DX12 még egy nagyon kezdetleges formában kapta meg ezt, amikor még nem is volt szó egy saját API-ról az AMD-n belül. A Vulkan a kész Mantle-re épül.
Az explicit API-knak új motorstruktúra kell, mindegyiknek. Egyedül a Metal API a kivétel. Az jóval kevésebb módosítást igényel.A DX12 a WDDM 2.0 miatt Win10 only. A WDDM 2.0 azért kell, mert bevezeti a GPUMMU-t és az IOMMU-t. A GPUMMU model funkcionálisan olyan vezérlést tesz lehetővé, ahogy a hardverek ma működnek. A régi szegmentált fizikai címzést alkalmazó WDDM-re is használható explicit API, csak rosszabb lesz a hatékonysága, mert kell elé egy extra szoftverréteg, ami elfedi a működésbeli különbségeket.
-
anulu
félisten
személyes vélemény, lehet vele nem egyet érteni, de:
- részemről szégyenpadra ültetném azt a céget, amelyik egy ennyire régi rendszert támogat (WXP). szándékosan életben tartják akkor is, amikor már semmi keresnivalója.
- az elmúlt 20 évben százas nagyságrendű ATi/AMD kártya járt a kezeim között, és amíg van másik gyártó, biztos, hogy nem vennék tőlük semmit, és olyan embernek sem ajánlanám, akivel még akarok találkozni. maguk a kártyák annyira nem rosszak, azt a csapatot viszont, amelyik a driverekért felelős, egyesével vágnám tarkón szívlapáttal.
- nagyon bízom benne, hogy az MS-nek össze fog jönni a Windows Store felfuttatása PC-s játékokkal, és akkor végre el lehetne felejteni a Valve-t. a szemeben vetélkednek a "legunszimpatikusabb cég" díjáért a Google-el. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kikikirly #50 üzenetére
Ezekkel a végleges specifikációkkal gyakorlatilag ugyanaz a helyzet, mint a DX12-nél. Annyiban jobb az NV-nek, hogy nincs rákényszerítve a támogatásra, így nem kell attól félnie, hogy egy GeForce hardver nélkül fejlesztő stúdió úgy kiad egy programot, hogy az nagyon lassú legyen. Szóval ez az NV-nek jobb, mint a DX12. Ott azért simán lehet olyan programot kiadni, akár akaratlanul is, ami rendkívül rosszul fut NV-n.
Azt fontos kiemelni, hogy az API a hardveres hiányosságokkal nem tud mit kezdeni. Ahhoz új hardver kell, de rákényszeríteni a rendszert valamire, amit nem igazán tud kezelni (NV esetében az erőforrás-korlátozás) rosszabb annál, mintha megengedné az API a korlátozottabb működési módot.
-
Hiftu
senior tag
-
SaGaIn
senior tag
Melyik univerzumban létezik 3-4 éve? Mutass nekem arról egy cikket 2012-ből vagy 2013-ból, hogy a Dx12 készen van. Tudtommal a windows 10 aminek része a DX12 az csak 2015 julius 29.-én jelent meg. Onnantól lehet élő rendszernek nevezni. Még egy éves sincs.
Win 10-el pedig semmi gond nincs csak boszorkányüldözés folyik. Sok dologban sokkal fejlettebb gyorsabb mint az istenített win7. Az hogy valakik a telemetriára azt hiszik hogy az kémkedés és olyan dolgokat állítanak amik nem fedika valóságot az más kérdés. -
#16939776
törölt tag
Microsoft/Win10/DX12 hármas PC-s részesedése csökkenthető vele, akkor nagy szeretettel várjuk.
Végre valami történik
-
kikikirly
senior tag
Pedig nem olyan régen még azt mondtad hogy a Vulkán alatt lesz rendes Async Shadere a Maxvalleknek ,mivel nincsenek olyan felesleges feltételek amik csak a Xbox One-működnek(vagyis GCN-en),a Vulkánnak életszerűbb/reálisabb követelményei vannak.Teljesen ugrott az Async Shader a Maxvelleken,vagy itt is lehetséges bizonyos esetekben(külön kóddal vagy ilyesmi)kezelni a helyzetet?Mert ha nem, akkor rosszabb a helyzet mint DX12-ön.
-
ddaydome
senior tag
Sziasztok!
DX 12 kb. 3/4 éve létezik, azt alig készült pár játék, ami ezt ki is használja. Kicsit felgyorsulhatnának ezek az alacsony szintű API-s dolgok, mert kéne egy kis löket a felfele kúszó hardver árak mellett.
-
SkyS1gn
félisten
Jó lenne már valamit látni is az egész DX12/Vulkan dolgokra épülő programokból...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel csak annyit mondott, hogy a Skylake-re lesz gyári Vulkan driver. Azt nem mondták, hogy a többire nem lesz. Valószínűleg lesz, de hivatalosan nem fogják bejelenteni.
-
leviske
veterán
Fura lépés lesz az Inteltől, ha a Vulkan-t nem adja meg végül driveresen a 5-ös szériának, mikor pl a DOTA2 Vulkan API-s változatát azon demózta a Valve.
-
Sinesol
veterán
Egyébként a tavaly kiadott Source 2-es játékmotor alapból Vulkan apira készült, legalábbis már tavaly márciusban promózták a Source 2-es Vulkan apis Dota 2-t.
Azóta eltelt közel egy év, bőven volt idejük tesztelgetni. Most hogy hivatalosan kijött a Vulkan, remélem minél hamarabb átállnak rá és végre eltűnik a cpu limit a Dotából. Na és persze elég jó lenne ha jönne a motorra sok egyéb játék is, amihez elvileg minden adott, mivel elég fejlesztőbarát a Source 2.
Na és ha már új motort fejlesztettek, hátha eszükbe jut a HL3 is. -
lev258
veterán
A "fizetett" játékok itt valóban nem opció, de azt ne felejtsd, az iparág elég nagy nevei beálltak mögé. Csúszás meg valóban volt, de olyan nagy lemaradásban azért nincs, a DirectX 12 sem vetette meg a lábát eddig, még csak most kezdik felfedezni, használni.
Mobil fronton meg különösen nyomatni akarják, bár nem tudom, ez mennyire jó. Nálam a Kígyó és a Sudoku a mérce. -
Parano1d
tag
Biztos pesszimista vagyok, de a Windows rendszereken nem látom nagy jövőjét. Szép, hogy multiplatform, de az anyagi lehetőségek hiánya, illetve a sok csúszás miatt többszörös hátrányban van.
Évek kellenek még mire jönni fognak rá játékok, addigra meg nem lesz nagy szempont, hogy támogatja a Win XP-t, vagy akár a Win7-et. -
lev258
veterán
válasz
#45997568 #38 üzenetére
Ezt meg így nem is értem.
Lehet én értelmezem rosszul a cikket, de az egész arról szól, hogy másfél év után (pedig ígérték korábban) végre megküldte az Nvidia azt a zárt kódjukat (firmware és hozzá kapcsolódó kernel oldali kód), ami nélkül az új hardvereik gyakorlatilag nem is mennek a nyílt driverrel. Pusztán ennyi történt. Semmi több, ami reményt adhatna.
Visszatérve a hírhez, itt az ideje, hogy a Vulkan is megmutassa magát a világnak. Szurkolok neki, és nemcsak Linux-on. -
#45997568
törölt tag
Mindenki nyerne vele, igy nem latom akadalyat, de az ido majd valaszt ad ra.
Utolso elotti mondat az erdekes: "He's hoping that in conjunction with the Nouveau developers they will be able to get all of this code prepped and landed in the Linux 4.6 kernel cycle."
Szetszerkesztettem, bocsi, mert ugy mar en sem
-
Live Long and Prosper?!
-
#45997568
törölt tag
Orok optimista vagyok, Alex-et ismerem szemelyesen, ha rajta mulik akkor NV hozzaallasa jatekos orientalt lesz amellett hogy hulyere keresik magukat. O Japanban dolgozik (tavaly meg ott volt) tehat ha iden nyaron meg ott lesz akkor a Tokyo-i konferenciara jo esellyel elmegy (amugy francia a srac) oda meg en is szeretnek, akkor elkapom megint es kifaggatom kicsit a terveikrol.
Amugy ez a srac az NV-nek dolgozik, ott szoftver mernok, hazon belul paran osszealltak hogy megcsinaljak a nyitott drivert Linux ala, erdekes modon NV dokumentacioval es hazon beluli segitseggel tamogatja oket. Biztos nem adtak nekik 100 mernokot meg az osszes dokumentaciot, de haladnak vele es ez tetszik.
NV nem eredendoen gonosz ceg, ok profitra mennek ra nagyon, jo a marketingjuk es a termekeik is, az emberek megveszik mert az van a fejek tobbsegeben NV=jo, AMD=rossz ami teves hozzaallas.
Hogy mi lesz kiderul, most latok egy remenysugarat a reszukrol, ennyi.
szerk: erre a cikkre es az itt szereplo Alex-re gondolok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem hit kérdése, hanem specifikációs probléma. A Microsoft amikor megírta a DXKG specifikációt, akkor nem gondolt arra, hogy a több parancsmotorral rendelkező hardverekben a parancsmotorok képességei eltérhetnek a compute parancsok kezelése szempontjából. Eközben az API megköveteli a multi-engine kódot. A Vulkan csak annyiban különbözik, hogy gondolt erre a problémára, így a gyártó tehet azért, hogy a szabványosan megírt kód ne legyen túl lassú. A DX12 alatt erre csak az alternatív kódút az opció, vagy a hosszan futó compute feladatok mellőzése.
-
Peat;)
veterán
A neve frappáns, lehet hogy ez még 1-2 évig alszik, de az is lehet hogy soha az életben nem fog kitörni.
-
uvlight
csendes tag
Sziasztok,
win7 sp1-en felraktam az új vulcan api-s béta drivert plusz a lunarg-os vulcan sdk-t, de az sdk vulcaninfo és vulcaninfo32 tool-jai VK_ERROR_INCOMPATIBLE_DRIVER hibát dobnak. A driver simán felment nekem. Van valami extra követelménye? Esetleg egy radeon 7870-est már nem is támogat? De az még R9 370X néven most is fut, nem kéne "elavultnak" lennie... -
K0vasz
aktív tag
nekem erről mint tök mezei juzernek a régi DX vs OpenGl jut eszembe: jópár játékban lehetett választani, hogy melyik render legyen, de én igazából nem éreztem a különbséget
(vagy csak nem emlékszem már
) szal ezt hasonlónak érzem most, viszont az MS azért elég kemény játékos, ha nagyon veszélyeztetve érzi magát/fontos neki a dx, biztos meg tudja oldani, hogy a fejlesztők inkább a dx-re optimalizálják a drivereket...
viszont mobil fronton ígéretesnek tűnik, már most is elég tápos játékok vannak, ez meg még rátesz egy lapáttal
-
CJ4567
nagyúr
Esély van arra hogy TeraScale GPU-k támogatva legyenek? (Radeon 5xxx - 6xxx)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Egy bajom van ezzel a Vulkan csodával. Ez az Industry Forged logó valami elképesztően ocsmány
-
makkmarce
őstag
válasz
#45185024 #23 üzenetére
Lehet megköveztek, de a motor fejlesztés kicsit szerintem már értelmetlen. ingyenes a cry, az unreal 4, a unity, meg még több kisebb/nagyobb, egyedül mondhatni értelmetlen küzdeni ilyesmivel, nullárol meg egy csapattal is évek alatt lehet összerakni egy közepes motort. Komoly befektető kell, ha saját motort szeretne az ember. Persze az alapvető működés érdekes, de csak ha motort (is) fejlesztő cégnél dolgozik az ember, akkor érdemes komolyabban belemenni. A nagyok szerintem relatív gyorsan belepakolják, ahogy a metal is gyorsan bekerült, fél év és lehet Vulcan-os appot buildelni az engine-ekbol.
-
#45185024
törölt tag
És mikor lesz Vulcan alapú Motor ? és mikor lesz magyarul olvasható Vulcan programozókat oktató könyv ?
)
-
#45997568
törölt tag
Nagyon helyes, ideje volt a Vulkan megjelenesenek hivatalosan is. Nem csak AMD-t kell nezni mint fo tamogatot, hanem az NVidia-t is. Tavaly oktoberben beszelgettem az egyik szoftvermernokukkel Dublinban, NVidia teljes mertekben izombol tamogatja a Vulkant, nem csak a szavak szintjen, hanem komolyan fejlesztenek ra.
Rengeteg elonyuk szarmazik ebbol, eleg csak figyelembe venni hogy a Vulkan-al platformokat, kulonbozo MS altal mar "nem tamogatott" OS-eket is el tudnak erni, nem csak Linux-ot, hanem Windows 7-8-8.1-et is akar, DX nem elofeltetele leven attol fuggetlen, ha folytatjak a boviteset akkor at tudnak menni mas platformokra mint mobil eszkozok (konzolokban AMD vagy NV chipek vannak, Apple termekekben ugyszinten, a hardvereiket meg tudjak ugy fejleszteni hogy megfeleljenek a kozos szabvanynak, mobil chipeket irta a cikk), szoval tobb szol mellette mint ellene.
A fejlesztok meg meg kell hogy tanuljanak az uj API-kra fejleszteni, a chip gyartok tomik majd oket penzzel, kedvezmenyekkel es tamogatassal.
Nem latom ezt rossznak, a kerdes mikorra erik be a munka illetve az iparagon belul hogy sikerul megeggyezni. MS-el lesz nehezebb lezongorazni a dolgot, de ha nagyon ellenkezik akkor mar van valos alternativa DX12-MS helyett, konzolokon PS4, PC-ken Linux - Steam OS (ez utobbi eleg kifforratlan es sok a melo vele) am ha akarjak akkor par ev es MS kigolyozhato a desktop-konzol piacrol is, persze ez nem ilyen egyszeru, nem is gondolom hogy ez a cel, inkabb odatettek elejuk: megy most mar nelkuletek is ha ugy akarjuk...
Erdekes, hasznos, a tobbit meg majd ugy 2018-ban meglatjuk.
Jo cikk, koszonjuk
-
Fiery
veterán
Nezegetem ezt az 1.0-s API-t, de kicsit bugosnak es nem eleg reszletesnek tunik a dokumentacio. Remelhetoleg, ha az ember eljut a konkret implementacioig, maga az API jol mukodik legalabb
-
actival63
aktív tag
Win XP? Ezt a Vulkánt nekem találták ki.
-
Egon
nagyúr
Hmmm...
A 2. bekezdésben:
Az új rendszer legnagyobb előnye a konkurens DirectX 12-höz képest a SPIR-VIEgy picit lentebb (5. bekezdés):
A Vulkan legnagyobb előnye egyébként az új renderpass funkcióEz nagyon komoly API lehet, hogy egyszerre két legnagyobb előnye is van...
-
makkmarce
őstag
szerintem nem lesz rossz, csak nem pc lesz a cél.
hanem a kicsit lassú opengl 3.1-et váltja majd droidon.
Unityben és barmilyen más modern engine-ben egyszerüen kipipálod, hogy támogat, és kész. Nem kell ennek túl nagy feneket keríteni. Én már nagyon vártam.Találtam egy ilyet, innen látszik is mi baja volt a glnek:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=P_I8an8jXuM -
szasanyi
félisten
Egy jó hírre kapásból két rosszal postoltok?
-
szasanyi
félisten
Azt lehet tudni, hogy az AMD GCN vagy inkább a NV Maxwell architektúrája profitálhat ebből?
-
Sonja
nagyúr
Kimaradt a Tegra, mert az is támogatva van.
-
Yutani
nagyúr
Windows XP? Csak legyen hozzá VGA driver!
Kicsit el is csodálkoztam.
-
jedis
senior tag
Nohhh . Legalább lesz egy kis konkurenciája a DX12-nek. Kíváncsi vagyok, mit tudnak kihozni majd belőle, és tényleges vetélytársa lesz é az MS üdvöskéjének .
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az egyetlen nyílt specifikációjú explicit API-ra hamarosan érkeznek a meghajtók is.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Építő/felújító topik
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- iKing.Hu - Apple Watch Ultra 2 Titanium Szíjjal 49 mm Használt, újszerű
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i3 14100 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i7-7G I 16GB I 512GB SSD I 12,5" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest