- Egymásra licitálnak a kiadók, hogy kihasználják a GTA VI késését
- A GEEEK új házainak nem lesz gondja a szellőzéssel, és az áruk sem vészes
- 500 Hz-re képes, kvantumpontos OLED monitor érkezik a Samsung névjegyével
- Letisztult külsejű, "lopakodó" alaplapok a Gigabyte égisze alatt
- Középkorian pokoli lett az új GeForce driver
Új hozzászólás Aktív témák
-
tocsa
senior tag
válasz
#16939776 #59 üzenetére
Mondjuk frame szinten gondolkodj. Ha peldaul rohansz elore csak fel masodpercet, akkor az mondjuk 30 FPS eseten 15 frame egymas utan, amikor valszeg egy iranyban futsz ugyanolyan sebesseggel, elegge kiszamithato. Ha fordulsz akkor szint ugy.
Ez kb olyan lehet, mint a CPU-kban is van az elagazas becsles out-of-order execution eseten.Ezek utan csak azt kell egy cegnek eldonteni, hogy hajando-e plusz 70-80% szerver eroforrast felaldozni azert, hogy a jatek kozelebb kerulhessen kesleltetesi elmeny tekinteteben egy helyileg futo jatekhoz.
-
tocsa
senior tag
A DOOM 3 jatekmenete lassu??? A hires FPS jatekrol beszelunk?
-
cacasz02
aktív tag
válasz
Picturemaker #31 üzenetére
Én pl fotovoltaikus rendszereket szerelek ausztriában házakra és nagyon jól élek belôle.
-
Reggie0
félisten
Olcsóságot magával hozza rendszerint a hatékonyság. De nyilván olcsóbb egy pár száz kütyüt (proci, vga, apu, egyedi akármit) tartalmazó izét üzemeltetni, mint párszáz háztartásban külön külön megvenni egy teljes vasat, ami egyes esetben mondjuk amikor DOTAzol, csak 15%ban használod ki, szerver pedig lineárisan skálázza és ami nem kell azt lekapcsol.
De meg az sem biztos, hogy hatekonyabb. Az, hogy linearisan skalazodik meg elegge erdekes felvetes, max. 1 pontig. En megnezem hogy FHD 3D-ben maxra huzva mikor hasznalja csak 15%-ig a vasat, na es persze ezt hogyan viszi at ertelmes kepminosegben, mert tomoriteni azt biztos kell.Nyilván te is beleszámolod, hogy az a gép nem fogyasztásra van optimalizálva, mint mondjuk egyre inkább a szerverek is, mert a széttuningolt FX-ed 500Wot eszik, ami sok mindenre jó, de az erre optimalizált cucc mint pl a konzol 100Wból 2x annyit tud, mert mondjuk nincs oprendszer ami lassítsa a dolgokat.
Most akkor dontsd el, hogy 15%-ban hasznalja-e a gepet vagy esetleg kell huzni. Kicsit ellentmondasos ez.
Amugy eleve a konzolhoz kene hasonlitani a rendszert es megint visszatertunk az elso bekezdesemhez miszerint nem biztos, hogy hatekonyabb lesz a kiszolgalo rendszer vesztessegei miatt.És miért ne kellene beleszámolnod, hogy a nyáron a légkondi azzal a párszáz vattal többet hűt mint amivel a gép többet fűt?
A szerverteremben a szerverek sokkal erosebb klimatizalast igenyelnek, mert nagyobb a teljesitmeny suruseg, mig a maghomersekletet azonos tartomanyban kell tartani. Tehat sokkal eroteljesebb kenyszeritett hoszallitast kell alkalmazni, aminek a hatasfoka eleg szar. Emiatt ott 0-24 kell klimazni, mig egy lakasban ez eleg ritka, nyaron max 2 honapot(legalabbis nalunk, Norvegiaban meg ennyit se, Mexikoban meg tobbet).Vékony kliens pedig pont azért nem kell, mert embereknek van akár okos TV, vagy notebook, vagy valami pad.
Tok mindegy, az is extra fogyasztas.Előfizetésnél meg lehet, hogy havonta kifizeted 1 játék árát, de azzal játszol amivel akarsz."
Nem, azzal jatszok amivel hagyjak es addig amig lehetove teszik vagy ki nem talaljak, hogy csitelsz es letiltanak te meg semmit sem tudsz tenni ellene.Megszámlálhatatlan előnye lenne.
Kicsit tulzas. Jo lenne a programozoknak, a kiadoknak, a szolgaltatonak es itt ki is fujt. -
Ribi
nagyúr
Olcsóságot magával hozza rendszerint a hatékonyság. De nyilván olcsóbb egy pár száz kütyüt (proci, vga, apu, egyedi akármit) tartalmazó izét üzemeltetni, mint párszáz háztartásban külön külön megvenni egy teljes vasat, ami egyes esetben mondjuk amikor DOTAzol, csak 15%ban használod ki, szerver pedig lineárisan skálázza és ami nem kell azt lekapcsol. Nyilván te is beleszámolod, hogy az a gép nem fogyasztásra van optimalizálva, mint mondjuk egyre inkább a szerverek is, mert a széttuningolt FX-ed 500Wot eszik, ami sok mindenre jó, de az erre optimalizált cucc mint pl a konzol 100Wból 2x annyit tud, mert mondjuk nincs oprendszer ami lassítsa a dolgokat. És miért ne kellene beleszámolnod, hogy a nyáron a légkondi azzal a párszáz vattal többet hűt mint amivel a gép többet fűt? Ésatöbbi. Vékony kliens pedig pont azért nem kell, mert embereknek van akár okos TV, vagy notebook, vagy valami pad. Ezekre kell kötni egy kontrólert oszt csók. Te csak a képet kapod. Ne úgy gondolkodj, hogy majd beraknak a szerverfarmra ugyanannyi PC-t, mintha otthon lenne. Szénné optimalizált szerverek, rendszer, programok lesznek. PC soha nem az optimalizálásról szólt. Sőt. Minél szarabbul kell megírni mindent, hogy erős gépet vegyél. Ez megfordul központosítás esetén. Lehet az lesz mint konzolnál, 10 évente cserélik az egész parkot addig viszont fix HWre kell programot írni. Minden fejlesztő álma.
Előfizetésnél meg lehet, hogy havonta kifizeted 1 játék árát, de azzal játszol amivel akarsz. Lehet, hogy valaki megszívja, mert csak 1 valamivel akar játszani, de lesz akinek ez lesz a megváltás. Mostanában amikor single player játékokat kb 10 óra alatt végigtolod. Szervernek rohadt mind1 mit futtat. Megszámlálhatatlan előnye lenne. Csak az a fránya lag. -
DMG
senior tag
Helyette előfizetsz egy játékra, amit egyszer kéne csak megvenned.
Amúgy ez a felhő őrület bizonyos területeken talán működik, de én még az üzleti szervere kterületén is csak nyűglődést látok. Tárhely az más de hogy egy üzleti szervert felhőben üzemeltessen valaki, vagy játszon, hát....
-
Reggie0
félisten
Nem feltetlen olcsobb nagyiparilag termelni, legfeljebb hatekonyabb, de az sem biztos. Mert jelen esetben is kell egy vekonyreteg kliens amit le kell gyartani, fogyaszt, stb.. A kozpontositott rendszer hutesevel sokkal tobb problema van, mig az elosztottnal nem kell klimatizalni. Sorolni lehetne. Szoval amit nyersz a reven elveszted a vamon.
-
M@trixfan
addikt
Inkább tettek volna normálisabb hardvert a "nextgen" konzoljukba! Ha komplexebb játékok lennének ahol a szimuláció nagyobb szerepet kap, ott lehetne használni a felhőt értelmesen. Persze erről szó sincs, a gyenge hardvert kompenzálnák vele, amire nem kéne hogy szükség legyen.
Villanyautó témában elég csak a hatásfokát megnézni a robbanómotornak és az energiahordozó kinyerését, előállítását. Kevés ilyen borzalmasan rossz hatásfokú dolog üzemel világméretű szinten, értelmetlen pocsékolás. Ennek köze nincs a technológiához, tiszta üzlet. A legjobb az egészben az, hogy a pocsékolás fellegváraiban lesznek, illetve már mar most vannak teljesen önellátó bio-öko városok. Természetesen azért, hogy majd abból is ők vegyék le a hasznot.
-
Ribi
nagyúr
Mivel a világon mindent olcsóbb nagyiparilag termelni, ugyanezt akarják átültetni a játékok szintjére is. Csak itt ugye bejön a lag amivel nem nagyon tudnak még mit kezdeni. Erre próbálnak valamit kitalálni. Próbálkoznak. Amíg nincs jó megoldás lesznek szar megoldások is. Kérdés, hogy mondjuk 20x erőforrás többlettel egyáltalán értelmesen megoldható-e amit akarnak vagy úgy is szar az egész és ezt az irányt hanyagolni kellene. És inkább a lag csökkentésre kitalálni valamit mintsem erőből megoldani. De mint említették az adatot el is kell juttatni a felhasználóhoz, vagyis a nekünk küldött adat mennyisége is többszöröse lesz, ezzel tovább rontva a lagon. Vagy itt csak azt az időt spórolják meg, míg oda el nem jut a gomb lenyomás? Mert akkor az megint csak a probléma felére csökkentésére jó. A visszafele adat lagja megmarad.
-
Male
nagyúr
Így van...
"az eredményt sokan a helyi gépen futtatott program által nyújtott élményhez hasonlították"... generáljunk egy rakás problémát, amit megoldva meg tudjuk közelíteni azt a szintet, mintha semmit se tettünk volna.
Az egész semmi másra nem jó, csak hogy a kiadók havidíjat tudjanak szedni a játékosoktól, és ne tehesd meg azt, hogy megveszel egy játékot, aztán addig játszol vele, amíg csak kedved van hozzá. -
Azt kellene megnézni, hogy a Facebookot pl hány szerver szolgálja ki, hogy normális sebességggel ki tudjon szolgálni, és hogy ezeket megpróbálják a felhasználókhoz a legközelebb elhelyezni (akamaihd.net).
#43: Nem, azt mondta, hogy annak a fényében, hogy minden a decentralizáltság felé halad, elég érdekes elképzelés, hogy a játékokat meg centralizálni akarják.
-
Diocles
aktív tag
A kommunikáció is centralizálódik. 10 éve még szolgáltatók, meg saját mailszerverek sokasága segítségével leveleztek az emberek. Most a Facebookon, meg néhány mamutcég levelezőszolgáltatásával. Ha jön egy új piaci szereplő (whatsapp), akkor azt is felvásárolja valamelyik cégóriás.
-
Reggie0
félisten
Amugy az is elgondolkodtato, hogy a vilagon kb. minden(energiaellatas, kommunikacio, stb.) a decentralizaltsag fele halad, erre pont a gaminget akarjak centralizalni.
-
Cathulhu
addikt
Az, hogy egy szerver 5x annyit kell szamoljon mint ami valoban szukseges, a halozatot is lehet terhelni 5x annyi adattal mint amennyi kell, az nem szamit. De elvagyunk eresztve basszus, fene nagy a jolet.
Raadasul mikor 100k korul mindenki megkaphatja kedvenc konzolat mi a szukseg van ilyenekre? Ertem en, hogy vannak akik kiszorultak a konzolpiacrol (pl nVidia) es ez nagyon faj, de az MS pont nem ilyen. Mindegy, erdekes kutatasnak jo, de nem gondolom, hogy valaha rentabilis lesz a dolog (erosebb szerver kell, tobb aram, dragabb hardverrel: szepen megugranak az elofizetesi dijak is majd) -
Reggie0
félisten
Ugy ertem, hogy csak addig lesz olcso a juzernek, amig van alternativa. Amint csak felhos jatek lesz(ez utopia), onnantol mar csak a cegeknek eri meg a juzer ismet tobbet fog fizetni.
(#16) alevan: A problema, hogy nem azon a gepen fogsz jatszani. Azzal a geppel csak csatlakozol ahhoz a gephez amin valojaban jatszol. Az meg ismet egy radiator lesz, csak el van dugva a szemed elol.
-
#16939776
törölt tag
Ha még 4x-es erőforrás igény mellett is megéri /nekik/.
"Emellett az eredményt sokan a helyi gépen futtatott program által nyújtott élményhez hasonlították"
1,5M optikával bedugták a kiszolgáló hátuljába a vékony-klienst? -
#51736960
törölt tag
köszönöm a választ
egyébként még kíváncsi lennék arra is, hogy mondjuk 1 darab izmos szerver hány játékost tud kiszolgálni egyszerre?
én itt érzem az egész technológia gyengéjét, egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy egy gép többezer játékos képekockáit számolja valós időben...#32: szerintem egyértelmű a különbség a "száz ezredmásodperc" és a "százezred másodperc" között, de amúgy nekem is szemet szúrt, hogy miért nem írtunk egyszerűen "tizedmásodperc"-et.
-
flashpointer
őstag
100 ezredmásodperc azmiaz? Százezred másodperc vagy 100 (darab) ezredmásodperc ami tizedmásodperc?
-
Madwe
nagyúr
válasz
Picturemaker #26 üzenetére
De a konnektorba előállított áram környezetre mért hatása elenyésző!
Itt a Tedes videó pl, amúgy is érdemes végignézni, de nem offolok tovább
(#31) Picturemaker Igen, de a videóban is kitér arra, hogy azt az energiát nagy szénerőművekben előállítani még mindig jócskán környezethatékonyabb, mint az autóban elégetni. Nagyságrendekkel!
-
Taybore
aktív tag
Tehát ha akkora az input lag, hogy a billentyűkombinációk se érkeznek meg a felhőbe, akkor értelemszerű, hogy visszafelé meg küldjük sokkal több adatot. Hátha ez tovább növeli a lag esélyét... Érdekes koncepció...
Ebben csak én nem értem a logikát?
-
Ursache
senior tag
Alienware. Nyilván nem air vastagságú, de ez megint hardwares korlát... a többi meg megsül (razer blade) Viszont az előbb már valaki kifejtette, hogy nem vékony kliensen kell fullgrafon játszani. Ha néhány (2-3AAA) játékot szeretne kivinni, akkor ( nextgen
) konzol. 100k, és arra bőven jó, ha meg nagyon PC-s akkor vesz hozzá kiegészítő perifériá(ka)t, hogy egérrel és billentyűzettel (is) aprítson. Ha meg nem tetszik neki, hogy nem 4k, akkor meg igenis költsön félmilliót egy gépre, és ne az input laggon rinyáljon.
-
Picturemaker
őstag
Igen, a "konnektorból" csak úgy magától jön az áram. Ülj le fiam, egyes.
Jim Tonic: A cikkben van, hogy feleslegesen kiszámol egy rakás lehetséges lépést és el is küldi a kliensre. Ez komoly terhelési többletet eredményez. Ne 20x-be köss bele, az csak egy szófordulat, de tuti több lesz az összes fogyasztás, mintha egy változatot számolna ki egy otthoni gép.
-
djculture
félisten
"Ez az egész azért van, mert a szoftveres cégek így tudják/tudnák maximalizálni a hasznot. Semmi másról nem szól az egész."
Mondjuk ebben igaza van. Azért akarnák ezt nagyon terjeszteni hogy mindenki fizessen mint a katonatiszt. Megkell nézni a norton új termékeit az is offlinbe-ból lett online havidíjas termék olyan árakkal hogy az offline régi változat tizszeresét kell érte 1 év alatt kifizetni.
-
Madwe
nagyúr
válasz
Picturemaker #18 üzenetére
Az elektromos energia előállítása kb 70%al kevésbé károsítja a környezetet, napjainkban. S ez az arány egyre csak feljebb fog menni. Arról nem is beszélve hogy pl. amerikában Elon Muskék ingyen telepítenek napelemmel ellátott töltőállomásokat (mellesleg már itthon is láttam jópárat) nem mellesleg a figura pl hitelbe ad napelemeket háztartásoknak, amiket részletben fizetnek ki neki s ugyanannyiba jönnek ki mintha fizetnék az áramért a rezsit, szóval nagy figura, érdemes meghallgatni pár előadását, pl a TED-esen sok szó esett ezekről is többek között
(#20) Jim Tonic Mert itt ez a cikk épp azt ecseteli hogy 4-5x annyit kell számolni ezzel a technikával, ami biztos plusz teljesítményt=rezsit jelent, ha nem is egyenesen arányosan annyit, mert jobban optimalizált, de akkor is
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maga a koncepció nagyon jó, de ahhoz, hogy igazán használható legyen meg kell oldani a problémáit. És itt nem csak egy gondról van szó, hanem gondok tucatjairól, amelyek közül egy megoldására tett erőfeszítés, mint amiről a hír szól esetleg egy vagy több új problémát idéz elő.
Mivel ez a piac is egy üzlet lenne, így én úgy gondolom, hogy a cloud-gaming fejlesztések elsődleges szempontja, hogy a szerver oldali költségek legyenek alacsonyabbak. Ezért azt látom, hogy az első lépés a siker felé, hogy a kereskedelmi forgalomban lévő lapkák helyét egyedi tervezésű megoldások veszik át a szerveren belül. Ezek egységnyi ára jóval drágább, de az üzemeltetés már olcsóbb, így hosszabb távon ez az irány éri meg.
-
válasz
Picturemaker #18 üzenetére
Ez pont olyan marhaság, mint a mai elektromos autó. Azt az energiát is meg kell termelni valahol, ami szintén környezetkárosító.
Ekkora hülyeséget rég olvastam.
-
Lomha 8V
addikt
Játsszon felhőben az akinek 8 anyja volt és futva sz*rik.
-
válasz
Picturemaker #18 üzenetére
Miért fogyasztana egy szerver hússzor annyit ugyanakkora számítási kapacitásért? Főleg, ha a szerver jobban optimalizált.
-
Picturemaker
őstag
Gondolod, hogy nem Te fogod megfizetni, hogy a szerver hússzor annyit fogyaszt, mert kiszámolja a lehetséges döntéseidet előre?
Ez pont olyan marhaság, mint a mai elektromos autó. Azt az energiát is meg kell termelni valahol, ami szintén környezetkárosító.
Ez az egész azért van, mert a szoftveres cégek így tudják/tudnák maximalizálni a hasznot. Semmi másról nem szól az egész. -
#79563158
törölt tag
Srácok, szerintem ez a felhő számitás nem arra van, hogy ti vékony kliensen játsszatok überbrutál játékokat 4K-ban.
-
alevan
őstag
Lehet sírni, hogy erős konfiggal jobban jár az ember, de ha egyszer visszatérek a PC gaminghez, egy MacBook Air vékonyságú gépen szeretnék Ultrahiperszuper grafikával játszani, nem egy monitorhoz kötött, fél asztalt elfoglaló, 5x annyit fogyasztó radiátoron.
Erre megoldás a felhős játék.
-
gghrtz
őstag
Ez eddig is így volt. Most ne Magyarországból indulj ki, de külföldön egy olyan gép, amivel évekig tudok játszani, és nem kell benne, csak maximum VGA-t cserélni, egyáltalán nem drága. Szóval ez úgy hülyeség, ahogy vagy. Engem már az is zavar, ha nagy az inputlag a monitoron.
-
Ursache
senior tag
A koncepció nem rossz, de nem erre az irányban kell elmenni. Ez elég gazdaságtalan a mai hardwarekkel. Arra viszont kíváncsi lennék, hogy mennyi ideig kell játszani egy játékkal, hogy epszilon (ami tetszőlegesen kicsi) hibával tudjon becsülni a gép, illetve másodpercenként, hány darab képkockát gyárt le, és küld a kliensnek.
-
Kotomicuki
senior tag
Az intenzív, oda-vissza adatforgalomra épülő dolgokra eleve alkalmatlan a felhő - ill. olyan szűk rétegnek (gyakorlatilag a szerverszoba) és olyan költséggel lenne megvalósítható, hogy abból a "hagyományos eljárással" még olcsóbban jönne ki a "mezei" felhasználó! Jelenleg, legfeljebb adattárolásra alkalmas a cloud, semmi többre!
Bármi más erőltetése, a szolgáltatók részéről a felhasználó szándékos félrevezetése, becsapása és megkárosítása! -
oriic
HÁZIGAZDA
És mennyi energia kell majd ehhez? 1.21GW!! (
)
(#6) gghrtz
Ha sikerül megoldani a problémákat, akkor szerintem olcsóbban lehet egy ilyen szolgáltatást használni, mint folyton hardveresen fejleszteni az otthoni gépet.
-
smkb
őstag
... és akkor ezzel eljutottunk oda, hogy elég csak ülni a játék előtt, játszik magától ... őőő vagyis filmet nézünk
-
#51736960
törölt tag
kíváncsi lennék egy itteni szakember (konkrétan Abu) véleményére, hogy ez a cloud-gaming őrület mennyire lehet életképes a következő néhány évben
szerintem semennyire, de ezt csak laikusként mondom -
[MÉLYSÓHAJ]Ahhhh[/MÉLYSÓHAJ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A DeLorean nevű koncepció a begyüjtött adatok alapján megpróbálja kitalálni mit csinálna a játékos, ezzel csökkentve a késleltetést.
- Gamer PC R7 5700x 8/16 4.6ghz 2x16 32gb 3200mhz ram, rtx 3070, 1tb m.2 ssd
- Apple iMac 24" M1 8/256 Green!
- Asztali PC , i7 7700K , GTX 1070 , 16GB DDR4 , 378GB SSD , 500GB HDD
- HP ProDesk 600 G2 Mini PC (i5,16GB,1TB, Win10)
- AMD Ryzen 7 5700X / RTX 3060 Ti / 32GB DDR4 RAM / 1TB SSD Mini-ITX konfig eladó jó áron
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- www.LicencAruhaz.hu OLCSÓ & LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - ÖRÖK GARANCIA
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 118 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 - UK billentyűzet
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest