- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Stratégiai biztonsággal védekeznek a dráguló memóriák ellen a gyártók
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen lézer nyomtatót vegyek?
- Régóta ott van a fiókban az Intel válasza az AMD-féle 3D V-Cache-re
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Plazma TV topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
LordX
veterán
VLIW4 gépen VLIW5 kódot ha beleszakadsz sem fogsz tudni futtatni, de még VLIW5 és VLIW5 között is lehetnek masszív különbségek, amit fordító nélkül úgyse fogsz megoldani, de hatékonyan még inkább nem (pl. VLIW equals scheduling model, különböző pipeline hosszal, vagy csak simán különböző számú delay slot..). A VLIW pont annak mintapéldája, amit direkt úgy terveznek, hogy van jó fordító (és ennek hiánya miatt bukott eddig mindegyik) - nem is véletlen, hogy átálltak skalárra AMD-ék.
-
LordX
veterán
válasz
#06658560
#29
üzenetére
Mutasd meg a legutolsó programot, amit 100% ASM (vagy lejjebb) volt programozva. Megmondom neked: Transport Tycoon Deluxe, 1995. Disclaimer: nem az a lényeg, hogy pont ez a játék, hanem hogy mikor történt. Azóta minimum C, és csak a kritikus részekben vannak ASM utasítások (vagy még az se, megállnak intrinsics-nél). Ma már ott tartunk, hogy néhol JavaScriptben(!!!) csinálnak számításokat (mondjuk az már erősen /facepalm kategória).
Fiery: Azért nincs ASM AMD kártyákra, mert minden 3. évben kijön egy gyökeresen új ISA, és dobhatnád ki az egész kódodat a francba. Nagyon, NAGYON kevesek engedhetik meg maguknak, hogy ez így menjen, a 99%-hoz még pár kilencest nyugodtan hozzá lehet írni. <1% userre meg senki nem fog új nyelvet/API-t/fordítót fejleszteni 3 évre (de néha még 10%-ért sem). A Mantle nagyon nem ugyanaz a kategória, az egy tényleges piaci rést céloz meg, nem véletlenül néz ki majdnem ugyanúgy, mint az új konzolok APIjai.
-
LordX
veterán
Ez a legnagyobb hülyeség amit tőled valaha olvastam, már bocsánat. Ha direkten szálakat futtatok, akkor nincs szinkronizáció? Annak nincs overheadje, akár kézzel történik (-> extra meló), akár az oprendszer csinálja (túl általános célú -> gyenge perf)? Nem véletlenül van context meg command queue - pontosan erre.
És hogy írjak direkten ASM utasításokat? Mert a C++ fordító, OpenCL fordító nem ismeri őket, vagy mi? Ilyen alacsony szinten ma már senki nem dolgozik komolyan. Max egykét kritikus ponton optimizál kézzel, de ez pont azt jelenti, hogy nem dobják ki a magas szintű programnyelvet.
Nem ez a különbség. A hagyományos grafkártya data parallel modellben működik, az Intel MIC meg task parallel. A kettő ég és föld - egyik se jobb a másiknál (azonos elméleti peak teljesítmény mellett, és itt viszont úgy tűnik a GPU-knak áll a zászló), de ha a másik kabátját akarod ráhúzni, akkor eléggé döcögősen fog menni.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor, MS4010
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Huawei P30 Lite / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Samsung Galaxy A21s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest



