Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • repvez

    addikt

    válasz martonx #54 üzenetére

    Nem hiszem, hogy össze tudnál zavarni, lévén, hogy nem igen tudok egyik nyelvhez sem hozzászólni.

  • repvez

    addikt

    válasz Ispy #50 üzenetére

    Ettől, hogy mérnöknek kell lenni mindenkinek ha valamit csinálni akarsz annyira elegem van, miért kell ahhoz mérnöki diploma, hogy valamihez érts?
    Legtöbbször hiába a diploma a józan paraszti ész többet ér annál.Meg a legtöbb gyerek már akkor programoz mikor még az általánost sem járta ki, nemhogy diplomája legyen.
    Meg félre érted a dolgot egy szóval sem mondtam, hogy ebből akarok megélni vagy ezt a szakmát akarom csinálni.
    Neked sem kell Séf diploma, ahhoz, hogy egy kis főzőtudási praktikát és gyakorlatot megszerezz és a magad és környezetet kedvében járj pár jó fogással.Csak hobbyból.

    Amúgy igen az alapoktól kell elkezdeni építkezni, de ha az alapok nem tisztázottak úgy nehéz, az általad linkelt pattogós labda progik is ahány félét találtam annyi féle leírás semmi összefüggést nem találtam köztük.
    Persze egy két dolgot leszűrtem , de attól még egyáltalán nem lett tiszta , hogy ebből önállóan hogy lehet továbblépni.Meg mitől egyszerűbb amibe már bejön a grafika és az ütközés és a gombnyomás annál mint amit én mondtam?

    Amúgy pont ezért választottam a repülést mint témát , mert ez vág szakmában ehhez értek ehhez tudom összekötni a folyamatokat.

  • repvez

    addikt

    válasz martonx #43 üzenetére

    Igen tudom, hogy a név választás lehetett volna jobb is, de így könnyebb volt átlátni, hogy ugyan azokat a betűket írtam a képletbe ahogy vannak mintha szavakat osztottam/szoroztam volna .
    Tehát itt egy kicsit szerencsétlenül jött ki a dolog.

    Viszont el is érkeztünk ahhoz a dologhoz amiről az egész kiindult.Addig oké, hogy külön osztályt csinálok az egybe tartozóknak, de mi van akkor ha mindegyikhez fel kell használnom? akkor mindegyiknél duplán kell declarálni vagy csak a nevét beírom és áthozza az értékét a másik osztályból?

    Tehát ezeket a kapcsokat az egész folyamat kapcsolatát nem értem tisztán ,nem azt amit ki tudok guglizni, hogy egy osztályt hogyan csináljak.

    Mert ahogy a példában is van hiába ismételtem meg többször ezek csak önálló egységek , nem épülnek egymásra nem épülnek fel egy kisebb egységekből vagy nem egy nagyobb részei.csak bekéri az adatokat kiszámolja majd kiirja, sima lineáris dolog. DE mi van ha interaktivan akarom, hogy egy gombra folyamatosan növelje a sebesség értékét? Oké, hogy for ciklus, de mondjuk azt honnan a bánatból tudom, hogy egy gomb lenyomás értelmezéséhez mire van szügségem milyen h. fájlokra vagy parancsokra?
    Ezt a folyamatot szeretném átlátni.

    Nem azt nem értem, amit józan paraszti ésszel levezet elemi feladatokra az ember, hanem amit ahhoz az elemi feladathoz még hozzá kell gyűjteni, hogy működjön.

  • repvez

    addikt

    Na akkor itt van a pár éve alkotott programom.
    Látszik, hogy csak a adatbekérés és a kiiratás funkciot használtam és a matematikai müveleteket.
    Viszont amit nem tudok, hogy a declarációt hogy oldják meg normálisan, hogy ne legyen ilyen sok felsorolás a kód elején illetve később is tudja az ember, hogy mi mit jelent. Mert a legtöbb esetben ha megnézek egy kódot, ott "i" meg "j" és "k" betük vannak viszont arra nem jöttem rá, hogy az adott kodban ezek mit jelentenek, mint ahogy az enyémnél is ha nem irom oda commentben mögéjük,már nem tudnám, hogy mit jelöl a B1 mondjuk.
    Ezt a progit még tudnám bőviteni ha a képleteket egy bizonyos tartományo belül x lépésközönként ujraszámolja, de az eredményt jó lenne ha egy diagramban látnám, hogy hogyan változik, de ahhoz meg még messze vagyok , hogy ezt a diagramot megcsináljam hozzá.

    #include <stdio.h>
    #include <iostream.h>
    #include <math.h>

    int main(void)
    {
    double G; //suly (N)
    double m; //tömeg (kg)
    double A; //szárny felület
    double Ay; //y irányu felület (m2)
    double Ax; //x irányu felület (m2)
    double V; //sebesség (km/h)
    double V1; //sebesség (m/s)
    double b; //fesztávolság (m)
    double Tf; //felületi terhelés (kg/m2)
    double B1; //oldalviszony
    double a; //szárnymélység (m)
    double a1; //szárnymélység(mm)
    double Cy=0.4; //felhajtoerö tényezö
    double Fy; //felhajtoerö (N)
    double Fx; //légellenállás (N)
    double Cx=0.04 ; //légellenállási tényezö
    double Fxi; //indukállt ellenállás (N)
    double Cxi; //indukállt ellenállási tényezö
    double w; //merülösebesség (m/s)
    double w1; //merülösebesség (m/s)
    long Re; //reinolds szám
    double Esz; //emelkedési szám
    double Ro=0.125; //légsürüség (kg/m3)
    double g=9.81; //nehézségi gyorsulás (m/s2)
    double E; //sikloszám
    double S; //siloszög1 radianban
    double S1; //sikloszög1 fokban
    double Vt; //tényleges sebesseg km/h
    double V2; //tényleges sebesseg m/s
    double Eosz ; //összes elenallas
    double Tny; //torlonyomás
    double r; //fordulosugár
    double Pm; //motorteljesitmény
    double alfa; //állásszog
    double ax; //x irányu szárnymélység m
    double ay; //y irányu szárnymélység m
    double rad; //a fok megadasa radianba
    double Vp; //pillanatnyi sebesseg km/h
    double Tsz; //teljesitmeny szugseglet LE
    double Tsz1; //teljesitmeny szugseglet LE
    double Psz; //toloero szugseglet kg
    double Cyt; //tényleges felhajtoero tenyezo
    double N; //tulterheles
    double Nford; //fordulo tulterheles
    double Cr; //eredoero tenyezo
    double Vs; //siklasi sebesseg m/s
    double Vs1; //siklasi sebesseg km/h
    double Vem1; //emelkedesi sebesseg km/h
    double Vem; //emelkedesi sebesseg m/s
    double rad1; //emelkedesi szog radianba
    double alfa1; //emelkedesi szog fokba
    double Al; //legkeresztmetszet
    double Q; //legterfogat
    double Pi=3.141492654;
    double Vp1;
    double Vle; //leszallosebesseg (m/s)
    double Vle1; //leszallosebesseg (km/h)
    double rad2; // bedontesi szog rad
    double alfa2; // bedontesi szog fok
    double Rf; //fordulosugar
    double tf; //fordulasi ido (s)
    double tf1; //fordulasi ido (min)
    double Vy; //fuggoleges sebesseg (m/s)
    double Vy1; //fuggoleges sebesseg (km/h)





    cout<<"Adja meg a kiindulo adatokat!"<<endl;
    cout<<"Szarnyfelulet (m2) :";
    cin>>A;
    cout<<"Geptomeg (kg) :";
    cin>>m;
    cout<<"Fesztavolsag (m) :";
    cin>>b;
    cout<<"sebesseg (km/h) :";
    cin>>V;
    cout<<"allasszog(fok) :";
    cin>>alfa;
    cout<<"emelkedesi szog(fok) :";
    cin>>alfa1;
    cout<<"bedontesi szog (fok) :";
    cin>>alfa2;
    G=m/g;
    V1=V/3.6;
    rad=alfa*0.017453292;
    rad1=(alfa1*0.017453292)+rad;
    rad2=alfa2*0.017453292;
    Tf=m/A;
    cout<<" A feluleti terheles :"<<Tf<<" kg/m2"<<endl;
    B1=(pow(b,2 ))/A;
    cout<<" Az oldalviszony :"<<B1<<endl;
    a=b/B1;
    a1=a*1000;
    cout<<" A szarny melyseg :"<<a<<" m"<<endl;
    //Cy=(2/Ro)*Tf*(1/pow(V1,2));
    //cout<<" A felhajtoero tenyezo :"<<Cy<<endl;
    Vp=sqrt((2*Tf)/(Ro*Cy));
    cout<<" A vizszintes repuleshez szugseges sebesseg :"<<Vp<<" m/s"<<endl;
    Vp1=pow(V1,2);
    Vt=4*(sqrt((m/A)*(1/Cy)));
    V2=Vt*3.6;
    cout<<" A vizszintes repuleshez szugseges sebesseg :"<<V2<<" km/h"<<endl;
    Al=(pow(b,2)*Pi)/4;
    cout<<" A legkeresztmetszet :"<<Al<<" m2"<<endl;
    Q=Al*V1;
    cout<<" A legterfogat :"<<Q<<" m3"<<endl;
    ay=a*(cos(rad));
    cout<<" Az ay erteke :"<<ay<<" m"<<endl;
    Ay=b*ay;
    cout<<" Az y iranyu felulet :"<<Ay<<" m2"<<endl;
    Fy=(Cy*Ro*Vp1)/2*Ay;
    cout<<" A tenyleges felhajtoero :"<<Fy<<" N"<<endl;
    Re=70*V1*a1;
    cout<<" A reinolds szam :"<<Re<<endl;
    w=Cy/(Pi*B1)*V1;
    cout<<" A merulosebesseg 1 :"<<w<<" m/s"<<endl;
    w1=m/(Ro*Q);
    cout<<" A merulosebesseg 2 :"<<w1<<" m/s"<<endl;
    //Cx=(w/Vp)*Cy;
    //cout<<" A legellenallasi tenyezo :"<<Cx<<endl;
    ax=a*(sin(rad));
    cout<<" Az ax erteke :"<<ax<<" m"<<endl;
    Ax=b*ax;
    cout<<" Az x iranyu felulet :"<<Ax<<" m2"<<endl;
    Fx=Cx*((Ro*(pow(V1,2)))/2)*Ax;
    cout<<" A legellenallas :"<<Fx<<" N"<<endl;
    E=Cy/Cx;
    cout<<" A sikloszam :"<<E<<endl;
    Psz=m/E;
    cout<<" A szugseges toloero :"<<Psz<<" kg"<<endl;
    Tsz=(Psz*V1)/75 ;
    cout<<" A szugseges motor teljesitmeny :"<<Tsz<<" LE"<<endl;
    Tsz1=(m/E*sqrt(2*m/(Cy*Ro*A)))/75;
    cout<<" A szugseges motor teljesitmeny :"<<Tsz1<<" LE"<<endl;
    Esz=pow(Cy,3 )/pow(Cx,2 );
    cout<<" Az emelkedesi szam :"<<Esz<<endl;
    S=w/V1;
    S1=S/0.017453292;
    cout<<" A sikloszog 1 :"<<S1<<" fok"<<endl;
    Cxi=pow(Cy,2)/(Pi*B1) ;
    cout<<" Az indukalt ellenallasi tenyezo:"<<Cxi<<endl;
    Fxi=Cxi *((Ro*(pow(V1,2)))/2)*A;
    cout<<" Az indukallt ellenallas :"<<Fxi<<" N"<<endl;
    Eosz=Fxi+Fx;
    cout<<" Az osszes ellenallas :"<<Eosz<<" N"<<endl;
    N=(Cy*A*Ro*Vp1)/(2*m);
    cout<<" A pillanatnyi elerheto vizszintes tulterheles:"<<N<<" g"<<endl;
    Cr=sqrt(pow(Cy,2)+pow(Cx,2));
    Vs=sqrt(2*m/(Cr*Ro*A));
    Vs1=Vs*3.6;
    cout<<" A siklasi sebesseg :"<<Vs1<<" km/h"<<endl;
    Vem= (sqrt(2*m/(Cy*Ro*A)))*(sqrt( cos(rad1)));
    Vem1=Vem*3.6;
    cout<<" Az elemelkedesi sebesseg :"<<Vem1<<" km/h"<<endl;
    Vle=0.94*Vem;
    Vle1=Vle*3.6;
    cout<<" A leszallo sebesseg :"<<Vle1<<" km/h"<<endl;
    Rf=(2*m)/(9.8*Cy*A*Ro*(sin(rad2)));
    cout<<" A fordulosugar :"<<Rf<<" m"<<endl;
    tf=0.64*(V1/tan(rad2));
    tf1=tf/60;
    cout<<" A fordulasi ido :"<<tf<<" s = "<<tf1<<"min"<<endl;
    Nford=0.75*sqrt(V1/Vp);
    cout<<" A fordulo tulterheles :"<<Nford<<"g"<<endl;
    Vy=V1*sin(rad1);
    Vy1=Vy*3.6;
    cout<<" A fuggoleges sebesseg :"<<Vy<<"m/s = "<<Vy1<<"km/h"<<endl;
    //Sv=Vmax/Vmin;
    // cout<<" A sebesseg viszony :"<<Sv<<endl;





    cin>>"oké";
    return 0;
    }
    /(CODE)

  • repvez

    addikt

    válasz Ispy #19 üzenetére

    Hogy a példáddal éljek , én is úgy gondolom, hogy az alapoktól kell indulni, viszont én úgy gondolom, ha mona lisát akarom megfesteni nulla tudással akkor nekiállok egy pálcika embernek és ahogy fejlődök úgy finomítom, hogy jobban hasonlítson mona lisára.
    Mert mint a való életben is hiába leszek profi a pöttyös labda festésben ha még soha sem festettem ember alakot és a mona lizán sem szerepel még csak gömb forma sem.

    Beírtam szövegesen az elgondolásom a kamatos példára, nem jött rá válasz, hogy jól gondoltam e vagy nem, de mint írtam, nem is ez a fő irány csak egy példa volt, hogy megértsétek, hogy nem a feladat meghatározással hanem az eszköz kiválasztásával van problémám, de úgy látom, hogy bambano-n kívül más nem nagyon érti mi a gond.

    Ha nem tudom mire keressek a guggliban akkor nem is találom meg, tehát előbb addig kéne eljutni, hogy meghatározzam mire van szükségem a cél elérésére.

    Amúgy azt is írtam, hogy c++ lenne a platform.

  • repvez

    addikt

    válasz Gyuri16 #17 üzenetére

    Nem tudom, jobban egyáltalán, sőt pont hogy annyira nem vagyok képben , hogy a kérdésemet sem tudom úgy megfogalmazni, hogy az számotokra megfelelő legyen. Így csak azt tudom leírni, hogy én hogy szeretném ahogy szerintem könnyebben megérteném.
    Vizuális alkat vagyok így a seggelős magolós dolgok nem fognak meg.

    ÉS az alapvető problémát ott írtad le a végén, hogy te tizenévesen már pascalban programoztál én meg az első gépemet az érettségi pénzemből vettem és ahhoz is segítség kellett, hogy feltelepítsenek és elindítsanak egy programot nekem.Azóta persze sok idő eltelt, de a programozás megértése közel a 40hez úgy hogy majd 20 éve nem tanult az ember könyvből elég nehéz.

  • repvez

    addikt

    válasz sketchifun #13 üzenetére

    Statik HTML-t és CSS-t egy kicsit használtam már, legalább is egy két ilyen honlapot megcsináltam, de messze nem ilyen bonyolult volt és ami a lényeges ahogy irtad vizuálisan láttad a változást minden egyes lépésed még ha hibás is volt egyből láttad, itt még ha hibát is ir ki sokszor értelmezni sem tudja az ember, hogy mi nem jó .

  • repvez

    addikt

    válasz Gyuri16 #12 üzenetére

    A célom, hogy hobby szinten itthon saját magam tudjak önállóan kis progikat írni később játékot a magam szintjén.
    Senki sem úgy született hogy tudna programozni, de minden oktató könyv ezt feltételezi.
    Igen kaptam linkeket kurzusokhoz, de a munkám mellett nem tudok részt venni ilyeneken főleg nem fizetőseken, igy az offline megoldásokat preferálnám.

    DE ahogy az utolsó hsz-emben is leírtam jobban és könnyebben menne ha ezt úgy tudnám megtenni, hogy egy nagyobb volumenű dolgot kezdenék az alapoktól bövitgetve megtanulni a dolgokat.

    Elhiszem, hogy sokan úgy tanulják a dolgokat, hogy sok kis progit írnak,de én a jelenlegi programozói tudásommal nem nagyon tudom, hogy mondjuk az említett kamatszámításos kis program, hogy fog nekem segíteni a későbbiekben ahhoz, hogy egy repülő modell a fizikának megfelelően mozogjon.
    Nem tereltem el a szót pont inkább irányba állítottam, mert a felhozott példa nem azt a célt szolgálta amit szeretnék majd. ÉS nem akartam, hogy leragadjunk ennél és csak ennek a megoldása legyen a téma.
    Ahogy azért más is írta, nem teljesen vagyok egyedül a gondommal csak míg az egyetemen a tanár vagy a hallgatók egymásközt el tudják magyarázni a mikénteket addig egyedül ad hoc módon ez nehézkes.

    A kép nem beszólogatásnak szántam, de a kezdők sztem pont igy vannak vele.
    Sajnálom ha magadra vetted.

  • repvez

    addikt

    válasz sketchifun #10 üzenetére

    igen így meg lehet tanulni amikor valamit célirányosan csinálsz és érdekel is.

    Ezért szoktam azt mondani, hogy a számomra úgy lenne a jó ha lenne egy csontváz amiben minden van és csak módosítanom kell a dolgokat, hogy átlássam az egész folyamatot.
    A linkelt játékvideóhoz hasonlóan én úgy képzelném el, hogy lenne egy plane ami a földet szimbolizálja meg egy egyszerű repülőgép modell (placeholdernek) és akkor ezt az alapot bőgetném

    ebben minden alap benne lenne ami a későbbiekhez szükséges.

    Később a plane helyé domborzat, az egyszerűbb gép helyére egy részletesebb stb...
    DE a lényeg, hogy az alapoktól kezdve átlátnám az egészet és érteném is mi mivel függ össze.

    De csak ha sok kis programot csinálok egy egy funkció megértésére akkor nem biztos, hogy össze áll egy nagy egésszé a végén.

  • repvez

    addikt

    válasz ceripapa #5 üzenetére

    igen a fejlődés ebből állna, de amíg nem tud elindulni valaki egy folyamaton addig nincs mihez viszonyítani.

    A könyveknél az sem segít , hogy nem egységes a bevezetés az alapokban.
    Van rengeteg pdf könyvem, a Stroupos is, de ahogy írod, előképzettség nélkül semmit nem ért belőle az ember.
    A többi könyvnél, meg nem egységes a kezdés van amelyinél már class osztállyal irja meg a hello wordot is.
    Meg az egyiknél cin cout a adatbekérési parancs mig a másik könyvbe meg writheline és readline.

    Meg a legtöbb példa kb 2 oldal aminél mutatnak egy egyszerű példafeladatot ami jó , hogy megértsd a használatot,de arra nem, hogy hogy tudj továbblépni attól az egyszerű példától a bonyolultabb felé. illetve az egész kódba hogy helyezkedik bele .

  • repvez

    addikt

    válasz bambano #1 üzenetére

    Hát venném az alap 1 misit kiindulásnak majd kiszámítanám a 5 % át . majd a kapott eredményt osztanám 12 vel.
    Majd az 1 misit is 12 vel osztanám az eredményhez hozzáadnám az előzőleg kiszámolt kamatot. ez lenne az egy havi törlesztő.

    Ezután visszamennék az elejére és az alapból kivonnám az első törlesztő értékét és ez addig ismétlődne míg el nem fogy az alap.

    Elvileg ezt a for ciklussal kéne megoldani.

    Hogy a kiindulásni blogbejegyzésnél is maradjunk, nem is az ilyen megfogható dolgok a nehezek hanem az olyanok amihez olyan kódszavakat írnak már a könyvek első oldalaitól amiket nem magyaráznak el kellőképp.
    Hogy mi az aminek fixen annak és ugy kell a kódba szerepelnie ahogy kell és mi az amiben szabadon változtathatunk és mi az ami bár szabadon változtatható,de széleskörben standardnak számit igy mindenki igy nevezi el, hogy mindenki értse.

    A nagyon távoli célom , hogy a 3d maxban vagy bármilyen alkalmazásban elkészitett tárgyakat ugy és akkor mozgassam ahgogy akarom . lényegében egy kisebb játék.
    [link]
    valami ilyen egyszerüt amit később lehet bővitgetni

    ÉS ha már választani kell akkor c vagy c++ c# vonalon kezdenék,,mert az összes game motorhoz ezek kellenek ha jól tudom és igy nem vesztegetném az időmet más nyelvre ami esetleg rossz beidegződéshez vagy hibákhoz vezetne később.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés