- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Akciókamerák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- Kódolás Qwen3-mal saját gépen, Cline AI-alapú autonóm kódolási ágenssel
- Egérpad topik
- Hoztunk 15+ kevésbé ismert Windows-tippet és -trükköt
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Depression
veterán
Az UE3 már elég régi, kétlem, hogy normálisan kihasználható vele a hardver képessége. A bírósági felmentés meg nem jelent sokat, ott ugye nem a Sony perelt, és nem ők hozták a bizonyítékokat.
-
dezz
nagyúr
A profi csapatok a Cell architektúrájának és bizonyos kidolgozott alapelvek szellemében tervezik meg az egész kódot. Nem pedig egy átlagos, hűbelebalázs módon megírt kódot próbálnak utólag, ráadásul amatőr módon(*) a Cellhez passzítani.
* Mint tudjuk, a programozók nem egyformák -- 4-5 fő kategóriába sorolják őket a képességeik és felkészültségük alapján.
-
Ha ilyen macera PS3-ra fejleszteni akkor inkább írják a játékokat PC-re
-
doktordrog
aktív tag
Én nem értek hozzá, de nekem jelenleg még mindig úgy tűnik, hogy PS3-at nem ismerik a fejlesztők. Reméljük, ez most segít.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én úgy gondolom, hogy a Sony gondolkodása most pozitív irányba billenti a mérleget, de a legjobb lenne, ha a vállalat fejlesztőcsoportokkal segítené a stúdiókat. Igazából szerintem a fejlesztők legnagyobb problémája az időhiány. Ellenben ha a Sony képzet PS3-as szakemberekkel segítené a fejlesztést, a partnerek fejlesztéseit nagy előrelépés lenne.
-
he7edik.
addikt
Van egy-két fejlesztő csapat akiknek nem okoz gondot a PS3-ra való fejlesztés.
De Ök biztos zsenik és milliárdokat ölnek belle egy-egy játékba -
Az UE3 meg elvileg PS3-ra lett főleg fejlesztve, szóval nem vagyok meggyőződve, hogy a motor a szar
Akkor már értem, hogy miért ennyire CPU-limites minden UE3 játék (kivéve Vegas)
Amúgy a PC-n látottakat alapul véve, aligha sz** a motor. A perelés viszont nyilván amiatt volt, hogy az Epic is túl optimistán közelítette meg a dolgokat, és a motor licenszelőinek olyan dolgokat ígért, amit aztán nem sikerült realizálni.
-
dezz
nagyúr
Szal vesz az ember egy ilyet, és máris fejleszthet? Nincs más kezdeti költség a Sony felé?
Abu85: (Ismerősödnek üzenem) ilyen alapon a PS2 procija sem játékgépbe való, mert hogy önmagában az is viszonylag gyengécske volt. Amíg nem kezdték el ott is kihasználni a vektoregységeket...
-
Myers
senior tag
Nehogy már az Epic-et perelje a sok kis béna a saját töketlenségeik miatt.
Még szép hogy felmentették. -
xuldar
addikt
Ezt én sem értem, a vas közvetlenül a Sonytól jön, tehát ellenőrzik, ki veszi meg. Egy szabvány PS3-ért, ami csak a firmware-ben különbözik, elkérni többször annyi pénzt, legalábbis érdekes, amikor a Sonynak az lenne az érdeke, hgy minél többen fejlesszenek, legyenek címek? Már ketten vagyunk, akiknek ez fura.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem egy régebbi cimbim (PS3 betateszter) írt erről, amikor a skype-on konferenciáztunk. Megkerestem így idézem szó szerint: (a privát részletet lecsíptem az elejéből.
)
... a PS3 messze nem olyan gép aminek a Sony beállította. Fejlesztés szempontjából nagyon sokat lehet vele szívni. Bár a konzolokat nem a hardver, hanem az exkluzív játékok adják el, szerintem a PS3 eddig a Sony legnagyobb baklövése. Vettem már részt PS3-as projektben, de valószínűleg utoljára. Semmit sem érsz el a hardver elméleti teljesítményével, ha több hónapos optimalizálás után sem tudod a megfelelő teljesítményt kisajtolni belőle. Nagyon kevés fejlesztőcégnek adatik meg a világon, hogy diktáljon. Az esetek többségében a kiadók a főnökök. Hidd el senki sem akar szarul optimalizált játékot kiadni, de ha egyszerűen nem lehet a PS3-at jó hatásfokkal programozni, akkor az utolsó hónapokban a grafikai butításon kell már gondolkodni. Csak egy példával élve. Az egyik ismerősöm a Fatal Inertia fejlesztésében vett részt. Ez egy olyan PS3 cím volt, mely az első exkluzív játékok között lett a Sony-nál nyilvántartva. Pénz volt, kiadó volt és a fejlesztéshez az egyik legjobb multiplatform motor lett megvásárolva (Unreal Engine 3). Ehhez képest a PS3-on a játék nagyon rosszul futott. Párhuzamosan ment a modellek és játékadatok készítése illetve a kód optimalizálása. A megjelenés közeledtével azonban szinte mindenki a programozást segítette, mert a kitűzött 60 FPS futási sebességet meg sem közelítette a gép. Ilyenkor jött a felismerés, hogy a megjelenési időt képtelenség tartani, így a kiadó megpróbált kibújni a Sony-s exkluzív szerződés alól. A részleteket nem ismerem, de sikerült megkezdeni a Microsofttal való együttműködést. Az Xbox360-nál egy hónap alatt elérték a kitűzött 60 FPS-t (a PS3 verzió mellett lassan folyt az Xbox360 verzió fejlesztése is, tehát nem nulláról indultak), míg a megjelenésig végrehajtott optimalizációknak hála a játék gyakorlatilag 90FPS-re is képes lett volna. Persze konzolokon legtöbbször FPS korlát van így maradt a 60 FPS, míg a scene számítási késleltetés 35 ms lett. A játék megjelent Xbox360-ra. Jó eladásokat produkált, így volt pénz befejezni a PS3 verziót. Gyakorlatilag sikerült kipréselni a gépből a 40 FPS-t, amit jó eredménynek tekintettek a srácok, így az FPS korlátot végül 30 FPS-re sikerült belőni, így az adottságok hasonlóak voltak. Remélem érezhető a különbség a két gép között, a nyers erő lószart sem ér. Játékokhoz ideális felépítéssel sokkal többet lehet elérni, márpedig a PS3 processzora nagyon nem egy játékgépbe való.A fejlesztők elvileg a proci miatt utálják. Egyszerűen rossz megoldásnak tartják ezt a főmag+sok vektormag megoldást. A főmag egymagában lassú, a vektormagokat pedig nehéz használni. Az UE3 meg elvileg PS3-ra lett főleg fejlesztve, szóval nem vagyok meggyőződve, hogy a motor a szar.
Szvsz a Fatal Inertia-ban benne volt az is, hogy az elején még szar volt a devkit.
A Sony friss rendszere pedig jó irány, csak nekem böki a csőröm, hogy 2kilót lehúznak érte, amikor a Sony érdeke, hogy jó legyen a játékfelhozatal.
-
orbano
félisten
Én sem értem mitől olyan nagy kunszt egy normális enginet megírni egy adott célhardverre. Elhiszem, hogy sok idő az optimalizálás, de azért kint van egy ideje a ps3, gondolom némi support is van a fejlesztőknek hozzá. Azért léteznek bonyolultabb platformok, bonyolultabb programozási feladatokkal is, amit nagyszerűen el tudnak végezni az arra hivatott szakképzett programozók. Baromira nem értem, az unreal enginet sem épp hülyegyerekek fejlesztik, max azt tudom elképzelni hoyg az engine architektúrája nem passzol megfelelően a PS3hoz, és ezért szívnak esetleg vele. Abu, tudsz mondani erről valami okosat?
-
glutamin
őstag
Q***a jól néz ki így fehérben is.
-
Psych0
őstag
Nem értem, mi baj volt az ue3-mal. Mi alapján perelnek? Csak én hiszem azt, hogy egy programozónak, tudni kell programozni? Értem, hogy más architektúra, de azért mégis.
-
Frenky87
aktív tag
Tudom, ez itt nem lehet téma, de szürkébb mezőkre lépve megkérdezném (ha problémás kérdés, töröljétek nyugotan):
Ha ez a "módosított" változat illetéktelen kezekbe kerül, nem fogja elősegíteni a "biztonsági mentések" futtatását?
-
Depression
veterán
Ez nagyon tetszik! Már csak a szofverre kellene gyúrniuk, meg a kamu kiírásokat megszüntetni.
-
utax
aktív tag
Nem szeretem a slendrián fogalmazást.
"felgyorsulhat a jövőben megjelenő játékok fejlesztési ideje"
Az idő nem gyorsul sehova, vagy a fejlesztés gyorsul, vagy a rá szánt idő csökken. -
X@b3e
addikt
Épp időszerű...
-
P00By
nagyúr
Valamit kellet csinálni ezzel a problémával!
-
"felhasznált motorra hiányosságaira"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Érkezik a konzol DECR-1400 típusú változata, mely nagyban segítheti a programok optimalizálását.
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Akciókamerák
- PlayStation 5
- Háztartási gépek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- Villanyszerelés
- Kódolás Qwen3-mal saját gépen, Cline AI-alapú autonóm kódolási ágenssel
- Alkoholista nevelde
- További aktív témák...
- XPS 15 9500 15.6" 4K+ IPS érintő i7-10750H GTX 1650Ti 16GB DDR4 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Logitech g920 váltóval
- Lenovo ThinkPad P51s, P52s, T570, T580 eredeti Lenovo, belső akkumulátor eladó
- Legion 5 15ACH6H 15.6" FHD IPS Ryzen 5 5600H RTX 3060 16GB 512GB NVMe gar
- BONTATLAN! HP E24m G4 (40Z32AA) / 23,8 hüvelykes Full HD (1920x1080) IPS panellel rendelkező monitor
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Intel i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ALIENWARE Area-51 R6 Threadripper Edition 1920X
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest