- Hamarosan birtokba vehető az AYANEO legújabb handheld gépe
- Nyáron jön az Acer oktatási rendszerbe szánt, ChromeOS-t futtató tabletje
- Nagy képátlójú, 4K-s QD-OLED monitor jön az Acertől, ami Calman plecsnit kapott
- Karnyújtásnyira van Kína a HBM2 memóriák gyártásától
- 10 Gbps-os, övre akasztható SSD-vel adott magáról hírt a Patriot
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- OLED TV topic
- Hobby elektronika
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen notebookot vegyek?
- Hard Disk Sentinel: S.M.A.R.T., okosan
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#97716736
törölt tag
Nem csak tudod, pl Gépigény oldalán ami játékok alatt FrostBite3 megy, és mindenki ezzel van megáldva, és kissé már idegesítő.
De ha az én hozzászólásomat így reagáltad le, akkor teljes egészségedre, én nem akartam senkinek kellemetlenséget okozni, de ha nálad ez jött le sajnálom.
Az életben lesznek még nehezebben elviselhető dolgok, majd pont egy Ph-s HSZ miatt, kell botrányt csinálni. Komolyan mondom... -
aktív tag
A gyakorlatba kíváncsi vagyok hogy fog muzsikálni majd, de jól hangzik a dolog.
"Abban az egyetlen percben benne volt életem minden boldog pillanata."
-
SylverR
senior tag
"Annak idején is ugyanilyen szinten újitott az ATi évente,"
Olvasni? Megpróbálsz? Az ATi-ról beszéltem, nem az AMD-ről. Tudom, nehéz felfogni. De jelenleg az ATi mérnökeinek egy része, és az AMD mérnökeinek egy része dolgozik a kártyákon, már jó sok éve. Én még az az előtti időkről beszélek. Igazság szerint azok a dolgok, jóformán játékba sose kerültek be. Épp azért, mert mindenki csak azt tudta, hogy a "dzsiforsz" a jó, és kész. Hogy esetleg van más megoldás is, arról gőzük nem volt. Pedig ha nagyobb vásárlóereje lett volna az ATi-nak, talán bekerültek volna a kiterjesztések egyes játékokba...
Természetesen az AMD-nek is vannak jó meglátásai, és igy, hogy összekerültek még jobb. És mivel sikerült benyelniük a konzol-piacot, igy gyakorlatilag egyre több dolgot vezethetnek be a piacra.
Monopol-helyzetet nem várok, de ráférne már az nv-re, meg intelre egy adag pofon.Ezen kivül meg:
emlékeim szerint a HD4000 rendelkezett tesselatorral igen. De az nem a DX11-re beépitett tesselator volt. Ezért ki se lehetett használni. A HD5000-res tesselatora meg úgy emlékszem jó volt azért. Ha jól emlékszem Crysis 2-be volt az, hogy elhasalt tesselációban, de az is azért volt, mert kiszámoltatta a játék az óceánt többször is, a talaj alatt. Ez ismételten nem AMD-hype volt, hanem szándékos aláásás, amolyan nvidia-módra.[ Szerkesztve ]
Nem!
-
atti_2010
nagyúr
Azért vannak az AMD -nek megváltó ötletei is, most csak a GCN -t említeném és ne feledjük hogy az Nvidiat legyőzni nem elhanyagolandó teljesítmény, valamikor szinte egyedül bitorolták a VGA piacot.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Na erről még most az jut eszembe, hogy annak idején milyen viccesen-csúnyán felsült az AMD a >=7. generációs (!) tessellator unit-jával (HD5xxx) az nV első megoldásai ellen, mikor a DX11-el végül elkezdtek vele kísérletezni a játékfejlesztők PC-n is.
Egyrészt kiderült, hogy a HD4-es kártyákat tényleg teljesen felesleges volt ezzel hype-olni, másrészt gyakorlatilag a HD5-é sem igazán jó megoldás a gyakorlatban DX11-hez. Az nVidia, akit pedig annyira félteni kellett, hogy képtelen lesz előállni egy használható tessellation unit-al időben, hisz potom ~6 iterációval van lemaradva az AMD mögött, közben szépen lekörözte ebben a sokad generációs Radeon-okat (legalább is úgy, abban a formában, ahogy végül a DX11-es játékokban használták, ami most mindegy, hogy az mennyire volt értelmes dolog).
Ezt én akkoriban tisztán úgy láttam, hogy az AMD kierőszakolt egy új harcmezőt, aztán szépen elbukta rajta a az első csatákat (most az új kártyákkal már talán más lesz a helyzet, na de már a HD4xxx-neknél hype-olni kellett a tessellator-t, hogy az a jövő, amit az AMD fog elhozni nekünk, az nV-nek meg könnyen ez lesz a veszte, hisz ez a jövő, amivel ők nem tudnak lépést tartani...).
Persze lehet, hogy a múlt most kiszínezi ezt kicsit bennem.
Hozzáteszem, hogy akkor is AMD kártyám volt (HD4870), és most is az van, a következő is az lesz. De néha kiakadok az ilyen rendre félresikló AMD hype-okon. Szóval szerintem részben igaza van annak, aki kicsit szkeptikus, mikor az AMD már megint "megváltja a PC-s játékvilágot" valami forradalmival, amiből még semmi kézzel foghatót nem láttunk, csak hallunk, hogy milyen jó lesz, ha majd lesz, de azt se igazán tudjuk, hogy pontosan hol lesz, vagy nem lesz, meg kinek és hogyan és miért és minek...
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
atti_2010
nagyúr
Kicsit fel lett ez itt nagyon fújva a PH-n, csak mert.... Máshol azért nincs erről napi szinten cikk.
Max nem kell elolvasni, így csak kilóg a lóláb hogy nem maga a fejlesztés és ami mögötte áll érdekel hanem az hogy az AMD csinálta, ha most Nvidia API lenne akkor a Mantle lenne a legszuperebb találmány a földön mint a physx idején.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
SylverR
senior tag
Ajjajj.. Fáj a pici nv-fanboyoknak, hogy most nem az nvidiáról van szó nap mint nap?
Annak idején is ugyanilyen szinten újitott az ATi évente, csak a piac lesz.rta a grafikai minőség javitására való törekvéseit.[ Szerkesztve ]
Nem!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Senki sem akarja elhagyni a szabvány API-kat. Ez még Repi szándékában sincs. Ő is elmondta, hogy a szabvány fontos. Az AMD is azt mondta, hogy a Mantle csak kiegészítő lehet és nem alternatíva a szabvány API-kra (legyen az DX vagy OGL).
A Mantle egyetlen dologra lesz jó. Lesznek olyan effektek konzolon, amelyek ezekre a szabvány API-kra nem portolhatók. Képtelenség megcsinálni, mert az API strukturális működése évekre van attól, amire a hardver képes. Ezeket az effekteket PC-n vagy eldobják, vagy áthozzák Mantle-re. Ugyanez igaz a játékokba épített részletességre, amit szabvány API-ra idővel le kell butítani, de a Mantle-re átmenthető a konzol minőségi szintje.
Ha ezeket akarod, akkor veszel Mantle-t támogató hardvert. Ha nem érdekel, akkor használod a DX/OGL portot.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Lomha 8V
addikt
Teljesen feleslegesek ezek a találgatások. Majd ha megjelenik, akkor megmutathatja mit tud. Addig csak egy szellem, amit soha, senki nem látott és egyelőre nem bizonyított semmit.
-
smkb
őstag
Dehogynem a dominanciáról van szó. A dominancia hozza a pénzt. Mindenképp át kell rakni a konzol verziót DX-re, mert a piac nagy része azt támogatja. Bármennyire is viccesnek hat, meg le van itt gyarkan sajnálva pl az Intel igp, bizony mai intel igp-ékkel már elég sokan játszanak, elég nekik az a belépő mármár közepes diszkrét vga szint. Egyetlen játékfejlesztő sem teheti meg, akinek nem tömik ki a zsebét, hogy ne fejlesszen DX-re. Innentől kezdve a Mantlével töltött minden egyes másodperc csak plusz költség. Senki nem fogja ezt bevállalni, akinek az AMD nem tömi ki a zsebét. Ha csak 3 kódrészletet kell müdosítanom egy programban, annak már borzalmasan sok tesztelési vonzata van (tudom pontosan), és az mind költség. Így bérmennyire is közel áll a Box DX-e a Mantle -hez, bizony ígyis - úgyis bele kell nyúlni -> pénz. Mivel a PC játékpiac nem elsőrendű pénztermelő, így mindenki minimalizálni fogja a költségeket, és mivel DX-re úgymond kötelező átírni, minek fektessen még plusz pénzt a Mantle-be, ha azt az AMD nem kompenzálja?
A versenyt meg kár felhozni, mert eddig is versenghettek a cégek, mégis legtöbbször tojtak rá, mennyire lesz jó a PC verzió vagy nem. Nem a Mantle fogja elhozni a versenyszellemet. Kizárólag a pénz mozgat itt is mindent, mint minden más üzletágban.Kicsit fel lett ez itt nagyon fújva a PH-n, csak mert.... Máshol azért nincs erről napi szinten cikk.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolok API-ja az alapvető működést tekintve nagyon hasonlít a Mantle-re. Főleg az Xbox One API-ja. Minden olyan funkció megtalálható benne, ami a Mantle-ben megvan. A Mantle esetében annyi történt, hogy a fejlesztésbe résztvevő játékfejlesztők nagy beleszólást kaptak, így számos dologgal kiegészítették, hogy az számukra kedvezőbb legyen.
Ezért nincs egyébként konzolokra Mantle. Teljesen felesleges két ugyanolyan alapokra és elvekre épülő API-t támogatni egy fix hardveren.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a DICE fogja bemutatni az eredményt, ahogy Repi is mondta novemberben többet beszél erről.
A Mantle-nek senki sem örül. Még Repi a legnagyobb ötletgazda is azt mondta, hogy ha erre mindenki reagál egy saját API-val, akkor az nem az az irány, amerre a PC-nek mennie kell. Ettől egyébként mindenki fél. De mindemellett a Mantle az egyetlen lehetőség arra, hogy a konzolra írt újszerű effekteket a PC is megkapja. Nélküle a PC grafikailag is lemaradna a konzol mögött. Ez sokkal rosszabb mint a szegmentáció.
Itt nem a dominanciáról van szó. Repi évekig ecsetelte aggodalmait minden érintettnek, és ennek a hozadéka lett a Mantle. Ez az amivel képes áttörni az aktuális korlátokat, a többivel nem foglalkozik, ha kell vegyél hozzá hardvert.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
atti_2010
nagyúr
főleg úgy, hogy nem az AMD a domináns a PC vga üzletágban.
A játékokat álltálában konzolra fejlesztik ott pedig az AMD lesz a domináns, így ez a probléma ki lesz iktatva.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
smkb
őstag
Újabb elméleti Mantle cikk, de még mindig sehol nem láttunk kézzelfogható eredményt. Miért nincsenek erről demóvideók stb.?
Mondjuk azokat a szakembereket is lehetne néha idézni, akik épp nem igazán örülnek a Mantle-nak, mert nagyon nem akarják újra azt látni, hogy fragmentálódik a PC játékipar, több erőforrást kell ezentúl allokálni a fejlesztésekre, mert azt nem tehetik meg, hogy DX-re nem fejlesztik le rendesen a játékot, főleg úgy, hogy nem az AMD a domináns a PC vga üzletágban.
[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
válasz Dilikutya #30 üzenetére
Ha figyelmesen elolvasod, akkor az nem a Mantle részéről érkező technikai ok, hanem egy feltételezés, hogy a fejlesztő kevesebb erőforrást szán a DX-es kódra. Szóval ez csak a fejlesztőkön műlik és egyáltalán nem biztos, hogy így lesz. Másrészt eddig is láthattunk ortó módon optimalizált kódokat és kiemelkedően jókat is. Szvsz ezen a gyakorlaton a Mantle sem fog változtatni....
ELADÓ: ÚJ Keychron M3 mini - fekete https://hardverapro.hu/apro/elado_uj_keychron_m3_mini_fekete/hsz_1-50.html
-
válasz Dilikutya #28 üzenetére
Az épp elég gond lehet, ha muszály külön DX9 és DX10 verziót is külön írni, forgatni, optimalizálni, patchelni. Állítólag ezért is terjedt viszonylag lassan a DX10 és a DX9-es hardware-ig történő "bépített" visszafelé kompatibilitás hasznos feature-ként volt bereklámozva a DX11 megjelenésekor. Legalább is úgy rémlik ilyesmit olvasgatam akkoriban, és én is azt tapasztaltam, hogy több DX11-et láttam, mint DX10-et, pedig a DX9 volt már nagyon öreg, mikor végre jött a 10, ami sok tekintetben volt nagy lépés a 9 után, a 11 akkoriban inkább csak úgy tűnt, mint hab a tortára, ütemezett újítás, nem "reformkodás", rádásul sok akkoriban gyakorlati szempontból haszontalan újdonsággal, amit most a .1 és .2 próbál ráncba szedni, de igazából radikálisabb 12 kéne, ezért is ujjongás a Mantle. És laikus szemmel kicsit fura, hogy közben meg volt CUDA is, amit lehetett DX mellett használni extra funkciók elérésére a zöldeknél, de csak egy ilyen játékról tudok, ami használta DX10 mellé élsimításhoz. Igaz, közben a konzol kvázi DX9 volt, most meg kvázi Mantle, ha nagyon-nagyon sarkítunk.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Dilikutya
félisten
Utolsó előtti bekezdés.
"Ez ha nem is radikálisan, de mindenképp egy picit lassabb DirectX kódban fog érvényesülni, de ha a Mantle támogatása már az elején el lett vetve, akkor teljes erővel a szabványos kódra lehet koncentrálni."
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Dilikutya
félisten
Ugyan az nem nagyon derül ki a cikkből, hogy mit tud, de azt már tudni lehet, hogy lassabb DirectX kódot fog eredményezni. Ami meg eleve ganéj, sajnálom, hogy OpenGL-t alig látni játékokban. De hát ilyen a Microsoft.
janos666: Önmagában nem gond, ha a DX10-es verzió nem indul el, ha van mellette DX9-es mód. Ezt mondjuk nem tartom valószínűnek a DX9 generáció utolsó csúcskártyái miatt, lett volna nagy felháborodás. Felháborodás abból volt, hogy pl. a Halo 2 csak Vistán volt hajlandó elindulni DX10-el (kártya nem volt feltétel). Ez viszont egy nem hivatalos patch-el kikerülhető volt, így ment XP-n DX9 alatt is, tehát inkább csak mesterségesen volt korlátozva, nem technikailag.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Engem még az érdekelne (ha le volt már írva egy korábbi cikkben, akkor bocs, hogy abban épp átugrottam ezt, vagy máson járt az agyam olvasás közben ), hogy lesz megoldva a Mantle-nél az, hogy mindig kiaknázható legyen vele az aktuális GCN generáció teljes tudása (pl. jelenleg a 290-es kártyák képességeinek teljes palettája), de biztosítva legyen a visszafelé kompatibilitás is (pl. jelenleg egy 7970-es kártya is használhassa anélkül, hogy nemes egyszerűséggel eltűnik a képről egy-egy effekt anélkül, hogy megjelenne egy butított verziója, vagy valami látványosan hibás effektet látunk az eredeti helyett).
Az első kérdés még egyszerűnek tűnik: Mantle 1.0 ... 1.1 ... 2.0 és így tovább.
De a másik kérdésre van valami elegáns megoldás? Vagy ilyenkor a játék készítőinek többféle, GCN generáció szerint lebontott renderpatch-et kell előre elkészíteniük? (Már ha maximalisták, vagy egyszerűen csak a 7970 szintén "ragadnak", mondván még mindig jobb lesz, mint az aktuális DirectX, aztán később sorban eldobják a 290-től régebbi kártyák támogatását, és így tovább, ha lusták...)Csak mert mint ha a DX 10.x-nél is lett volna ilyesmi panasz, hogy el sem indul a játék DX 10-es verziója DX9-es kártyán, aztán örvendezés indult, hogy a DX11-es játék immár futhat DX9-es kártyán (na persze továbbra sem XP, hanem min. Win7 alól, és persze mégis érdemesebb külön DX9 verziót is készíteni Win7-re is a régi kártyákhoz, de nem kötelező a puszta futtathatósághoz, és minimális játszhatósághoz).
--
Ja, és remélem a Bioware játékok használják majd.
Nem mintha a DAII miatt új VGA-t vettem volna, hogy Very High-ra tehessem a graf szintet és lássam az extra effekteket. De egyszer úgyis cserélni kell, illetve akkor lenne jó, mikor értelmét is látom.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
XharX
aktív tag
válasz ricshard444 #21 üzenetére
Hát igen, már csak ez a kérdéses mert technikai oldalról szép, de mennyit fog ez érdemben hozni átlagban
-
GeryFlash
veterán
egyenlőre a hullákat darabolják
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
gyuszaa
őstag
"majd az optimalizálást csak az egyik API-n szokás folytatni"
Csak nehogy ez legyen a veszte máshol, avagy el se kezdik.
Tessék megfizetni minden fejlesztőt a plusz munkáért, ha csak ez motiválja a többséget. (egyenlőre?)
-
GeryFlash
veterán
Nem kell a végletekig lemenni, de azért valóban zavaró, hogy folyton amd így amd úgy a prohardveren, aztán amikor jön az nvidia, akkor nap végén egy fél oldalas cikk hogy ja volt konferenciájuk. Tudom hogy jobb most az amd, vganal nem is érdekel a márka, de megértem az nvidiásokat, akiknek már a tökük tele van a mantlellel meg az amd-vel.Érdekes technológia, de még csak elméleti szinten létezik és egy játék sem használt még, miért kell már most úgy beállítani, mint a messiást, aki odb*asz két keményet a dxnek, és felemeli a pc-t.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Kíváncsian várom a gyakorlati eredményeit ennek a megoldásnak
Vannak dolgok...
-
Televan74
nagyúr
Szerintem várni kell még a Mantle tömeges alkalmazására. Remélem az AMD megint nem egy olyan jövő vízióját vázolta fel, ami soha nem jön el.
Mindenbe beleugatok!!!
-
leviske
veterán
válasz mrhitoshi #14 üzenetére
Még nincs a piacon egy frostbite 3-as játék se, várjuk ki a végét. Az EA számára se mindegy, hogy kimarad-e semmi munka mellett két piac, vagy sem.
Plusz figyelembe kell venni a Mantle mellett még azt is, hogy a DX11 utódai már a Windows 7 és Vista felhasználókat kizárják, ellenben az AMD/DICE megoldásával.
-
Bounti
aktív tag
Igazad van! Sz@rjunk le minden új technológiát, ne is írjanak róla! Nekünk jó az Intel 4004 proci is!
Gratulálok az ilyen hozzászólásokhoz... jó, hogy nem azt mondod, hogy minek az embernek számítógép...
Az ilyenek mind luddisták?
[ Szerkesztve ]
Ha a halál árnyékának völgyében járok is, nem félek a gonosztól... Mert én vagyok a völgyben a legesleggonoszabb!
-
leviske
veterán
De a Mantle mellett a Linux/Mac portolás is szólhat, nem csak a több funkció. Nem? Vagyis emlékeim szerint Linuxra és OSX-re is be lett lengetve a támogatás.
-
mrhitoshi
veterán
Egyébként mereven ajánlom, hogy a Mass Effect 4 feszegesse a Dx határait, mert nem volt valami fényes sikere a ME3-ban látott grafikának.
PS4
-
félisten
-
#97716736
törölt tag
válasz FollowTheORI #8 üzenetére
-
nagyúr
-
#97716736
törölt tag
Mantle mantle, már a csapból is ez folyik...
-
qad
senior tag
Erős reklámot kapott az biztos, ha mákjuk van meglovagolhatják az ingyen reklámot és villanthatnak 1 nagyot. Természetesen nem holnap lesz, ez a villanás de addig is fenntarthatják az érdeklődést. Pedig visszagondolva micsoda oltás váltások voltak konzol vs pc, pirosak vs zöldek.
-
MCBASSTION
aktív tag
hat ha csak a config fileban egy sor, akkor miert nem hasznaljak? (ha mar van)
#1 vmi gyorsabb lesz egy jatek, kevesebb cpu igenye lesz. Illetve tobb objektumot tud kirajzolni.
[ Szerkesztve ]
windows7sins.org
-
Mantin
aktív tag
Valaki le tudja írni, hogy mit tud hozzátenni ez a Mantle API a PC élményhez?
GTX 1060 - Ryzen 3 1200@3,85Ghz - Corsair 3200mhz - ASRock AB350M Pro 4 - Cooler Master Masterbox Lite 5 RGB
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest