- Milyen notebookot vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- CPU léghűtés kibeszélő
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen alaplapot vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
"Linus Torvalds szerint a dedikált GPU-knak nincs jövője"
Na igen, mondja ezt egy olyan szakember, akinek az oprendszere sosem volt -és egyhamar nem is lesz- játékplatform és amelynek fejlesztésekor sosem volt kiemelt prioritás a grafikus hardver kezelése. Bizonyára komolyan vehető a véleménye...
A tudomány a valóság költészete!
-
katt777
félisten
válasz
Dr. Akula #143 üzenetére
Mint említettem, nem hívő vagyok, hanem TESZTELTEM. Biztosan mákom volt, hogy a rakás program, amelyet használtam, rendben futott az Intel IGP-jén. Driver hibák persze előfordultak, de mutasson bárki egyetlen AMD meghajtót, amelyben nem.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
Dr. Akula
félisten
"pont azon részét vennék igénybe az IGP-nek, amelyben gyenge"
Nem én fogok a hardverhez olyan programot választani ami méltóztatik neki megfelelni, hanem neki kell az általunk használtakban produkálni valamit. Ez az Intelnek híresen nem sikerült sose. Próbálkoztak anno a 720-al is, az is megbukott. Tudom, a hívők ezt nem ismerik be. Én is szeretném ha többet tudnának, de sose ment nekik, ahogy az AMD-nek meg története 80%-ában a CPU. -
katt777
félisten
Az állításod csak AMD konfigokra igaz (volt az is, írtam.) Mint ezt is írtam, nekem VOLT virtus konfigom i5-2500K + GTX560, és minden játék, szoftver TÖKÉLETESEN futott vele, amit akartam, IGP-n, amit nem, az GPU-n. (AMD része viszont nem volt a konfignak.
) Hogy miket kiabálnak azok, akiknek fogalmuk sincs a Virtu működéséről (a legtöbb ilyen, mint anno kiderült, azt sem tudja, hova dugja a VGA kábelt), azoknak a "véleményén" csak mulatok.
Dr. Akula: A hívők is mulattatnak. Nem próbáltad, csak elolvasol egy tesztet, amelyben kiválasztottak 3 játékot, amelyek pont azon részét vennék igénybe az IGP-nek, amelyben gyenge, és rögtön azt HISZED, hogy az a 3 játék bármilyen szempontból releváns bármelyik másik alkalmazásra. Mint írtam, MAGAM MÉRTEM AMD és Intel IGP-t is, és az említett különbséget tapasztaltam (mielőtt elfelednéd: azt is írtam, hogy ezekkel a játékokkal pont nem). Neked meg irány a templom.
Bár ott nyilván nem arról akarnának meggyőzni, hogy AMD procit vegyél.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
Dr. Akula
félisten
A PH letesztelte helyetted, azért linkeltem hogy megnézd. Lehet magyarázni az Intel bizonyítványát hogy mit tudna, ha tudna, de nem tudja. Sajnos, mert szinte csak Intel procis notit kapni, ahhoz meg ez a szar GPU jár. Jó lenne ha belehúznának, már várjuk pár év(tized)e.
-
Loha
veterán
A Virtu egy rakás bughalom bármilyen kombóval, és kb. ugyen ez igaz a IGP/GPU-k "proci képességeire" is.
Havernak raktam össze 7850K konfigot, a legújabb játékokat is szépen viszi 1280x1024-ben, a legtöbbet magas grafikai beállításokkal (F1 2013 40+ FPS)
Ugyan ez igaz egy 8800 GTX/GTS-re is (2007-es dGPU) ~5-10k aprón, de ez max belépőszint.
-
SylverR
senior tag
Nekem 1866-os RAM-jaim vannak, és egész jól futnak viszonylag új játékok is. Akár 60, vagy afölött. Jó, szeretnek bezuhanni. Gyakori, hogy az esetek 70%-ban szépen 75+-on fut, aztán jönnek rövidebb jelenetek ahol beesik 40-re. Néha 30-ra. De annyira nem zavaró ez. Ideiglenesen jól jön az IGP. Utána meg számítok rá, hogy lassacskán majd szállingóznak progik, amik kihasználják az IGP-t általános számításokra is.
Nem!
-
Sennalacy
aktív tag
Nem nehéz úgy csökkenő keresletről papolni, ha 600$ -ról 3000$-ra 500%-al emelik az árat. Nincs olyan termék a világon ami ezt ne érezné meg drasztikusan. Még így is csoda, hogy ennyire rugalmatlan a kereslet és nem esett vissza 90%-al a fogyasztás mint bármilyen más termék esetében hasonló árváltozás nyomán. Arról nem is beszélve, hogy játszani pont inkább a fiatalabb, még nem munkába járó réteg szokott aki "zsebpénzből", nyári munkából spórol össze valami hardverre és ettől sokkal inkább az árérzékeny kategóriába esik. Luxusterméket csinálnak a videokártyákból és elvárják, hogy tömegesen vegyék az emberek? Nevetséges. (finoman szólva is)
Az integráció pedig az amd érdeke elsősorban mert így a árukapcsolással el tudják sütni a gyengén sikerült processzoraikat amíg az Intel utol nem éri őket VGA fronton, ami nyilván elég hosszú idő lenne.
Én személy szerint különösen amióta belassult a hardveres fejlődés több dVGA generációt fogyasztok el egy alaplap-ram-processzor csere előtt, az integrációval csak azt akarják elérni, hogy még ennyi ésszerűséget se lehessen bevinni a vásárlásba és kukázni kelljen mindent egyből ahogy kihoznak egy a jelek szerint gátlástalanul, mesterségesen magasra tornázott gépigényű játékot vagy játékokat.
Az pedig, hogy ezek után mire lehet számítani grafikai fejlődés szempontjából, láthatóan senkit nem érdekel.Pssszt, csendet kérek BIOS-t frissítek!
-
katt777
félisten
IGP-t akartam írni, igazad van.
Hogy a szoftverek nincsenek rendesen megírva, egyetértünk. Engem főleg az bosszant, hogy ha van VGA a gépben, akkor sok szoftver egyáltalán nem használja a proci lehetőségeit. Virtuval ez frankón működött (nyilván nem véletlenül nem használják már, hiszen csökkentette az új hardverek eladását), de csak Intel + nV kombóval, AMD kombóval egy rakás bughalom az egész.Dr. Akula: Na, erről beszélek. Ezt olvastad. Nem teszteltél. Akár persze még igaz is lehet, mert az említett játékok nincsenek meg. Nyilván egy olyan tesztben, amelyben az APU gyorsaságát kívánják prezentálni, nem mutatnak olyan játékokat, amelyek ezt a koncepciót nem támasztják alá.
Pontosan tudni, melyek azok az eljárások, amelyeket az Intel nem megfelelően kezel (talán olvastál erről is a PH-s cikkekben), tehát amely játékok erre érzékenyek (azaz eleve nem optimalizálták őket Intelre, ha már szó volt a "min ne fusson a játékunk" témáról). Ennyit az objektív cikkekről. Én jó pár játékkal kipróbáltam (saját magam), és az említett sebességkülönbségeket mértem, egyébként nem kicsit meglepődve.
Amúgy látom, mekkora a hited ezekben a "gondolatkísérletekben", amelyekkel egyesek azt próbálják elérni, hogy beszéljenek róluk, de ennél több értelmük nem igazán van.
SylverR: 2133MHz-en.
Ez nyilván számít, de senki nincs akadályozva abban, hogy gyors RAM-okat tegyen akármilyen processzor mellé.
Loha: Havernak raktam össze 7850K konfigot, a legújabb játékokat is szépen viszi 1280x1024-ben, a legtöbbet magas grafikai beállításokkal (F1 2013 40+ FPS).
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
#94257664
törölt tag
azért fognak eltűnni, mert nem lesznek hozzá linuxos driverek...
-
bbTamas77
aktív tag
Nem fog eltűnni egyik napról a másikra a dedikált VGA.
Viszont lesznek feladatok amelyekben az integrált VGA jobb lesz, kisebb késleltetés, koherens memóriakezelés ami ha kihasználásra kerül látványos teljesítménynövekedést fog okozni. (na ja majd pár év múlva kihasználásra kerül).
Szerintem az AMD számára a Mantle az csak egy extra egy fícsör, amivel eltudja adni magát.
-
-
SylverR
senior tag
A Single Channel alap. Hát, hogy mered feltételezni, hogy 2014-ben dual channelbe nyomja valaki?
Btw én is úgy toltam pár hónapig. Miután bekerült a második modul, illetve miután beállítottam 1866-ra, azóta ég és föld a teljesítménye.(#131) Kaiku: Ez most komoly?
Mert leírta a véleményét, hogy az nVidia egy mocsok cég? Mert az. A The way it's meant to be played akció keretein belül évekig elnyomták a játékok grafikáját.
[ Szerkesztve ]
Nem!
-
Dr. Akula
félisten
Bármi elmegy a CPU-n, az egész GPU feladatát el tudja látni, csak "kicsit" lassabban. Ezért van külön GPU.
"Amúgy is a videók foglalnak sokat amit nem lehet tovább tömöríteni"
De ha van egy BD lemezed, amiből .mkv-t akarsz csinálni, akkor valamivel csak le kell kódolni. Pl. erre is jó. És akkor még csak most indul az OpenCL, HSA, amik majd igazán áthelyezik a hangsúlyt a GPU-ra. -
mzso
veterán
válasz
Dr. Akula #124 üzenetére
A filmlejátszásnál csak a renderelés használja a GPU-t (dekódolás ASIC-ban van ha van), azzal egy gyengus GPU is elboldogul.
A tömörítés is elmegy a CPU-n, nem mintha a legtöbb felhasználó olyan sokat tömörítene, hogy egy erős GPU megérje. Amúgy is a videók foglalnak sokat amit nem lehet tovább tömöríteni.
Abba mindenbe meg elég kevés tartozik jelenleg. Leginkább photoshop effectecet szoktak emlegetni. A tudományos számítások meg HPC az megint lényegtelen az otthoni PC-k viszonyában. -
Dr. Akula
félisten
// Csak így gyorsban innen a PH-ról.
Nem fog kihalni a VGA, csak visszaszorul, ahogy a notik / tabletek és a konzolok miatt már eddig is visszaszorult. Ezek régen se játszottak, nekik elég az integrált video a pötyögéshez, konzol az alkalmi játékhoz, a hardcore gémer régen is kisebbségben volt. Konzolon / notin sose lesz meg az a teljesítmény mint pc-n, hiszen azt hűteni is kell, az meg nem fér bele, csak pc-be.
És az is tény hogy a mai "optimalizáljunk konzolra, a többi meg le van szarva" szemlélet se kedvez az eladásoknak. Minek venni jobbat, ha a jelenlegit se használja ki a fos konzolport? (Az hogy direkt akad Radeonon, mint a GTA4, nem számít kihasználásnak.) Ahhoz CD Projekt mentalitás kell.
[ Szerkesztve ]
-
katt777
félisten
Eleve megint egy jókora hazugságra alapszik a cikk, és mint minden, ezt is megfordították. Ha valamit el akarnak adni, akkor nekiállnak suttogni, hogy ami jó, az majd ki fog halni, és a maflábbak előbb-utóbb elhiszik, és mivel ezek képezik az emberiség részének túlnyomó részét, a piac visszaigazolja a "jóslatokat". Így lehet piacot elorozni a vetélytársak elől. Mielőtt valaki tiltakozna, gondoljatok bele, hányan veszik készpénznek ezt a marketinget is, amelyet a cikk sugall. Ez üzletpolitika (nap mint nap találkozhatunk vele, elég az autópiacot, a politikát, vagy éppen a pc hardverekét, stb. követni), így tanítják. Ha majd elegen hiszik el, amit sulykolnak, ahhoz, hogy üzletileg már ne hozzon hasznot az értelmesebb vásárlók kiszolgálása, majd akkor szűnik meg a dedikált VGA-k piaca.
Azért tényleg érdekelne egy IGP, amely full HD-ben maximum grafikával és VSnyc-kel viszi a Witcher-nek akár csak a 2. részét is...
Esetleg feltehetne valaki egy ilyen kérdést annak a sok önjelölt mindentudónak, amelyek a VGA-piac kihalását szajkózzák (csak mert nekik nincs belőle hasznuk).
A gyártókról meg annyit, hogy a játékkészítők adnak ki félkész programokat, nem kell bármelyiknek is próbálkoznia, hogy a másikon rosszabbul fusson a saját szoftvere. Akár nV, akár AMD VGA-m volt, mindig megvoltak a hibák, amelyek érdekes módon eltűntek, amikor kijöttek a patchek (akadt AMD logós AMD-n, és nV logós nV-n). A megoldás: csak a kész játékokat kell megvásárolni a 3000-edik patch-csel meg 100 DLC-vel (na, ekkor már sanszos, hogy tényleg elkészült), és nem lesz semmi probléma egyik VGA-n sem, ráadásul addigra olcsóbb is.
Dr. Akula: Ezt hol OLVASTAD? A 20%-kal tuningolt HD8670-em (6800K) 17%-kal volt gyorsabb az egyáltalán nem tuningolt HD4600-amnál. Még egy pont a marketingeseknek.
ivana: Az erős APU-t hordozó 6800K-m azt kihasználva is soookkkkkal lassabb a 4670K-mnál.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
Dr. Akula
félisten
-
ivana
Ármester
Ha le lehet gyártani a felsőkategóriás GPU-t és le is lehet hűteni, akkor ennek a cuccnak se lenne akadálya. A ram integrálásának nem látom különösebb értelmét, 4 csatornás GDDR5 slotosan megoldva elég jó lenne. Vagy megoldható az is, hogy a ram egy része integrált és gyorsabb, és van hozzá bővíthetőség lemezként bekötve, amire kirakod a page file-t/swappet, ez tökéletesen működne a jelenlegi eszközökkel.
(#116) mzso: Nem csak játékra szokás használni a gépeket. Lehet, hogy van akinek egy i5 mellé elég mondjuk 4GB ram, és olyan is akinek a core2duo mellett van 8GB, mert virualizál, vagy java-ban fejleszt stb.
-
mzso
veterán
Egy APU-ba most is beleintegrálják a közép kategóriás GPU-t (memória miatti sebesség csökkenéssel)
"8GB ram a SOCban akkor, nem ám veszel hozzá még 8GB-ot, hanem vegyél komplett új chipet 16GB rammal együtt..."
És? dGPU-hoz sem raksz több memóriát. Van egy értelmes memória méret, hogy egyensúlyban legyen a memória méret a számítási kapacitással. Ha nem elég az egyik akkor a másik sem és elavult vagy kisebb kategóriás az egész. Magyarul futtatod alacsonyabb minőségen a játékot, vagy veszel nagyobbat, többet. -
Geri Bátyó
addikt
Sokan játszanak sokmindennel, az igaz. Valószínűleg én is el tudnék döcögni az 5850-el, még natív felbontáson is (1920x1200), kompromisszumokkal. A kérdés az, hogy mennyi kompromisszumot hajlandó az ember bevállalni.
Az APU-k még erősen erről szólnak és nem látom, hogy a közeljövőben ez jelentősen megváltozna. Persze az is lehet, hogy a Mantle (és később a DX12) elterjedése ezen változtat és tényleg nem lesz feltétlenül szükség dgpu-ra."Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)
-
Dr. Akula
félisten
"Nem mellesleg a csúcs-VGA-k is folyamatosan csak drágultak, hiszen pár éve 600-700 dollár volt a felső határ, ma pedig már 3000 dollárt is elkér az NVIDIA a GeForce GTX Titan Z-ért, noha igaz, hogy a leggyorsabb VGA az AMD Radeon R9 295X2 személyében megmaradt 1500 dolláros szinten, de a változás így is tetten érhető."
Én is pont ezért nem váltottam a jelenlegi generációra. +10-20% teljesítményért +100% árat kidobni totál felesleges. Azt nem mondanám hogy vége a GPU-nak, de az ember jobban odafigyel mire ad ki pénzt ha sokba fáj. Majd ritkábban fogunk váltani. Amúgy is konzolra írnak már mindent, az meg nem a csúcs GPU-ról híres, jó lesz ide a közepes is, minek váltani, ha még azt se használják ki amit megvettem?
-
Loha
veterán
És hány wattosra tervezed ezt a SOC-ot, amikor egy közép kat. CPU és GPU együtt vagy 250W+ -os TDP-vel rendelkezik? Ja, meg mekkora chipben gondolkodsz, amikor egy közép kat. CPU és GPU együtt lenne vagy 400-500mm2 (GPU csúcskategória jelenlegi mérete)? Ha egy chipbe integrálod a közép kat. GPU-dat a CPU-dal (PCIe nélkül), onnantól kezdve nincs ám CPU meg GPU variálás, mindenhez az egész marha drága chipet át kell tervezni, ha meg nem elég a 8GB ram a SOCban akkor, nem ám veszel hozzá még 8GB-ot, hanem vegyél komplett új chipet 16GB rammal együtt...
[ Szerkesztve ]
-
mzso
veterán
Én ilyet nem mondtam. A memória és a GPU az SOC-ba megy. (A GPU már eleve ott van.)
A PCIe meg végképp nem játszik szerepet.(#109) Geri Bátyó
Sokan játszanak anélkül is. De egyből más lenne a helyzet ha nem külső DDR3 lenne hanem integrált HMC-vel. Úgy hozná/verné az azonos CU-számmal rendelkező GPU-k (Középkategória ha nem tévedek) szintjét. Plusz az előnyök amik az osztott memóriából származnak. -
Geri Bátyó
addikt
Játékra még mindig a dgpu a "kötelező", mondom mindezt úgy, hogy már az előző kártyámmal sem igazán játszottam (HD3870), a mostanival meg gyakorlatilag semmit (HD5850).
A jelenlegi APU-k mellett a jelenlegi memória kevés (számos teszt bizonyítja). Több csatornás memóriakezelés pedig még mindig a prémium kategória kiváltsága, pedig az megoldás lehetne."Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)
-
Loha
veterán
Csak úgy megjegyezném, hogy ha fogsz egy stacked memory-ás GPU-t és az alaplapra rakod a CPU közelébe, attól még annak szüksége lesz külön tápellátásra és hűtésre is, ami nem áll rendelkezésre az alaplapon, és ugyan úgy a PCIe buszon fog kommunikálni, akkor meg mi értelme? Gondolom az maradt ki, hogy a GPU általában a legnagyobb fogyasztó a gépben...
[ Szerkesztve ]
-
SylverR
senior tag
válasz
jacint78 #106 üzenetére
Mert? Azok sem natívan 256, 384 bitesek. Hanem pl 8x32. Ugyanez megvalósítható egy alaplapon, egy 5ezer ft felárért. Persze a további memória modulok továbbnövelik az árát, mondjuk egy 10-essel. Esetleg 20-assal. Legyen. És? Nézd meg a mostani RAM árakat, 8 gigát akarsz, azért bizony odacsengetsz ígyis egy 20-ast. Szerintem simán vállalható. És szerintem vállalni is fogják. Ez a jövő, ha elhiszed, ha nem.
Nem!
-
mzso
veterán
válasz
Geri Bátyó #103 üzenetére
Szerintem nincs szükség dGPU-ra játékra sem. Már létezik igen gyors és kompakt memória így semmi akadálya a beintegrálásának. Innentől kezdve szerintem nem érdemes külön kártyát (nyákot, csatlakozót hűtőt, egyéb alkatrészt) készíteni a GPU-knak. Az egyszeri játékosoknak, átlag felhasználóknak lehet egy slotos alaplapokat a nagyobb igényűeknek meg ketteseket csinálni. (Esetleg több csipet "összedrótozni" egy nagyobb méretű SOC-ba. A későbbiekben meg simán csak egymásra pakolni.)
-
Geri Bátyó
addikt
Egyrészt Linus Torvalds könnyen beszél, mivel a Linux nem kifejezetten játékplatform. Linux alatt valóban kevés ráció van a dgpu-ban.
Másrészt a PC-t, mint játékplatformot minimum 10, de inkább 15 éve temetik. Ez (számomra) nyilvánvalóan a konzolgyártók érdeke (lenne, de nem jött be eddig).
Harmadrészt az integráció, bár logikus és szükséges előrelépés, de nem kell(ene) magával hozni a dgpu-k halálát. Az igpu elsősorban az OEM-eknek kedvez, hiszen így nagyobb nyereséggel tudják eladni a gépeket.
Amennyiben az APU-k úgy működnének, ahogy logikus lenne, tehát kvázi "segégprocesszorként" (is) használnák a gpu részt (akár) dgpu mellett is, senkinek sem lenne problémája az integrációval, mert nem zárná ki a dgpu-t a képből.
Negyedrészt, a fejlesztési költségeket szerintem régóta nem a konzumer piac eladásaiból fedezik, hanem a professzionális piacra szánt termékekből (FirePro, Quadro, Tesla).
Ötödrészt, a dvga-k egyre drágábbak, tehát egyre kevesebben veszik, tehát egyre kevesebb pénz jut fejlesztésre, tehát egyre drágább....
Alap igazság a kereskedelemben: add olcsóbban 20%-al és 50%-al több vásárló lesz, ergo csökken a darabonkénti nyereség, viszont nő az árbevétel és az össznyereség és kevesebb a pangó raktárkészlet, minek következtében csökken a raktározási költség és nő a gyártási kapacitás kihasználtsága."Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)
-
jacint78
addikt
És még egyszer: Ok, vázoljunk fel egy ilyen jövőképet - és akkor a következő generációs dVGA-k fejlesztését miből finanszírozná az AMD és az nVidia?
A folyamatosan kihulló darabokból. ezekből a nagyteljesítményű cuccokból nem valószínű, hogy sok maradna meg a gariidőn túl..
type your text here..
-
lehet, hogy nagyon eretnek gondolat a részemről, de megkockáztatom: ha hirtelen beállna a piac és mondjuk még 5 évig az R9 280x lenne csak kapható, meg az NV épp aktuális konkurrenciája, akkor 5 év múlva ugyanezeken a vasakon 1.5x-2x gyorsabban futnának ugyanazok a játékok, ahogy konzolokon is -- akár úgy is, hogy közben még szebben is néznek ki
És még egyszer: Ok, vázoljunk fel egy ilyen jövőképet - és akkor a következő generációs dVGA-k fejlesztését miből finanszírozná az AMD és az nVidia?
Egyébként pedig mindig is lemaradásban volt a szoftver oldal a hardver oldalhoz képest. Már a 3Dfx Voodoo (sőt, az azt megelőző 3D kártyák, mint Edge és társai) esetében is jó egy évig pár techdemón és maroknyi játékpatch-en túl nem volt értelme egyszerűen a kártyának, csak utána kezdtek el szállingózni a hardvert már kihasználó játékok.
Ma is itt tartunk, ezen szeretne (részben) változtatni az AMD a Mantle-val.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
dystopia
tag
A dedikált GPU-k szerint Linus Torvaldsnak nincs jövője.
[ Szerkesztve ]
Lüke, én vagyok az APUd!
-
Yany
addikt
Az én véleményem:
1. A dGPU-k halálát (már ha lesz ilyen) mindenképp megelőzi egy lassuló hardveres fejlődés
2. A lassuló fejlődés lehetővé teszi, hogy a szoftveres optimalizáció teret kapjon, sőt, a piac igényelni fogja az AMD/NV/Intel oldaláról a látványos szoftveres támogatást
3. Ez gyakorlatilag a konozolokhoz hasonló szituációt fog eredményezni, ahol kvázi fix hardverekre (legalábbis fix hw-generációkra) kell összpontosítania a fejlesztőknek viszonylag hosszú távonMondjuk úgy, hogy a fenti hármas csatájának hangsúlya át fog terelődni a hardver felől a szoftverekre. Ha ott sem lesz előrelépés (vagy csak ilyen mesterségesen magasan tartott teljesítmény-igényig jutnak el a cégek, ahogy a M$ teszi a DX-szel, vagy az NV az effektjeivel), akkor valóban meghalhat a dGPU piac. Azonban ha egészséges módon küzdenek majd a felek, akkor nem lesz itt semmi baj, csak a végén kiderül, hogy mégsem kell félévente kártyát cserélni ahhoz, hogy a legújabb játékokkal játszhassunk.
(lehet, hogy nagyon eretnek gondolat a részemről, de megkockáztatom: ha hirtelen beállna a piac és mondjuk még 5 évig az R9 280x lenne csak kapható, meg az NV épp aktuális konkurrenciája, akkor 5 év múlva ugyanezeken a vasakon 1.5x-2x gyorsabban futnának ugyanazok a játékok, ahogy konzolokon is -- akár úgy is, hogy közben még szebben is néznek ki)
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
lenox
veterán
Ahogy en latom harom dolog erdekes, normalis 2d desktop gyorsitas, hw gyorsitott video lejatszas, es kis fogyasztas. Ha ezeket tudja egy igp, akkor az lefedi a userek 90%-at, akiknek maris nem kell dvga. Semmilyen mely integracio, vagy mantle vagy mas exotikus technologianak nincs komoly szerepe a dvga eladasok csokkeneseben, csak ennek.
Masik dolog, amit mar tobbszor is irtam, ha felrakja az ember a feldolgozokat es a ramot is a lapkara, lasd iris pro, akkor az kb ugyanaz, mint egy dvga. Ertem, hogy vannak meg kulonbsegek, de egy kozepes dvga kb. a nagy dedikalt mem savszelben kulonbozik egy integralttol. Ha ezt is megkapja az integralt, akkor ugyanott vagyunk. Nyilvan egy top dvga meg 200 watt keretet is kap pluszban. -
SylverR
senior tag
válasz
#16939776 #88 üzenetére
Komolyan nem értem mi bajotok van.
Rendben. A legfrissebb játékok leginkább mediumban futnak csak a Trinitymen. De azért több tucat játékot összelehet kaparni, amiket élszűréssel, és aniso szűréssel megtámogatva, jól lehet játszani 60fps-en. Sőt, ha leveszem a szűrőket, a 100+ is igen gyakori.
A PC piacon mindig az volt a jellemző, hogy az aktuális új játékokat, csak az tudta érdemben futtatni, akinek volt pénze beújítani a legújabb termékekre. (aka csúcskategóriás dgpuk) Aki megmaradt a prevgen, esetleg prevprevgen rendszereknél, a pár éves játékokkal játszogatott, adott kornak megfelelő közepes felbontáson.
Ha az APU-k jelenlegi teljesítményét nézzük, ugyanez a helyzet.Akkor kérdem én, mégis mi bajotok van?![ Szerkesztve ]
Nem!
-
Cassi
őstag
A jövőről mindenkinek megvan a saját elképzelése, de ha a jelent nézzük, nem látszik a nagy áttörés az integrált grafika oldaláról. A legerősebb Intel HD és Kaveri + Mantle sem tud játszható minőséget produkálni az aktuális játékokban, sőt egyetlen játék sincs, ahol látványos előnyöket lehetne felmutatni. A 4K előretörése is inkább a diszkrét megoldásoknak kedvez. A 3D-s grafika gazdasági oldalát továbbra is lényegesen befolyásolja, hogy a felhasználók 90%-ának semmilyen 3D-s gyorsításra nincs szüksége, viszont a maradék 10%-nak fontos a kompromisszummentes teljesítmény. Emiatt még integrált grafika esetén is külön ráfordítást igényel a felsőbb kategóriás egységek tervezése és gyártása, mint pl. az Intel Iris Pro. A konzolokban levő APU-kat is extra ráfordítással (DDR5 RAM, eSRAM) kellett felturbózni, hogy egyáltalán használhatóak legyenek.
-
Loha
veterán
Tessék akkor 2 magyar hír:
Várakozásokon felül teljesített az Nvidia
Jen-Hsun Huang szerint a negyedéves teljes árbevétel alaposan felülmúlta a korábbi várakozásokat, hála a PC-s játékszegmensben felmutatott teljesítménynek.Látványosan növekvő profit az NVIDIÁ-nál
A cég elmondása szerint a csúcskategóriás PC-s grafikus egységek (GTX család) eladásai 57 százalékkal bővültek az új GTX 750 családnak köszönhetően és a játékra használt asztali GPU-k iránti erős keresletnek.A képen pedig Tom Petersen van (Director of Technical Marketing at NVIDIA).
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
Ezért kell rávezetni/kényszeríteni a user-eket erre az ösvényre.
Pár év múlva elég lesz lesz a többségüknek az 50...100W-ból kinyerhető GPU+CPU teljesítmény, 30 FPS-hez nem kell több...
A maradék pár százalék megveheti a méregdrága WS kártyákat, és örülhet hogy van driver hozzá, fut a game. Pénztárcától függően 60..300Fps-t kap.Amúgy csak vergődés ami most folyik Igp/Apu fronton, biztos vagyok benne hogy két év múlva semmi közük nem lesz a jelenlegi konstrukcióhoz. De ugyan ezzel a "jövőbe mutat" szöveggel fogják árulni, mint most.
De így mire optimalizáljanak a játék fejlesztők? A most megjelent, az egyéves vagy a két éve megjelent termék tulajdonságaira?[ Szerkesztve ]
-
=Mentor=
őstag
Ez egy tömény marhaság, az integrált szutykok játékra abszolút alkalmatlanok, illetve ami hellyel közzel igen az meg meg drága...
-
Loha
veterán
Financiálisan az NV véleménye a dologról:
PCs sales may suck, but people still are buying Nvidia GPUs
The company reported better-than-expected fiscal fourth-quarter earnings and revenue as graphics chip sales climbed.
A big reason for its better-than-anticipated results was strong sales of high-end graphics processors to PC gamers.
"Quarterly revenue came in well above our outlook, driven by PC gaming, capping an outstanding year for our GPU business," CEO Jen-Hsun Huang said in a press release.
Graphics sales were particularly strong for desktop PCs, the company said, with its GeForce GTX GPU sales jumping nearly 50 percent.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem az IGP, APU, dGPU ugyanarról szól, csak mások a korlátok és a prioritások. A videojátékok megjelenítéséhez óriási számítási teljesítmény kell és ez minden évben megállíthatatlanul nőni fog. Hogy ezt a teljesítményt egy többszáz wattos giga APU vagy egy többszáz wattos dGPU állítja elő, az csak filozófiai kérdés. A népnek kell a jó grafika és amíg fizetnek is érte, van jövője a dolognak és hacsak nem történik valami ugrásszerű lépés az architektúrában és a technológiában az APU-ban lévő IGP nem lesz képes ezt biztosítani.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
_Scythe_
aktív tag
Nein, nein, nein!
Az egy dolog, hogy a konzolhoz ne hasonlítsuk, de ettől elvonatkoztatva is, egyszerűen soha nem lesz egy igp olyan teljesítményű, mint azonos generációs dgpu-s társa egész egyszerűen a fizika megvalósítás miatt. 80-100W TPD vs 300-400W TPD. Hogyan oldod meg a hő kérdését? Átütés? (Kupakon belül és kívül? ((Kívülnél arra gondolok, hogy nyilván a mobil szegmens profitálna a mélyintegrációs törekvésekből elsősorban, amik mérete és fogyasztása(!) erősen korlátozott)). Nem, az igp mindig kompromisszum lesz, ahogy a mobilitás is a valós teljesítménnyel szemben. Arról nem beszélve, hogy a PC is mint olyan, mennyi kompromisszumot tartalamaz a visszafele kompatibilitás miatt. Gyakorlatilag ma is EDO ramokat használunk, hogy egyet mondjak. CISC-nek álcázott RISC processzorok, hogy kettőt.
Egyszerűen van, aminek fizikai korlátja van, mint pl egy jó basszus láda nem lesz sosem 5*5*5 cm-es...
Szerintem. -
hobizoli
nagyúr
amikor a GeForce3 annak idejen megjelent 120k fizetotaller volt, ami az akkori keresetknel az 2 havi atlag netto keresetnyi ammo volt
a 1500USD most is kb annyi amugy
nem kell ezen leakadnivagy pl a Pentium 120MHz megjelenesekor 120k-ba kerult '94-95-ben, akkor amikor 35-30k volt egy havi atlag kereset, az olyan volt akkor, mintha ma 800k-ert venne vki az aktualis csucs CPU-t az otthoni gepebe
inflaciot is nezve most sokkal kevesebbe kerul a csucsteljesitmenyu CPU vagy VGA
vagy pl amikor annak idejen kijottek a Pentium-s alaplapok 25k-ba kerult a legprolibb is, ami se USB, nemhogy 5.1 vagy 7.1-s de meg egytalan semmilyen hangchip sem volt, se LAN.... se semmi nem volt kivezetve, USB is ha volt max allt a NYAK-n par tu, ami kulon megvehettel kivezetest, ha egyatalan talaltal
ma 10-12k-ert is mar ezekkel fullra felszerelt mATX anyulapokat kapsz[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
KAMELOT
titán
Használhatóak, de csak noti illetve irodai szinten. Minden más feladatra ott van a dVGA!!!
Az még messze van amikor ilyen kicsi chipbe majd belétesznek CPU ( 3 milliárd tranyó ) és GPU (7,2 milliárd tranyó) + ezek mellé CPu-hoz16-32GB ram és GPU 6-12GB ram.
Ezek ilyen felröppentett hírek, amiből semmi sem igaz!
Vagy akkor még nem beszéltem a dupla GPU-s megoldásokról.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
deja vu
addikt
Erről linkelhetnél valamit ha már Abu nem ír róla. Biztos azért nem ír, mert abban nincsen nvidia fika.
Iphone 7 Plus | Sony A7R+Zeiss FE 35mm F2.8+Zeiss FE 55mm F1.8 | Eizo CX271+Eizo CS270+Eizo SX2262W+Eizo S2233W | Z170 Ext4+I7-6700K+Noctua U14S | GTX1070 Gaming | 16gb 3600MHz | 850PRO 768GB | Seasonic Platinum | Define R5+3xNoctua | Razer Taipan
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olvasd el a hírt. A Mantle csak egy eszköz az eladáshoz. Az új VGA-knak lesz egy fícsőre, amelynek kihasználására nem kell várni három évet, mire belekerül valamelyik szabvány API-ba. Megjelenéskor akár jöhet rá egy játék. Még pénzt is megéri áldozni erre. Ezért írtam, hogy ez lélegeztető, mert csupán egy mesterséges beavatkozásról lesz szó, nem normális fejlődésről.
A VGA-k végét sem az AMD, sem pedig az NV nem akarja. A hardver fejlesztése azonban drága, így marad a hosszú generáció, de a szoftver kulcstényező lesz. Új xy fícsőr, új játékokban, csak nálunk. Ez az új PC.A hardveres gyorsítást a hangra az MS és az Intel nagyszerű ötlete tette tönkre, ami arról szólt, hogy számolja ezt a CPU. Ez annyira jól sült el, hogy az Intel is Audio DSP-t rak majd a mobil Broadwell mellé.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ALBY
senior tag
Azt az (ugyan egyre kevesebb) embert azért ki kéne szolgálni grafikus hardware-el aki tényleg akar játszani.
Mi lesz ha csak irodistáknak való egybebigyókat vehetek? Játszak Angry Birds-el, vagy búgócsigával?A lónak is két oldala van mégsem hanglemez...
-
Fiery
veterán
válasz
Feruendios #74 üzenetére
"A Desktop PC-k 20 éve pontosan úgyan akkorák"
Biztos? En ugy emlekszem, hogy se 20 eve, se 15 eve, se 10 eve nem volt megoldhato ilyen teljesitmeny ekkora hazban --> Mini PC-s piaci körkép nyolc gép tesztjével. Ezek egyike sem "nagy dög hangos gépház"
[ Szerkesztve ]
-
Feruendios
tag
Meg fognak szüni a dVGA-k, de ez olyan 10 év mondjuk. A Desktop PC-k 20 éve pontosan úgyan akkorák, nagy dög hangos gépház, holott már egy Tabletbe is belefér a Core i7 Iris Pro-val.
Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(
-
Fiery
veterán
válasz
sayinpety #68 üzenetére
A Mantle nagyon jo dolog, epp ideje volt egy ilyennel eloallni, visszaterni a gyokerekhez (ld. Glide). Csak mar kicsit unalmas (legalabbis szamomra), hogy akarmirol is szol a hir, valahogy hetente tobbszor is "veletlenul" mindig belekeveredik a Mantle, legalabb emlites szintjen. Akkor is, ha nem tul sok koze van a hirhez. A Mantle bejelentese elott is folyamatosan csokkent a dGPU-k piaci reszesedese, es a csokkenes most is tart, es a jovoben is ugyanugy tartani fog. Ahhoz, hogy az iGPU-k egyre erosebbek lettek, lesznek, a Mantle-nek semmi koze (a Mantle a dGPU-kat is gyorsitja, hatekonyabba teszi azok mukodeset is). Es a dGPU-k piacrol valo kiszorulasa egyedul az iGPU-knak koszonheto, nem az API-knak. A hangkartyakat is az alaplapra integralt, egyre jobb minosegu hangchipek tették tonkre, nem a TrueAudio, DirectSound vagy barmilyen mas audio API.
[ Szerkesztve ]
-
patomi
őstag
Majd akkor szépen eltűnnek a dedikált gpu-k ha az intel bekebelezi az nv-t. Addig marad minden így.(szvsz)
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
#65675776
törölt tag
Nyilván a Transmeta meg mindennek a megváltója volt, előremutató és így tovább. Az mégis kb a processzorának megjelenése pillanaban bebukott. Szóval Linus véleménye azért annyira nem hiszem, hogy mérvadó lenne, tévedett Ő már szép nagyokat.
-
Oliverda
félisten
Nagy jós ez a Linus, vagy inkább csak ismeri a Wheel of Reincarnationt.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
jocomen
aktív tag
1. A kijelentés kissé troll-gyanús.
2. Nem mondott időpontot.
3. Ezt azóta látja így, amióta az Amd & Linux jó barátok lettek, vagy már előtte is így gondolta? -
sayinpety
tag
Mi a baj a Mantlelel? Evekkel korabban ki kellett volna adni. Amiota PC fejlesztesre szantam magam mindig zavart, hogy az APIk nagyon rosszak. A PS3GCMet mindig visszasirom. Azt akarom, hogy en mondjam meg a hardwarenek mit csinaljon es ne a varazsdriver. Juliusban vegre lesz hozzaferesem, ev vegere talan D3D12re is szerzek. Jobb dolog nem tortenhetne a PCvel.
ON: Linus nem veszi szamitasba, hogy a Mantle mar sok R&D projectet elinditot. Rengeteg penz van a PC jatekban. Van is toke a kutatasra, de a penzkidobast nem szereti senki. A D3D11 nem jo API. A kiadonk fel bele penzt fektetni. Annyi project allt csak le, mert egy API feature kesleltetese tul magas. Hiaba minden otlet, ha nem fut, de a hardware birna csak a driver overhead magas.
Ha meglatja a piac mire kepes egy PC API fekje nelkul, sorban all majd a jatekos hardwareert. -
Zolee11
senior tag
...és honnan is indultunk? Hogy "ugyanolyan költségű" dVGA Zolee11 szerint "bármikor" gyorsabb lesz, mint az IGP...
Jah persze világos, majd külön lesz GDDR memória hozzá, külön slotban, lesz külön dedikált kommunikációs csatornája, és lényegében csak a nyák fog hiányozni, egy bonyolultabb alaplapon. Vagy egybe lesz minden egy chipben, akkor esetleg olcsóbban meg lehet úszni, de ott lesz a melegedés ami ma is ott van és problémát jelent a nagy sűrűségű integrációban. Előbb utóbb persze változnak a trendek, de mai tudásunk lapján én ezt mondom, hány éve is fut a nagy API technológia, épp csak, hogy súrolják a középkategória alját teljesítményben. Majd ha már a csúcskategória alját súrolják, alacsonyabb áron, na akkor térjünk vissza eme beszélgetésre.
no brain, no problem
-
flexxx2
őstag
Vegyétek észre, ez csak trollkodik. Általánosít, meg gyanúsítgat, és találgat. Okosan 1-2 alapigazságra/tényre építve.
-
Fiery
veterán
Na, a mai Mantle "hir" is megvolt, koszonjuk. Most mar irhatnatok valami erdekeset is, pl. arrol, hogy nem lesz asztali Carrizo
-
Zolee11
senior tag
Arról beszélsz, amelyekben leolvadt a GPU a nyákról? Jah az valóban jó és átgondolt döntés volt.
Én csak a PC-ről gondolom mindezt így, se a telefon, se a konzoloknál nem érzem ennek szükségességét. Miért? Mert azt nem cserélik minden évben, nem jön az új DX 2.000.640.888 verziója, nem akad a következő GTA sem (annyira). Nos ez a mai integrált APU-k esetében nagyon de nagyon nem így van, alig nyújtanak töredék teljesítményt a dVGA-khoz képest. Ha konzol szintre hozzák, azaz nem kell évente új gépet vennem, mert lassú a VGA, vagy CPU, és bármilyen játékkal el tudok pötyögni, akkor felőlem lehet integrált is, de nem lesz, mert ez ellentmond ennek a csodás üzleti modellnek, ahol dől a lé.
Ennyike.
no brain, no problem
-
Meridian
senior tag
"Én egyszerűen azt nem tudom megérteni hogy hogyan fog mindez egy lapkába beleférni."
Többrétegű lapkán elfér. Ha jól tudom, ma a lapkák még mindig olyanok, hogy van egy sík placc, erre rárajzolva az áramkörök. Ugyanezzel a metódussal, persze több gyártási lépésben, egymásra is halmozhatóak lennének a lapkák, kérdés csak az, hogy a melegedés az nem lenne-e akadálya ennek? A hűtés megoldható, csak a belső melegedés mennyire zavarná meg az áramkörök működését?
A több réteget képzeld el úgy, ahogyan most a blu-ray lemezek kapacitását növelik, akár 4-10 réteget is egymásra helyeznek, így 4-10x-zve meg a tárolókapacitást... -
válasz
Televan74 #59 üzenetére
Ezt érinti a cikk is. Már most is jó 2 évig tartják a piacon a csúcs kártyákat, holott hajdan volt, hogy egy éven belül jött a váltás. Ha 3-4 évig maradna a csúcs kártya, akkor lelassul a piac, vagyis hogy kitermeljék a költségeket, többet kell kérni értük. Aligha hiszem, hogy ezen az áron várod a 3-4 éves termékciklus váltást.
Ráadásul tegyük hozzá, hogy az integrált videókártyák fejlődése nem lassul, hanem inkább gyorsul, vagyis a dVGA-k sebességét fogják ostromolni az IGP-k - ha nem is most, de pár éven belül tán...
Egon: ...és honnan is indultunk? Hogy "ugyanolyan költségű" dVGA Zolee11 szerint "bármikor" gyorsabb lesz, mint az IGP...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Egon
nagyúr
Köze nincs a két dolognak egymáshoz.
A konzolokban - több tényező miatt - adott szintű teljesítmény (látványvilág stb.) eléréséhez, relatíve gyengébb hardver elegendő, mint PC-be. Ergo úgy választják ki a vasat, hogy legyen elégséges a teljesítménye, és legyen olcsó, amennyire csak lehet (no meg ne fogyasszon sokat)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Televan74
nagyúr
Vagy hosszabb távra kell fejleszteni. Én már nagyon szeretném azt az időt, még ha drágán is vennék kártyát.Vásárolok egyet és az három -négy évig az lesz a top.Pl. a GTX 880 vagy a AMD R9 3XX és azt forgalmaznák egy jó ideig.
Mindegy mi mit gondolunk,a piaci igények fognak dönteni.Ebbe úgy sem tudunk bele szólni.Mindenbe beleugatok!!!
-
...szerintem egy dedikált vga-val bármikor jobb eredmény lehet elérni, mint egy ugyanolyan költségű integrált cuccal...
Nyilván ezért tértek át a korábbi dedikált GPU-k helyett az IGP-re a mostani új konzolgenerációban, nem igaz?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Zolee11
senior tag
Jajj ezek a megmondóemberek, mindig mindent megmondanak, aztán a sok birka sikítva pánikol utánuk.
Nincs már igény a dedikált vga-ra, túl drága, olcsóbb lenne az integrált. Na akkor álljunk meg egy szóra, ki kérte, hogy minden évben új architektúrát, vagy legalább átnevezett kártyákat kell kiadni, ki kérte, hogy több ezer dollárért lehessen vga kártyákat vásárolni?
Nekünk évekig is jók lennének azok a gépek amik épp jelenleg vannak, de ontani kell az újat, hadd vegye a sok újgazdag, legyünk mi is még gazdagabbak... erről szól ez az egész, előbb utóbb ez a hajszolás a dugájába dől, visszaesnek ezek a trendek, ahogy telefont nem veszek minden évben, úgy már pc-t sem, a mostani konfigom se egy mai darab, és egyelőre nem is újítok, pont a vga lesz cserélve legközelebb. Egyelőre amivel akarok el tudok pötyögni, szerintem ezt egyre többen gondolják majd így, persze lesznek kivételek, no nekik lesznek majd félmillás kártyák, nekünk meg max 20-30 ezres vga-k, szerintem egy dedikált vga-val bármikor jobb eredmény lehet elérni, mint egy ugyanolyan költségű integrált cuccal, én nem szeretném mással együtt cserélni a vga-t sem, nem kérek az integrációból sem, és szerintem lesznek még páran, ha lesz igény, akkor lesz ki kielégítse is, ezt nevezik piacnak, kedves megmondóemberkém.no brain, no problem
-
alevan
őstag
Valamerre igaza van Linus-nak. Viszont a dVGAk pár évig azért velünk maradnak. Utánna ki tudja, milyen technológiai áttörések jönnek (vagy mainstream quantum számítógépek).
(#54) kona005 PMben küld el pls, kíváncsi vagyok
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
Az elégedetlenkedőnek: Minden felfogás kérdése, nem tudom, miért lenne baj, ha a dVGA-k helyett integrált megoldások terjednének el. Gyorsabb lehet? Igen. Egyszerűbb lehet rá programozni? Igen. Akkor mi is a baj? Hogy nem lehet majd 500 féle dVGA közül választani, amikor a gépedet rakod össze?
Egy lehetséges válasz, hogy nem, mert majd válogathatsz a CPU-k közül, hogy milyen teljesítményű IGP-t szeretnél.
A másik érdekes észrevétel, hogy jajj, vége a PC-knek. Emlékeztetném a T. egybegyülteket, hogy anno tök jól megvoltunk a Commodore és Atari korszakban is úgy, hogy a bővíthetőség relatív volt (akkoriban nem dVGA volt külön, hanem lemezmeghajtó, esetleg cartridge), és a szabadabban bővíthető gépek az otthoni felhasználóknak csaknem elérhetettlen volt, és nem játékra használták őket (lásd még Amiga 1000/2000/3000/4000 széria, vagy a x86-os PC-k különállóan bővíthető x87-es matematikai társprocikkal).
Amíg a javunkat szolgálja a fejlődés, nem biztos, hogy ostorozni kellene azt...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
kona005
senior tag
Az elso hsz miert nem lett torolve? Ha en ilyet irtam akkor torolve lett.... Ez nem flame? Ja tudom mert nem AMD szidtak
A cikkhez meg annyit, hogy remelem meg 2030-ban is egy bitang nagy dVGA fog viritani a gepemben. Nem akarom ezt a nagyon integraltat, elveszik a varazsa... Majd lassan lesz 5 fele alaplap es arra lesz integralva minden szar... De jo lesz!
-
DMG
senior tag
Ennek a kijelentésnek nem tudom mi a valóság alapja, nekem inkább tűnik spekulációnak, vagy egy vágyott jövőképnek, ha nem lesz dVGA, és mindent a központi egységbe integrálnak, akkor előbb utóbb memória sem lesz, aztán már csak alaplap lesz amit meg kell venni, és azt vesszük észre, hogy egy konzolon szerkesztünk dokumentumot. Érdekes jövő kép, de pont a lényegét veszítené így el a PC.
Amit ma megtehetsz, azt tegnap kellett volna.
-
steven84
tag
Nem baj ha csökken az eladás, legalább jobban elkezdik optimalizálni az arhiektúrákat. Nem töri magát egyik nagyobb gyártó se hogy előhozakodjanak félévente valami forradalmi fejlesztéssel.
-
con_di_B
tag
Persze, hogy fontos az aszinkronitas, de meg alapvetoen maskepp kell eloallitani a command listeket, de maga a grafikus absztakcios szint ettol nem valtozik, vagyis az API "grafikus" marad, minden amit csinalsz grafikus fogalmakkal fejezed ki. Illetve vannak compute shadereid, ha mar nagyon nem fersz a borodbe, de nem az az alap.
A grafikus absztrakcionak meg pl. fontos kovetkezmenyei, hogy lehet tile-based renderinget csinalni, van vertex cache, stb. Ezeknek nemhogy nem hasznal, ha direktben lehet pointer buveszkedni, de meg art is.
[ Szerkesztve ]
-
flashpointer
őstag
Oculus Rifttel viszont lehet még életképesebb mert kevésbé számítana csak a látvány és oda elég lehetne egy integrált cucc is.
-
Rive
veterán
Hümm.
Izé, van még egyáltalán valódi dedikált GPU? Mármint, ami csak és kizárólag grafikus feladatokat képes végrehajtani?
Ahogy én látom:
- igen, a 'GPU' és a 'CPU' memóriaterület-kezelések logikai szinten végül valóban integrálódni fognak
- nem, ez semennyire se fogja érinteni azt a tényt, hogy néhány feladat - legyen ez grafika, bitcoin, mérnöki munka vagy fene tudja mi a jövőből - igényel majd némi extra számítási kapacitást, amit pl. egy kevesebb CPU-t és több GPU-t tartalmazó kiegészítő kártyával lehet kényelmesen biztosítani.
Igen, a dedikált GPU kihal, de ettől függetlenül lesz olyan kártya - nevezzük akkor nemdedikáltGPU-nak - amit bele lehet rakni a gépbe némi extra kakaó reményében -> akár játék, akár más megjelenítés, akár nyers számítási teljesítmény (akár ez mind együtt) reményében.
Az IGP nem csodaszer. Eleve, a memória-sávszélesség valamint a memória kezelésének módja egy olyan (egyelőre és még sokág megkerülhetetlen) tényező, ami egy hibrid rendszer felé mutat.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
polika
senior tag
Nana, azért az nagyon is fontos hogy nem egy ütemező lehet a rendszerben amikro a hardver képes arra hogy ne csak egy dedikált CPU szál indíthasson minden GPU szálat, emiatt az API filozófiában gyökeres változásra van szükség. A GPGPU-s filozófia meg a HSA-n keresztül valósul meg, ehhez is kell egy új API hogy képes legyen CPU/GPU egy címtérben dolgozni, és ne akarjon másolgatni még dGPU stílusban a memóriából adatokat mert nincs rá szükség.
Az iGPU szűk keresztmetszet viszont nagyon sokat fog javulni a DDR4-el, ill stacked on die memóriákkal és remélhetőleg az első pár mély integrációs kísérlet után kibuknak a szűk keresztmetszetek és finomhangolják az aktuális technikai lehetőségekre.
Szerintem inkább a nagyobb kihívás az lesz, hogy a mostani 2-300 wattos szörnyetegeket nem lehet beköltöztetni egy APU-ba, a hűtésen olyan nagyon sokat nem lehet már farigcsálni, lehet vizezni, meg egyéb ezoterikus dolgokat, de az egyre nagyobb integrációval egyre kisebb helyen keletkezik egyre több hő, és ha nem sikerül a gyártás technológiával valami nagyot dobni (grafén) akkor ez fogja megakadályozni a fejlődést szerintem.
Összeségében nekem az jön le, hogy az APU-ban is x86-nál is előbb utóbb megjelenik majd a big/little koncepció, és a hardveres szoftveres oldalon a párhuzamosított futás extra terheléseit és problémáit kell megoldani, mert vannak olyan feladatok amit nem lehet párhuzamosan csinálni, és ehhez kell a turbós 1-2 mag magasabb egyszálú teljesítménye, az összes többire meg a sokkal energiahatékonyabb lassabb de sok szálú számolás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sosem lesz egy IGP olyan gyors, mint egy dedikált GPU. Fizikai képtelenség, mert az egyik esetben 100 watt a keret (amiben még más is benne van), míg a másikban már mehet a 300 watt is.
Linus arról a problémáról beszél, hogy a piac nem elég nagy ahhoz, hogy a VGA-kat fenntartsa. Ha nem lehet kitermelni a beleölt pénzt, akkor nincs értelme a piacnak.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kekegsm
őstag
Szerintem is el fognak tűnni a dedikált VGA-k, de az APU-k is, mint ahogy a számítógép többi része is. 2435-ben már gondolatátvitellel játszunk, csak becsukjuk a szemünket, és fut is a WorldOfTank v986.42 , 256K felbontásban.
Okos ez a Linus, így tovább
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
steven84
tag
Nincs ma értelmes teljesítményű integrált megoldás, nem értem miért erőltetik a dedikált vga-k megszünését.
Rengeteg játékos van, sőt ők mozgatják a pc piac fejlődését.
Az integrált szutykok használhatatlanok játékra,és minden erőforrás igényes feladatra..
-
Peter13
senior tag
Én egyszerűen azt nem tudom megérteni hogy hogyan fog mindez egy lapkába beleférni. OK, pusztuljon a dedikált VGA, máglyára vele! De azért ahhoz előbb ki kéne termelni azt ami kiszorítja, nem? Ígéretekkel nem lehet játszani, sorry. Kódolni sem. És a mostani legerősebb APU is csak alulról karcolgatja a középkategóra butított képviselőit (mert ugye tisztességes RAM-al megtámogatva már esélye sincs, még az ellen sem).
Ja, a fejlesztés meg az ő költségei. Miért is kell minden évben új VGA generáció? Különben megáll a Föld forgásában vagy mi? MI ez a hülyeség? Miért nem elég az aktuális, kiforrott generációt forgalmazni amíg igény és fizetőképes kereslet van rá, és/vagy amíg az új, valamilyen szinten (sebesség/fogyasztás/gyártási költségek/tenchikai tudás) érdembeli ujdonságot nyújtó generáció elkészül? Nem tudom ki kezdte el ezt az erőltetett "újítsunk évente de mindenáron" mozgalmat (és vele az átnevezgetősdit), de irgalmatlanul farba kéne rúgni. A feljődés jó dolog. A feljődés eröltetése, illetve megizélése viszont nem.
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Vérpistike azt sem tudja, hogy hogyan kell bekapcsolni xy effektet. Tényleg. Az NV saját a kimutatása, hogy csak a vásárlóik tizede képes a játékot natív felbontásba kapcsolni, mert a többi ember vagy nem ért hozzá, vagy nem törődik vele. Szerintem az AMD-nél is ilyen az arány, de erről nincs adat.
Ezért öl pénzt az NV és az AMD is ezekbe az Experience meg Gaming Evolved applikációkba. Egy "optimalizálj" gombot meg tud nyomni a potenciális vásárlóbázis nagy része. MÉG!Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Szatyor95
senior tag
Ha már Linus Torvalds és nVidia...
Szerintem egyébként ha nem is a közeljövőben, de igaza lesz. A számítástechnika mindig fejlődni fog, mindig lesz még mit kitalálni. Már most ott tartunk, hogy néhány APU 1-2 éves játékokat is tud futtatni, igaz, nem maximumra csavarva, FullHD-ben.
[ Szerkesztve ]
Nyugodj békében Integra!
-
polika
senior tag
Összevissza irkálnak itt sokszor a prohardveren. Egyrészt mindig elmondják, hogy AAA játékokat csak inhouse saját enginnel stb. Aztán jön az hogy a gameworks azért van hogy mesterségesen magas hardverigényt generáljon.
Namármost az AAA kategóriás játékoknál nem számol hogy van gémworks vagy sem a fentiek alapján, a többi futottak még kategóriánál meg ha a gépigény durvább egy AAA-s gémnél akkor az emberek leírják a játékot, mert szarul optimalizált játék, vagy kikapcsolják az extra ficsört, viszont jellemzően ezek kisebb gépigényű játékok. Azaz miről beszélünk? Az NV saját maga alatt vágja a fát ha csak gépigény van de nem jár cserébe olyan csillivilli effekt, ami miatt vérpistike aszondja hogy ezzel ezerszer nagyobb a játékélményem mint nélküle. Nem vagyok NV párti (most se vennék NV kártyát mer a kis hülyék nem tudnak szabványoknak megfelelni) de ilyen alapon akkor az anti alias meg minden effekt csak a gépigények mesterséges növelése miatt van a játékokban.
-
con_di_B
tag
Bizonyos ertelemben pont, hogy a dGPU-k jelentosegenek es terenek (ertsd, elfordulasi gyakorisag) elvesztese szuli a szoftverfejlesztesi problemat, es nem forditva.
Az iGPU egy nagyon eros uzleti erdek, amit legfokeppen az motival, hogy a desktop "elirigyelte" a mobil SoC-k felepiteset es az azzal jaro egyszerusiteseket, amit meg is tudok erteni, foleg kb. a subnotebook kategoriaban.
Ezen kivul, az integracio lehetove tesz egy csomo uj programozasi modellt, amiket mind messzemenokig tamogatok, azonban a valosag nem az az ertelmezes, amit a sajto nagyon szeret nyomatni, hogy szerencsetlen fejlesztok alig varjak, hogy raugorhassanak a temara (maguk a programozok tenyleg, de ez senkit nem erdekel), mert a szoftveren mindenki ugy sporol ahogy csak tud, leven rendkivul kockazatos beruhazas (GPGPU foleg), valojaban mindenki (a keszgep osszeszerelokon kivul) akkor lett volna legboldogabb, ha maradtak volna a dGPU-k mint egyeduli ertelmes lehetoseg, es ugyanazoknak a grafikus motoroknak az n+1. generacioja is tok jol skalazodna az elorheto gepparkra.
De nem skalazodik, mert elterjedtek az iGPU-k, szukos memoriasavszelesseggel, stb. Es amikor jon a b+, hogy rosszul fut a cucc, akkor nyilvan nem az lesz a valasz, hogy "jah, igen, bocs, valojaban mar 6 eve GPGPU programokat kene irnunk csak nem ebredtunk idoben", hanem az, hogy "sz*r az API, de nem akarunk gyokeresen uj dolgokat megtanulnui/ujrairni, adjatok jobbat, de azert elegge hasonlitson a mostanira".
Mert azt sem szabad elfelejteni, hogy az OpenGL sem azert oskovulet, mert ennyire konzervativ mindenki, hanem mert az altala leirt absztrakcio alapvetoen nagyon sikeres, rendkivul sok, nagyon eltero belso mukodessel rendelkezo hardvert sikerult egysegesiteni vele. Ennek nyilvan megvan az ara a hatekonysag teren, de ezek szepen lassan fejlesztheto dolgok. Az absztrakcio fobb elemein egyebkent sem a Mantle (amennyire tudom), sem a Metal nem valtoztatnak, szoval ezek az API-k egyelore nagyon nem a csodalatos osszeintegralt GPGPU korszakot hozzak el, csak tuzoltasok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt mondom én is. Amikor írtam egy cikket, akkor abban leírtam, hogy a játék optimalizálására két effekt nem nyomhatja rá a bélyeget. Azért sem, mert ha kikapcsolod őket, akkor nem kap szárnyra a WD. Nem szabad a sajtóba ezt levinni, mert nettó baromság, hogy a Watch Dogs a GameWorks miatt ilyen, pedig hány médium megírta.
Akkor, hogy a nevek kiket takarnak:
Timothy Lottes - Epic Games
Kostas Anagnostou - Radiant Worlds
Bart Wronski/Michal Drobot - Ubisoft Montreal
Angelo Pesce - Relic Entertainment
Mindegyik felsorolt stúdiónak az NV-hez van inkább köze. De ettől még ők leírhatják a véleményüket. Szerintem bárki egyetért azzal, hogy saját termékek teljesítményét visszafogni csak a külső tényezőkre való reagálás miatt a mélypont a rossz ötletel tárházában.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Egon
nagyúr
Mindketten tudjuk, hogy Watch Dogs "béna optimalizálásához" az égvilágon semmi köze sincs a GameWorks-nek (annál inkább az Ubisoft-nak) - de hát egyesek minden eszközt megragadnak, hogy rúgjanak egyet a konkurencián...
Innentől kezdve a(z amúgy is AMD-közeli, hogy finoman fogalmazzak) fejlesztők hisztije nem tűnik hitelesnek...
Az Intel-nV kölcsönös szívatás már nem újkeletű (sajnos;ennek több szempontból sem örülök). Az nV szemében én is szivatnám azt a céget, amely hosszú távon a kinyírásomra törekszik - és jó eséllyel sikerrel is fog járni... Másrészt pedig rövid távon a cégek szmpontjából win-win a szituáció: a piaci részesedés alapján igen sokan megveszik az Intel procit + a dedikált (pl. nV) vga-t, ami még mindig gyorsabb az APU-knál, Mantle alatt is, így bizonyos tekintetben a vásároló szempontjából is win a helyzet, nemde?[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A sajtót nem, de a Twitteren már kitárgyalták, hogy a GameWorks nem jó irány. [link]
A Sajtót azért nem szeretnék ebbe belevonni, mert nem igazán értenék meg, hogy mi történik. A Watch Dogs béna optimalizálását is a GameWorksnek tulajdonítják. Ez nem a sajtónak való téma.Andrew Lauritzen (Intel) is leírta, hogy: "On this point I think everyone can agree that NVIDIA is doing stupid nonsense that needs to be stopped. I fully agree that lowering performance on your own cards because it hurts the competition more is BS, and borderline anti-competitive." Az Intelt nagyon érinti ez, mert nekik a legrosszabb a GameWorks.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Egon
nagyúr
Így van.
Ehhez hozzájön, hogy hosszú távon nyilván fejlődni fognak a buszrendszerek is, ergo egyre kevésbe jelentenek majd szűk keresztmetszetet, és nem kell új programozási modellel szenvedni."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
con_di_B
tag
Ez most csunya lesz, de amennyire tudom Linus nem egy kikopott GPU szakerto, egyreszt. Masreszt megamig nem latom, hogy GDDR 5 + min. 256 bit lesz a rendszermemoria, addig technikailag nincs sajnos mirol beszelni.Alternativ megoldasnak ott van a victim cache, amit az Intel nyomat az Iris Pro-k melle, es nem rossz otlet, de egyertelmuen igenyli, hogy nagyon jo legyen a memoria lokalitasa adott algoritmusnal (ami sosem hatrany, mondjuk), ill. lesz majd meg a stacked DRAM.
Szoval, vegso soron eleg valoszinu, hogy igaza lesz, de (sajnos) nem azert mert az integracio elonyeit annyira popecul ki fogjak hasznalni a fejlesztok (akik eddig sem hasznaltak ki semmit normalisan, ami rendelkezesukre allt), hanem mert az eddig megirt programokra fognak tudni egy elfogadhatobb kompromisszumot nyujtani az IGP-k.
[ Szerkesztve ]
-
Egyik érintett sem a játékosok mosolyáért fejleszt
Csakhogy említett érintettek addig élnek, amíg mi, játékosok mosolygunk. Nem kínunkban (átnevezések meg vicces előrelépés teljesítményben generációk között stb. miatt), hanem örömünkben.
Sent from my keyBoard
-
ata_k
csendes tag
Én sem értek egyet vele, hiszen a hardverigényeket mesterégesen nagyra
opti... programozzák
De ha mégis az történne,amit az említett úr mondott,a lényegen nem változtatna: üzlet,és nem a mosolyunkért.[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
"Az AMD és az NVIDIA „lélegeztetője” is nagyon drasztikus beavatkozás a fejlődés normálisnak ítélt menetébe, amivel nem kötelező egyetérteni, de ez az egész csak üzlet."
A user-ek se azért nem vesznek dedikált VGA-t, mert nem szeretnének mosolyt csalni a VGA gyártókra, ez az egész csak üzlet.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Dr.Momo
tag
Pont ez a lényeg, hogy a mélyebb integrációnak, könnyebb programozhatóságnak (és a modern API-knak) köszönhetően nem kell majd akkora számítási teljesítmény, hogy ugyanolyan (vagy csak közeli) minőség mellett hasonló sebességet tudjon. Szerintem a jövőben nagyban fog hasonlítani a PCs játékvilág a mai konzolokhoz (PS4, XBO).
-
Egon
nagyúr
válasz
Snip3r_HUN #7 üzenetére
Az idézett mondat olyan durva csúsztatás, hogy ezért akár perelhetne is az nV (persze ha angol nyelvterületen, nagy olvasótáborral rendelkező site-on jelent volna meg - nyilván egy relatíve kicsi magyar oldallan a kutya se törődik).
A Gameworks "alapvetően a cég eddigi fejlesztőkörnyezeteit kínálja egy teljes szetten belül".
" A sajtó, különösen az ExtremeTech nagyon sérelmezi, hogy a shader kódot is csak az NVIDIA láthatja. Ez így valóban rendkívül problémás dolog lenne, de a történet nem teljesen fedi a valóságot. Az NVIDIA ugyanis nem zárja el a forráskód egyes részeit a fejlesztőktől és a konkurenciától sem, csupán a módosítás lehetőségét tiltják meg."
Ergo ha valamilyen pofátlan butítást alkalmaznának a zöldek, azt könnyen ki lehetne szúrni, és akkor az AMD által kilóra megvett fejlesztők, Johan Andersson-nak az élen, már régesrég telesírták volna a sajtót... Mivel ilyen nem történt, a következtetéseket mindenki vonja le maga.Szerk.: az idézetek a prohardverről származnak, a korábbi Gameworks-ös cikkekből.
A cikk címére reagálva: a dedikált GPU-k szerint Linus Torvalds-nak nincs jövője...
Az Intel is bízott a NetBurst architektúra 10 GHz-ig történő skálázhatóságában, és mintha Bill Gates és a 640 kB RAM kapcsán is rémlene valami nem túl jövőálló megállapítás...
A viccet félretéve, jó eséllyel tényleg eltűnnek majd a dedikált GPU-k (egy időre...), de a folyamat messze nem lesz olyan gyors, mint ahogy 2-3 évvel ezelőtt tűnt - majd ha az Intel is (komolyabbat) lép ezügyben, lehet változás...[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Attix82
addikt
Valamennyire örülök is ennek mert így legalább nem jön ki félévente új VGA és ezzel együtt csak durva értékcsökkenéssel lehetne csak eladni a meglévő VGA-t.
Jelenleg egy HD7970 ami 2,5 éves termék, még most is tökéletes mindenre teljes részletességbe. Természetesen ha nincs rendkívül szarul megírva a program.
Mantle az AMD részéről egy nagyon jó lépés volt a DX szembe, amivel elérte , hogy ne keljen rohadt drága konfig egy játék normális futtatásához. Ezzel is pénzt spórol a nagyközönségnek / többen vásárolnak alsó / középkategóriás terméket.
-
tegbashar
tag
Kezdetnek kijelenteném, hogy nem vagyok fejlődés ellenes. Szeretem az új technológiákat, mindent be is húzok amit megengedhetek magamnak.
Ezt az évente új gpu-ra van szükség elméletet azonban nem tudom megérteni. Szerintem, ha több játékfejlesztőnek gondja van az aktuális technológiával, akkor kellene fejleszteni - nem pedig a fejlesztőknek kéne követni az évente megújuló trendeket.
Én C64 majd Amigán kezdtem a játékot, valószínűleg soha nem lett volna igényem jobb grafikára, ha nem tolják bele az arcomba.
A játékfejlesztést is visszaveti ez a versengés, mert sok cég az új ötletek helyett pusztán új grafikai elemekkel képzeli az megújulást, aminek költségei viszont tönkrevágják a kicsi és esetleg egyedibb játékfejlesztőket.Szerintem mindenki meglenne Lara szélfútta haja ragyogó nézetei nélkül, persze akkor meg azon kellene agyalni, hogy milyen tényleges játékelemekkel fogják meg a vásárlóközönséget.
Erős példa erre a World of warcraft, ha jól tudom 1999-ben fejlesztett grafikus motor hajtja (nyilván tupírozva lett itt-ott) és mégis leköti az előfizető játékosok több millióját, meg a privát szerveren játszók több tízmillióját.
Szerintem nincs még egy játék a PC iparban, amit az évek során összesen ennyien játszottak volna(hadd zárjam ki a fekete macskát és az aknakeresőt).Persze megértem azt is, hogy a nagy fejlesztő cégek nem élnének meg, ha még mindig csak uj dlc-ket adnának ki a Half-life, NFS meg fene tudja milyen játékhoz még - de nehogy már a farok csóválja!
Továbbá én nvidia párti vagyok. Nincs meg a kellő szakértelmem, csak a márkahűségem - ami az Intelhez köt. Az AMD behúzta az ATI-t, ezzel engem kizártak a célközönségükből.
Mivel csökken a dedikált vga iránti igény, lehet sírás helyett a zöldeknek/pirosaknak nem kéne erőltetni a borzalmasan gyors léptékű fejlesztéseket...
Lehet pár évvel később a GTX2790XÜBER videókártya által hajtott 128K, 400" monitorfalamon visszaolvasva ezt a hozzászólásomat még magamat is kikacagom, de most mintha elégnek tűnne a 780/fullhd
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Az említett APU-k szépek, jók, de nem alkalmasak minden feladatra. Egyesekre soha nem is lesznek jobbak a diszkrét megoldásoknál. Ezen területek jellemzően ma is drága megoldásokat használnak VGA-ból is.
#18 fanti : nem, NV oldalán rég óta nem a játékosok a fókusz.[ Szerkesztve ]
-
fanti
addikt
A dedikált GPU-k fejlesztését, mi játékosok tartjuk életben.
És ugye mi arra vágyunk, hogy egy játék adjon valósághű élményt grafikailag is, vagy fotorealisztikusat, akár extrém nagy felbontásokban is.Úgyhogy én nem értek egyet Linus Torvalds véleményével, szerintem igenis tovább fognak élni a dedikált GPU-k, és ugyan valamivel lehet hogy lassulni fog a fejlesztésük, de igény mindig lesz rájuk, mert a játékosok igényeit úgysem fogja tudni kielégíteni maximálisan egy IGP, és nem is arra tervezik őket.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Herold
tag
Lásd #9-es hozzászólás...
Szerintem az is közrejátszik a "rosszul fut az amd-n" betegségben, hogy az AMD, elriadva a GameWorks-s címtől kicsit lustábban vette a kötelességét az érkező játékok esetén a felkészítő optimalizálással.
"Úgy is GW-s, ha kijön és szarul fut, majd azt mondjuk azé mer ződ."
Az nVidia meg ráül ezeknél a játékoknál arra, hogy minél jobban menjen a kártyáikon. Az AMD is megtehetné? Meg.Mondom mindezt úgy, hogy már 10 hónapja AMD kártyám van...
{signature}
-
Laja333
őstag
Bármelyik gyártó elvérzik, ha nincs a vasukra írva minden egyes bit...
Épp ez benne a lényeg.
Most ebből a szemszögből nézd meg az AMD és NVIDIA játékokat.Madárpók azt elképzelted volna 3-4 évvel ezelőtt, hogy pl A10-7850K teljesítményű APU-k jönnek majd?
Vagy hogy egy APU elég lesz egy friss AAA játék FHD medium-high beállításra?[ Szerkesztve ]
-
Madárpók
aktív tag
Azt azért megnézném, hogy hogyan fognak egy APU-ba belepréselni mondjuk egy FX-8350+R9 290x teljesítményű kombót. Valami hatalmas lenne a lapka, vagy 200-400W TDPvel
-
jacint78
addikt
válasz
Snip3r_HUN #7 üzenetére
Az amd-s címek átlagban jól futnak nvidia-n is, fordított esetben ez sajnos nem mindig mondható el...
Így van, nagyonjó példa arra, hogy az AMD mennyire elvérzik, ha nincs a programra írva a driver minden egyes bit-je.
type your text here..
-
KAMELOT
titán
Ez szerinte van! És mivel akar játszani? Az IGP-vel???
Vagy esetleg a nagy cégenek minek a dVGA? Szerintem azzal számolnak jó pár cuccot!
Majd ha az IGP tudni fog legalább 5 TFlops-ot akkor el lehet hagyni a dVGA-kat!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jap, mindketten csak életben akarják tartani a piacot. Semmi személyes, ez csak üzlet. Mindkét koncepció egy rendkívül durva beavatkozás a fejlődésbe, mert ezek nélkül meggyőződésem, hogy más lenne a jövő.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Azt azért tedd hozzá, hogy az AMD Mantle (legalábbis rövid távon biztosan) csak és kizárólag az AMD hardware-ein fog futni. Innentől kezdve megint ott tartunk, hogy ha más módon is, de ugyanazt akarják, mint az nVidia.
Ami persze csak az ő kártyájukon fut...
Hol látsz ilyet AMD-től?Mantle. Hogy tovább ne menjek...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Laja333
őstag
Vágom...
"A neten terjedő információk 86%-a hazugság" - Nikola TeslaDe azért még látom hogyan futnak az AMD játékok NVIDIA-n és fordítva.
Ráadásul a saját feature-üket erőltetik mindig a fejlesztőkre, a piacon lévő szabadon használható általános megoldás helyett. Ami persze csak az ő kártyájukon fut...
Hol látsz ilyet AMD-től?
Sorolhatnám még azokat a dolgokat, amit AMD jól csinál, NVIDIA meg nem. Fordítva ez nem lehetséges. -
Snip3r_HUN
addikt
A GameWorks csomag a közhiedelemmel ellentétben nem a konkurenseknek szeretne ártani, csupán azt a célt szolgálja, hogy az egyes effekteknek mesterségesen nagy legyen a hardverigényük. Az NVIDIA számára a játék gépigényét csak úgy kell kialakítani, hogy az az éppen aktuális piaci viszonyoknak megfelelő legyen, ezzel kényszerítve új hardver, ezen belül is új VGA (lehetőleg valamilyen GeForce) vásárlására a PC-s felhasználókat.
Az amd-s címek átlagban jól futnak nvidia-n is, fordított esetben ez sajnos nem mindig mondható el...
[ Szerkesztve ]
In space, no one can hear your coils whine... | HP Omen 15 | PS4 Slim 1TB | Huawei P20 Pro
-
buherton
őstag
Ezt már a kezdetekkor meg lehetet jósolni, hogy előbb-utóbb összefog nőni, mert gazdaságosabb. Kevesebb vezetősáv, sokkal kevesebb PCB tervezés, és két IC helyett egyet kell fejleszteni, egy hűtés. Szitne csak előnye van, kivéve azt, hogy nem lehet variálni a CPU-GPU párosokat. Csak időkérdése. Sőt várom már, hogy mikor fog a déli híd is bekerülni a kalap alá.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Abyssus
csendes tag
Tényleg hihetetlen...
Pár ember itt okoskodik, hogy az AMD sz*r, de azt nem veszik figyelembe, hogy direkt úgy írnak meg mindent az nvidiánál, hogy az AMD-nek nehezebb legyen drivert írni az adott programra.
Micsoda pánik törne ki, ha mondjuk a Battlefield 4 nem úgy futna nvidián, mint AMD-n.
Az is feltűnt, hogy amióta a Ubisoft és az nvidia "szövetségben" vannak, azóta sorra jönnek ki az optimalizálatlan Ubisoft játékok. Az egy dolog, hogy a Watch Dogs nem fut gyönyörűen az AMD kártyámon, de hogy azt hallom, hogy másnak egy 770-nel jobban laggol, mint nekem, az durva.
A végén pedig kijelentem, hogy én sem vagyok nVidia ellenes, de ez azért pofátlanság. -
jacint78
addikt
Szokásos abu cikk, az AMD az isten az nvidia meg a gonosz..
type your text here..
-
Laja333
őstag
AMD: "Legyenek kihasználtabbak a hardverek, csináljunk új API-t, ne várjunk MS vánszorgására"
NVIDIA: "Mesterségesen generáljunk nagy hardverigényt, hogy drágább kártyát vegyenek az emberek"Komolyan az NVIDIA-sokat jól nyakon kéne vágni egy hatalmas péklapáttal. De azokat is, akik őket istenítik.
NVIDIA filozófiáját már láthatjuk is a WD-ben. Witcher 3-hoz 780ti SLI-nél ne adjatok alább, esetleg egy FHD medium szinthez elég lesz.
Nem AMD fan vagyok, hanem "nem-NVIDIA-s". Hányok az NVIDIA-tól, gusztustalan cég.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az AMD és az NVIDIA azonban nem szívesen búcsúzna a piactól, így mindketten saját lélegeztetőt fejlesztettek.
- Milyen notebookot vegyek?
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Építő/felújító topik
- GTA VI
- Bittorrent topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- CPU léghűtés kibeszélő
- Renault, Dacia topik
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
- AKCIÓ! ZOTAC Trinity RTX 3070 Ti OC 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- SAPPHIRE RX 7900 XTX 24GB GDDR6X NITRO+ GAMING OC VAPOR X - Új, tesztelt - Eladó! 360.000.-
- GIGABYTE Nvidia Geforce GTX 1080 TI Aorus
- Garanciális EVGA GeForce FTW3 ULTRA GAMING RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit Videokártya
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Kábelek És Adapterek 12VHPWR 12v2x6 Egyedi Harisnya Nvidia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest