Hirdetés
- Izmos kis "2 az 1-ben" MoDT alaplapot villantott a Minisforum
- Az Enermax tényleg nem viccel, ha az új tápjának garanciaidejéről van szó
- Egybegép lesz vagy ház? A Corsair sem tudja eldönteni.
- A Qwertykeys új klaviatúrái szépek, igényesek és sokrétűek
- Összement a mosásban az ASUS új VGA-inak PCI Express 5.0 csatlakozója
- És akkor a memóriapánik után beköszöntött a HDD-pánik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házimozi belépő szinten
- Mesébe illő csodakábelt tervezett a GeForce-ok leégése ellen a Segotep?
- Milyen videókártyát?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Raspberry Pi
- Az Enermax tényleg nem viccel, ha az új tápjának garanciaidejéről van szó
Új hozzászólás Aktív témák
-
d3tto
csendes tag
Kérdezhetnéd, minek a bounding box, ahhoz rekurzió is kellene. Egy ilyen boxokból álló fával már elég érdekes dolgokat lehet művelni.
Nos, megoldható a rekurzió is egyszerű shaderrel.
A kulcs, az ugrás, a faág levágása. A megoldás pedig annyi, hogy ezt az ugrást egyszerű textúra koordinátával oldjuk meg.A CPU-n lefuttatod a rekurziót, és minden ág bounding boxát felsorolod lineárisan, tehát sorba egy textúrába. A lényeg az, hogy minden boxhoz tartozik egy ugrási "cím", vagyis egy textúra koordináta, ami a faág levágása esetén elő kell venni.
A shadernek már csak végig kell futnia a textúra pixelein sorba, és a sugár nem metszi a boxot, akkor elővenni az ugrási koordinátát, és onnan folytatni.
Az eredmény teljes mértékben megegyezik azzal, mintha rekúrzió történne a shaderben. Több százezer ágból álló fát 300-500 lépésben végignézi a shader.
A voxel raytracing már egy másik történet.
-
d3tto
csendes tag
Ha már erre jártam, adot néhány használható ötletet, ami később jól jöhet.
Sokszor nem a CUDA tesz gyorsabbá egy programot, hanem néhány utasítás. Sokan nem ismerik a step(a,b)-t, ahol attól függően, hogy melyik paraméter a nagyobb 1 vagy 0 kerül a vektor komponensébe.
Ezzel az egyszerű utasítással egyszerre 3 IF-et lehet helyettesíteni.Egy bounding box ellenőrzés, ami ennyi lenne:
if(pont.x >=bbox.min.x)
if(pont.y >=bbox.min.y)
if(pont.z >=bbox.min.z)
if(pont.x <=bbox.max.x)
if(pont.y <=bbox.max.y)
if(pont.z <=bbox.max.z) OKEennyire redukálódik:
float3 e=step(bbox.min, pont) + step(pont,bbox.max)
e.x=e.x+e.y+e.z
if(e==6) OKEA futási idő sokkal rövidebb.
Egy raytracelt sugár és egy bounding box metszéspontját pedig így kapjuk meg a legrövidebben:
bbox.minmax=lerp(bbox.min,bbox.max,ray_orientation)
float3 e=(bbox.minmax-eye)/ray
float u=max(e.x,max(e.y,e.z))Az első sor meghatározza, hogy a sugár a boxot melyik oldalról fogja eltalálni. A második EGYSZERRE számolja a box eye felé eső 3 oldalának a távolságát. Mivel mind egyenként egy-egy skalárművelet lenne, így egy időben elvégezhető a három egyszerre. A harmadik sor meghatározza, hogy melyik metszéspont van a legtávolabb. Ez kell nekünk, ebből kiszámítható az a pont, ahol a sugár metszi a boxot.
float3 pont=eye+ray*u
Ezután már csak az elején leírt ellenőrzést kell végrehajtani.
Ez így sokkal rövidebb, mint amit a neten általában találsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Chieftec-Prohardver nyereményjáték
- Akvarisztika
- Építő/felújító topik
- És akkor a memóriapánik után beköszöntött a HDD-pánik
- Suzuki topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Házimozi belépő szinten
- Mesébe illő csodakábelt tervezett a GeForce-ok leégése ellen a Segotep?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest


