Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz dabadab #282 üzenetére

    jaja, C a célra overkill és kontraproduktív gimnáziumi szinten, iteratívokból ha az OO átadása cél, akkor a java viszont jó ötlet lehet. utóbbi években eléggé kiforrot, munka is van vele. (Java sem jó mindenre, de pl grafikus felülethez nem kell külön libraryt hozzáadni, egy kezdőnek a gyors vizualizálás meg előnye). alternatívának php, pillanatok alatt előre lehet vele jutni az egyszerűsége miatt és remek vizualizálni alapszinten.

    azt se szabad elfelejteni, hogy C/C++t tanítani nehéz, alapvetően nem annyira jók első nyelvnek. nagyon jó tanárok is kellenek hozzájuk, ez se mindig adott (még felsőoktatásban sem).

    unix meg tényleg C, de azokban módosítani felsőoktatásban programozóknak -értsd 30kredit első évben megvolt ebben az irányban- sem elsőéves tárgy. újrafordítgatáshoz pedig erős HW kell általában, vagy sokáig tart. gimnáziumban ez sem adott. viszont ha tud pl javat, akkor utánna c már egyszerűbben tanulható, főleg, ha közben C++ lépcső is megvan.

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #282 üzenetére

    azt a bújtatott. általam hamisnak gondolt állítást vélem kiolvasni soraidból, hogy akár a mostani, akár az eljövendő alaptanterv szerinti programozásba belekontárkodás kategóriás oktatással valódi programozói tudást szereznek a diákok. busted.

    én egyenlőséget teszek a következők közé:
    - időnként működő abs
    - gyakran nem lezuhanó repülő
    - célját többször pontosan elérő rakéta
    - az esetek zömében passzoló adóbevallás
    - szinte mindig stimmelő bankszámla
    és a valamit tudó programozó.

    Nekem egyikre sincs szükségem. És eközött, hogy középiskolában cs helyett némi pascalt tanult diák, meg Knuth között azért még vannak fokozatok, pl. egy tisztességes egyetemi képzést tisztességes hozzáállással elvégzett programozó. Rájuk lehet bízni a három soros scriptedet.

Új hozzászólás Aktív témák