- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A nyers számítási teljesítmény sajnos itt nehezen használható ki. A legnagyobb problémája a koncepciónak CPU-n, hogy rengeteg másolást igényel a cache és a memória között, illetve a memóriaigénye óriási. Ha csak számolni kellene, akkor marha jó lenne, mert a TrueAudio hardver is csak ~20 GFLOPS, amit egy átlag proci lazán szétver, de a háttérben a hardver strukturális működéséből eredő problémák miatt hiúsul meg a koncepció használhatósága.
Persze bizonyos sebességű procinál a százalékok változnak, de ettől még a szűk keresztmetszet mindig megmarad. A CPU felépítése egyszerűen nem jó erre a feladatra.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BiP
nagyúr
válasz #72042496 #29 üzenetére
Viszont akkor nem értem, hogy a fenébe számolták a 15%-ot. Melyik processzorra? Vagy ezt az 5Ghz-es Haswellre értették már?
Pl. Egy 4Ghz-es i5-nél nem hiszem, hogy nem marad 15% a játék futtatása mellett. Egy i7-nél meg pláne.#44) Lacccca87: Én is ezen méltatlankodok. Egy 4-8magos prociban kéne lennie ennyi tartaléknak, ennyire talán nincsenek kihajtva a procik a játékok alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #46 üzenetére
Ha nem indul a CCC az egyértelműen telepítési hiba. Nem biztos, hogy az aktuálisé, hanem valami régebbi bejegyzéssel kapcsolatos, amit azóta hordoz a hátán a rendszer. Esetleg .NET probléma.
Ilyen esetre van az AMD-nek uninstallere. [link] - épp most frissült. De egyébként kézzel is el lehet távolítani ezeket, de ez talán könnyebb.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #44 üzenetére
Nem lehet sajnos. Az 5 GHz-et a belső tesztek alapján állapították meg. De még az is kevés lehet néhány helyen. A Thiefben az átlag az tényleg 5 másodperces impulzusválasz, és mivel ugyanazt az algoritmust használja a CPU, illetve a DSP is az adott térségben mindkét koncepcióval négy ilyennel dolgozik párhuzamos kalkuláció céljából a rendszer. Illetve bizonyos térségekben 8 másodperces impulzusválaszokat is használnak, ami már extrém. Ide dedikált hardver kell mindenképp, vagy az impulzusválaszok hosszát 1-2 másodpercre kell redukálni.
Nekem még a nem publikus béták is fent voltak. A mostani 14.3 is felment simán, és semmi gond nem volt vele. Még VGA-t is cseréltem a gépben. A ZeroCore is úgy működik, ahogy régen, mindkét VGA-val kipróbáltam.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Lacccca87
addikt
Azt azért remélem tudjátok hogy hiába a jó öreg erőgép attól egy ujabb proci C2C teljesítménybe nem ritán 40-50% ot is ráverhet a régire. Így kicsit értelmét veszti az 5 ghz-s megállapítás. Egy mai i5-ön akkor ezek szerint 3-3.5Ghz környékén problémamentesen lehetne alkalmazni.
Azt a Core 2 Quad Q9550-et meg "dobjátok ki" már nem ad releváns értékeket ha új dolgokat teszteltek. Ha egy R290x porosodik a szekrénybe gondolom csak van mellette egy I5 4xxxK is.
Az AMD a sok pénz inkább ölné a driver fejlesztésbe mert az egyre jobban a béka feneke alatt van. Visszatértünk az őskorba amikor előb távolítsuk el indítsuk ujra 68ezerszer a gépet és aztán telepítsük fel az új drivert és talán akkor hajlandó is működni. (mielőtt ismét okoskodnál hogy nem, -de-, már sorban a 2. dirver-el szívok igaz beta-k de hát WHQL-t kis se mernek adni mert nem menne át a bevizsgáláson)
[ Szerkesztve ]
-
titán
-
MaUser
addikt
Nem értem minek vacakolnak konvolúciós reverbbel amikor bármely random scopus-ról leszedett ilyen témájú cikk azt anyázza. Nem lett volna egyszerűbb fogni az A3D-t és belerakni? A szabadalmakért a Creative sem kérhet sokat, pláne ha esetleg frand-ba megy a jó része.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
gabber01
addikt
Tehát összegezve. Volt egy teljesen jól működő rendszer, DS3D, amit valamilyen mondvacsinált indokokkal kukáztak, amivel gyakorlatilag ki is nyírták a virtuális hangszimulációt, visszataszítva a PC-s audiotechnikát az őskorba.
Most pedig mindenféle trükköket kell bevetni, hogy valami minimális előrelépés legyen. Igaz, hogy ezt mind tudta az EAX, meg A3D (ami szerintem a legfejlettebb volt mind közül).
Nem lenne egyszerűbb, illetve nem lenne lehetséges valamilyen formában a régi rendszert újra beépíteni megújítva a win-be?Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
titán
válasz Blindmouse #32 üzenetére
Egy zárt térben többszörös visszaverődés van.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
arn
félisten
de altalaban nem az van, hogy egy jateknal inkabb a gpu a szuk keresztmetszet, mint a processzor?
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz dergander #33 üzenetére
A Mantle az egy nagyon olcsó projekt. A GPU-ra költött szoftveres büdzsé 1-2%-át ha kiteszi. Abból a szempontból pedig rég visszahozta az árát, hogy top fejlesztőket húzott magához az AMD azzal, hogy meghallgatta a gondjaikat és megoldást kínált azokra.
Igazából az a kérdés, hogy minek erőltessenek egy olyan effektet CPU-ra, amit képtelen kiszámolni. Egy dolog változott pár év alatt, hogy nem kihasználható koncepciókat fejlesztenek, hanem igényelt koncepciókat. Megkérdezik a stúdiótól, hogy mi a gondjuk? Ők elmondják, és csinálnak rá egy megoldást. Legyen szoftver, hardver, vagy ezek keveréke a partner örül, mert megoldották a gondját.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dergander
addikt
Lényegébe kapóra jött az AMDnek hogy a konzolok szivét az ő APUjuk uralja,és ha logikusan gondolkodunk az új DX12 is inkább GCN párti lesz jobban,bár ez nemcsak ezen fog múlni.
Ez a sok pénz amit most beleöl az AMD mint a mantle projectbe,sajna nem most fogja visszahozni az árát,valamint mi még legalább 1-1.5év múlva lássuk talán értelmét. Mikorra a Kaveri már sajna sehol se lesz,majd a Corizzo. De az tényleg látszik hogy a CPU mint egység már csak nagyon pihenőállásba akarja rakni az AMD és mindenféle vezérlőkkel növelni a teljesítményt. -
Blindmouse
senior tag
Valamit nem értek. 4 másodperc alatt a hang 1.2Km-t tesz meg, onnan nem igazán számíthat az ember visszhangra, hacsak nem a Tihanyi ekhót akarjuk lemodellezni. Tehát pontosan milyen impulzusválaszról van szó? Megkongatsz valamit és az rezeg?
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
Ubran
tag
Koszonet a cikkert, valaszt adott par kerdesemre
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #72042496 #29 üzenetére
Ezért jött a dedikált hardver. Egyszerűen a konvolúciós reverbet nem ideális processzoron végrehajtani. Erre kellene szerintem egy butított mód a Thiefbe, ami csak 1-2 másodperces anyagokkal számol. Ott sokkal kedvezőbb lenne az eredmény. A full minőségre pedig ott a TrueAudio. A mostani szoftveres mód lényegében nem ér semmit, mert nem létezik olyan CPU, ami ki tudja szolgálni a számításigényt. Bekapcsolhatóvá tették, mert miért ne, de jelentősége nincs.
Itt inkább az lesz majd a téma hosszabb távon, hogy a konzolokban hasonló dedikált hanghardver van ... és abból mennyit lehet átmenteni PC-re sima processzorra, mert a komoly hangeffektek zabálják a CPU-erőforrást.
Az MS is léphet, mert kell egy API is, hiszen tudjuk, hogy az Intel is audio DSP-t rak a Broadwell mellé a vezérlőbe.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tesztelo.hu
senior tag
"Tapasztalatunk szerint maga a számítás mindig megtörténik, de önmagában a hardver nem tudja, hogy milyen hanganyagokkal dolgozik, egyszerűen csak azt teszi, amire utasítja a program."
Hát igen, a számítógép már csak így működik: nem tudja, mivel dolgozik, csak azt teszi, amire utasítja a program.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #72042496 #25 üzenetére
Core 2 Quad Q9550. Tök átlag. Az ment tuninggal 4 GHz-et. Bár egyszer belefagytam, de ez most mindegy.
(#26) dergander: Nem csak azoknak. A TrueAudio működik Kaveri APU-n, illetve a 260-as VGA-kon is. Később minden hardvernek a része lesz.
Az AMD útiterve, hogy a konzolba fejlesztett új generációs technikákat hozzák át PC-re is a fejlesztők. Ennek a módja, hogy olyan hardvereket kapjon a PC, amilyeneket a konzolok. Egyszerű a koncepció mint a faék.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dergander
addikt
Akkor ez ilyen AMD fícsör kiemelten a 290/290x kártyákhoz?
Az amd utiterve a következő,mivel cpu fronton nagyon gyengék,mindenféle extrákkal megszüntetik a cpu terhet . -
#72042496
törölt tag
"Ami érdekes, hogy a processzorra bevetettünk egy acélos, plusz 1,2 GHz-et jelentő tuningot..."
De milyen processzorral teszteltétek?
-
Dr. Romano
veterán
"bedobtuk a gépbe a szekrényben porosodó AMD Radeon R9 290X VGA-t"
Hmm... asszem ideje lenne körbenézzek a szekrényemben, hátha nekem is porosodik ott egy R9 290x.
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mármint az, hogy az XAudio2 támogatja a TrueAudiót? Az egyszerű. A Microsoft ezt a middleware-t rengeteg fejlesztőnek licenceli. Ha valami fejlesztői igény, akkor az bekerül ebbe is. A TrueAudio pedig ma igény. De egyébként Microsoft is tudja már, hogy elperecelték anno. Az elvett éveket már nem tudják visszaadni, de a Windows 8.1 update1 támogatja a dedikált audio DSP-ket a Windows saját hangjaihoz. Szóval menetelnek ők is vissza a dedikált hardver felé, még a Windows 9-ben az sem kizárt, hogy lesz valami általános API ezekre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tag
Egy linket vagy egy rövid leírást tudnál nekem adni arról, hogy ez miért is éri meg a Microsoftnak? Mivel jobb így neki, hogy egy ilyen funkciót kihagyott a Windowsokból? Esetleg egy ilyet utólag lehet integrálni windowsba vagy a Windows 9-nél lehet egyáltalán esély arra, hogy visszaépíti a funkciót vagy valami hasonlót? Előre szólok, hogy nem értek a dologhoz, konkrétan "hülye" vagyok a témához, de azért örülnék, ha nem csak grafikában fejlődnénk.
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
dabadab
titán
A cikkekben talált hibákat, elírásokat inkább privátban írjátok meg a szerzőnek, az hatékonyabb és a topikot sem szemetelitek vele tele!
DRM is theft
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ma publikus lesz, de az amcsi időzóna szerint számolj. Ez lehet, hogy nálunk holnapot jelent.
(#13) grunge: Az fontos, hogy a TrueAudio nem akarja helyettesíteni a hanghardvert. Vegyél mellé olyat amilyet akarsz, vagy ott az alaplapi, az USB-s hangszóró, esetleg a HDMI/Displayport. Bármilyen opcióval kompatibilis. Ez a hardver csak számolni akar, méghozzá azt, amitől a Vistában bevezetett változások megfosztották az ipart. Persze más módon, leginkább úgy, hogy "GPU-nak hazudja magát", de a cél szentesíti az eszközt. Kihasználni pedig Middleware-ken keresztül lehet. Például az Audiokinetic Wwise, a Firelight fmod és a Microsoft XAudio2 támogatja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
grunge
addikt
Köszönöm szepen, erre voltam kivancsi. Emlekeztem, hogy Vista ota nincs DS3D, nem ertem miert is volt ez jo ötlet. Tökjo az egesz...pff. OpenAL-el mi a helyzet? Jo llemaradtam ezen a teren. Mondjuk hangzas teren nem is született semmi maradando a köelmultban.
159 SW 1.9 jtdm <3
-
mcwolf79
veterán
És ez a Thief patch mikor lesz végre publikus?
Az oké, hogy 18.-a,de megvárják a 23:59-et (szokás szerint)?Intel I5 12600K + RTX 4070 Ti + Asus B660M Plus D4 + 32 GB DDR4 RAM
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A dedikált DSP-t a fejlesztők évek óta kérik vissza, de a Window audio stack a Vista óta nem teszi lehetővé egy ilyen egység hatékony működtetését. Az AMD is a WDDM-en keresztül eteti a hardvert gondosan elkerülve a Windowsba épített korlátokat. A Creative még elméletben csinálja az EAX-et és a saját DSP-t is, de a gyakorlatban már nem támogatják a fejlesztők az ALchemy bevezetése óta.
A dedikált hangkártya ma csak hangot ad, mint az alaplapi. Jobb minőségűt persze, mert nyilván ez sok tényezőtől függ, de maga a számítás az adott programon belül ugyanaz dedikált és alaplapi hangkártyával is. Tehát az immerziós hatás is megegyezik. A dedikált hangprocesszor pont itt változtat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Diocles
aktív tag
Itt járt a technológia 4 éve mindenféle speciális dedikált hardver nélkül. Ahhoz képest nem estem hasra.
-
titán
A fejlesztők egy része ezt akarja használni.
Mert ez egyszerű mint a faék, értem én. Ezzel nagyjából az EAX szintet lehet hozni a 2000-es évek elejéről, a 90-es évek végi A3D szint még messze van. Kész röhej, hogy az elmúlt 15 évben csak visszafelé haladunk.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem is egy Xonar DS adta a hangot. Semmi baj nem volt belőle. A TrueAudio hardver csak számol.
(#4) schawo: A fejlesztők egy része ezt akarja használni. De igazából ez csak egy módszer a sok közül. Ma a legnagyobb problémának azt tartom, hogy amióta az MS kivégezte a DirectSoundot, azóta a kutatást is visszavették a cégek. Most, hogy mindkét konzolban dedikált hangproci van erre a feladatra és PC-re is elérhető egy ilyen, újrakezdődtek a kutatások. Ha ez így folytatódik, akkor igazából rengeteg alternatívával állnak majd elő ezek kihasználásra.
Amit jelenleg én nagyon jónak tartok az a Killzone MADDER rendszere a PS4 TrueAudióhóz. [link] - ez valszeg terjedni is fog.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
titán
A konvolúciós reverb nem igazán játékba való. A gond az, hogy elméletben a visszaverődési mintának (impulzus válasz, impulse response) folyamatosan változónak kellene lennie a hallgató térben elfoglalt pozíciójának függvényében. Ha a játékban a terek előre kiszámított mintával dolgoznak, akkor értelmetlen marad a térérzet. Az egész csak akkor működik ha van valami, ami kiszámolja, hogy az adott pozícióhoz milyen mintával kell dolgozni, ezt viszont a DSP nem tudja számolni. Ezt talán még erőforrásigényesebb kiszámolni, mint magát a zengetést a hangmintán, tehát komoly terhet kell róni a CPU-ra. Ha pedig nem megfelelő minőségben számolja ki a program, akkor visszajutunk az első ponthoz, sőt megspékeljük még egy problémával, mivel a koncolúciós renverb hangminősége szinte kizárólag csak a visszaverődési minta hangminőségétől függ. Tehát rosszul tervezett, vagy erőforrásspórolós számítással szar lesz a hangminőség is, nem csak a térérzet. Nem véletlenül dolgozott az Aureal A3D raytracinggel, nem pedig konvolúciós reverbbel.
Remélem nem csak ennyit akarnak letolni a torkokon, mert akkor kár volt a gőzért.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
grunge
addikt
Hm erdekes...csak fü alatt kerdeem, mi van akkor ha egy Xonar D2 van a gepben? Mostanaban mar nem divat hangkartyaval jo hangokat kapni vagy hogy ertsem ezt az egesz TA hype-ot?
159 SW 1.9 jtdm <3
-
vinibali
őstag
"bedobtuk a gépbe a szekrényben porosodó AMD Radeon R9 290X VGA-t"
nem muszály ott szomorkodniamásrészt! ilyenkor a már leképzett hangot akár rögzíteni is lehet? véleményem szerint jó lenne, ha tudnátok valami gameplayes videót megspékelni egy kis TrueAudioval!
[ Szerkesztve ]
BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- GeForce RTX 3080 Ti GAMING OC 12G - Gyári Garancia
- SAPPHIRE Radeon RX 470 Mining Edition 4GB - REJTETT HDMI-S - AKÁR 5 HÓNAPOS MEGTÉRÜLÉS
- PowerColor Radeon Hellhound RX 6600 XT 8GB - GARIS
- RTX 3070-ET KERESEK TÖBB DARABOT 105-115k típustól függően!
- BESZÁMÍTÁS! MSI GAMING X TRIO RTX 3070 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest