Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DudeHUN

    senior tag

    válasz SaGaIn #93 üzenetére

    Ki nézi a cégek érdekeit? Leírjuk mi a helyzet. A jelenlegi tendencia, ha azt szeretnénk, hogy a nagy kiadókon és az évenkénti szériákon kívül más is létezzen videojátékos fronton az nem tartható. Az indie meg a AAA között mi lesz?
    Az éttermes analógiád meg nagyon sántít. Teljesen másról van szó. Ha nem lenne DLC lehet az összes kiadó az Xbone 1.0-a mögé állt volna. Szép világ jönne. Activision például ezért is tesz a használt játék bizniszre. A DLC-ket a használt játékot megvevő is letölti. Tény, hogy vannak lehúzások, tény hogy elszáll velük a ló (első napos DLC-k pl.). De nem is véletlenül létezik.
    Rengeteg sikeres játék van, de nagyon sok bukta is. Sajnos egy közepes kiadó sokáig nem bukhat mert, akkor pápá. 10+ milliókról beszélünk. Nincs budget játék. Ami dobozosan megjelenik abból közel egy milliót el kell adnod, hogy visszajöjjön a pénz. Nem hangzik soknak, de egy Bizzare Creatonst kérdezz csak meg mennyire könnyű ezt elérni jó minőség ide vagy oda. Szépen bezártak ők is.Tényekről van szó. Két lábbal a földön dolgokról. Lehet verni az asztalt, de a Sony sem fog neked a mostaninál több veszteséget bevállalni a PS4-en, csak mert szerinted kapzsik és leszarod. Senki sem tenné meg ezt. És nem is fogja. Bayonetta 2 sem kellett a kutyának sem hiába az elmúlt évek legjobbja a műfajában az első rész. Lehet álmodozni és lehet reálisan nézni a dolgokat. Sine Mora esete? Pedig az minőség! Kétszer is megvettem...
    Itt nem arról van szó, hogy mit lehetne hanem hogy
    1. nincs értelme egy baszom nagy háznak, nagy TDP-vel. Hiába a TFlopsok. Én is örülnék egy erősebb gépnek. De a nagy többségnek nem is kell.
    2. működő dolgokkal elő állni. És dughatod homokba a fejed, de 2 forintból nem lehet már egy PS3/X360-ra sem dobozos játékot fejleszteni. Nemhogy a nextgenre. Érezheted bármennyire gyengének őket. És az indie fejlesztőkről nem is beszéltünk.

    Az a baj, hogy kiragadsz pár dolgot. Pár estet, ami működik és sikeres, de az egész képet nem nézed.

    Mindenki tudja mi lesz pówában. Ami eddig is. Csak most lehet gyorsabban. És? Most komolyan. Ha David Cage új játékával akarok játszani attól még konzolt kell majd vennem. Míg mások az új BF-et fogják 8K-ban tolni. Mindenki boldog.

  • Peter13

    senior tag

    válasz SaGaIn #93 üzenetére

    Kicsit elkanyarodtunk: szerintem senki nem akar meggyőzni arról, hogy sajnálni kellene a konzolgyártókat és/vagy a játékkészítőket. Annak is mindenki jobban örülne ha minőségi, átgondolt, jól összerakott, tartalmas és hangulatos játékokkal jönnének ki az új konzolokhoz (ámen). Ehhez egy kis (valóban nem döntő, de nem is elhanyagolható) hozzájárulás hogy elvileg egyszerűbb en programozható lesz a rendszer, vannak új szolgáltatások a sebesség szolgálatában, és mivel hasonlók az alapok, talán a portolás is könnyebb. Ezt tényleg csak a gyakorlat fogja igazolni (vagy nem)

    Ez miind viszont csaknem független a hardver erejétől. Ott tartottunk, hogy többen úgy gondoljuk: a beharangozott vas elég lesz arra amire kell. Nem, nem lesz erőmű. Igen, a PC le fogja nyomni nyers erőben (ami nem egyenő a sebességgel) mint a bélyeget (nem is kell 5 év, a jobb konfigok már most is erősebbek, 2 év múlva már valószínűleg fölényesen lesznek azok). Csak nem látjuk miért lenne ennek jelentősége: te is fejtegetted (jogosan), hogy a jó játékhoz mi minden kell (az erős vas nem volt ezek között), és nincs is ebben vita, viszont szerintem behimbált kpomponensek is elegendők lesznek (sok évig) ahhoz hogy a jó játékélmény ne a vas korlátozott tudása miatt essen kútba. A többi meg tényleg a fejlesztőkön múlik.

    Egyszóval: szóval csilivili effekteken kívül nem látom a sokkal nagyobb vas előnyeit, a hátrányait annál inkább (fogyasztás, melegedés, ár).

    PS3 történelem: A Cell programozhatósága mindig is egy komoly, ismert és beharangozott bökkenő volt, csak egyrészt azt hitték hogy hamarabb belerázódnak a fejlesztő skacok, másrészt azt feltételezték hogy soksoksok előnye lesz a macerásabb kódolásnak. Az élet ezt nem igazolta, de az architektúra ereje azért idővel szépen előjött (és villan még ma is néha olyat hogy csak lesek). Emlékeim szerint sosem volt a marketing része hogy milyen könnyű lesz fejleszteni hozzá...éppen ellenkezőleg.

Új hozzászólás Aktív témák