- Félreértések az FSR 4 és a PlayStation 5 Pro körül
- Nem tetszik a Procon-SP-nek, hogy a Nintendo távolról kivégezheti a Switch 2-t
- Megcélozta az NVIDIA-t a 2 nm-es node-jával a Samsung
- Forr az AI-láz, az Apple tőzsdei rekordját is túlszárnyalta az NVIDIA
- Félrevezető akciók miatt büntették meg a Sheint
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen videókártyát?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nem tetszik a Procon-SP-nek, hogy a Nintendo távolról kivégezheti a Switch 2-t
- Jövőre veti be az FSR 4-et a Sony a PlayStation 5 Pro konzolon
- OLED TV topic
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
mzso
veterán
válasz
Komplikato #30 üzenetére
Érdekes.
Úgy látom valami "progressive lightmapping" módszert használnak GI-hez. Erről nem tudsz valami tanulmányt? (Nem igazán részletezik)
Kíváncsi lennék, hogyan működik. Vajon gyorsabb, jobb-e mint az eddig a real-time GI-hoz leginkább próbált cone tracing? -
Komplikato
veterán
-
Blazs120gl
aktív tag
Vicces módon a mostani hardver-ínséges időkben a Vulkan szerepe felértékelődik. Közepes és régebbi gépeken a medium grafika magasabb framerate-en hozható vele, illetve ugyanaz kisebb órajelen lehetséges (több magon), ez laptopokon a szűk TDP büdzsé miatt, mobil eszközökön az hosszabb akkumulátor idő miatt előnyös.
A magas árat, amit a fejlesztőknek invesztálniuk kell a betanulásba, ellensúlyozza a rendszer közelibb felfogás visszatérése (bár az a DX12-nél is így van), ami a minimum és a játszható elvárt specifikációt feljebb tolhatja.
A fejlesztők ellenállása mindkét új API esetében abból fakad, hogy ultra kidolgozáson, csúcs hardveren a Vulkan/DX12 nem ad kb. semmit a fáradozásért cserébe.Linux alatt pedig a Vulkan az egyetlen API, amivel hatékonyan ki lehet kihasználni a sokmagos CPU-kat.
-
mzso
veterán
válasz
huskydog17 #8 üzenetére
"AMD féle Vulkan megoldással pontosan hányan foglalkoznak? Semmilyen együttműködést, illetve semmilyen játékot sem sikerült prezentálniuk a konkurenciával szemben."
Nem is kell. Manapság játék szinten úgy is csak a konzol számít. Ott meg az AMD nem a játéfejlesztőkkel dolgozik együtt hanem Microsofttal és a Sony-val, titokban.
PC-n max marketing szerepe lesz. Vagy esetleg jól megkésve majd portolható lesz a konzol játékok egy része.
-
mzso
veterán
válasz
Blazs120gl #15 üzenetére
Szerintem max konzolban fogsz találkozni raytrace-elt grafikával.
-
Komplikato
veterán
Off: Ki lehetne tenni hírekbe az új Unreal techdemó videókat, többek között azt is amiben a raytracing van demonstrálva.
Szerk.: Közben kint van NVidia féle RTX demo is, ami ha jól ért az új Metro játékból van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Blazs120gl #24 üzenetére
Áh, ezek a kósza pletykák ilyen dolgokkal nem törődnek. A "nem erősítem meg és nem is cáfolom" pedig sablonválasz mindenhol.
-
Blazs120gl
aktív tag
" Állítólag a Star Citizenről van szó"
Annak a double koordinátás Lumberyard motorjával a raszteres implementáció is erősen kérdőjeles minimum speckót vetít előre.... Nemhogy raytrace-szel
(Bár lehet, hogy arra céloztak, hogy mire az SC kész lesz, már a raytrace is háztartási alapkellék lesz
)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #8 üzenetére
Egy nap alatt nem lehet összerakni ezt, pedig már ott van a Githubon a RR 2.0. Tehát szerda óta használható. Ez nem gyors reakció volt, hanem eleve a GDC-re volt tervezve, hogy a Vulkan API kiegészül egy sugárkövetésre való eszközzel.
Mivel az API-k már eldöntik a lehetőségeket, így amelyik cég DX12-t használ csak a DXR-re tud menni, míg aki Vulkan API-ra dolgozik csak a ProRendert tudja használni. Ergo a támogatók előre le vannak osztva. A GDC-n a Unity volt az AMD partnere ebben. Ők ezt választották integrálására a DXR helyett. Utóbbi csak külső plugin szintjén lesz.
Játékból csak azt erősítették meg, hogy készül, de címet nem mondtak, csak annyit, hogy az Ultra preset hozza majd elő. Állítólag a Star Citizenről van szó, de "sem megerősíteni, sem cáfolni" nem akarták ezt a pletykát.
-
E.Kaufmann
veterán
válasz
Blazs120gl #20 üzenetére
Én egy dokkolható mobilnak is örülnék, amihez pl külső GPU-t meg más okosságokat lehetne csatolni dokkolóval, menet közben meg elég a beépített SoC ereje is.
-
Blazs120gl
aktív tag
válasz
E.Kaufmann #19 üzenetére
Én még a PC-kért is reménykedem
-
E.Kaufmann
veterán
válasz
Blazs120gl #18 üzenetére
Én reménykedem, hogy legalább a tabletek maradnak és oda elvileg lehetne több kakaót beszorítani.
-
Blazs120gl
aktív tag
válasz
E.Kaufmann #17 üzenetére
Mobil GPU-k teljesítménye össze sem vethető az asztali GPU-kal.
Szvsz akkumulátoros, energia-érzékeny, több száz W-ot eldisszipálni nem tudó eszközökre ez a technológia nem fog belátható időn belül eljönni. PC nélkül az asztali GPU fejlesztés csak a konzoloknál szükséges szintre és a profi felhasználók igényeire fog fókuszálni, teljesítményben és árban még a mostaninál is durvább olló fog nyílni.
VR-hoz pontosan kétszer annyi kraft kell a két szemre, nem véletlen, hogy raszterizációval sem terjed.
-
E.Kaufmann
veterán
válasz
Blazs120gl #15 üzenetére
Ezért írtam GPU-t. Attól hogy még a PC bedöglik, nem döglik be, csak átalakul a Linux meg a WinNT, RayTracing meg kellhet tabletbe és mobiltelefonba is, hogy VR cuccokat ne is említsük.
-
kisbalázs
tag
Szerintem ez a Ray tracing cucc mind a két oldalon csak a render engine ek mellékterméke. Kicsit csupaszítottak rajta és kiadták olyan formában hogy egy erőmű kiad értékelhető sebességet. Ez amolyan kellett valamit csinálni dolog. Az nvidia az új sorozat hypolására használja az amd csak kiadta hogy legyen válasz. Ha a pirosak nem tették volna most itt lenne a fröcsögés hogy milyen fasza az nvidia bezzeg az amd ami gyorsabb ebben nem tud labdába se rúgni egy zárt környezetben.
-
Blazs120gl
aktív tag
válasz
E.Kaufmann #14 üzenetére
"Inkább örülni kellene, végre van egy új közös cél a hardvergyártók és a játékfejlesztők szeme előtt"
Az OK, hogy Ők ezt közös célnak látják, csak kérdés, hogy kinek is szánják... ?
Még az erre a technológiára alkalmatlan hardver ára is az egekben van, nemhogy amire szánják. Bányákban fognak megrohadni a raytrace-képes kártyák.
7-8 év múlva a jelenlegi PC-s piaci folyamatokat extrapolálva nem lesz PC piac.
-
E.Kaufmann
veterán
Inkább örülni kellene, végre van egy új közös cél a hardvergyártók és a játékfejlesztők szeme előtt és ha, ahogy a picipuha jósolta (bár ritkán van igazuk, kivéve, ha ők alakítják a szabályokat) 7-8 év múlva lesznek elég tökös GPU-k valós idejű RT-hez, az csak jó lesz nekünk.
-
Na, ezek után már csak az okos toalettekből és egyéb vomitációs segédhardverekből hiányzik a sugárkövetés.
-
Apropó Vulkan.
Most újra visszanéztem az első Vulkanos játékot, a Talos Principle-t. Pár éve kalapálják a Vulkan rendert, és sikerült végre eljutni oda, hogy gyorsabb, mint az OpenGL és az átlag, highs és lows +/-3 %-on belül van a DX11 motorhoz. Linux alatt is megnéztem, ott 10%-kal lassabb, mint a Win10 Vulkan, vagy a Win10 DX11. Amit még mindig nem sikerült megoldani, hogy az abszolút minimum (random akadás) is normális legyen. De azért ez is már sok fejlődés, és sokkal jobb, mint két éve, teljesen játszható. (8600K@5.0 + 1060/6GB)
Windows 10
00:58:18 INF: Gfx API: Vulkan
00:58:18 INF: Duration: 60.0 seconds (5678 frames)
00:58:18 INF: Average: 94.6 FPS (98.5 w/o extremes)
00:58:18 INF: Extremes: 313.6 max, 16.1 min
00:58:18 INF: Sections: AI=4%, physics=1%, sound=1%, scene=86%, shadows=6%, misc=2%
00:58:18 INF: Highs: 695 in 5.5 seconds (127.2 FPS)
00:58:18 INF: Lows: 950 in 13.6 seconds (70.0 FPS)
00:58:18 INF: > 60 FPS: 100%01:00:03 INF: Gfx API: Direct3D11
01:00:03 INF: Duration: 60.0 seconds (5690 frames)
01:00:03 INF: Average: 94.8 FPS (97.4 w/o extremes)
01:00:03 INF: Extremes: 188.3 max, 51.9 min
01:00:03 INF: Sections: AI=5%, physics=1%, sound=1%, scene=85%, shadows=7%, misc=2%
01:00:03 INF: Highs: 932 in 7.5 seconds (124.3 FPS)
01:00:03 INF: Lows: 1030 in 14.2 seconds (72.4 FPS)
01:00:03 INF: > 60 FPS: 100%Linux
00:49:06 INF: Gfx API: Vulkan
00:49:06 INF: Duration: 59.6 seconds (5272 frames)
00:49:06 INF: Average: 88.4 FPS (91.9 w/o extremes)
00:49:06 INF: Extremes: 400.5 max, 9.6 min
00:49:06 INF: Sections: AI=4%, physics=2%, sound=1%, scene=84%, shadows=6%, misc=4%
00:49:06 INF: Highs: 190 in 1.2 seconds (163.1 FPS)
00:49:06 INF: Lows: 456 in 8.1 seconds (56.3 FPS)
00:49:06 INF: 30-60 FPS: 2%
00:49:06 INF: > 60 FPS: 98%00:50:34 INF: Gfx API: OpenGL
00:50:34 INF: Duration: 42.3 seconds (2830 frames)
00:50:34 INF: Average: 67.0 FPS (71.1 w/o extremes)
00:50:34 INF: Extremes: 3367.0 max, 4.9 min
00:50:34 INF: Sections: AI=2%, physics=1%, sound=0%, scene=86%, shadows=6%, misc=4%
00:50:34 INF: Highs: 147 in 1.0 seconds (152.5 FPS)
00:50:34 INF: Lows: 241 in 7.0 seconds (34.6 FPS)
00:50:34 INF: 30-60 FPS: 22%
00:50:34 INF: > 60 FPS: 78% -
actival63
aktív tag
Hoppá! Itt ma mindenki Glaukómás?
-
válasz
huskydog17 #8 üzenetére
Hát elég csak megnézned ezt a marketing dumát az elején, fotorealisztikus meg izé bizé meg mindent lekaszáló, hardcore zene alá és itt van amit akartál nesze ....... Nem is vártam mást, na ez az amitől évek óta herótom van.
Szemben a másik oldal működőképes 1.5 perces demójával a sarokban egy zöld kis NV logoval egy sejtelmes zenével., 8 év múlva talán menni fog szolid kijelentésekkel a sajtóban. -
huskydog17
addikt
Csak nekem tűnik ez a bejelentés rendkívül "izzadtságszagúnak"? Értem, hogy gyorsan kellett egy válasz az NV és MS közös bejelentésére, de ez a fél percet sem elérő rossz marketing bullshot videó semmit sem ér.
Megint csak elméletben tök szép és jó meg ígéretesnek tűnik, hogy Vulkan alá elhozzák azt, amit a konkurencia csak Win10-re, de a felhasználók 99%-át (lehetne agyon alul lőttem) kizárólag a gyakorlati rész érdekli.
Gyakorlat pedig úgy néz ki, hogy a Win10-hez kötött NV RTX-et jelenleg, illetve a bejelentés pillanatában 5 különböző stúdió már alkalmazza és egy konkrét játékot már be is jelentettek, ami használni fogja.
AMD féle Vulkan megoldással pontosan hányan foglalkoznak? Semmilyen együttműködést, illetve semmilyen játékot sem sikerült prezentálniuk a konkurenciával szemben.
Sajnos a cikk nem tér ki ezekre a tényekre, pedig szerintem legalább annyira fontosak, mint az elmélet.
-
Mint egy falat kenyér.
-
#45185024
törölt tag
No mondjuk azért amennyit tett a MS hogy elterjedjen a DX12 hát no ...
)
Azt akarom kérdezni hogy a cikk azt írja "jól érzi magát a Vulkan API raszterizációs futószalagja mellett"
és mikor várható az hardverben vagy APIban hogy nem jól érzi magát hanem egyenesen rá van írva ? -
rii
nagyúr
ajjj ..... sugárkövetés .... szendvicspozitiv
.... ehhh
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ennyit arról amit a másik cikkben írtak, hogy az MS kikényszeríti a még Win7-en vagy 8-on ragadt játékosok Win10-re váltását a DirectX-es sugárkövetéssel.
Egyre jobb ez a Vulkan téma, keep on the good work!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xbox Series X|S
- Milyen routert?
- Forr az AI-láz, az Apple tőzsdei rekordját is túlszárnyalta az NVIDIA
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Synology NAS
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Fotó állvány eladó
- IPhone 15 Pro 128GB Szép Állapot! Akku:88% Jótállás: 2026.04.09.-ig
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest