Új hozzászólás Aktív témák
-
M@trixfan
addikt
Nekem viszont a név eredete ismeretlen volt, köszönöm a felvilágosítást!
-
Chp
őstag
"A vállalat neve jelenleg a kisbetűvel írott id Software, amelyből az „id”-t csak egyszerűen „id”-nek ejtünk, úgy mint a magyar „idő” szóban. Az „id” szó egyben egy pszichológiai fogalom is, amit Sigmund Freud mutatott be: az agynak azt a részét jelenti, amely a kellemes érzéseket dolgozza fel. Ez az információ megtalálható a Wolfenstein 3D dokumentációjában is a következő állítással: „az Id, az id, az ego és a superego a pszichében”. Még ma is található az id történelmét leíró oldalon egy közvetlen utalás Freud-ra.[4]
Azonban, amikor a még meg nem alakult id Software a Softdisk-nél dolgozott, akkor a csapat neve Ideas from the Deep volt, amely magyarul „Ötletek a mélyből”-t jelent és a srácok „IFD srácoknak” nevezték magukat a kezdőbetűkből rövidítve.[5] Amikor az IFD le lett rövidítve ID-ra, néhányan azt hitték, hogy a szó kiejtése „áj-dí”. A második Commander Keen résznél a nagy „I” kisbetűs lett, majd ezt követte a nagy „D” betű is, így végül kialakult a mai kisbetűs id Software." Wikipédia -
Mardel
őstag
"A vállalat neve jelenleg a kisbetűvel írott id Software, amelyből az „id”-t csak egyszerűen „id”-nek ejtünk, úgy mint a magyar „idő” szóban. Az „id” szó egyben egy pszichológiai fogalom is, amit Sigmund Freud mutatott be: az agynak azt a részét jelenti, amely a kellemes érzéseket dolgozza fel. Ez az információ megtalálható a Wolfenstein 3D dokumentációjában is a következő állítással: „az Id, az id, az ego és a superego a pszichében”. Még ma is található az id történelmét leíró oldalon egy közvetlen utalás Freud-ra."
-
M@trixfan
addikt
Egyszerűen magyarul mondják: id
-
Chp
őstag
válasz
Plazmacucci #92 üzenetére
Nem.
-
-
Chp
őstag
Az id-et úgy ejtjük ahogy írjuk...
-
-
M@trixfan
addikt
válasz
Plazmacucci #88 üzenetére
Gondolom te is ezerrel figyeled a Lost Alpha alakulását
-
-
M@trixfan
addikt
A STALKER az egyik legjobb játék sorozat amivel életemben játszottam. Művészi szempontból annyira érződik rajta, hogy nem amerikai. Ontja magából a hangulatot, soha nem éreztem át játéknál ennyire a paranormális jelenségeket. Nagyon dühös vagyok a jogi-pénzügyi kavarásokra ami miatt a Stalker 2 abba maradt, illetve szünetel. Az sem tetszik, hogy a Survarium-ba elhasználják a koncepciót.
-
muxi-muxi
senior tag
Bár az elmúlt években nem láttam sok mindenen a keze nyomát (Enemy Territory,Rage - megatexture), el kell ismerni, neve és az id Software egybeforrt. Remélem hasonlót visz véghez az Oculus Riftttel is, sok sikert az új munkájához!
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Plazmacucci #84 üzenetére
A kis homi.. izé Romi abban a női farmerben. LOL...
-
-
válasz
Keeperv85 #68 üzenetére
A HALO ilyen szempontból nem széria, csak Combat Evolved és kaputt.
A HALO 2-t még szürkésen kiadták PC-re, de ott már közel sem képviselte azt a szintet, mint az akkor konkurens PC játékok (vagy akár multiplatform játékok PC verziói, mert akkor azért voltak még normális PC verziók multiplatform játékoknál is), és így már ez sem igazán volt "méltó utód" PC-re a CE után.A CE-t még én is szerettem a maga idejében. Még online is egész sokat játszottam, pedig a multi nálam kimerül ebben, és később ~2 évnyi CS:S-ben. Idén játszottam végig másodjára, mielőtt elkezdtem a HALO 2-t PC-n, de ezt már nem is fejeztem be.
A HALO-t leginkább az Arby 'n' The Chief sorozatból ismerem.
-
Keeperv85
nagyúr
Ez nem szerencse volt, kultuszt építettek a kultusz köré. Csernobil tragédiája magában alapja egy helyi mondakörnek, ráadásul egy szimbólum is, ami zárja egy korszak végét. Azt a cuccot nem lehetett elrontani, de megalkotni sem... Láttam ahogy alakul, ahogy küzdenek azzal a feladattal, amit egyértelműen nem lehet teljesíteni. Igazán kár érte. Bár ahogy meghalt az alap terv, úgy éledt fel a modder tábor hogy megmentse. Hol is láttunk ilyet korábban? Volt itt valami Fallout 2 ugye...Mit is csináltak? 1 év alatt folytatást, ami jobb mint az első... és belehalt a Black Isle, csak hogy megszülessen egy legenda...
Lehet most az id készül ilyesmire...elment a zseni a csapatból, de a szellemi örökségét szerintem nem adja fel. Kvázi nem hiszem, hogy pont ő lenne aki képes átlépni az árnyékát: egész életében egy megszállott volt: éjjel nappal kódolt, hogy valamit megalkosson, ami nem létezett előtte. Most pedig más után nézne... neeem.. ez nem vall rá...
-
leviske
veterán
(#75) Keeperv85: Azért nagy szerencse kellett a gárdának, hogy ettől nagy lett a játék. A TOR kapcsán is megvoltak az álmok és a KotOR2-ből is kimaradt rengeteg dolog. Mégse lettek kultuszcímek.
(#76) JanR: Nem akarok gonosz lenni, de a hsz első hozzászólása alapján az egész mehetett volna off-ba, ha Carmack lehet csak "on" téma. Vagy a sok szürke a gond?
(#77) myckie2: Engem már 1 "okos"ozásért is kivágnak 3 órára. Téged miért nem? Mindjárt szólok is a pártatlan admingárdának.
-
JanR
addikt
válasz
Keeperv85 #73 üzenetére
Szerintem már nagyon sok lesz az OFF
Hozzászólva a témához: Az már lejött, hogy neked a crysis nagyon nem tetszik és nem tartasz benne semmit korszakalkotónak, vagy is számodra nem az a kaliber mint egy HL / Dúm / Kvék / stb. De ehhez képest még is beszéltek a krájziszról és mindenki tud hozzá mit szólni, szóval nem egy olyan "semmilyen" játék. Oké, derültek ki dolgok utána róla, de attól még, elég kemény grafikát lerakotak a srácok/lányok az asztalra. Ez volt az "elvárt" és ezt adták a népnek... 2000 környékén nem mindenki valóság hű grafikát akart, hanem jó játék sztorit, jó játékélményt, plusz lehetőségeket, meg is adták ezt, ehhez jött pluszba a grafika.
Most meg mi van? Fo**á van effektezve az össze játék, mindenben mindent szabad.. ez se jó irány. Nem véletlen, hogy Carmack otthagyta az iD-t szerintem, mert fantáziát lát a rift-ben. Azért nem gondolnám, hogy egy olyan koponyának mint Ő nem lenne újító ötlete.
-
Keeperv85
nagyúr
A Stalker kb. 40%-os készültségébe halt bele. Pontosan ettől lett kultikus. A bukása emelte oda, ahová most tartozik. Forradalmi megoldásai... lehettek volna. Csakhogy a pénz és az idő párosa végzetes volt. Igazából soha sem vették ki a kódrészeket, így készül(t?) a Lost Alpha, és az Oblivion Lost mod is. Tudták hogy valaki befejezi, ha már nincs más lehetőségük. Éppen ez az, amit egy Crysis-szerű FPS soha sem tud: nem érdekel senkit mielőtt/miután kijött. Egyszer, max. kétszer kipörgeted. Aztán elfelejtik, vagy lehet várni a következő részt. Kontra egy HL: a Black Mesa ugye nem véletlen készült éveken át... A legendákat nehezen engedi el az ember!
A Stalkert sem akarjuk eltemetni, hiába telt el 5 év, mióta kijött végre...
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Keeperv85 #68 üzenetére
Stalker első részébe a fele sem került bele, mint amiről még a fejlesztés alatt olvasni lehetett.
Annó a Gamestar-ban még interjúk keretében ecsetelték a koncepciót, ami legalább olyan érdekes volt, mint a Doom 3 megjelenés előtti marketing-je. De aztán sajnos egy egyszerű FPS lett csak belőle, olyan szinten megcsonkították, mint a Doom 3-at. Az egyedüli újítás a RPG rendszer.
Én jóval többet vártam - jogosan -, mint amit nyújtani tudott. Nem dolgozták ki elég részletesen a világot; én pont azon a játékon érzem, hogy steril, mesterkélt, kissé élettelen.
A feeling megvolt, de az intenzitás kicsi volt és elég repetitívre is sikerült a játékmenet.
Eredetileg lett volna éjszakai alvás, táborhely kialakítás, de legalábbis védett hely keresése, hálózsákozás, stb.
Csak, hogy egy elemet említsek, ami nagy szívfájdalmam volt többek közt.
Másik nagy szívfájdalmam az anomáliák környezetre gyakorolt hatásának faék egyszerűsége. Több komplexitást vártam volna, nehezebben kiismerhető akadályokat, még több misztikumot, még több történetet, még több sci-fit...
Az alacsony költségvetés okozta hátrányokról meg szó sem esett - grafikai hibák, baltával faragott pálya -, csak a Stalker világáról. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
Keeperv85 #66 üzenetére
"Akkor bizony kevés FPS-t ismersz. Ez a baj." + a 70esre
nem csak te játszol 20+éve fpsekkel, szóval nem kéne ráerőltetni a véleményed másokra, az eltérő véleményre meg ráfogni, hogy a másik biztos nem ért hozzá.
2007 a Crysis/Stalker/Bioshock/UT3 négyessel a műfaj egyik, ha nem a legerősebb éve volt (talán 1998at leszámítva, avagy Unreal, Half-Life, SiN, Blood 2). és ezt úgy mondom, hogy wolf3d óta játszok fpsekkel, iDtől meg egyedül a Raget nem játszottam megjelenéstől: AMD kártyám volt, nem mertem megvenni.
--
de kezd sok lenni az off.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
atti_2010 #69 üzenetére
Nem vita ténye. Te is könnyen el tudod dönteni miért jobb autó egy Lotus, mint egy Fiat... Ha ~20 éve játszanál (Én még c64-en kezdtem) akkor nem lenne kérdéses mi a gond a mostani FPS-ekkel. Egyébként a Cry' még egész elfogadható. Sokkal gyengébb produktumok is láttak már napvilágot. Ez viszont magában nem menti meg attól, hogy szimplán átlagos legyen...
-
Keeperv85
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Keeperv85 #66 üzenetére
Akkor én lehetek igénytelen.
Ha kultikus FPS-ről van szó, akkor HL széria. Egy egész univerzumot teremtett, nem ismerek annál jobb sztorit.
Persze e tájékozatlanságom megint fakadhat az igénytelenségemből.
De szerencsémre épp ezért tudom élvezni a játékokat.Amúgy nemigen van FPS, aminél azt érezném, hogy ez egy hosszú távú befektetés.
Egyszer kipörgetem a sztorit, aztán ennyi.
Talán a HL-t többször is kipörgettem, de ezt elég kevés játékról tudom elmondani.
Nekem nettó játékidőben nyújtson sokat, ne újrajátszhatóságban!
Crysis-ben megvan minden, ami kell egy jó játékhoz.
Far Cry-nak is lapos tucatterméknek kell lennie ezek szerint, ha a Crysis is az.Talán egy L4D2 az, amibe hosszú órákat pakoltam, de az is online.
-
Keeperv85
nagyúr
Akkor bizony kevés FPS-t ismersz. Ez a baj. Az első rész nem volt rossz, de nem volt jó sem. A továbbiak is csak "vannak". Nem tud olyat mutatni, ami miatt azt mondhatnád, hogy megéri megvenni és "hosszú órákat" beleölni (alsó hangon is 5-10 max..). Sajnos így nem több mint egy techdemo...
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Keeperv85 #64 üzenetére
Mi ma baj a Crysis-el?
Engem elég jól le tudott kötni, egy világ dőlt össze bennem, mikor a második rész nem arról demózott, hogy akkor visszamegyünk a szigetre kimenteni a négert.
Nem is játszottam már azzal.Aki ennél jobb sztorit akar, az meg olvasson inkább könyvet, vagy RPG-zzen!
Elég kevés jobb sztorival megáldott FPS-t ismerek, talán egy maréknyit az egész játéktörténelemből.
Játékidővel sem volt gond, elszórakoztatott sztem egy 10-15 órát a Warhead-el együtt.. -
Keeperv85
nagyúr
válasz
#57919488 #62 üzenetére
Arról beszélek itt neked, hogy az általad írt játékokból egy sem használta nyersen az UE3.0-át, szóval nem szeretném megtapasztalni milyen lesz, ha esetleg az a Bethesda fogja, akik képtelen 10 hangszínésznél többet felvenni, az optimalizálás 2 magig látszik és soha még engine fejlesztéssel nem törődtek...
Az rendben van, hogy létezik kb. 3 csapat, akik az UE kódsorát felülírva tudnak tisztességes munkákat kiadni, az már kevésbé, hogy csupán ennyi létezik. Pont betettél egy olyan játékot a saját listádba, ami minden hibát kihoz, ami innen ki lehet és az a Mass Effect. A francot érdekli, hogy egyébként nulla eredetiség mellett is helytálló a játék, ha most itt arról beszélgetünk, hogy adott egy ember, aki olyan kódot tud írni (ezért nem fogom off-ba tenni), ami az UE motort megeszi reggelire... Lásd pl. a Revenant engine (Doom 3 alatt futó tech verzió) messze nem az UE2,5 szintjén volt, az UE3.0 meg akkor kezdett kimenni az alfa fázisból...
Szóval: nem, köszi de nem szeretnék UE motoros Doom4-et, sőt semmi mást sem, amit nem az a pár maréknyi ember csinál, aki az UE motort tudja is kezelni. Hidd el nyugodtan: nem sokan vannak és őket még nem feltétlen nyelte be a ZeinMax...
szerk: a Crytech soha sem tudott játékot fejleszteni, ezért olyan a Crysis is, amilyen. Viszont a Dunia engine azért odateszi magát a Far Cry sorozatba, szóval nem kell őket félteni...
-
#57919488
törölt tag
válasz
Keeperv85 #60 üzenetére
Meg mindig nem ertem a poblemat. Kit erdekel, hogy mit modositottak az engine-en ha maga a jatek jo lett?!
Az a gond, hogy felhoztal egy olyan dolgot amiben azt irtad, hogy steril es muanyagszeru lett.
Csak eppen nem ezt probalod kifejteni hanem tereled a temat arra, hogy ki mit nyult bele az engine-be mikozben az altalam felhozott jatekok egyaltalan nem steril vagy muanyagszeruek. (szamodra lehet de azert eleg sikeresek lettek egy ilyen kijelenteshez...)
Ott a Crysis es tarsai amik baromi szepen neznek de azok aztan tenyleg semmit nem ernek a grafikan kivul, hiaba nem muanyagosak a fak ha a jatek egy nagy 0
A gond meg az, hogy elkanyarodunk a tematol de nagyon -
Kicsimix
őstag
válasz
Angel1981 #59 üzenetére
A Rage jó lett volna akkor amikor bemutatták, de utána még 3-4 évet kellett várni mire megkaptuk... Addigra már nem egy játék volt ami oda vissza letolta grafikában... Részemről is a Doom 3 volt náluk az utolsó technikai előrelépés amiben azt mondtam a többi játékhoz képest, hogy eeez igen. De mára már semmit nem mond ilyen téren Carmack neve...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
#57919488 #56 üzenetére
"hogy a nyers engine-el nem keszultek jo/szep jatekok? Az mar nem az en problemam de nem is az UE3 tehet rola ..."
Egyrészt azoknak a játékoknak egy része amit TE írtál alulról szagolja csak az UE3-at, Bio 1-2 >> UE2.2226, RS: Vegas >> 2.0 alap, majd Warfare Build 927...
Lehet, hogy neked nem probléma ha műanyag fák vannak a viaszemberek által belakott világban, ami tökéletesen illúzió romboló, de én nem kérek belőle. Az Első Mass Effect-et pont az vágta haza, hogy képtelenek voltak egy változatos világot összerakni. Volt egy Unreal II: The Awakening ugye egykor, ami a főleg a grafikai kifogások miatt bukott meg, aztán jött egy DNF, ami dettó... és még lehetne sorolni, elég száp nagy a lista sajnos.
Persze: a motornak semmi baja. Csak kevesen, szinte egy maroknyi csapat az, aki ki tudja használni, ahogy kell. Pl. a Dishonored még úgy is elég korrekt, hogy ott is kellett egy két folt a Source alól... Ami döbbenetes, az viszont az, hogy pl. a Deus Ex II jobban néz ki, pedig nem kicsit korábbi...
-
Angel1981
veterán
+1
Számomra Carmack utoljára a Quake 3-mal tudott nagyot alkotni, a Doom 3 technikai megoldásai előtt még fejet hajtottam, de azóta tényleg egy helyben topogtak.
A Rage előzetese kapcsán feltettem fórumon a kérdést, hogy ERRE vártunk 7 évet?
Persze jött a sok okos, hogy vásároljak szemüveget, meg stb., stb., aztán a kritikák és az eladások valahogy mégis engem igazoltak... -
WongFeiHong
senior tag
Egyszerűen csak kiöregedett a játékiparból. Sztem tőle már ne várjatok játékot a közeljövőben.
-
A régebbi játékokhoz fiatal vagyok, kb. a Quake 3-al futólag, inkább annak motorjára épülő címekkel (pl. Jedi Knight 2 és 3, de biztos volt még sok más) játszottam először rendesen (úgy rémlik akkoriban olyasmi volt, mi ma az UT3 motor, sokan sok jót csináltak vele).
Aztán érdekelt a DOOM 3 (főleg grafika szempontjából, de a sci-fi témát is szeretem), de úgy rémlik már az is túl sokat késett, és végül már nem ütött akkorát (pl. matt fekete árnyékok, amikkel talán más baj is volt, és elég lassan futott azokon a VGA-kon, amiket a csúszás előtt ehhez ideálisnak reklámoztak). Illetve mint játék nem igazán tetszett, túlzottan labirintus-szörnyhentelés volt már az nekem, szerintem csak az élvezte igazán, aki számára nosztalgikus érzést adott a régi Id játékokból, vagy kifejezetten ez az egyik kedvenc játékstílusa.
Közben nem tudom mit csináltak, én legközelebb csak a Rage-t játszottam végig nemsokkal a megjelenés után, vagyis úgy potom két éve, de most hiába próbáltam visszaemlékezni rá, kb. semmi sem ugrik be róla, csak annyi, hogy kicsit talán hasonlított egy rossz Fallout 3 + Borderlands keverékre, és a számat sem tátottam el tőle véletlenül sem, hogy milyen részletes effekteteket vagy milyen éles textúrákat látok, mert nem.
Komolyan hiába erőlködöm. Ha beugrik pár homályos képkocka, akkor elbizonytalanodom, hogy tényleg a Rage-ből jön-e. Ehhez képest most hogy leírtam a hsz elején, a Jedi Knight-okon szépet nosztalgiáztam, szóval nem a memóriámmal van a baj, egyszerűen teljesen érdektelen volt számomra a Rage, már abban sem vagyok biztos, hogy befejeztem, de ha igen, akkor csak moton módon "kipörgettem" és töröltem. (Még a DOOM3-ból is több rémlik, pedig magát a játékot ott sem élveztem kimondottan.)Ezek után nem túlzottan érdekel, hogy mi van vagy nincs az iD-nál, inkább csodálkozom, hogy Carmack nem lépett le onnan hamarabb. Az alapján, amit olvastam már róla, és a régi munkáiban láttam is a legendák alapját, szerintem már régóta keserű szájízzel teltek ott a napjai, amiket áthatott, hogy ő itt ilyen körülmények közt már semmi nagyot nem fog letenni az asztalra. Szóval ha pénze van, így megteheti, és lélekben még mindig fiatalnak érzi magát, akkor érdemes menekülni, és újra csinálni valami érdekeset olyan területen, ahol ismét felmutathat valami érdemlegeset.
-
#57919488
törölt tag
válasz
Keeperv85 #55 üzenetére
Arrol nem volt szo, hogy a szubjektiv velemenyed alapjan kell itelni
A kulsosok megkaptak a lehetoseget es eltek is vele, nem ertem mi a problema ... vagy, hogy a nyers engine-el nem keszultek jo/szep jatekok? Az mar nem az en problemam de nem is az UE3 tehet rola ...
De akar nezzuk csak meg a nagy CryEngine 3-at, hogy nez ki kulsos kezben ami lett pl. a Sniper: Ghost Warrior 2-bol, biztos jobb pelda -
Keeperv85
nagyúr
válasz
#57919488 #53 üzenetére
Hát azért itt elég vegyes listát dobtál össze. Lássuk sorban akkor:
Batman > nem láttam mozgásban, de állítólag jól néz ki.
Bioshock 1-2 +Infinite > Mindegyikhez felülírták az alap kódot, nem is kicsit. Kb mintha a Dark Messiah vs. akkori Source párhuzam lenne. Vagy Dunia engine vs. Cryengine...
Mass Effect 1 >> Már megbocsáss, de a játék minden csak nem változatos, sőt, nem is szép... Van benne kb. 10 féle pályaelem, meg ugyan az a helyszín kb. 30 textúrával. Slussz. A további részek sem vitték éppen túlzásba. Ott is inkább a karaktermodellekre gyúrtak....
RS:Vegas széria: erősen módosított kódút, nem alap UE... lásd Bio...Szóval: inkább negatív irányba billeg az a mérleg. Vagy mondjak olyanokat, hogy Duke Nukem Forever? Vagy olyat, a korábbi szériából, hogy Undying? Ugye nem éppen a grafikai színvonal miatt kell rájuk emlékezni, ebben remélem egyetértünk...
-
nkmedve
őstag
Nem tudom hogy lehet-e bármi köze Carmack távozásához, de ha valakit érdekel, ezen a hétvégén ingyenesen játszható a RAGE Steam-en (és 75%-os kedvezménnyel lehet megvenni).
-
#57919488
törölt tag
válasz
Keeperv85 #39 üzenetére
Ezt esetleg a CryEngine alatt lehetne erteni.
Pont inkabb, hogy a kulsosok nagyon szeretik az UE3-t mert igenis jol sikerultek:
Unreal Engine Games wiki ezek kozott van azert van boven kulsos szep jatek
Vagy a Batman 1-2-3, Bioshock 1-2 +Infinite, Mass Effect 1-2-3, RS:Vegas 1-2, Tera, nem lett eleg jo vagy miert nem tudnak ezzel banni a kulsosok? -
-
Yeffy
veterán
őszinte sajnálattal olvasom a hírt...
ezzel számomra is lezárult úgymond egy korszak.
rossz látni, hogy így széthullott az alapító csapat. mind a mai napig játszok a DOOM-okkal, kb örök szerelmem az a trilógia. kár, h így lett vége.mindenesetre remélem, maradandót alkot az új helyen is, illetve, h jön egy jó DOOM 4 is...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Plazmacucci #48 üzenetére
Sajnos nincsen mivel, nem a szándék hiányzott... tavaly előtt eltávozott a gamer gépem...
-
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Plazmacucci #42 üzenetére
Nem játszottam a Batman játékokkal, szóval nem volt szerencsém megtapasztalni az ezek szerint üdítő kivételt.
-
janos1988
addikt
Szerintem megint vmi nagyon dolgozik és a saját maga ura akar lenni újra. Pár év múlva kiderül, de reméljük hogy ütni fog.
-
-
Archer
őstag
A programozás részéhez a játékoknak nem értek de mint kész termék (játékprogram), az id a Quake 3 óta nem alkotott igazán maradandót. Mindig beharangozták a nagy tech újításokat de mire a kiadáshoz értek, valaki mindig beelőzte őket de minimum utolérte. Hogy most ez mennyire JC-on múlott nem tudom, de szerintem a távozása már nagyon nem oszt vagy szoroz helyzeten. Hogy a játékok nem lettek valami fényesek az egy dolog, de a motorjaik sem nagyon. Tech 3-at rengeteg játék használta anno, Tech 4-et már csak töredéke, Tech 5-öt meg... Lehet mindenféle úttörésről beszélni motor téren de a sokkal kevésbe istenített Epic sokszorosan többet adott el az aktuális motorjukból.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
M@trixfan #38 üzenetére
A monitorok szerintem így is úgy is megmaradnak, a játékosok nagyon kis része fog csak ilyen eszközöket használni ha egyáltalán sikerül megcsinálni hogy ne rontsa a szemet, ne kapj fejfájást, tengeribetegséget tőle és akkor még ott van a másik mellékhatás hogy a játékosokat még jobban elszigeteli a külvilágtól ami már így is kezd probléma lenni egyeseknél.
-
M@trixfan
addikt
Különben tényeg ez a lényeg. A grafikus teljesítmény úgyis ezerrel nő, egyre brutálisabb hardverek lesznek. A megjelenítés terén ez a következő dolog amit helyre kell tenni. Meg kell most már tényleg csinálni a jó VR élményt. A monitorok körbepakolása nem megoldás. Számomra is lezárult egy korszak, kicsit el is szomorít, de lehet pont most álunk egy újabb nagy áttörés előtt a játék világában.
-
#79621120
törölt tag
válasz
Plazmacucci #18 üzenetére
" majd az id is vesz mástól grafikus motort "
Például Unreal -t .
-
proci985
MODERÁTOR
Egyébként az a vicces, hogy a Crysis a gyakorlatban azt tudta fény/árnyék tekintetben, amit a Doom3. plusz belefért már az AI, a fizika és a nagy pályák, amiket ki kellett dobni a Doom3ból, mert semmin nem futott volna. Bár a Crysis is eléggé hírhedt volt ilyen szempontból
.
Ilyen szempontból szerintem a Doom3 eléggé megelőzte a korát, sajnos a hardver képességeinek tekintetében is.
-
exedoc
senior tag
válasz
Plazmacucci #27 üzenetére
Valóban. Sajnos igaz. Sőt mindenki száját elkente a Crytek a CryEngine 2-vel.
Bár az is igaz, hogy abba az időbe nem volt alá hardver.
-
Chiller
őstag
válasz
Plazmacucci #27 üzenetére
El lett az már kenve az Unreallel '98-ban.
Számomra a Q1 óta nem tettek le semmi _igazán_ nagyszabásút az asztalra. -
r-chee
őstag
2004 óta (Doom3) szerintem nem igazán tett le ütőset az asztalra. Biztos átmegy majd a Microsoft-hoz Xbox One-t polírozni
-
oriic
HÁZIGAZDA
Szomorú dolog, de ha a Rift bejön, újra korszakalkotó lehet.
-
leviske
veterán
Tök jó, hogy talált magának valamit, ami újra érdekli. Kár lett volna érte, ha kiég.
És akkor most AMD szemellenző fel: Tán nem a Mantle-t és a Gaming Evolved programot nézte ki magának a Zenimax, hogy hagyták lelépni JC-t?
(#18) Plazmacucci: Hát, ha mástól kell venni, az annyit jelent, hogy a Zenimax rossz vásárt csinált a stúdióval. (Mivel nyilván nem amiatt a 2 cím miatt adtak ki értük pénzt, amiből még egyet se képes 10 éven belül folytatni a cég.)
-
-
Ebből a hírből ez a lényeg:
"Az Oculus nemrég jelentette, hogy közel állnak a tengeribetegséget kiváltó Rift problémájának megoldásához, és a vártnál korábban fogják elérni a 4K felbontást." -
exedoc
senior tag
válasz
#51736960 #20 üzenetére
Ebben van valami. A doom3-nál ugye nagy probléma volt, hogy nagy külső helyszíneket nem tudott megjeleníteni. Ezért fejlesztették tovább a motort, és elkezdték erőltetni a megatexture-t az id tech 4-ben, ami az Enemy Territory Quake Wars-ba debütált igazán. Nem mondom 2007-ben nem volt rossz ötlet, de gondok voltak a megvalósítással, a mai motorok már más alapokon nyugszanak, ennek ellenére tovább erőltették a Rage-ben, és erőltetik tovább a Doom4 alatt is. Szerintem rossz úton járnak. Ez a Rage-ben is megmutatkozott, ha gyorsan forgatta az egeret az ember, szép lassan rajzolódtak ki a textúrák. A hatalmas méretű megatexture stream-elése nem volt tökéletes, később igyekeztek javításokkal orvosolni a problémát. Másik gond, hogy emiatt, nem nagyon licenszelik a motort, problémás a kezelése, ráadásul több terrabájtnyi lemezterületet foglal amíg szerkesztés alatt van, elmenteni a változásokat egy hálózati meghajtón (mert ugye többen is dolgoznak rajta egy időben) meg inkább nem is mondom mivel jár.
-
#51736960
törölt tag
minden tiszteletem az övé, de a q3 motor óta alkotott bármi jelentőset?
az meg kb '99-ben volt... -
pdev1811
tag
válasz
Plazmacucci #18 üzenetére
-
Nem lesz itt semmi probléma, majd az id is vesz mástól grafikus motort, vagy a megmaradtak reszelik tovább azt a tákolmányt ami a Rage alatt nyöszörög.
-
Recon666
Közösségépítő
Sajnálom, korszakalkotó ember volt a játékiparban, de az élet megy tovább.
-
exedoc
senior tag
Az egyik meghatározó koponyája a játékiparnak, többek közt vele indult be igazán. Az első Doom, a Wolfeinstein 3D, később a Quake uttörői voltak egy olyan korszaknak, amit aztán a konkurencia igyekezett felülmúlni. El kell ismerni az id egy ideje már nem volt top-on, a Doom3 megjelenése után nagyon megálltak. És bár jól sikerült a Rage, nekem nagyon bejött, de tisztában vagyok vele, hogy nem volt tökéletes. Szerintem az is közrejátszott, hogy nem nagyon akarták soha bővíteni a csapatukat, mindig minimális, a lehető legkevesebb emberrel akartak dolgozni, emiatt rengeteg volt a csúszás, lemaradás. A nagy koponyák akik jelenleg a Crytek, Epic, DICE stb. csapatát gazdagítják kimaradtak, most meg már késő bánat. Persze ebben benne van az is, hogy Carmack nem nagyon akarta kiengedni a motor fejlesztését / programozását a kezéből, és ő meg még pár ember rakta össze az id tech 5-ot. Sajnálom azért.
-
Keeperv85
nagyúr
Janejanejane...
Így annyi a Doom 4-nek is nélküle. Hiába a sok tehetség ott, ő volt ott az, aki azt a hangulatot megteremtette, amitől Doom lett egy Doom... Tartok tőle ezzel az egyben az id is csak egy név, ami szép emlék lesz éveken belül...
-
Glenda
addikt
Remélem az új céggel is hasonló kaliberű dolgokat tesz majd le az asztalra. Hatalmas koponya.
-
proci985
MODERÁTOR
valahol egyébként várható volt. anno a masters of doom könyvből elég világosan látszott, hogy a virtuális valóság, a minél jobb számítógépes reprezentáció hajtotta. a rift pedig végre tényleg az lehet (majd pár dolog feljavítása után), ami elhozza a várt immerziós szintet. a holodeck meg még várhat
.
az interfacet kell fejleszteni, mert az a szűk keresztmetszet.
-
#85552128
törölt tag
Ez a hír 2005 környékén talán ütött volna, de az évek óta tartó csúsztatás/hallgatás itt-ott nagyotmondás és "Rage" után kb. nulla hatással lesz a játékiparra.
Ettől sem lesz lesz hamarabb/később új Doom/Quake, vagy bármi más tőlük. -
exedoc
senior tag
Lehet, hogy részvényes, meg érdekelt, meg satöbbi, de nem vesz részt aktívan a játékok készítésében, nem felügyeli azokat. Részemről innentől lőttek annak az eredetiségnek/feelingnek amit mindig láttam az id-es játékokban.
Hozzáteszem hardcore quake3 playerként annak ellenére, hogy már nem játszom (talán 2 havonta egyszer), még mindig fent van a gépemen a játék OSP-vel, 1.32-vel. (Igen, tudom, hogy van quakelive is, toltam egy időbe.)
-
EczkE
veterán
Mi ez a drámázás? Nem halt meg.
-
Thodeus
aktív tag
Posztjáról mondott le gondolom csak, még továbbra is érdekelt/részvényes a cégben.
-
nem tudok mit mondani.
számomra lezárult egy korszak -
king.mp
aktív tag
Az szép. Mint patkányok a süllyedő hajót.
-
exedoc
senior tag
Nagyon szomorú hír. Mindig láttam az id-s játékokba valami eredetit, nekem az eredeti Doom3, és a Rage is nagyon tetszett, annak ellenére hogy a motort nagyon beelőzte a CryEngine meg az Unreal Engine. Carmack meghatározó része volt a játékok készítésének, és nemcsak a játék motorjának programozását tekintette munkájának. Az egész játékmenetet, és a játék egész "feelingjét" terelgette a jó irányba. Szomorúan veszem tudomásul, hogy az Epic után most az id-nél is hasonló helyzet alakul ki, a cég meghatárózó emberei, az alapítók távoznak. Részemről ezzel az id már nem az az id. Nagyon sajnálom. Sok sikert neki a jövőben.
-
JanR
addikt
Ennek a korszaknak is vége
Remélem Carmack az új munkahelyén is tud korszakalkotót csinálni (nem a Keen 3D-re gondolok
).
-
Kicsimix
őstag
"élvonalbeli technológiával készült remek játékok"
Azok az idők már rég elmúltak náluk.... [felreertesek elkerulese vegett moderalva]
[ Módosította: 7 ]
Új hozzászólás Aktív témák
ph A Doom és Quake atyja már nem az id Software tagja.
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi 13C 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- AMD Csúcskategória! Számítógép Munkára vagy játékra! R9 7950X3D / RX 9070XT / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest