- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali informatikai kérdések órája
- VR topik
- Kissé retrós hangulatú NVIDIA Blackwell kártya az MSI színeiben
- Milyen videókártyát?
- Egységesítené a frissítések kezelését a Microsoft
- Szomorú jövőt vetít előre a dedikált GPU-knak a Jon Peddie Research
- Videós, mozgóképes topik
- Fagyasok, problemamegoldas, stb
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
M5-öt nem nevezném átlagos felhasználású autónak. Az ilyen sportkocsik már évek óta félautómata kormányváltóval vannak szerelve.
Ha nem figyelsz oda, akkor automata váltót is ki lehet nyírni idő előtt, a többletfogyasztásról nem beszélve.
cain69: mármint EU-ban is? Nem tudom, lehet bennem a hiba, de ha kellene választanom két ugyanolyan autó között (áruk is lehet ugyanannyi), akkor nem az automatát választanám.
Más lenne a helyzet egy kormányváltóssal, az bejönne (de azt is meg kell szokni). -
Bocsánat, ez nem csak neked szól, de pl. a BMW az M5-ből csak azért csinált manuális váltós verziót, mert az amerikaiak igényelték ezt, az európai piacnak meg bőven jó az automata váltó.
Európában szerintem inkább az automata váltó felára az, ami miatt sok vásárló eltántorít tőle.
Az elég nevetséges indok, hogy lustaság miatt áll valaki át kézi váltósról automatára. Ez inkább kényelem, sokkal kényelmesebb, ha egy jó automata dönt arról, milyen fokozatra van szükséged, ráadásul megvan az az előnye is, hogy nem fogja a kedves delikvens szétnyírni a kuplungot, a motort, a váltót a rossz használattal.
A logika alapján inkább ki kéne már kopnia a manuális váltónak...
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Meteorhead #45 üzenetére
Ne menjünk el váltó témába, de szerintem azért vesznek automata váltós kocsit USA-ban, mert lusták váltani.
EU-ban pedig szeretik kiélvezni a vezetés örömét. -
Meteorhead
aktív tag
Már bocsánat, de ez miért baj? Ma is nagyon kevesen tudnak kardot kovácsolni, de azért mert már rég nincs rá szükség. Ugyanez van a váltóval is. Európában egyedül azért van nagyobb divatja, mert nagyon nehéz olyanra csinálni, hogy a fogyasztás ne legyen magasabb, mintha manuálisan váltanál (és jól). De ha az utomata váltó jobban tudja csinálni, mint ahogy én valaha is fogom tudni, akkor miért sírjak miatta, hogy nincs manuális váltó?
Ha egy compiler jobb párhuzamos kódot tud csinálni, mint én valaha, akkor örülök neki, és inkább foglalkozom mással (vagy elmegyek compilert fejleszteni
). Ha egy robotpilóta biztonságosabban tud vezetni, mint én, akkor mi rákért ne használnám?
Azzal én is egyetértek, hogy ezek épp annyit tudnak hibázni, mint a mechanika. A kérdés, hogy az ember a mérnökökben bízik jobban, vagy a szoftver mérnökökben.
Ami azt illeti, szívesebben ülök repülőre, mint lóra, mert a repülő alkatrészek ritkábban hibáznak, mint ahányszor a ló megijed és ugrik alattam egyet. Ha elesek motorral (mert motorozom), akkor tudom, hogy az nem fog segítséget hívni, míg egy állatnak lehet annyi esze hogy igen, de egy géptől pontosan tudom mire számíthatok, míg egy állatnál sosem tudhatod.
...szerintem.
-
"Repülős példa: nem véletlenül nem autópilótával szállnak fel és le a repülőgépek. Azt csak utána használják az út hosszabbik felén."
Létezik automata leszállító rendszer egyes reptereken és repülőgép típusokon, a pilótára van bízva, hogy használja-e vagy sem. Hogy a többségük mégse használja, az ugyanolyan döntés, minthogy az emberek jó része élvezi a vezetést, és nem akar automata önvezető gépjárművet. A pilóták számára a fel- és leszállás kihívás, ez úgymond a munkájuk alfája és omegája, nyílván nem szívesen engedik át az automatikának, ha valami okból (pl. nagyon alacsony látótávolság) nincsenek rászorulva.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Rossz a fék-példa.
Mi van, ha sár kerül az utat figyelő kamerákra? Hogyan tájékozódik?
Repülős példa: nem véletlenül nem autópilótával szállnak fel és le a repülőgépek. Azt csak utána használják az út hosszabbik felén.
Tudom, hogy a 21. század arról szól, hogy mindent automatizáljunk, de lassan kezd fullasztó lenni. Aztán majd eljön az ideje, amikor az emberek elfelejtenek autót vezetni. Amerikában már van ilyen: nem tudnak manuális váltós kocsit vezetni, mert az autók 98%-a automata váltós.
-
Auratech
őstag
Mi van, ha leáll a repcsi motorja? Ha 150-nél a hajtókar kikönyököl a hengerfejből...
Az intelligens rendszerekbe sokkal könnyebb diagnosztikát és hibatűrést beépíteni, mint a tisztán elektromos, mechanikus rendszerekbe. A redundancia pedig a véletlen leállást minimálisra csökkenti, mint a raid 1.
Van lehetőség a winyók smart funkciójához hasonló módon előrelátó diagnosztiokai algoritmusokat beépíteni.
Pld, ha egyenes a kocsi futása és a négy kerékszenzorból három semmit nem jelez, a negyedik meg erős vibrációt, valószínűleg könnyen behatárolható a kerék és a futómű mechanikai sérülése és folyamatos figyelmeztetése...
A normál mai járműveknél biztonságosabb lehet a robotos közlekedés, főként, ha általános-kooperatív lesz. -
Goblin12
őstag
Üdv,
én úgy vagyok a kérdéssel, hogy nem lehet úgy élni, hogy mindenben a rosszat a veszélyt a stb-t látva. . . Igenis valamikor vállalni kell, hogy na lehet, hogy pont ebbe fogok belepusztulni, de az is lehet, hogy pont ez menti meg az életedet vagy akárki másét.
Én csak azt látom, itt a fórumon is meg a világban is, hogy egy helyben áll a többség és fél hozzányúlni az újhoz. Hozhatnám példaként a Win8-at, de nagyon nem szeretnék elindítani bármiféle flamet trollkodást.
Ha lenne hirtelen annyim amennyibe az a TT Coupe meg a K1-es csoda benne kerül én tutira kipróbálnám.
A kérdést meg még mindig nem tudom hova tenni, hogy mi van ha hibázik. . . Mi van ha a mostani autód hibázik mert pl elenged a fék? Ha leáll amikor pont nem kellene? Olyan dolog ez ami bármelyik kocsival megeshet, de nem csak kocsival, repülővel, hajóval.
Biztos vagyok abban is, hogy megvan annak a lehetősége, hogy ne kelljen a rendszerre támaszkodni, ki és belehessen kapcsolni.
Ha a touchpedes dologban aggódsz oké az tényleg egy kicsit ingatag, de biztos annak is meglenne a maga pozitívuma.
-
Goblin12
őstag
Köszi a cikket gratula a bejutáshoz!
Érdekesnek tartom ezt az autós cuccot, várom mikor lesz a kormánykerék helyett touchpad aztán azon minden infó meg egy bal meg egy jobb irány azt kész.
-
Oliverda
titán
Abszolút érezhető volt, hogy valóban jól ért is ahhoz amiről beszél, és nem csak bemagolt dolgokat ismételget. Nem minden CEO mondhatja el magáról, hogy ennyire mélyen bele is lát a kormányzott cég főbb fejlesztéseibe. Persze ő mégiscsak a CEO, akinek például már nem a GPU-k mikroarchitektúrájának tervezése a napi feladata, így érthetően szívesebben beszélt cégvezetéssel kapcsolatos dolgokról (lásd utolsó kérdés).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bárki kérdezi meg, azt biztos nem fogják mondani, hogy őket is megkereste Johan Andersson, csak üzletileg nem tartották kifizetődőnek a saját low-level API-t, meg logikusan átgondolva azt sem tarthatták valószínűnek, hogy az Intel vagy az AMD megcsinálja. A dolog ott csúszott el, hogy az AMD kifizetődőnek tartotta, mert a két konzol biztosítja, hogy a fejlesztők megtanulják a GCN-t.
A dolog tök egyszerű. Van egy olyan fejlesztői igény, amely az innovatív effektek kutatását és hardverek extrém kihasználását célozza, és van egy olyan is, ami az egyszerűséget helyezi előtérbe túl kockázatos kutatások lefolytatása nélkül. Az AMD az előbbit szolgálja ki, míg az NVIDIA az utóbbit. Igazából egyik irányra sem lehet azt mondani, hogy rossz, csak más. -
Oliverda
titán
Ne tessék már szándékosan rosszul értelmezni a leírtakat!
Illetve benne van a cikkben, hogy az NV milyen technológiákat dobott be, amivel a játékélményt hivatottak növelni.
-
Auratech
őstag
Eléggé CUDA elkötelezett vagyok. Szerintem a visual comp.. fókusza már középtávon is rengeteget fog segíteni az Nvidiának. A gépek látni és érteni akarnak, vagyis mi...azt szeretnénk, hogy értsék, amit látnak...
Rokonszenves volt, hogy minden kérdéssel kapcsolatban tényszerűen képben volt. Nem a menedzserszemlélet, hanem a mérnöki kreativitás jött át. Lubickolt.
Nekem különösen kedves, hogy a FERMI számolási hatékonyságát (CUDA) visszahozzák a Maxwellben.
A Kepler ezt mostohagyerekként kezelte. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Úgyis kikerülik a válaszadást. Ez náluk eltervezett, hogy mindenki azt mondja, hogy az OpenGL is képes a többletterhelés csökkentésére. A konkurens cégek a Mantle-t nem fogják sosem felhozni, mert nem tudnak mit kezdeni vele. Elkönyvelik, hogy kiknek a támogatását élvezi az API és kész.
De ugyanarra a gondra, amire a Mantle reflektál az NVIDIA is kínál megoldást csak máshogy. Ha nem portolható PC-re a konzol effekt, akkor ne portolják, hanem keressenek alternatív megoldást. Erre van a GameWorks. Pipáld be ami kell és PC-s API-kon is működő effekteket eredményez. Lehet, hogy nem konzol minőségben, de futni fog.
Emellett a draw call overheadre is egyszerű megoldás PC-n csökkenteni a látótávolságot, amíg jó nem lesz a teljesítmény. A grafika egy olyan dolog, amit szépen lehet skálázni. -
PeeterssoN
őstag
" Imádok enni, és szeretem megnézni az értékeléseket, illetve az ételekről készült fotókat, de néhány ember nagyon szörnyű fotós, ezért a képek nagy része borzasztóan néz ki. Ezen is szeretnénk segíteni. "
Ezen felröhögtem!
-
D.Va
őstag
hát ha már autó... én egyelőre maradok a kocka ezerötösnél...
Na de itt az ideje hogy az nvidia beszálljon a Formula 1-be... esetleg egy pilóta nélküli autóvalAmúgy a cikk elejére térve, sosem értettem minek az időjárásra szuperszámítógépek teljesítményét pazarolni?! Ha eseik, esik. Ha fúj, akkor havazik. I don't fuckin care. Azt se tudják sokszor eltalálni hogy holnap milyen idő lesz...
-
Crytek
nagyúr
Ha feltették volna a kérdést mire számítasz mit mondtak volna?
Elmondom a bla-bla meg a bla bla ugyanis a nagy semmijük az van a mantle ellen!
Az meg elég betalált kérdés volt miért foglalkoznak ennyire a pc-vel. Hát mert a konzolba a kutyát nem érdekelte azért,de erre is kitérő választ adott
-
Először is,Grat a bejutáshoz.
Ha bármit lehetett kérdezni...
Hihetetlen,hogy senkit nem érdekelt az NVidia válasza a mántlira. -
solaris17
aktív tag
Nekem csak amd-s autó kell.
-
marcias
őstag
Sajnos több, engem érdeklő kérdés nem hangzott el, de azért így is érdekes volt, köszönjük!
-
bbTamas77
aktív tag
A CUDA-t nem kell közvetlenül elérhetővé tennünk, az OpenGL pedig nem egy igazán elterjedt API Androidon, mert a legtöbb játékfejlesztő inkább közvetlenül a motort használja.
Milyen 'motort'? Akkor az Android milyen grafikus API-t használ?
Semmi érdekes nincs a cikkbe, csak a szokásos sajtó, sablonos marketing duma.
-
P00By
nagyúr
Oho, köszönjük a cikket!
-
Sir Ny
senior tag
"Egy aktív stylus kifejlesztése sok erőfeszítést igényel, a passzív megoldások elkészítése viszont sokkal nehezebb"
szorakoztato cikk, koszonjuk
-
Sir Ny
senior tag
kis eliras a 3.oldalon: Mindannyian tisztában vannak fele
"Minden chip 5 wattot fogyaszt, ha minden egység aktív benne. "
Gates se mondhatta volna szebben
-
Crytek
nagyúr
Epekedve várom ezzel mit alkotnak, mivel a tegra 4 se nagyon rengette meg a világot...
-
Oliverda
titán
válasz
Meteorhead #17 üzenetére
Ha legközelebb lesz hasonló lehetőség, akkor rákérdezek.
-
Meteorhead
aktív tag
Arra gondolok, hogy az OpenCL 1.1 támogatott, ami egy 3 éves szabvány. Az 1.2-es támogatásról (ami szintén közel 2 éves szabvány) pedig semmit sem hallani. Az egyetlen biztos információ, ami egy NV-s ember szájából elhangzott egy évvel ezelőtt, hogy "nem tervezik a közeljövőben 1.2 támogatását". És azért hozzátenném, hogy az 1.1-es compilerük köszönőviszonyban nincs a CUDA compilerrel. Megírtam ugyanazt a szimulációt egyikkel és másikkal is, minden optimalizációs kapcsolót igyekeztem ugyanúgy használni, dekára ugyanazt a munkát végezték el, és az egyik 1,8-szor gyorsabb volt a másiknál. Egy kettes faktor a különbség még abban is, amit "támogatnak".
Szóval nálam ez azzal egyenlő, hogy elkezdték tolni, aztán látványosan abbahagyták félúton.
Engem az érdekelne még mindig, hogy számíthatunk-e 2.0 megjelenésével NV implementációra (ha már egyszer CUDA-ban is SVM az egyik nagy vonzerő), vagy továbbra is az óvodás elzárkódás politikáját követik?
-
Oliverda
titán
"Először a játékosok következő generációs PC-jéről beszéltünk. Teljesen egyértelmű, hogy éppen egy szintlépés zajlik ezen a területen. Habár a gyönyörű, minél szebb grafika rendkívül fontos szempont számunkra, de szerintünk nem ez az egyetlen útja annak, hogy a játékosoknak minél jobb élményt nyújtsunk."
G-SYNC, stb.
Meteorhead: Az OpenCL jelenleg is támogatott. Vagy mire gondolsz?
-
Gainka
őstag
Érdekes, azt gondoltam ha màr nvidia akkor gforceok-rol is lessz szó
-
smkb
őstag
Ezt...
"Ennek megfelelően a GPU-részleg forgalma 947 millió dollárt tett ki, ami éves szinten 14 százalékos növekedésnek felel meg - ne feledjük, a PC-piac ebben az időszakban 7 százalék körüli visszaesést produkált darabszámban. Az NVIDIA tájékoztatása alapján a GeForce GTX változatok iránti kereslet majdnem 50 százalékkal nőtt 2012 végéhez viszonyítva."
-
DithenS
senior tag
Nézd azért a hackerek nem tömeggyilkosok,ők nem arra szoktak menni hogy embert öljenek hanem arra hogy pénzt szerezzenek,de pár hacker a bankokat is csak poénból töri fel a pénzel meg semmit nem csinál,igazából ha már fel tudnak törni egy nagy rendszert,ott van egy erős gépre pénz azaz lóvé tehát nekik több nem kell mert úgy is majdnem 24 órában a gép előtt ülnek.
Meg gondolom a kocsik olyanok lesznek hogy észleli hogy feltörik a rendszert félre áll a kocsival,vagy pedig egy nagyon erős védelmi rendszert fognak beépíteni a kocsikba amit majdnem lehetetlen feltörni,vagy ott a NSA vagy miDe a cikkhez vissza térve mért nem kérdeztétek már meg,hogy "az AMD mért adja ugyan azt olcsóbban mint ti?"
Néztek ám volna egy nagyot
-
Meteorhead
aktív tag
Bocsánat, tudom hogy ez nagyon gáz dolog, hogy ennyire egy bites vagyok (már ami az érdeklődésemet érinti), de engem borzasztóan zavar, hogy egy dolgot sehonnan a világból nem lehet megtudni (pedig nekem is akad 1-2 forrásom, ami elég közel van a tűzhöz):
NVIDIA tervezi-e újra támogatni OpenCL-t?
Az az érzésem van, mintha bárki aki megkérdezné ezt, azt azonnal agyonlövik a helyszínen és bárki aki hallotta a kérdést annak kivakuzzák az agyát olyan Men In Black-es villantóval. Egyszerűen mintha nem is létezne ez a kérdés.
Ami azt illeti az Androidos API támogatásra adott válasz is leginkább elkeserít, mintsem bármi jóban bíztatna. Én azt vettem ki a válaszból, hogy az API-kat nem is akarják a platformokon keresztül verni, mert egy CUDA szintű zárt API-t nem lehet egy olyan nyílt platformra rányomni, mint az Droid, ezért inkább a játék motorok fejlesztőihez mennek, és ASM szintű támogatást akarnak beleépíteni a motorba. Hát gratulálok. Ez a nagy bizodalom az OpenGL-es játékokban?
-
vicze
félisten
"Megvan a modem technológiánk, és ha szükségesnek találjuk, akkor be fogjuk építeni."
Hát ez "aranyos" válasz volt, mintha nem lenne szükséges.
Gyakorlatilag azt mondta: Meg tudjuk csinálni, de nem akarjuk... -
Locutus
veterán
A maxwellről, meg a PC-s dolgokról tilos volt kérdezni?
-
Jimmy66
senior tag
Grat a cikkhez és, hogy bejutott a PROHARDVER!
-
Gratu a kérdéshez, egy kis színt vitt az egész interjúba és kevésbé volt formális ezáltal
Egyébként én a számítógép/autó házasságtól kicsit félek. Már most is eléggé sebezhető egy autó, ha a megfelelő technika van a tolvaj kezében. Viszont ha egy komplett számítógép felel majd a vezetésért és a különböző helyzetekért, nem a tolvaj lesz a legnagyobb veszély, hanem a hackerek, akik ki tudnak hatni szituációkra. Persze jó dolog a fejlődés, de ebből a szemszögből is meg kell közelíteni az adott témát.
-
bigobert
tag
Audi - runs best on Nvidia.
-
.LnB
titán
Vártam egy olyan kérdéstm hogy mi a válaszuk, vagy mit szólnak az AMD féle Mantle-höz?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Android szakmai topik
- Nintendo Switch 2
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Tőzsde és gazdaság
- Fűnyíró topik
- Építő/felújító topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- A profit csak játék a Red Magic 10S Prónak
- További aktív témák...
- Katana GF76 11UG 17.3" FHD IPS i7-11800H RTX 3070 32GB 512GB NVMe gar
- Samsung 65" QLED 4K Q7F Vision AI Smart TV (2025) Bontatlan / 2 év gari
- Bontatlan, régi, legális, szoftverek: Autodesk Maya, Lightwave 3D, Windows, Office, Norton, stb.
- Fujinon XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR
- Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R WR objektív
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700 / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 250SSD+500HDD
- SEAGATE ST6000NM0034 6TB 7.2k SAS HDD, nettó 15747Ft + ÁFA, 1 év garancia
- AKCIÓ! ASUS MAXIMUS VIII HERO Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged