Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fred23
nagyúr
válasz
DarthSun #199 üzenetére
A célirányos témához akkor már csak EZ hiányzik.
Egy időben sajnos ajándékoztam is bőven régi procikat -286 és PI-es közöttieket-, mert nem is ér sokat, meg én se fogok már foglalkozni velük; mindkettőben tévedtem. Szóval perpill nem hinném, hogy 50-60 darab procinál többöm van itthon.
Így utólag, ha csak 100k-t elkölthetnék 2000-ben, meg ugyanennyit 2001-ben.
Lenne gagyi Voodoo 5 5500-om is, meg egy doboznyi Kyro-m.
-
Dilikutya
félisten
Nem feltétlenül. Ezért nem volt régen se minden esetben sikeres az ilyen beavatkozás. Stepping azonosító alapján bogarászták a népek, az adott CPU módosítható-e. Ott volt pl. a Barton magos Athlon XP, a 2500+ bizonyos szériája (de pl. a 2800+ más volt) egy lebutított 3200+ volt lényegében, és ezeket gond nélkül lehetett a magasabb órajelen működtetni, még a Windows is 3200+ CPU-nak jelezte ki utána. De voltak láb- meg áramkörforrasztós trükkök is, letiltott mag vagy cache visszakapcsolására, ezekről csak használat közben derült ki, hogy azért volt letiltva és kisebb processzorként eladva, mert hibás a letiltott rész, vagy egyszerűen csak túl jó volt a kihozatal, és fölöslegben állt volna a nagyobb CPU, miközben a kisebbre meg jókora igény van.
-
Zirowe
nagyúr
CPU hiba pedig ritka, mint a fehér holló
Pedig én pont ilyenbe futottam bele, az első 5600G amit vettem használtan, látszatra semmi baja nem volt, kapásból nem ment vele a pcie slot az itx lapban, majd két hét múlva már be se kapcsolt a gép.
Vissza szervizbe, csere lett belőle.
Szóval azért ritka, de megesik. -
Dinomano
őstag
válasz
Dilikutya #175 üzenetére
RX 570-em is volt, 4 GB VRAM-os, de ha jól emlékszem, nagyon melegedett meg elég nagy zajt tudott produkálni, ha felkapcsoltak a ventik.
RX 570-et cseréltem GTX 1050Ti-re. Visszalépés volt teljesítményre, viszont zajszintre is, és kevesebbet evett.
Az asztali konfigot ASUS laptopra cseréltem 1-2 éve. Ryzen 7, 16 GB RAM meg GTX1050Ti. -
Dilikutya
félisten
válasz
Dinomano #174 üzenetére
Az RTX1xxx széria jól sikerült, aki anno vett, jól járt vele. Én ugyanígy vagyok az RX570-el, 5 éve vettem, jól megvagyok vele, viszont 4K monitort vettem, és ott olykor kevés az általam játszott játékokhoz, Red Dead Redemption 2-nél be se állítható a felbontás a 4GB VRAM miatt. Bár gyanítom, hogy működne, valamelyik Call of Duty volt, ami 5GB-ot írt ki az aktuális beállításokra, aztán meg vígan ment, meg sem akadt.
-
Dinomano
őstag
válasz
AxBattler #164 üzenetére
HD 5670-es 1 GB-s gépen mai napig játszom, jó kis kártya! RX 460-om volt sokáig, teljesen elégedett voltam vele. Olyan játékok esetén hasalt már el, mint Watch Dogs 2, Rage 2, Horizon ZD.
Jelenleg GTX 1050Ti-m van, ami megint nagyon jó kis kártya, hosszú évekig elég volt kompromisszumokkal. Úgy látom mostani game-ek rendszerkövetelményeinél, hogy most kezd minimum config lenni, vagy beesik az alá.
Korábban játszottam Intel Hd 520 alatt is, Fallout 4 minimumon elment, meg még 1-2 kevésbé vasigényes játék. (Dishonored 2 és kieg.)
-
Soderes
senior tag
válasz
hobizoli #170 üzenetére
Kimondta, hogy DirectX 8 az MX?
Mit írtam előzőleg?
"Nincs benne se pixel shader, se DirectX 8."
Aki anno megvette 45k a 4 MX/400 az meg is érdemli, úgy hogy 15k volt 2 MX-et.
"az a kartya, ami nem tud 30fps-t egy vele egy idoben futo game mellett high-n, az nem belepo gamer kartya"
Nincs olyan, hogy belépő gamer kártya. Belépő szint van.
"entry level az akkor (is) azt jelentette, hogy bekapcsolod a gepet, es lesz kep a monitoron"
Ahhoz nem kell Geforce, azt meg teszi egy Trident VESA is.
Régebben más volt az igény.
1024x768 és örültem, ha meg volt a 25. -
Csupingo
veterán
A gt 1030 volt egy időben 20 környékén, rx 550 25 környékén. A maga idejében azért megmozdultak rajtuk a játékok kisebb felbontásban. Az egész belépő szint volt. 1-2 éve már pár apu az 1030 közelébe ért.
-
hobizoli
nagyúr
[link]
54k-ert tok megerte MX460-t venni, amikor 60k volt a Ti4200
ez a 20 evnyi inflacioval korrigalva ma milyen ar lenne?GF4MX meg ahogy a cikkben is leirjak, nemhogy a Dx8.1-t, de meg a 8-t se tudta teljesen, inkabb csak a 7-t, mint a GF2GTS/Ti/Ultra is, es kb azzal is volt egy szinten, az is Dx7-s volt, a Dx8-t a GF3 szeria hozta be eloszor
az a kartya, ami nem tud 30fps-t egy vele egy idoben futo game mellett high-n, az nem belepo gamer kartya
meg ne az legyen mar a merce, hogy a 3-5 evvel korabbi game mar ~elfut rajta, de akkoris meg csak hunyoritva, meg kisebb felbontasban
entry level az akkor (is) azt jelentette, hogy bekapcsolod a gepet, es lesz kep a monitoron -
Soderes
senior tag
válasz
hobizoli #167 üzenetére
Akkor nálad milyen szintet képviselnek ez a kártyák? Annak függvényében, hogy a szaksajtó is belépőszintnek határozza meg ezeket a GPU-kat. A gyártók meg Entry Level-nek.
Dehogy volt GF2 a GF4/MX. Teljesen más chip és kialakítás.
Nincs benne se pixel shader, se DirectX 8. -
Soderes
senior tag
Geforce 4 MX : pasziánsz, meg aknakereső.
Mi van?
Azon vittem végig a Half Life 2, meg a Need for Speed Underground sorozat kapásból, ami így beugrik.
Az egy über, szuper kártya volt.
Ti4200 már közép kategóriás volt.Na, ezért nem vagy képbe. A 2 MX és a 4 MX nem egy az egyben ugyanaz a GPU. Nem rebrand volt. Egy tovább fejlesztés volt. 4 MX már volt MPEG 2 dekóder, VPE pl.
Egyébként 460/560 pont az a zsuga volt, amire vágytam. És be is jött vele a számításom. Nem érdekel minek a felezése. 470 túl sok lett volna. Nem kell több kiegészítő kábeles dzsungel.
Most komolyan shader mag alapon levezetted, hogy melyik jobb kártya és melyik nem?
Azt azért tudod, hogy ez jóval bonyolultabb? Gondolom én.Értem én, hogy te nagyon beakarod bizonyítani, hogy nem mentek annyit fel az árak.
Csak hogy az RX460 és 470 nem belépő szint. Hanem közép kategóriás. És ott nagyon is jó volt az a 45-48k.Az Rx540/550 az belépő szint.
Meg a Geforce 730GT, 1030GT.Nem vagy tisztába a fogalmakkal.
-
-
hobizoli
nagyúr
nemtom, de 20-30k-ert sosem voltak belepo VGA-k, max a 90-s evekben
kb 20 eve a frutti GF4Ti4200 anno ujan ~60k volt (akkor!!), es az a GF4 sorozat legputribb zsugaja volt egyben, attol meg feljebb a 4400 4600 4800 es csak dragabbabb voltak mind ennel
az GF4MX meg egy GF2-s csip volt uj neven ujra kiadva, de az is kerult akkor 30k-ba
de kb arra volt eleg, hogy vmi kep legyen a monitoron, meg a passziansz es az aknakereso fusson, igazabol "jatszani" akkor sem kellett mar azzal semilletve most ennyiert lehet venni egy RX480-580 koruli megoldast a HA-n, ami meg eleg jol veret az osszes IGP-hez meg a legtobb ebben a tesztben levo VGA-hoz kepest is, csak az 6-7 eves cucc manapsag mar
egyebkent 460/560 pont az a zsuga volt, amit nem "szabadott" megvenni, mert egy minden tekintetben lefelezett szamitasi kepessegu 470/570 volt, es a 4GB-s 15%-l kerult kevesebbe a 4GB-s 470/570-nel
egyik volt 45-48k ujan, masik 53-55k
a 2GB-s volt 40k alatt vmivel560: 1024:64:16 16CU 128bit
570: 2048:128:32 32CU 256bit
sot, a 460-bol meg volt egy ilyen csirabb verzio is:
460: 896:56:16 14CU 128bit
ami nem is a 50%-a 470-nek, hanem csak 40%Unified shaders : Texture mapping units : Render output units and Compute units (CU)
-
Soderes
senior tag
válasz
hobizoli #161 üzenetére
Ez igaz.
De hol vagyunk már 20-30 K belépő szintű VGA áraktól. És valószínű, hogy azok az idők már sose jönnek vissza.
Az APU lett az új belépő szintű VGA.
Véleményem szerint.Nekem is nagyon tetszik RX6400 és meg is venném, de nem 60-ért.
A saját gépemet 2020- elején 65 K raktam össze.
Ryzen 5, 16 GB, RX460, Zalman ház + ssd, táp, hangkártya volt.Most maga dvGA kerül annyiba vagy többe, mint maga a gép.
De jó nekem az RX460.
Jól megy, keveset eszik. FSR 2.0 van.Nem vagyok egy Gamer.
De nem szabad lenézni az APU-kat. Főleg hogy itt a DDR5.
Látunk majd a jövőben érdekes dolgokat APU fronton. -
Soderes
senior tag
válasz
hobizoli #155 üzenetére
Manapság már nem úgy működik, hogy 5-6 éves APU-nál eljár az idő.
Olyan szinten van már egy ideje technológia fejlődése, hogy gyakorlatilag egy 10 éves Haswell i7-es és mostani Ryzen közül, ha nem tudod melyik gépben melyik van. Nem tudod megmondani, hogy melyik a gyorsabb normál, alap használatnál. Ha csak le nem méred.
Ez már csak egy ilyen tudatalatti dolog. Hogy egy új generációs biztos jobb. Meg több mag. Meg a többi marketing bullshit.
Az APU-knál is ez a helyzet.Ja, oké. Bekapcsolom FM2 gépem (amiben 10 éves APU van) és előfizetek a Geforce NOW (10 dollár/hónap), aztán 1080p maxon streameli vissza nekem 60 fps-sel.
Éves előfizetés 100 dollár.
És ez egy 10 éves gép.A jövő évben pedig kidobják az új VGA szériát és 100 dollárért nem fogsz kártyát venni.
-
Soderes
senior tag
válasz
Dilikutya #156 üzenetére
Nincsenek már belépő kategóriájú VGA-k.
Az a múlt. Ezt már el kell felejteni.RX6400 - 65 K
Intel Arc A380 - 60K
RTX 3050 - 100KEzek már mind közép/felső kategória.
Ennyi pénzért viszont veszel Ryzen 5 Vega8-al, alaplapot, 16 GB DDR4-t 75-80K
Azért ezek a Vega 8 már odavág 1100-1200 GFlops-ot.
Az már nagyon húsi, akárhonnan is nézzük.Sehol se látom hol éri meg a dVGA újonnan. Használtan is alig-alig.
Ezért írta GAI az RX6400-ról, hogy brutális ára van.Mi a bajom nekem új dVGA-kal?
Brutális erőforrás emésztenek most már fel (300-350W top szegmens), 3 slot, rohadt hosszú kártyák (utoljára az ISA SB16 volt ilyen hosszú
), 3 ventis megoldás, és brutális súly.
Egyébként ezeket a dolgokat meg lehet köszönni a bányászoknak.
-
Goose-T
veterán
Főleg, ha használt VGA-t veszel.
Nálam nem is játszik a használt hardver, cégem van, adózatlan bevételből tudok gyakorlatilag áfamentesen vásárolni újat. Igazából olyan gépet rakhatnék össze magamnak, amilyet csak akarok, de az 5700G tökéletesen megfelel a céljaimnak. Csak idegesítene munka közben a VGA ventizaja, meg a tudat. Két darab 2K-s monitort kell meghajtani, nem biztos, hogy passzívan elvinné egy diszkrét VGA. Amennyit játszok, arra bőven elég ez a gép, viszi az aktuális Tropico játékokat.
-
Sorry, de ezeknek a nagy része vagy nem áll meg, vagy csak akkor, ha szar alkatrészekből építkezel.
1. A ventillátorok hangja nem "adódik össze" - ha beteszel +2 halk ventit, annak alig fogod hallani a hatását
2. Komoly terhelés akkor van, ha az APU sebességének 2-3x-osát (vagy többet) akarod látni FPS-ben. Ha egy 1650-re ráteszel 50%-os power targetet, akkor lehet, hogy marad passzívban, el sem indul a ventillátora.
3. A PSU ventijéről tényleg ne beszéljünk, én az enyémet terhelés alatt is csak 10-20cm-ről hallom.
4. Áramot semmit nem spórolsz. Idle-ben akár kevesebbet is ehet a DVGA-s konfig, és terhelés alatt sem eszik feltétlen többet - leginkább akkor, ha sokkal több FPS-t akarsz látni, ld. #2.
5. Az élettartam terén vszleg igazad van - ez van, akinek érték, van, aki sűrűbben cserél.
6. A DVGA-knak egyelőre nagyon nincs leáldozóban. A legújabb generációt még a botrányos mértékű áremelések mellett is veszik a népek. Panaszkodnak, de veszik. -
Dilikutya
félisten
Dehogy van leáldozóban. Az olcsó, belépő szintű kártyáknak konkurencia az IGP, amiket, bármilyen jók újonnan megjelenve, azért bármelyik pár éves, belépőnél erősebb videókártya lehagy.
Más kérdés, hogy nem raknék össze gépet 10 éves 4gen Intel processzorral, se vele egykorú és erejű AMD-vel. -
hobizoli
nagyúr
amire a VGA-n intenziv(!) gamer hasznalat mellett kiszarad a kondi, addigra az IGP felett is boven eljart az ido, mert 5-6 eves addigra
csak az intenziv gamer az meg eleve nem IGP-t hasznal
5-6 evvel ezelotti CPU az kb a 1. generacios Ryzen vagy egy 7.-8.-gen intel, csak hogy idoben kepben legyunk, egy i7-7700K UHD630-s IGP-jetol sem kell eppen seggre esni semmilyen mai game-ben
office only gepben nyilvan nem kell dVGA es oda jok is, de itt gamerkedes volt a kifejezett teszt cel, arra meg lathatoan qrva gyengek az IGP-k
....es ne gyere mar ilyen 720p meg hasonlo 10-12 eve is mar csak erosen kompromiusszumos, hoki felbontasokkal, hogy akkor meg 2-3m-rol nezve meg hunyoritva elmegy vegulis, mert az egy fullHD monitoron ami manpasag mar a belepo szint, az eleg butan nez ki, mert nem annak a nativ felbontasaban fut...
2023 vege fele ne ez legyen mar az elfogadott, hogy 20+ eves 1024x768-s VGA CRT monitoron faszantosan veret az IGP-n is az GTA4 -
Soderes
senior tag
Az APU annak jó, aki (mint ahogy én is) nagyon zajérzékeny és rühelli, ha 3-4 ventilátor kerreg a gépben. Itt egyből a dVGA-hoz képest számolhatsz mínusz 2 ventit.
Bár tudom azért a mostani dVGA-nak a hütési házirendje már nagyon jó. De azért, ha komolyabb terhelés van nagyon megugrik a zajszint.
A PSU ventijéről meg ne is beszéljünk terhelés alatt.Azt is tartsd szem előtt, hogy az APU hosszúbb életű lesz, mint a mindenkori megvett dVGA-d. Kiszáradnak a kondik a kártyákon, venti csapágyas lesz, egyéb hiba forrás.
Itt ilyen nincs. Ram-ot mindig kapni fogsz, ha problémád van vele. CPU hiba pedig ritka, mint a fehér holló.
És az sem hátrány, hogy sokat sporolsz vele áramot.
dVGA leáldozóban vannak. Nem kimondottan övék a jövő.
-
hobizoli
nagyúr
idle allapotban a dVGA-k sem porgetik mar esz nelkul ventiket regota meg a GPU orajele es a PCIE busz sebessege is redukalva van, es passzivan elcsavar....akkor mivel is jobbabb ez?
amikor kellene a jedi, akkor meg csak szopsz vele, mert az meg nuku
olyan sztori ez is mint az ITX-s gep
dragabb az alaplap meg a haz meg a tap is hozza, ha tenyleg kizarolag irodai gepkent akarod hasznalni arra meg az emlitett USFF meret meg jobb, mert azt feldobod a monitor hatuljara egy tarton es hello...vagy vannak azok az all-in-one gepek, amikor a monitorba van minden belapatolvaigazabol jatszani ugyanugy nem valo egyik se
itt meg pont azon ment a matek, hogy jatszani mennyire is jok ezek
hat egy tiz+ eves 2-3k-ba kerulo Haswell i3 kb kort ad nekik egy GTX1660S-l, amit 40-45k-ert megvehetsz manapsag
office-ban 2x8GB RAM-l meg egy 500-s SSD-vel siman elcsavar az is
egyik sem egy kifejezetten egzotikum hardver -
Idle-ben kb. semmi operatív előnye nincs az APU-nak. Egy low class DVGA jellemzően 3-5W-ot eszik idle-ben (ráadásul ez még nem is nettó többlet, mert valamennyit az APU beépített GPU-ja is fogyaszt), és félpasszív, azaz idle-ben áll a ventillátora. Sőt, miután az 5700G nem annyira erős idle fogyasztásban, pl. egy 12100F + RX 7600 kombó kevesebbet is fog enni idle-ben.
Terhelés alatt jönnek be azok az előnyök, amiket írsz - ott meg nyilván az az első kérdés, hogy elég-e az APU sebessége. Ha igen, akkor lehet jó vagy jobb megoldás. Megjegyzem, a kisebb táp akkor sem feltétlen igaz - csak ha valami ultra kicsi tápban vagy paneltápban gondolkodsz. Egy 300W-os ATX táp elvisz nagyon sok DVGA-s konfigot, és olcsóbb, mint az előbb említett miniatűr cuccok.A másik téma a méret - a lejjebb befotózott házmérettel többször szemeztem, de mindig oda jutottam, hogy nincs gyakorlati előnye egy kis toronyhoz képest. NUC méretbe lenne igazán jó egy ilyen APU.
-
Goose-T
veterán
válasz
hobizoli #150 üzenetére
Arra akartam célozni, hogy nem érted az integrált grafika lényegét. Rengeteg olyan felhasználási profil van, amikor egyszerűen nincs szükség diszkrét VGA-ra, és tök jó élvezni a hiányának az előnyeit: kevesebb venti miatt kisebb zaj, kisebb tápegység kell, kevesebb a fogyasztás stb. Én itthonról dolgozom, 5700G van a fő gépemben, napi 10-12 órát megy. Tök jó, hogy semmi hangja nincs és nem ad hozzá idlében is 30W-t a teljes fogyasztáshoz, zajhoz, mindenhez. Nem mindenki a PCGMR tagja, aki DIY PC-t épít magának.
Amúgy meg a fiam még egy ennél is régebbi gépen Robloxozik és Minecraftozik, amiben AMD A10-5700 van. Tök jól elvan vele.
-
hobizoli
nagyúr
egy ennel mindossze par cm-l nagyobb microATX deszkahoz valo midi ATX hazban vigan el van evekig
minek keccsolni ilyen low profile akarmikkel?
csak a szopas van veluk mindig
ha ennyire nincs hely, akkor egy USFF gepet kell hasznalni irodai celokra
ezek irodai gepnek tul nagyok, gamer-nek meg tul kicsi a hutes miatt (is), pont semmire nem jok igazabol
2-3 eve ismi is buszken meseli teloban, hogy vett egy hasznalt gepet a gyereknek, de nem mennek rajta a jatekok, mit lehetne csinalni vele hogy jobb legyen?
kerdeztem tole, hogy ez most egy notebook vagy egy asztali gep?
asztali, kulon van monitora meg billentyuzete is
atmegyek, hogy megbeszelunk bele egy akkor up-to-date GTX1060Ti vagy RX570-580-590 szeru rendesebb VGA-t, aztan hello...
...erre amikor ott vagyok nala akkor nezem, hogy a gep amit vett, az egy Dell USFF technika, amit a cegenel eppen akkor leselejteztek
a dVGA elol-hatul-alul-felul kilogna belole -
Goose-T
veterán
válasz
hobizoli #147 üzenetére
Oké, tedd be a konfigot egy ekkora házba úgy, hogy csendes legyen és éveken keresztül működjön megbízhatóan.
Ez az egyik régi gépem, már csak a próbateremben használjuk, de 6-7 évet lehúzott kemény szolgálatban, a tévé mögé hajintva, és a mai napig atomstabil. Egy AMD A10-7850K van benne. Lehetne benne a mostani 5700G-m is, annak is pont elég ekkora ház és hűtés.
-
Dinomano
őstag
válasz
hobizoli #147 üzenetére
Anno ismerősöm nemrég vett Huawei Matebook D15 notebook-ot, játékra is. Ami nekem meglepetés volt, hogy leforrasztott 2 X 4 giga RAM-al van. Hiába Vega 8, kevés szerintem a 8 giga úgy, hogy vRAM-nak abból vesz el.
Én 120-ért vett, dedikált GTX1050Ti-s gépem többet ér, és ő elég drágán vette. -
hobizoli
nagyúr
OK, csak egy GTX1660Super egy 4gen i5 CPU-val meg reggelire megzabalja az egesz kocerajt, es nemelyik IGP-s megoldasnal csak a CPU tobbe kerul ennel
es ma mar 4gen i5 sem egy fuha osszeg, meg melle egy H81/B85-s mATX-s anyulap es 2x8GB DDR3-1600 sem az
de akar meg egy 2-3k-ba kerulo i3-4130-4170-l ises egesz megall ~75k-bol a HA-rol osszehalaszva
-
-
Szuper alapos tesz lett, szokásos GAI minőség, grats hozzá!
Külön tetszenek a visszatekintő oldalak, FM2-nél rendesen elkapott a nosztalgia!Egyetlen hiányossága az írásnak, hogy kevés benne a teszt a kis gépigényű, népszerű(, esetenként ingyenes, vagy jutányos áron beszerezhető) multi címekről,pl. Diablo, Path of Exile, LOL, DOTA2, Warframe, Counter Strike, Apex Legends, Overwatch 2, stb.
-
KROK640
nagyúr
Tyűűű, micsoda teszt, lesz mit olvasnom!
-
Köszönöm mindenkinek a gratulációkat. Akinek tetszett, az olvassa el az első oldalon linkelt nagy GPU-s cikk két részét is, azokra büszkébb vagyok mint erre
-
ClioRS
őstag
Nem vagyok egy nagy játékos, amit játszom azt is Xbox-on, de ez az írás egy k.rva nagy lett, komoly munka, nagyon nagy gratula
-
paprobert
őstag
Komoly teszt lett!
Azok az APU-k, amelyek az új konzolgeneráció megjelenésekor, vagy kicsivel utána érkeznek, hoznak olyan teljesítményt amivel már lehet last-gen játékokkal élhető-kompromisszumosan játszani.
Pl. A Kaveri jó volt az XB360-at is célzó játékokra alacsony felbontáson. A BF4 demója különösen emlékezetes.
Ugyanígy a Steam Deck IGP-je(RDNA2) jó a PS4-et is célzó játékokra, alacsony felbontáson. Viszont már most látszik, hogy használhatatlan az új motorokkal.Ennek fényében egy Vega alapú IGP sajnos kuka, és az RDNA alapú IGP-knek is izmosodniuk kell, hogy ne csak PS4-kompatibilis játékok fussanak értékelhető sebességgel.
Idővel persze jönni fog ilyen APU, de addigra már a PS6-ról fogunk beszélni, és a ciklus folytatódik... -
HUN_Sector
őstag
válasz
EquinsuOtcha #19 üzenetére
Jó lesz az 30 fps mednek is, de tudja [link]
Kb. gddr5-gddr6 gtx1650 szint -
#95712068
törölt tag
válasz
#95712068 #134 üzenetére
A lényeg lemaradt:
A közösség nevében köszönjük a tesztetAmúgy a Llano 10 éves szülinapjára akartam egy tesztet írni, sikerült szereznem egy kimaxolt FM1-es gépet a meglévő AM4-es mellé, de finoman szólva nem vagyok a szavak embere. Így végül bacsist kértem meg rá, ez lett belőle. Értelemszerűen nem összehasonlítható a végtelen óraszámot és nem kevés pénzmagot elfüstölő nagy tesztedhez képest.
-
#95712068
törölt tag
2200G és 2400G volt javarészt a gépemben a "vga válság" idején, csak freesync és VRR kijelzőkre voltak kötve.
Bányászláz idején álltam át szinte teljesen konzolra, a játékos gépbe raktam egy 2400G-t, és az addig megvásárolt játékaim szinte kivétel nélkül mentek rajta fullhd felbontáson freesync range-en belül. Egyedül a Doom 2016 volt necces ilyen téren, de azt megvettem konzolra is, és még One X-en is tudta a 4K 60 fps, így Series X-nek sem okozott problémát.
Már nem akkora úri huncutság a freesync, sőt szerintem teljesen alappá vált.
Oázis webáruházon belül viszonylag könnyű volt rá szűrni, és 32000 alatt már van 22" 1080p freesync monitor. Ez tökéletes választás amd APU-k mellé, és egy Series S-t is kiszolgál.Ki fogsz röhögni, csak és kizárólag egy tesz miatt vettem egy lenovo gépet, hogy teszteljem a A10-7800 freesync képességét. Pont ph-n olvastam róla, hogy ez már támogatja, és tényleg. Ismerős édesapjához került a gép, mert az unoka meglocsolta a "tankozós" gépét, és ez volt épp kéznél. Freesync range-en belül megy rajta a WoT levett grafikával. Már megkértem a fiát, hogy vigye el hozzá a 22"-os monitorát freesync tesztelés miatt.
-
lolchief70
aktív tag
Gratula!
Nagyon sok munka lehetett benne! -
philoxenia
MODERÁTOR
Nagyon szép és alapos munka.
-
Ahogy írtam, egyéntől függ, nekem 6 játékban tűnik kevésnek az FPS, és ugye az APU-val egykorú AAA játék nem sok van a tesztben. Arról nem is beszélve, ami azóta jelent meg. Nem vagyunk messze, de nem vagyunk ott.
Az autós játékokban a nagy késleltetés olyan, mintha alulkormányzott lenne az autó, nagyon lomhán tűnik megmozdulni. Általában, a fő gondom a késleltetéssel nem az, hogy megnöveli a tényleges reakcióidőmet (nem játszom komoly reflexeket igénylő game-ekkel), hanem az, hogy nem reszponzív a játék, és az elszarja a játékélményt. Remek példa erre a vezeték nélküli kontroller - egyszer próbáltam Xbox 360-on a Giana Sisters Twisted Dreams-t, annyi elég is volt. PC-n vezetékes gamepaddal az egyik kedvenc platformerem. Stb. -
Soderes
senior tag
Az nem semmi, hogy Llano Radeon HD 6550D milyen sallereket lekevert. Mindig is sokra tartottam azt a platformot. A Vega-ig talán a legjobb IGP volt.
A diszkrétben meg döbbenetes milyen nagyszerű a Geforce 730 GT. -
Teasüti
nagyúr
Áhh, már értem mire akartál kilyukadni. Valóban érezhető 30 fps alatt, hogy késve történnek a dolgok. Gondolom ha még azt írom, hogy Xbox kontrollerrel játszottam vezeték nélkül, akkor abból sejthető mennyire volt nekem fontos ez a tulajdonság.
Ez a fenti tesztben két játéknál lehet probléma közepes grafikán. Akkor a késleltetés és a linkelt cikk fényében az "immerzióval" sincs gond 22 játékkal a 24-es mintából. Reflex AMD-nél nem játszik, fejből meg nem tudom van-e ennek alternatívája az AMD Software: Adrenalin kezelőpultjában.
A helyzet az, hogy a játékos hamar megszokja a késleltetést, főleg gamepad-on. Oké, VR és társai az már tészta. Meg a kompetitív lövölde. De kanapés játéknál ez ritkán probléma.
Most mikor az ember billentyűzetről játszik arcade autós játékot, ott mennyire probléma 100 ms késleltetés? Semennyire.
Továbbra is tartom, hogy nagyon skill-esnek kell lenni, hogy neked a késleltetés szabjon gátat a győzelemben. Biztos vannak, akiknek hozzá tud tenni az életéhez vmit a 400 Hz-es monitor, de az a hardcore játékosok elenyésző kisebbsége. -
Röviden és felületesen:
A 3D render egy átlapolt pipeline, tehát amikor a GPU 33ms alatt számol ki valamit, annak az előzményei még az előző frame-ek alatt történnek, kb. így:
1. Input összegyűjtés: frame-enként történik, itt eleve elmegy átlagosan 0.5 frame addig, amíg a motor egyáltalán ránéz, hogy mit csinálsz
2. Jelenet kiszámolás a CPU-n: 1 frame (ha gyorsabb a CPU, a késleltetés akkor is 1 frame az átlapolás miatt).
3. Képkocka kiszámolás GPU-n: 1 frame
4. Pre-rendered frame-ek: 1 frame (régen 2 meg 3 is volt)
Ez igazából 3.5 frame, nem is 3
Az utolsót viszonylag könnyű eltüntetni, bár ha csak szimplán kikapcsolod, akkor lehetnek artifactok. Az NVIDIA reflex többek között azt oldja meg, hogy a #4 0 legyen artifactok nélkül. Akkor csak 2.5 frame a latency.
Az NVIDIA cikk számait a fentiek miatt nem látom reálisnak, nézd meg ezt, itt elég jól jön, hogy bekapcsolt reflex mellett 2.5x-3-szorosa az átlag frametime-nak a latency, kikapcsolt reflex mellett meg még több.Szerk: ha a motor okos, akkor tud valamennyit spórolni az 1-es és a 2-es lépésekben, főleg ha gyors a CPU, de ez az átlag D3D játékra nem jellemző.
-
Teasüti
nagyúr
3x megy bele az input lagba
Miért is? Tripla puffer talán? Használ még vki manapság olyat?
End-to-end system latency-re itt egy nagyságrenddel kisebb értékeket látok példának. -
Az sokkal inkább megmosolyogtató, amikor valaki ekkora mellénnyel ennyire átgondolatlanul ír
30 FPS az 33ms / képkocka, ez a standard renderelési pipeline esetén kb. 3x megy bele az input lagba, ezen felül van a bevitel és a monitor késleltetése, meg még a játékok is hajlamosak erre valamennyit rápakolni, szóval legalább 120-130ms-ról beszélünk. 50FPS esetén 40-nel kevesebb. Szóval milyen 20ms meg 10ms, meg milyen százezrek?
Ezen felül, a magas input lag a tényleges reakcióidő megnövelése mellett egyéb problémát is okoz - ha érezhetően később történnek a dolgok a képernyőn, mint ahogy csinálod őket, akkor az tönkreteszi az immerziót. Anandék csináltak régen egy tesztet, ott azt találták, hogy 100ms körül van az a határ, ahonnan kezdve már érezhető ez a fajta disconnect. Játéktól és egyéntől is függ a mértéke, de érdemes 100 alá törekedni. -
Teasüti
nagyúr
Na, nesze nekem. Itt van ez a reakció teszt, ami szerintem mai napig a legjobb. 200-220 ms-et kapok vezetékes Logi gamer egérrel 1000 Hz-es USB mintavétellel 144 Hz-es monitoron.
Az ég adta világon semmi különbség 60 és 120 Hz között az eredményemben. Pedig állítólag az egyik 16 ms latency megjelenítésben, a másik csak 8 ms. -
Teasüti
nagyúr
Nem gondolom. Olcsó monitorokon is már ott a Freesync. Otthon fater három évente bever egy monitort ököllel. A legutóbbi random polcról levett 30k-s monitoron már ott a Freesync. Aki az elmúlt 5 évben monitort vett, ott jó eséllyel már van VRR támogatás. Tudom monitor az relatíve tartós használati tárgy. De azért nem olyan hatalmas nagy befektetés egy Freesync monitor, ha a kisebb belépő kategóriát nézem. Oké, a nagyobbak azok azok. Freesync Premium Pro ami lemegy 20 fps-ig, azt sem a belépő kategóriába teszik bele. De amikor felmegyek Árukeresőre csak úgy brahiból és sorba rendezem a monitorokat ár szerint, a legelső márkás példányban már ott a Freesync 30k-ért.
30k a PC-s iparban a zsebpénz kategória. VRR az már mindenben ott van, nem a high end kiváltsága.#117palacsa
+1
Covid alatt nem akartam dupla áron VGA-t venni.#119gbors
Input lag folyik a csapból is manapság. Nem írom alá. Én COD2 szervereken nőttem fel és irodai drótless optikai egérrel nyomtam és nem is voltam rossz helyeken a ranglistán.
Az az egér nem tudott se nagy gyorsulást, se nagy sebességet. Ez nem zavart abban, hogy játékot nyerjek.
E sportban megértem, ha vki az input lagon görcsöl. De ha nem versenyszerűen játszik vki, akkor ez csak amolyan sznobizmus. Nagyon-nagyon skill-esnek kell lenni ahhoz, hogy téged az input lag tartson vissza a fejlődésben. Meg merem kockáztatni, hogy a játékosok 98%-ának mindegy az input lag, mert simán nincsenek olyan reflexei, ahol ez számítana.
Átlag shooter játékos reakció ideje 150 ms körül van egeres célzásnál. Az ügyesebbek olyan 120 ms körül. A vérprofik 100 ms alatt. Ehhez képest ha te százezreket locsolsz rá a hardverre, hogy 20 ms input lag helyett kapj 10-et, hát az minimum megmosolyogtató. -
Dilikutya
félisten
Azért az szép, hogy a Crysis még 10+ évvel később megjelent hardvernek is feladja a leckét, azt gondolnád, ennyi idő után már egy IGP is lazán viszi.
-
Goose-T
veterán
Nekem két FreeSynces monitor is van előttem. Amikor új monitorokat akartam venni, pont hiánycikk volt a Dell, amit kinéztem, viszont volt hasonló speckójú Iiyama, és pluszban még FreeSyncet is tudott, így vettem abból kettőt. Programozásra használom amúgy, de nagyritkán játszom is rajta, ahhoz elég az 5700G. Az üzemszerű gamerkedéssel már kb. 2009-ben felhagytam, de az első gyerekem születéséig, 2013-ig még többet játszottam, persze már akkor is csak AMD APU-kon.
Egyszer volt egy rövid ideig egy RX560-om, de eladtam, mert még azt sem használtam ki, csak zavart a zúgása.
Nekem így tökéletesen megfelelnek az APU-k, hiszen annyi játékot kihagytam 2009 óta, hogy lenne mit bepótolni, és a nagy részüket az 5700G is röhögve viszi.
-
Önmagában a 60 FPS még messze van a PCMR-től, ahhoz kell az Ultra setting és az aktuális legmagasabb felbontás is
De amúgy a VRR előtt valóban fájdalmas volt különösen a 45-55 FPS tartomány, akkor én is a 60-ra mentem - ha nem ment, akkor még a 30 is jobb volt.
Egy shooterhez vagy egy autós játékhoz, ahol folyamatosan mozog minden, nekem kell a több FPS - a megjelenítés miatt is (a nagy mozgások igencsak zavaróak), meg azért is, hogy ne nőjön meg túlzottan az input késleltetés. Egy statikus képernyős platformerben vagy egy turn-based strat játékban nyilván elég a 30.#116 GAI: freesync nagyon sok monitorban van, 40-50-ért már olyat kapsz.
-
válasz
Ivy.4.Ever #117 üzenetére
Szabályt erősítő kivétel mindig akad
-
Dilikutya
félisten
Volt AMD A10-6800K, új korában meglepően jó teljesítményt nyújtott, igaz akkor egy évig csak 1280*1024-ben kellett helytállnia. De 1920*1080-ban is jól dolgozott, nagyjából a kiadása előtt megjelent összes játék tudta medium, de inkább high-on futtatni az IGP. Később a Battlefield 1 már erősen kompromisszumos volt, de még lehetett játszhatóra butítani úgy, hogy ne legyen ocsmány (ekkor mondjuk már 8GB RAM volt a gépben, az IGP-nek így 2 jutott), a 2016-os DOOM viszont butítva kimondottan pörgős volt.
Az IGP-t végül egy, szintén a tesztben is szereplő RX550 2GB (csak Asus, egyventis, kissé hangos) váltotta. Azzal a Call of Duty WWII high-on is nagyon szépen ment, inkább alulról súrolva a 60fps-t, de azt az 50 körüli tartományt viszonylag jól tartotta is. De egy év után inkább lecseréltem egy normális kártyára, még azelőtt, hogy bántóan lassú lett volna.
Ahogy nézem, a jelen generációkban is az AMD csomagol jobb grafikus egységet a CPU-ba, vállalható sebességet szolgáltatva. 1-2 évig elég is (megjelenéstől számítva), valószínűleg a VRAM-nál jóval lassabb rendszermemória hagy is bőven kihasználhatatlan erőtartalékot a grafikus chipben.Azon azért meglepődtem, hogy a 12. generációs Core procikban is csak olyan IGP van, ami a világítást még épp be tudja kapcsolni a monitoron.
-
Teasüti
nagyúr
Nemtom. Régen 60 fps vajsima PC Master Race tagja voltam. De akkoriban más volt a technika. Az akkori Vsync a kétezres évek elején csak felezni és harmadolni tudott. Később vmiért ez a képesség megszűnt (és onnantól csak fps cap-nél volt Vsync, alatta nem - előtte a Vsync le tudta korlátozni az fps-t felére vagy harmadára a képernyő frekvenciájának) és jött a töredezés, szóval a stabil 60 fps volt a kívánatos.
De mióta VRR van és nem töredezik a kép, azóta ez lényegtelené vált. Meg szintén a 2000-es évek közepétől jött a motion blur is a játékokba és már 60 fps se kellett a folyamatos mozgókép illúziójához. Ezen az LCD monitorok természetes blur-je még jobban segített, szóval a CRT-s 60-120 fps fluid (igaz teljesen éles egyben) képi megjelenítés már összehasonlítható lett a cinematikus képi világgal a modern játékokban LCD monitoron.
Most ott tartunk, hogy az én egykor finnyás és microstuttering-re érzékeny szememmel nem tudom megmondani, h mennyi fps-el megy egy játék, ha nem iratom ki a képernyő szélére. Persze a 20 fps az kitűnik. 30 már élvezhető. A fölött meg tényleg nem látok különbséget. 144 vagy 50, ugyanaz a képi élmény. Persze a monitor technika is sokat fejlődött azóta. A mostani monitoromon már ghosting se nagyon van és a válaszidő is remek.
Szóval én azt mondom, hogy ha teljesítménybeli kompromisszumokról esik szó, akkor érdemes megvizsgálni azt is milyen képernyőn játszunk.
Ha most egy régi 60 Hz-es VRR nélküli (akár CRT) monitort tennél elém, akkor köpködnék a 45 fps-re. -
A kompromisszum egyénre szabott és fokozatai vannak, ezen felül időben is változik. Mint az közismert.
2-3 FPS-sel is lehet játszani, anno csináltam is ilyesmit (Dark Side / Total Eclipse C64-en), de ettől még 2023-ban nem vágyom erre. 50 már jó, 45 határeset, alatta kényelmetlen. Nekem. -
Teasüti
nagyúr
Jah, Freesync Premium Pro kell hozzá. 20 fps-ig tud lemenni. Nálam speciel adott a dolog és jó kombó az APU-val.
A másik dologra meg nincs nagyon mit mondani. Kompromisszum nélkül nem én is értem miért tárgyalunk APU-s játékról?
Volt idő mikor a 30 fps volt a sztenderd konzolon és egy egész generáció azon nőtt fel. Abszolút játszható.
A PC Master Race meg akkoriban is már csak röhögött ezen.
De arányaiban 4-6x többet költenek és költöttek is vasra. -
Ebben az esetben happy you, mert neked már 12 éve tökéletes megoldás az APU
Nekem nem terjed eddig a kompromisszumkészségem.
Megjegyzem, a freesync monitorok 48 Hz-ről indítanak, ezért a 30 FPS-hez LFC kell, valamint 96 Hz feletti maximum refresh rate, ami egyáltalán nem eleve adott. -
Teasüti
nagyúr
-
Igen, én emlékszem, hogy mit állítottam
Ahogy az 5700G nem elég jó fullHD + mediumhoz, úgy a 3870 sem volt elég jó 720p/768p medium / highhoz az aktuális játékokban (ld. #76). Ezért mondom, hogy nem vagyunk messze a szerinted meghatározhatatlan, szerintem elég jól behatárolható sweet spottól, de sehogy sem sikerül elérni. De tényleg felesleges ezen tovább kínlódni, nem értesz egyet - OK, értem. Objektíven bebízonyítani pedig nehezen fogod az igazadat, már csak azért is, mert saját állításod szerint nem tudod meghatározni, miről is van szó
-
Yany
addikt
Mégegyszer: eleve öntökönlövésnek gondolom a low-profile-t, például tök értelmes 1650-es kártyákat is lehet kapni kicsi, de nem low-profile házakba (akár külön tápfeszkábel nélkül is). Az RX 6400-ból kihagyni a video codecek egy részét olyan, mint ásót árulni nyél nélkül. Persze, tudsz bele faragni magad is, ha akarsz...
Nem egy liga a 4060, ez nem is kérdés, de túlárazottsága ellenére is értelmesebb terméknek tartom, mint azt a lókupacot 6400 név mögé rejtve.
-
...mert a 3870 nyilván 720p képes volt minden játékban
még1x, emlékeztetőül: te azt állítottad, hogy nem volt előrelépés, nem jutottunk közelebb a (szerintem) meghatározhatatlan "sweet spothoz"
#90 Dinomano
csakhogy az a ps3 egy 2006-os konzol. mi most a 2013-as PC-s "720p" helyzetről beszélünk#96 Yany
jajaja látványosan nem az nv szemüveg okozza a meglátást, miszerint a tulárazott, 8gb vramos (LOL!) kártya oké, de a "filléres" 6400-al minden bajod van (szigoruan elvben, mert gyakorlatban mégcsak nem is a közelében nézelődtél gpu utánhiteles!)
-
válasz
Fr@nkieWilde #103 üzenetére
Többnyire eladom, mikor végeztem a tesztelésével, de a tiéd pont megmaradt mert nem kellett senkinek
El van rakva tárolóba, majd lesz vele valami.
-
Fr@nkieWilde
senior tag
Szép munka.
Nagyon jókor jött az írásod, mert most vega 11-et használok egy 2400G-ben, amit alulfeszeltem.
Micro ATX méretben.
Gondolkodom, valami micro méretű gépben, de ilyet javarészt csak Intel platformmal látok. Viszont, ahogy látom, még mindig erősebb az amd integrált videómegjelenítés terén, mint az Intel. Nekem pedig szükségem lenne erre a szintre.
Meglátjuk mire lukadok ki.
Ilyenkor mit kezdesz a felgyülemlett hardverrel? -
válasz
Fr@nkieWilde #101 üzenetére
Az volt a legelső alaplap, amit a teszthez megvettem, szóval kb akkoriban kezdtem el csinálni
Ott még a játékok listája se volt kész, ki kellett válogatni, hogy mik azok, amiket érdemes futtatni egy ilyenen. De ahhoz képest viszonylag hamar meglett, nyár elejére már kész volt, csak azóta sorban állt a Logouton, várva hogy kitegyék.
-
Fr@nkieWilde
senior tag
Jó volt látni a volt félkonfigomat egy teszt erejéig. (FM1)
Durva meló lehetett a teszt, kb 10 hónapja vásároltad meg.
Le a kalappal.
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Sports WRC '23
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nintendo Switch 2
- Kerékpárosok, bringások ide!
- E-roller topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 64GB DDR5 500GB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Seasonic 750W
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG 325CQRXF QHD VA 240Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest