Hirdetés

Aktív témák

  • guest

    veterán

    Den!

    A tüzelőanyag cella szerintem is nagyon perspektívikus. Sajnos a hidrogén és (esetleg az oxigén) biztonságos és olcsó tárolása nincs megoldva. A hidrogént ugyan el lehetne nyeletni bizonyos fémekben (mint pl. a lítium), de a szükséges mennyiségben nagyon drága. Az oxigént még elnyeletni sem lehet. Pedig ha nem tiszta oxigénnel oxidálunk, hanem mondjuk közönséges levegővel, akkor könnyen károsodhat a tüzelőanyag elem, illetve káros nitrogén-oxidok is keletkezhetnek (több is).
    (A hidrogén tárolását egyszerűsíthetné, ha szénhidrogének formájában tárolhatnánk (mint a benzin), csak éppen tüzelőanyag elemekben jó hatásfokkal fölhasználhatókat...)

    A napelemek fejlesztése egyébként nagy erőkkel és szűntelenül zajlik. Meglehet, pár évtizeden belül az 50 százalékos hatásfokot olcsón is el tudjuk érni. Mindenesetre forradalmat csinálna.

    **********
    mzperx!

    A hidrogénnel üzemelő Otto motor tényleg nem leírandó dolog, de itt is fellép a hidrogén biztonságos és olcsó tárolásának a problematikája, valamint a keletkező nitrogén-oxidoké is.

    ********
    x15!

    ''Kerdes, hogy tud(nak) -e annyi aramot termelni a hoelem(ek), hogy a ventillatort megforgassa(k)?''
    Ez engem arra emlékeztet, mint amikor valaki ahelyett, hogy egyszerűen legyezné magát, egy generátort hajt inkább, amelyik egy olyan motort táplál, amelyik mozgatja a legyezőt. Éppenséggel működik a dolog, lehet még haszna is (közvetve), de azért jó bonyolult ahhoz, hogy könnyen legyen rossz a hatásfoka.

    ***********
    LordX!

    ''Akkor megegyezhetünk, hogy ez ''csak'' egy jobb hatásfokú Peltier elem?''
    Igen.

    Egyébként 50 fokos proci hőmérséklet (jobban mondva 20-30 fokos hőmérsékletkülönbség) bőven elegendő az áramtermeléshez, még a hagyományos Peltier-elemekkel is. Még egy kis villanymotor is elhajtható róla (:-). Nyilván ez motiválta x15(28) üzenetét is (:-).

Aktív témák