- Lenovo Thinkbook, Yoga széria
- Milyen TV-t vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Tizenkét tányérra térne át a Toshiba a HDD-piacon
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tüzi
veterán
Az elektromosnál meg szeretitek elfelejteni a transzformálásokkor fellépő kb 30%ot... Meg az elektromos hálózatot is karban kell tartani, előbb-utóbb kell új oszlop, meg új transzformátor, meg új erőmű, meg etc. Meg ha mindenki nekiáll villanyozni, akkor a közvilágítás legalább ingyen lesz, mert izzani fognak a távvezetékek amíg le nem olvadnak.
Normális belsőégésű 1300-1400 kiló, egy tesla meg 2300, (SUV meg valahol 3 tonna) igaz a 3 mondjuk beéri a szerényebb 1700-al. És ne ringasd magad abba a tévhitbe, hogy a kisebb akksi jobban fog fogyni, mert mindenki a nagyobbat fogja venni. Érthető okokból.
És akkor itt jön a képbe az elfogadott sztenderd, hogy 1kwh-hoz kb 150kg co2 tapad.
Tehát egy 100as akksi 15 tonna (+az autó 2 tonnás co2-je). Ez tizenöt évre, évi 1.2 tonna co2 kb. És nem mentél vele egy métert sem, csak áll a garázsban.
És nincs megoldva a li-ion újrahasznosítása, netán ártalmatlanítása.
Se.
Innentől a többit rád bízom.
Tök jó lenne az elektromos, hogy fúziós erőművel lenne töltve.
De amíg a nagyobb részt a gáz-olaj-biomassza(fa!)-szén teszi ki, és ezek összhatásfoka jó esetben eléri a 30%ot globálisan, addig szerintem értelmetlen is a vitát folytatni, mert eleve az erőműves 30%nál bukik az egész villanyautós dolog. És Balaton-felvidéki gyerekként elég szar átélni, ahogy a bakonyi erdők szépen lassan belefolynak az akksikba (lásd ajkai erőmű)
Városba tök jó a villany, sőt, oda megoldanám, hogy minimum a harmada villanyos legyen, de ehhez az embereknek is változniuk kellene (nem fognak)
Toyota azért tolja a hibridet, mert annál jelenleg nincs kevésbé környezetkárosító megoldás. Nem véletlenül fejlesztik. Nem hülyék a japánok maradjunk ennyiben. -
Tigerclaw
nagyúr
Igen, azt gyakran elfelejtik, hogy az olajkitermeles, szallitas, finomitas, elosztas eseten is nagyon komoly a karbon labnyom, nem beszelve az okologiai hatasrol, katasztrofakrol. Pont most engedelyezte Trump, hogy "ledozerolhassak" az eddig vedett Alaszkat az olaj miatt, es ez csak egy a sok hasonlo mellett..
Ettol mondjuk en jelenleg nem hiszem hogy a full elektromos autoke a jovo, a jelenleg elerheto akkutechnologiaval szamolva. A plug-in hibridek idealisabbak a tobbsegnek, az autohasznalati szokasokat figyelembe veve.
-
t72killer
titán
Elektromos autózás: komoly figyelmeztetés érkezett
Az elektromos mobilitásra való átállás növeli a károsanyag-kibocsátást a kieli IfW gazdaságkutató intézet tanulmánya alapján, amely szerint az elektromos autózás üvegházhatású gázkibocsátása a jelenlegi németországi energiamix mellett közel háromnegyedével múlja felül a modern dízelmotorokét - írja az MTI.
megj:ez dízel, a benzinnél lehet picit jobb.A fosszilisnél se hagyták ki a full lábnyomot. +tartok tőle, h a benga majd 2 tonnás teslák szállítási lábnyoma se kicsi, míg európába érnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T495 - Ryzen 5 PRO I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3541
- Új állapotú, csúcstechnológiás Roborock Saros Z70 robotporszívó
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 256GB Blue Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3506, 92% Akkumulátor
- 157 - Lenovo LOQ (15ARP9) - AMD Ryzen 7 7435HS, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő