Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kenwood

    veterán

    válasz borg25 #57 üzenetére

    Nem csak a celzott reklamokrol van szo.
    A big data oriasi lehetoseg.
    nem csak azoknak, akik szeretnek bekebelezni a vilagot,hanem azoknak is, akik jobba akarjak tenni!
    A google pl egy adott regioban megnovekedett gyogyszerkeresesbol elobb latja egy az influenza jarvany kialukalasat,mint az eü.
    A gyujtogetes,megfigyeles nagyon fontos dolog,nem ellene,hanem erte kell harcolni.
    Ami ellen harcolni kell, az a visszaeles, a torvenytelen celokra torteno felhasznalas,mint a CA eseteben.

  • #33907968

    törölt tag

    válasz borg25 #57 üzenetére

    "Viszont a nagy látogatottságú oldalnak teljesen mindegy, hogy az oldalára látogató milyen reklámot néz, személyre szólót, vagy globálisat, a lényeg, hogy a hirdetés megjelenjen, és kapjon érte pénzt. Hogy ezt most 10 hirdetőtől, vagy 10000-től szedi be teljesen mindegy."

    Ez erős tévedés. Ugyanis jellemzően nem a reklám nézegetés után kap pénzt (legalábbis a nagyját), hanem ha rákattintasz egy reklámra. Sőt sok helyen még azon belül is mérik hogy mennyi időt töltöttél egy oldalon, igy szürvén a téves kattintásokat (vagy épp a visszaéléseket).

    Ebből következik, hogyha egy oldal megjelenít egy nap mondjuk 1000 nem célzott reklámot és a delikvensek 0 kattintást végeznek (mert nem releváns számukra a tartalom), az mondjuk 0 ft bevétel, míg ha megjelenik 1000 célzott reklám amire rákattintanak tízszer, az bizony már X forint bevétel lesz ahol X >0.

    Egyszóval más lesz a reklám hatékonysága, nem célzott reklám esetén jóval rosszabb, ami egyértelmü bevétel kiesés. Ezt csak úgy lehet ellensúlyozni ha vagy kevesebbet költ az oldal (kevesebb hír/teszt stb), vagy annyival (annyiszor) több/agresszivebb reklámot jelenít meg amennyivel kevesebbet kattintanak a nem célzott reklámra.

    És most ugrik a majom a vízbe, mindez akár azzal is járhat hogy megszünnek az európai alternativák, mert egy nem európai székhelyü cég sz@rhat a gdpr-re (amig nincs nagy európai tűzfal) és ez miatt sokkal több bevételre tehet szert mint európai -konkurens- társai, akik nem vagy kevésbé jeleníthetnek meg célzott reklámokat igy simán lenyomják európai társaikat. Welcome in the globalizált világ.

    Google, Facebook stb. esetén egyébként simán müködhet az is, hogy egyszerüen megszüntetik az európai leánycégeiket és az amerikai szervereikről szolgálják ki a kéréseket nem gdpr kompatibilisen. Aztán sok szerencsét megbüntetni egy amerikai céget egy európai tv alapján amerikában.

Új hozzászólás Aktív témák