Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meteorhead

    aktív tag

    Az a furcsa, hogy azért találták ki a fix funkciós egységeket, hogy laplaterületet áldozva, alacsonyabb energiáért lehessen egy funkciót gyorsabban elvégezni. (Lásd tesselator, rasterizer, etc.) Volt egy rövid időszak, amikor elgondolkodtak azon, hogy kiváltsák ezeket shaderekkel, mert úgy lehet helyet spórolni, kicsit romlik a hatékonyság amikor épp azt a specifikus feladatot kell végezni, de a többi helyen viszont javul, mert több generikus feldoglozó jutott a lapkára.

    Az ultramobil szegmensbe, ahol már drámai mértékben képesek a fix funkciós egységek elfoglalni a kis lapkát, már van, hogy a H264 dekódolót is kihagyják, és inkább IGP-vel végzik a munkát.

    Ahogy haladunk egyre lejjebb, úgy újra reneszánsza lesz a fix funkciós egységeknek, mert annyira kis lapkát lehet csinálni, hogyha minden generikus feldolgozó lenne (shader), és annyira nem javul az energiaigénye a tranzisztor billenésnek, hogy nem lehet lehűteni olyan pici területen. Egyszerűen azért kerülnek be a fix funkciós részek, hogy úgymond növeljék a lapkaméretet, de legalább valami hasznosat kapjanak érte cserébe.

    Vagy ez nagy hülyeség?

    Basszus, ha ránézek a microSD kártyámra, és elgondolom hogy 64GB memóriát tudtak rázsúfolni, akkor azért még mindig kicsit elszörnyűlködöm. És ekkora területen egy SoC IGP-t hűteni nemigen lehet.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák