- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen videókártyát?
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
Új hozzászólás Aktív témák
-
"minden országban különbözőek, máshogy működnek a vasúti rendszerek" - Az, hogy más a rendszer, meg ETCS az csak két kis dolog, a nagyobb baj az, hogy mindent megtesznek, hogy konzerválják is ezt a széttagoltságot. Itt egy elég jó írás a témával kapcsolatban.
-
"Nem én gondolkozok ebben, hanem ennek a koncepciónak a kitalálói." - Az animációban többszöri megtekintés után sem úgy tűnik, hogy kizárólag egyetlen, önállóan közlekedő járműben gondolkodnak, hanem vonatba rendezhető, de önálló mozgásra is képes, üzemszerűen bontható egységekben, egy kvázi motorvonatban.
"Ha megnézed, azok a "vonatok" valójában egymástól független "kocsikból" állnak." - Semmit nem változtat a lényegen, ettől még vonatba vannak rendezve.
"Ezt nem értem: a moving block egészen pontosan erről szól." - Az biztos, csak nem mindegy, hogy 100 darab 1 kocsiból álló blokknak a fékgörbéjét kell meghatározni, pályakapacitást felszabadítani stb. vagy 1 darab 100 kocsiból állóét.
"A példámban elég nyilvánvalóan A és B is vasúti terminál (ahogy C, D és E is az), szóval ez nem áll." - Hát, ha átrakást írsz, akkor nem nyilvánvaló, vasúti kocsit (extrém körülményeket leszámítva) minek átrakni? (A magyar példádban már te se átrakást írtál.) Amit max. el tudok képzelni az az, hogy már a kikötőben / konténerterminálnál is ilyen önjáró teherkocsikból állítják ki a szerelvényt, ugyanúgy hosszú tehervonatba rendezve, mozdonyokkal továbbítva amelyek aztán a kisebb, regionális csomópontoknál önmagukban közlekedhetnének tovább a rendeltetési helyig, megspórolva mondjuk azt, amit te is írtál, hogy esetleg nincs vonat, ami továbbvigye. De ettől függetlenül önmagukban vagy jelentősen rövidebb vonatokban, hosszabb távra, pláne az USA-ban, teljesen életszerűtlennek látom a használatukat mind logisztikai, mind műszaki szempontból.
A magyar példát ettől függetlenül teljesen felesleges idekeverni, mert más volumen, más szisztéma, utasítások szerint zajlik a vasúti szállítás, annak időtartamát, kültségeit teljesen más arányban határozzák meg az egyes részműveletek, ennek neked is evidensnek kéne lennie.
-
-
Most a példáidból ítélve, szerintem te teljesen 1 jármű = 1 "vonat" felállásban gondolkozol, ami szerintem teljesen életszerűtlen már regionális viszonlatban is, országosban meg pláne. Ahogy a cikk meg a videó is sugallja, itt is lennének tényleges vonatok (erre írtam pl. 10 kocsit), s ezek kiszolgálásához, rendezéséhez biztosan kell infrastruktúra. N darab egy kocsiból álló "mozgó blokk" levezényléséhez meg sok sikert, főleg egy vágányon.
"hogy egy konténer eljusson A-ból B-be" - Semmi nem garantálja, hogy az efféle vasúti szállítmányozás esetén az egyes konténerek akár közvetlenül is eljuthatnának, vagy lényegesen közelebb juthatnának a célponthoz, és nem igényelne ugyanúgy átrakodást. Ahová eddig lehetett / megérte vasúton szállítani, oda most is szállítanak, vonat hosszától függetlenül. Az USA sem csak Class I vasútvonalból / vasúttársaságokból áll...
-
De, pl. a budapesti metró harmadik sínről kapja a villanyt, de maguk a vontatómotorok a járművön helyezkednek el. A lineáris motor esetén viszont a jármű és a pálya tényleg kvázi egy nagy villanymotort alkot. Néhány japán meg kínai metró kapott ilyen kialakítást, gyakorlatilag a pálya a sztátor, a jármű meg a rotor.
-
"Persze ehhez nem eleg 1-2 orszagnak valtania, hanem kvazi minden orszagnak kellene." - Bruh, egységes vonatbefolyásolást sem sikerül tető alá hozni az EU-ban.
Egyébként nem, vagy nem teljesen látom a problémát, amit meg akarnak oldani ezzel. Pl. már az elején is, hogy nincs szükség (állítólagos) bonyolult infrastruktúrára stb., ennek a megoldásnak miért kisebb az igénye, önmagát rakodja? Vagy úgy gondolják, hogy egyetlen egyetlen, véletlenszerűen összerendezett hosszú tehervonat járja az egész USA-t, amit minden állomáson szét aztán meg össze kell rendezni?
Mennyivel gazdaságosabb, mondjuk egyetlen 100 kocsiból álló szerelvény helyett 10 x 10 ilyen kocsit közlekedtetni ugyanazon a menetvonalon, azért hogy egy átrakást megspóroljanak?
"kiválóan alkalmasak a vasúttársaságok által most nem kedvelt rövidebb szakaszok kihasználására" - Ez nem kedv kérdése, a vasúttársaság oda szállít, ahova van megrendelő. Ha nem vasúton rendelik meg a szállítást, akkor az azt jelenti, hogy közúton gazdaságosabb.
"már teherautó sem kell a közbeeső szállításra, hiszen a konténert közvetlenül a raktárba tartó vonatkocsira tehetik a hajóról stb." - Ez eddig is így volt, bár ez is azt feltételezi, hogy a rendeltetési helyre vezet vasútvonal vagy valami iparvágány is.
Új hozzászólás Aktív témák
ph A vonaton történő teherszállítás ma is sokkal olcsóbb, mint a közúti, kamionos szállítás – ám a versenyképesség érdekében szükséges lenne a modernizáció.
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Formula-1
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen egeret válasszak?
- Ukrajnai háború
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 25
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Milyen videókártyát?
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen, i7-9700 vagy "félkonfig"/ Win11- Számla, garancia
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Zalman I3 Edge EVGA 550W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest