Hirdetés

Hirdetés

!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Peethy #20 üzenetére

    Nálam soha :N de valamit valamiért.

    Én ahogy látom: az optikában is megvannak a különböző paraméterek, amikre fókuszálva gyártják az obikat: képélesség (felbontóképesség), bokeh minőség, kromatikus aberráció (vagy annak hiánya), focus shift, zoom (mint olyan, vs. fix) estébé. Ezen paraméterek közül ha az ember egyet elkezd felfele "tekerni", arra optimalizálni, akkor bárhogy is nézem az elmúlt sok-sok év obikínálatát, beleértve a régieket is, az alapszint alig fejlődik, ebből pedig ha nagyon rágyúrnak egy adott értékre, akkor más paramétereken le KELL faragni.

    Aki nagyon jó bokeh-t hoz, az valszeg felbontásban karcsúbb (lásd Sigma képszéleken) vagy ha felbontás és bokeh is jó (lásd Zeiss-ok) akkor meg a fény különböző hullámhosszait nem tartják kordában úgy, CA-znak, ha meg arra is rágyúrnak, a bokeh mászik el megint..

    Nincs tökéletes obi.

    Amit ebből ki akartam hozni, hogy a gyártóknak egy paraméterrel kevesebb játszótere van, és törvényszerűen kell, hogy valahol a legújabb obik boruljanak. Gyártója válogat, melyik paraméter legyen ez.

    Ugyanis az élességre mindegyik rágyúr, a nagyfelbontású szenzorok miatt. Nem lehet már "átlag" élességű obikat kihozni egy 24MP-s vagy még több szenzorhoz - persze a mainstream kategóriába igen, de L-ben, vagy prémium Nikkorban, vagy SP-s Tamronban (vagy a már megszűnt EX-es Sigma-ban) nem.

    Emiatt aztán jönnek a csúcs obik, csúcs élességgel, mert ez fő szempont volt tervezéskor - és mind vérzik valahol máshol, egyik ebben, másik abban, harmadik amabban.

    Bokeh-ra pl. sok régi, nem-digitálisra ajánlott, tükröződésmentes szuper-nano-bevonatok és fluoridmentes üveges obik verhetetlenek, valami eszméletlen krémgép némelyik. De ők meg akkor pont élességben, vagy más egyébben szenvednek. :)

    A 24-70 2.8-as FX standard zoom stabilizálva , Canon 24-70 2.8 1-es és 2-es közötti (2-eshez tendáló) képminőséggel iszonyú hiánytermék már egy idje a piacon. A Tami felismerte, betömte. Innentől kezdve a bokeh hát olyan amilyen, de az óvatosan, finoman, kezelhető egy blur ecsettel. Az élesség nem (végtelenig nem lehet élesíteni, szarból várat építeni).

Új hozzászólás Aktív témák