- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
batai15
félisten
Nem nem elég, maximum az esetek nagyobb részében ,de pont a kisebbik miatt nem mindennek jöhet szóba .
Vegyünk például egy tök hétköznapi Budapest látogatást az ország egyik feléből, úgy hogy lehet nincs kinél tölteni
Rögtön nyűg az elektromosság , főleg ha az ember nem lehúzott ablakkal 110el akar vánszorogni.
Jelen pillanatban a hibrid a legjobb alternatíva a dízelek és benzinesek leváltására .
Én ezt is tervezem majd a jövőben , már csak az ecvt miatt is.
Sima elektromos az gazdag réteg terméke lesz jó darabig , városba tökéletes ,de ahhoz túl drága hogy egy átlag család meg engedje , főleg második autónak.
Ennek ellenére is hány okos volt aki behitelezte magának, mondván lakó telepen lakom ,ingyen parkolás , töltés .
Utána meg megy a rinya hogy nem tudja tölteni ,mert valaki oda mereszelt állni.
Ha tele lennék nem kérdés napi rutinra vennék elektromost amit othol tudok tölteni , meg hosszúra valami élményt adó nagyvérűt.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Pont gondolkodtam sétálás közben hogy mi volna jó megoldás környezet barát energia termelésre.
Megint oda jutottam hogy jelenleg a hibrid minél inkább az öntöltés rekuperáció kombó.
Mazda is aszem a wankelt erre akarja majd használni ,nem kimondottan a jármű direkt mozgatására.
Valaki írta a hidrogén meghajtást.
Ezzel az a gond hogy rohadt drága , kiforratlan , talán még több kompromisszumot kíván mint a tisztán elektromos autó. -
batai15
félisten
válasz Donki Hóte #482 üzenetére
Egy anyagilag sokkal jobban álló országban ez a rá kényszerítés még csak csak ,de ithol nem fog működni.
Ott ahol még a közép rétegből sem mindenki engedhet meg magának 7 milliós autót ( nagyjából ennyi most egy normálisabb felszereltségű középkategóriás nem hibrid ) és ahol sok ember 1 millió forintot tud X évente autó vásárlásra fordítani nem fog menni.
És köszönöm de dőljön be az egész autó ipar ha már suzukit is 8 9 millió körül lehet majd kapni, hibridet meg ennek a duplájáért . Ez egyszerűen abszurd , nevetséges . Úgy pörögnek a milliók felfelé hogy az vicc , kereset meg béka segge alatt .
Ismét teljesen elfog adósodni a lakosság .
Vennék elektromostat mert tök jó , erős ,nem kell váltani , helyben meg jól fogyaszt nem kell melegíteni stb stb .
De a viszonylag kompromisszum mentes elektromos autó a teslánál kezdődik .
De az is elektromos kiépítéssel is 22+M .
És azért egy Bp táv is azért tervezést igényel .[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
-
batai15
félisten
Városi forgalomban ép eszű ember a villanyt sem tapossa mert hamar bele ugrik valakinek a hátába .
De egy nagy teljesítményű autóval is lehet normálisan közlekedni.
Jó ebből a szempontból hogy nyomod megy ,nem kell melegíteni,nem kell váltani(és így nincs elromlo automata sem) tényleg jó a villany.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Handriska csinált videót,nagy betű gépek VS tesla.
Rövidbe a Tesla nyert .
Az a baj hogy pont városba nem jó ez a hirtelen ébredő nyomaték meg gyorsulás mert tele van szerencsétlen nyuggerrel akik nem bírnak indulni például egy lámpánál .
Városon kívül meg ahol kellene használni ott meg azért nem mert a villanyosok nyuggerek a hatótáv miatt.
Én még nem láttam dinamikusan közeledő villanyost , ellenben nem egy 100-110el pályán araszolóval .[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Pontosan, tökéletesen le írtad , és még nem esett szó a megélhetésről sem.
A dízelek, benzinesek azért sem lesznek olyan alternatíva mert horribilis összeg a magasnyomású rendszer turbo, motor szinten tartása .
Ez már nem az a szint hogy csipegi az olajat , rá töltünk néha és megy tovább. Ha az autó le térdel ,le térdel.
És bizony egyre drágábbak a kopó részek.
Hallottam olyat hogy mazdába turbo le kotlott 700 volt .
Aza baj hogy 20 evesen sem lesz sokkal olcsóbb ez a cucc.
És ez csak egy .
Valamelyik nap bejött egy roma bácsi a boltba Pestre jár dolgoznia f astraval ,500 ezer km van benne ,1.6 benzin . !2 év alatt durván 220ezer km ment vele. És 300 ezer km körül volt benne mikor vette .
Egyre silányabbak a kocsik , régebben azt lehetett mondani egy dizelre hogy 300ezer gond nélkül elmegy .
Most ott tartunk hogy 200 ezer km körül legyen vagy fél Miska a bukszába hogy nyugodtan merj vele közlekedni.
És ez csak rosszabb lesz ahogy egyre több 1.0 3 henger szaladgál majd .
Nem tudom mi lesz itt ,de brutális dolgok várhatóak az életszínvonal tekintetben . -
batai15
félisten
Igen annyiszor hagyod ott az első 500 esetleg 1000 méteren ahányszor akarod. Ezt nem is vitatom, utána ? Azért ne legyünk elfogultak a te iranyodba sem , jó tudom mindenki a sajátját védi ,de fölösleges .
Bár v8 csak azért hozodott fel mert hangja van meg más élményt ad , de igazából tök fölösleges őket egymásnak állítani, hangsúlyozom.
Azt viszont hogy teslaval de nem érsz oda bárhová később erősen vitatom a töltési idők miatt , még akkor is ha másik autónak ugyan az a hatótáv ,csak benzines v dízel .
De ezt is hangsúlyozom nem egy a két autó felhasználási lehetősége.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Létezik automata is ,te lehet kilősz ,meg én is (automatám van ) de sokan még normálisan sem tudnak elindulni.
Ezek szerint nem jött át,de ha nem te vagy az első a lámpánál ,vagy kereszteződésben ,akkor lényegtelen hogy te gyorsabban indulsz el ha az előtted lévő még nem tud .
A sebesség határok irrelevánsak ,mert ha a megengedett legnagyobbat nézed , általában nem használják ki , ez által meg feltartanak ,meg lassításra kényszerítik a forgalomba lévő többi résztvevőt.
Lehet te dimakusan haladsz az elektromossal ,de a nagy többség nem.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz #16820480 #582 üzenetére
Szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban,lehet olcsóbbak lesznek ,de ott tartunk hogy egy használt hibrid auris cc 100-150ezert futott kocsi 4 5 millió! Úgy saccolom hogy kategóriában maradva a jövőbeni autók legyen az hibrid v elektromos ugyan annyi idősen mint a mostani otto motoros kategória társaik, kb 3x 4x fognak annyiba kerülni használtan ugyan annyi idősen, hasonló futás teljesítménnyel .
Viszont erősen értéktelenedik a pénzünk , ezáltal még nehezebb lesz az élet , úgy hogy én borúlátó vagyok ,nem lesz jobb . -
batai15
félisten
Persze a csendnek is megvan a maga bája ,nem tagadom,de sosem tagadtam azt sem hogy nekem bejönnek az elektromos autók,jelenlegi felhasználással például egy amperat 2 naponta kellene tölteni . Hosszúba viszont az 1.4 benzin gyenge.
Viszont öregszik, szóval mire odakerülök már nem lesz kedvem szívni vele ,most meg nem sokkal olcsóbb mint egy új autó , és nem is vagyok olyan vastag hogy legyen egy olcsón fenntartható meg élmény autóm.
Na hátha a jövőben. -
batai15
félisten
Kinek mi az olcsó ? Ami a többségnek drága.
Ha az igazi átlag fizetést nézzük az országba,nem a gazdagok által fel tornazottat,akkor nettó 250-300 jön ki .
Ahhoz még elég messze van kpba de még hitelre is egy 10 miskas kocsi .
Szerk : még a fele annyiba kerülő is .[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Érdekes ez a két kézzel pénz szórás dolog .
Ha úgy nézed azért gurizz hogy össze kaparj egy hiteles házra meg kocsira esetleg kpra mondjuk 20 év alatt ,akkor nem sok értelme van az új autónak .
Van kollégám aki kpra 4 milliós autót vesz meg,de olyan soher hogy gyereknek ne kelljen fagyit venni nyáron direkt nem megy arra kocsival még véletlenül sem.
Ilyen módon kell a fenének .
Az meg hogy az ember néha elmegy kikapcsolódni , vagy áldoz magára és a családra , azt megint meg értem.
Normális országba egyik nem üti a másikat .
Magam részéről törekszem a bevétel felét félre rakni ,mikor hogy sikerül ,de ahogy így beszélgetek azért sok ember 50et ha le tud . És nem nyaral ,nem vesz magának kb semmit.
Na mindegy el kanyarodunk. -
batai15
félisten
Bocs ha volt már ,de egy igenis releváns cikk szerintem . [link]
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz Donki Hóte #894 üzenetére
Biztosan lesz aki megcáfolja, de ott amúgy is más szelek fújnak.
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz Donki Hóte #896 üzenetére
Akki eddig is szentül hitte hogy a környezet védelem jegyében történnek a dolgok ,az eléggé vakon van .
-
batai15
félisten
Az ampera valóban jó autó, ha ilyen értékben vásárolnék még egy gyerekkel is valószínűleg ampera lenne , legalábbis mostani élet helyzetben ideális lenne .
Igaz komótosan de tisztán benzinesen is lehetne használni ami akár egy horvátországi utazást is lehetővé tenne.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Hát ha lemerül az akku,vagyis nincs benne elég szufla hogy elektromosan hajtsa,nekem ne mond hogy olyan ön súllyal az az 1.4 7x paci csodákra képes . Egyébként próbáltam feltöltött akkuval 150ig penge ,amúgy is valami 16x a vége,de tisztán benzin motorral pályán beveri a 8 9 litert is akár , és gyenge. Keress rá ha nem hiszed.
Pontosan ez a kettes Prius gondja is hogy pályán ahol az elektromos motor nem segít be , gyenge az 1.5.
Ritkán járok pályán szóval nem lenne gond , tisztán elektromosan 2 naponta kéne tölteni dinamikus vezetés mellett .[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Persze azért irnak mást a facen.
Meg ha 4 5 literrel járni lehetne a pályán is nem kinlódnának a tart móddal , meg a motor csak áram termelésre lenne nem hajtásra is.
Hallottam már olyat is aki állítja hogy a hsdje kizárólag áram termelésre van a kocsiba ,holott mindenki tudja hogy ez hülyeség .[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
[link]
Meg is van . Így sem rossz a fogyasztás , a pálya nem az erőssége és pont.
Elhiszem hogy egy Budapest Gödöllő távon fickós meg keveset eszik ,de egy egy hosszabb távon reális nagyon is a súly /teljesítmény arány mellett a benzin fogyasztás .Persze akkor ellenfele nem lenne ha itt is elég jó lenne ,de ahogy a cikk is írja alapvetően hatótáv növelő benzinmotorral ellátott elektromos autó , és ezzel nincs is gond. Város és agglomeráció az erőssége .
Ezért is írtam hogy nekem ideális lenne.
Jelenleg automata dízelem van , jó megváltott a maszek így sokszor rövidet megyek ,beveri a 8 litert is.
Egy amperat ideális lenne, főleg hogy váltani sem kell hosszú útra meg amúgy se szoktam sietni .
De most még keret nincs következő autónál kritérium meg az új/pár éves max .[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz yodamester10 #933 üzenetére
Corollat akarok pár év múlva ha sikerül .
Vagy egy kis futkoraszos autót , mellé meg egy amcsi v8at
Tisztán elektromos kizárólag akkor jöhet szóba ha nyerek a lottón és lesz mellette egy v8 .
Nem vagyok mazochista hogy egy olaszországi út esetleg külföldi nyaraláson keresgessem a töltőket meg ott rostokoljak hogy feltöltsön.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Ne haragudj de tudom minden áron védeni kell a véleményed . Csak hogy egyáltalán nem is degradaltam az autót .
Láthatóan igen elfogult vagy , így én nem kívánlak meg győzni. De szólj azoknak is akik cikket írnak vagy kevésbé elfogultak hogy hülyeséget beszélnek .
Ne gondold azt hogy kizárólag te szoktál beszélgetni tulajokkal meg olvasni csoportokat . Én meg csak azt írom amit olvasok ,de ezek szerint mindenki hazudik aki mást mond mit te.
Érdekes felcsapom a facebukot ampera+pálya+fogyasztással foglakozik pár poszt . Yes of korsz hülye vagyok .
De mint írtam elfogultság , meg defenzív stílus ,holott kutyát nem érdekli hogy van amiben a kocsi nem brillírozik ,szal nem értem miért is kell mindenáron meg sértődni .
Nem vagyunk vita partnerek a témában ,szal én lapozok.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
-
batai15
félisten
válasz yodamester10 #949 üzenetére
Szerintem te meg vakvágányon jársz , előtte el kéne olvasni az előzmény kommenteket is. Ez szintén nagy gond .
Mondjuk sokat elárul az is hogy miért jobb az elektromos autó . Nem jobb ,ahogy a hagyományos sem jobb tőle ,csak eltérő a felhasználási módjuk .
Segítek az ampera autópálya fogyasztása volt a téma .
Szal kár volt ezért billentyűzetet ragadni.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Mondom a számok tükrében hihetlen az állítása (súly , és motor teljesítmény ) továbbá akkor sok sok tulaj ezek szerint hazudik. basszusgitár van benne egy 1.4 7x lovas motor meg vagy másfél tonna a kocsi , de azért 130nál harap meg 6 literrel el van. azért szerintem ez sem állja meg túlzottan a helyét .
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz yodamester10 #953 üzenetére
Ja értem akkor elnézést
-
batai15
félisten
Sajnos nem ,de szoktam felmenni sogorékhoz. Azért egy teslában ülni legalább akkora élmény lenne mint legutóbb egy dodge challangerbe.
Ok tegyük fel ampera , elhiszem amit írtok.
Fogyasztás pályán 6 ,meg harap 130nál is.
Mint írtam nekem pályán nem számítana , sem a dinamika ha tudja a 140et vígan,fogyi megint csak nem ,hisz a mostani dízelem meg rövidbe 6os automatával 8 liter , hosszúba 6.5 is akár . Szal pont nem arra használom amire kéne
Csak én egyszer mentem vele , nem voltam elajulva , illetőleg csoportokba nem értem akkor miért írja több tulaj is hogy nem pályára való és nem túl jó a fogyi . Ami még mindig nem rossz a sima benzinhez képest .[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz Depression #971 üzenetére
Nem városba közlekedem, de 9, meg 15km a melóba a távolság(maszek meg szolgálat) utóbbinál még szinte be se melegszik a kocsi, laktanya kapuba 80 fokos a víz, 100 az olaj.
-
batai15
félisten
Én azért bízom benne hogy megoldja az elektromos gondjaikat ha nem is a mi generációknak , de az azt következőknek az ITER .
akkor fene se bánja ha minden elektromos lesz ,mert lesz Kraft. -
batai15
félisten
válasz 7Heads Drago #1142 üzenetére
Egyrészt sok a meghibásodási lehetősége ennek a váltónak, nehéz is
A Toyota féle ecvt ugyan nem ekkora élmény,de gyakorlatilag örökké tart megfelelő karbantartás mellett .
szintén következő autónak ,ha csak nem lesz értelmes kinézetű plugin , Toyota féle hibridet akarok .
Minden más szinte csak kamu[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...