- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Kiszáll az optikai meghajtók piacáról a Pioneer
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- SSD kibeszélő
- Elég kompakt lett az MSI legfrissebb, Blackwell architektúrás VGA-ja
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
tha_answer #2370 üzenetére
Én pont a jó levegő és a nyugi miatt húztam el "tanyára". Novembertől márciusig nem lehet ablakot nyitni csak nappal. Kéményfüst, láncfűrészzaj stb. Nyáron meg random időszakban hangos zene, flex, fűnyíró, fűkasza, bodri kutya kerítést tépve őrjöngve ugatja a kerítés nélküli szomszéd utcán kóborló kutyáit a szomszádok pedig egy artikulálatlan nem mész haza 'kurvaanyád' felkiáltással üdvözlik őket szóval... ja. Tanya. Jó levegő meg nyugalom. A faxomat, azt.
Erőművek így is úgy is pörögnek ezerrel és nonstop szennyeznek akkor már tényleg célszerű lenne az ott megtermelt energiával megoldani az egyéni közlekedést. Csak hát átlag halandónak jelenleg még durva drága a villanyautó.
-
"Értem a nézőpontod. Te még pont megtudsz venni egy bűzcsíkot húzó koszlott szart ezért legyen ez norma."
Dehogy érted. Szó sem volt semmi ilyesmiről. Pont arról pofáztam, hogy az olcsó környezetkímélő kisautókat bezúzták és nincs helyette semmi alternatíva. Egy szög egyszerű soha el nem romló kis ccm szívómotorral is csont nélkül teljesíthető az euro6 norma (Pl. Fiat Tipo 1.4 2016-) mégsem gyárt ilyet manapság már senki. Helyette vagy ott vannak a garantált szopóroller downsizing motorok amelyek többet szennyeznek mint elődjeik vagy marad az elektromos kétszer két és félszer annyiért. Majd biztos ezekkel mentjük meg a világot. Ja.
"Amennyiben érdekel a környezetszennyezés szállj ki az autódból."
Jó embernek írod. Jó ideje covidtól függetlenül itthon dolgozom csak akkor ülök autóba ha muszáj (pl helyszíni munka, bevásárlás stb). Ha csak nem kell cipekedni vagy szállítani valamit kora tavasztól késő őszig mindenhová bringával járok. Nem csak helyben de a közeli városba is mert a lakóhelyem és a városközpont kényelmes ~15perc bringával és végig autópálya minőségű kiépített kerékpárút van a két település között. Oké nyáron amikor már reggel nyolckor 30°C-van akkor nem tekerek. Megengedek annyi kényelmet magamnak, hogy klímás kocsival tegyem meg azt a néhány kilométert pont leszarom mennyit szennyez mert nem szeretnék geci büdösen csatakosra izzadva igénytelenül megérkezni bárhová. Ez van. De alapvetően sokkal, nagyon sokkal kevesebbet autózom és sokkal-sokkal többet bringázom mint itt az átlag. Tőlem még egy villanyautós is többet szennyez ha nem napelemről töltögeti otthon az autóját szóval...
-
"Mirol beszelsz, nem ertem..."
Erről: "Kiirtjuk a legkevesebbet szennyező kisautókat miközben a sokkal környezetszennyezőbb kamuhibrideket támogatjuk."
"Amugy meg nem csak uj auto van a vilagon"
Az a baj, hogy a ma kapható belsőégésű motoros új autók közül nehéz olyat mondani ami nem lesz garantált szopóroller tizenöt évesen. Kis hoki fűnyírómotorok turbóval szétfújva részecskeszűrővel kettőstömegűvel stb. Pont mire használtan megvehetné magának egy kisebb pénzű ember addigra válik totális taposóaknává az összes. Ráadásul nem sokkal fogyasztanak kevesebbet azoknál az őskövület szög egyszerű 1.4-1.6 szívómotoroknál amelyeket a környezetvédelem jegyében kidobtak és leváltottak a kis pöcsköszörű csettegőkkel. Mivel az emisszió egyenesen arányos az elégetett üzemanyag mennyiségével kimondhatjuk, hogy nem sokat nyertünk az egész downsizing őrületen. Egyedül a gyártók dörzsölik a tenyerüket mert ezekkel a kis pöcs motorokkal könnyeben tudják elcsalni az emissziós teszteket.
-
válasz
Noukoum #2330 üzenetére
Így van. Nem tudja megfizetni. Az elektromos autó drága. Nagyon-nagyon drága. Irreális ára van. Luxuscikk. Néhány éve 3M forintét új autót vehettél, most megkapod ugyanazt az autót villanymotorral 2x áron. Lassan már ha akarsz sem tudsz mást venni mert nincs már választási lehetőség egyik másik gyártónál adott méretkategóriában. Vagy villanyautó vagy semmi. Egyesek ennek a trendnek örömködve tapsikolnak és közben hatalmas szociális érzéketlenséget tanúsítva ujjal mutogatnak azokra akik pusztán csak azért nem ülnek már most is villanyautóban mert egyszerűen család gyerek és lakáshitel mellett arra már pont nem futja a pénzükből. Szép új világ ez ahol mindenkinek az agyára ment a környezetvédelem. Kiirtjuk a legkevesebbet szennyező kisautókat miközben a sokkal környezetszennyezőbb kamuhibrideket támogatjuk? WTF? Az ipari szereplők és a harmadik világ teleszarja bolygót szeméttel semmivel sem törődve közben több száz magánrepülővel röpködnek klímakonferenciákra a minden hájjal megkent politikusok megvitatni, hogy mennyit szennyez az autóm? Ne vicceljünk már. Európa kezd önmaga paródiájává válni.
-
-
válasz
tha_answer #2299 üzenetére
Teljesen igaza van. A jelenleginél sokkal kisebb villanyautók kellenének kisebb akkuval szarabb hatótávval. Aki villanyautót hajt nem mozog vele nagy távolságokat és többnyire otthon tölti tehát nem probléma ha csak 150km-t megy el egy töltéssel és emiatt néhány naponta töltőre kellene dugni. De nekünk két tonnás villany suv kell mert kicsi a f*szunk és valamivel kompenzálni kell meg hát a szomszédnak is meg kell mutatni ki a jani az utcában...
mod: belsőégésű motoros autókra 1:1 ugyanez igaz. Agyfasz kerülget amikor látom, hogy 12 litert fogyasztó városi terepjáróval hordják az anyukák a kölköt az oviba meg mennek körmöshöz. Függetlenül attól, hogy belsőégésű vagy villanyos mi a frász indokolja egy ekkora g*cinagy tank üzemeltetését városi környezetben? Menthetetlenül hülyék az emberek.
-
A végeredmény előre borítékolható volt. Egy ilyen út villanyossal továbbra is masszív önszopatás, semmi más.
-
-
Hmm... ez érdekes. Eddig pont TI elvakult elektromos autó imádók kampányoltatok, hogy városba csakis villanyautót! Arra az évi néhány alkalomra bérelni kell vagy rokontól/ismerőstől elkérni a kocsit. Most, hogy valaki más mondja ugyanezt mindjárt a másik a hülye. Vegytiszta logika...
"Aki budapesti, az maradjon bent a k..va városban örökre."
Egyrészt ezt senki sem mondta másrészt eddig azon a véleményen voltál, hogy simán keresztül kasul lehet autózni az országot villanyautóval mert rátöltök itt-ott tíz perceket és kész. Sima ügy.
Akkor? Hol itt a probléma? -
A fővárosban már régen behajtási tilalmat kellett volna bevezetni a polgári személygépjárművek részére xy súlyhatár felett függetlenül attól, hogy mi hajtja. Tovább megyek budapesti lakcímmel tulajdonolni sem engednék nagy erős nehéz belsőégésű motoros autót mert a városi léttel ez nem összeegyeztethető. Így hamar eltűnnének a fővárosból a 10+++ literes fogyasztással büszkélkedő belsőégésű motoros és kamuhibrid suv-ok, a baszom nagy dízel kombik meg az összes olyan környezetszennyező autó ami nem oda való. Belsőégésű motoros autónál húznék egy 1.2 tonnás súlyhatárt abba minden városi kisautó és elég sok kompakt belefér, ami nem az így járt. Hibrid és elektromos autóknál az akkuk súlya miatt megengedőbb lennék ott 1.5 tonnás üres súlynál húznám meg a határt. Afelett kifelé a városból minddel. A belvárosba az ott lakókat leszámítva kizárólag csak elektromos autóval hagynám behajtani az embereket. Ja, hogy ez irreális és teljesíthetetlen? És? Oldják meg elvégre a környezetvédelem a cél vagy nem? Akkor nem kell félrebeszélni. Ha vasszigorral be tudnak vezetni irreális és nyilvánvalóan teljesíthetetlen környezetvédelmi előírásokat a környezetvédelemre hivatkozva akkor nosza rajta. Lehet ehhez is hozzányúlni. Mert legalább akkor csont ez is.
Amúgy ja. Én is bírom amikor lufiszájú luficsöcsű anyuka megáll az 300 lóerős dízel X6-al az óvoda előtt fél méterre a padkától mert apuka kiokosítja, hogy így kell nehogy lepadkázza a kereket. Elfoglal két parkolóhelyet meg a fél utcát és miután bekíséri a csemetéjét kifelé nekiáll csacsogni a többi anyukával. Cseppet sem zavarja, hogy úgy kell kerülgetni az autóját. Tesóm kislánya ovijába jár egy mulatós zenész gyereke is. Jön a "sztár" egy hatalmas terepjáróval (nem városi terepjáróval) megáll az út közepén feltartva mindenkit, kilapátolja meg összecsókolgatja a gyereket majd belöki az óvoda kapun. Azalatt a két perc alatt amíg ez lezajlik mindkét irányba áll a forgalom mert nem fér el két autó egymás mellett az utcában ha ilyen bénán áll az egyik. Soha nem áll be a padka mellé, megáll az utca közepén. Kellenek ezek a nagy szarok a városba, tényleg.
-
-
-
-
1. nem minden szar ami villany én ezt sosem állítottam. 2. a megválaszolt hozzászólásban a rav4-ről volt szó arra reagáltam szintúgy rav4 témában. Te meg jössz egyből mint egy sértődött óvodás a teslával, hogy de az milyen jó. lol. Hol nem szarom le a teslát nem arról beszéltünk.
Ha észreveszed, mindig csak reakciókat adok, nem vezetem a vitát.
Ha észreveszed te magad hajítottál kavicsot a békés tó vizébe a nevetséges porschét is legyorsulom butasággal. Azóta is csak magyarázod a bizonyítványt, sarkítasz és szándékosan olyan példákat hozol fel az elektromos autó védelmében ami abszolút nem reális.
-
-
-
-
Igazán remek csak ehhez meg kell venni egy teslát. A legolcsóbb használt model 3 a hahun potom 15millió forint. Tizenöt millió... Az ember lakást vesz annyiért nem egy használati tárgyat amit bármikor ellophatnak összetörhetnek megrongálhatnak. Számold újra bármelyik széles tömegek számára elérhető villanyautóval és máris borul a matek. Ja várj, ilyen villanyautó nincs.
-
Én a 150lovas verziót néztem és mellé egy hasonló teljesítményű de méretben szándékosan egy kategóriával nagyobb családi tepsit, hogy direkt ne valami kompakt sportmodellt állítsak mellé mert az nem lenne fair. Nissan mindenhol 217 lóerősnek írja az erősebbik verziót. Leaf II e+ vs. Astra 1.6 Turbo. Miről is beszélünk? Persze önmagában nézve fasza a Leaf hét másodperc körüli gyorsulása csak pont egy véges hatótávval rendelkező villanyautónál nincs ennek az ég világon semmi értelme. Lehet vele gyorsulgatni de az ilyen "durva" bánásmód úgy leszopja az aksit mint szájerjózsi a brüsszeli pajtikáit. Aztán némi mókázás után lehet toporogni a töltőn negyed-fél órát, hogy tovább tudj menni. És akkor még nem raktad "tele" csak rátöltöttél valamennyit. És mindezt mennyiért?
mod: És igen, vezettem már erősebb autókat. Nem keveset és valóban erőseket. Az ezredforduló környékén rendszeresen jártam szlalomversenyekre, majd később már gyorsulási versenyekre is. Minden kézi váltós autóból ki lehet hozni a gyári gyorsulási értékeit de akár annál jobbat is. Ütni kell és tudja.
Elf az szerintem is jobb volt.
-
válasz
dabadab #1722 üzenetére
Tényleg máshogy gyorsul. Hatvanig 2-3 tizedet ráver arra a baszom nagy kombi skodára. Most tényleg ettől kell beszarni?
Teljesen mindegy meddig gyorsulsz esélyed nincs egy Panamera ellen. A dízel is három másodperc alatt letudja a hatvanas sprintet, a benzines pedig még hamarabb. Porsche nem trolibusz... -
A turbós motorok és a dupla-kuplungos váltók korát éljük. [link] Picit nagyobb autó mint a Leaf és hasonló teljesítménnyel pont ugyanúgy megy.
"A panamera legalább belátta, hogy nem úgy megy az, és abbahagyta az izmozási kísérletet 60 után nem sokkal, és kis különbséggel lassan előzött meg."
Engedelmeddel ezen hangosan felröhögtem. Ne haragudj eddig tudtalak komolyan venni. Még a leghokibb első generációs dízel Panamera is letudja a százas sprintet 6,3 másodperc alatt. Nem tudom te melyik bolygón élsz.
-
-
-
válasz
mjani1172 #1564 üzenetére
Peugeot 406 1.8 szívóbenzin. Használtan vásároltuk és öt év alatt amíg velünk volt közel hatvanezret raktunk bele motorikus probléma nélkül. Dugóban araszolva tizenegy körül evett amúgy nyolc alatt el lehetett járni vele. Két olajcsere között egy litert kellett rátöltögetni, az semmi. Olajat nem nyomta ki sehol, váltónál és féltengelynél sem. Más jellegű problémák voltak vele vastagon de motorikus szempontból teljesen problémamentesen tette a dolgát.
-
-
-
-
válasz
Noukoum #1342 üzenetére
Nem tudom. Olvass vissza és kiderül.
Anno a kétezres évek közepén az akkori munkámból kifolyólag sokat mozogtam alacsonyan iskolázott romák között. Az ő szavuk járása volt a hazudgálsz. Felnevettem amikor megláttam ezt leírva 2020-ban egy alapvetően tech fórumon. Nem beszólás volt, nincs mögötte semmilyen hátsó szándék. Ha esetleg megbántottalak vele... hát dolgozd fel.
-
-
Ennek semmi köze a mocsoksághoz ez szimplán csak pénz kérdése. Állj eléjük és mond azt egy lakáshitelt nyögő többgyerekes párnak, hogy dobják már ki a szar környezetszennyező egymilliós autójukat és vegyenek helyette egy villanyautót. Amikor egy élhető használt villanyautó minimum ötször annyiba kerül használtan mint amiben jelenleg ülnek szerinted mennyire fognak kiröhögni? Úgy beszéltek itt páran mint ha emberek tömegei direkt járkálnának 15éves autókkal. Egy fenét. Nincs pénzük elektromosra.
-
-
válasz
#06658560 #843 üzenetére
Nyilván nem velük alkották meg csak épp hagyták, hogy az autógyárak kijátsszák az aktuális normákat egy a valóságtól teljes mértékben elszakadt, már a megalkotása pillanatában rég elavult mérési ciklussal, és a kifejezetten erre ráhangolt preparált tesztautóval. Az is egy vicc, hogy az eu-ban jelenleg akár 20-30% eltérés is simán előfordul néhány autónak a gyártó által megadott fogyasztási adatai és a valós fogyasztása között. Az a 20-30% +fogyasztás az a tulajnál 20-30%-al magasabb üzemeltetési költségként jelentkezik emellett ugyanennyivel rosszabb emissziót is jelent. És ez úgy látszik senkit nem zavar/érdekel. Ennyire nyíltan hülyének lehet nézni az embereket 2020-ban is.
Nyilván senki sem vette az lpg-s autót amikor a franciáknál (és nekem az rémlik, hogy az ezredforduló után a németeknél is) az alacsonyabb co2-ja miatt propagálták a dízel autók vásárlását. Xy évre rá meg értetlenül álltak a légzőszervi betegek magas számán. -
Miért? Ki a hibás ha nem ők? Ők a hibásak. Mert korruptak és idióták. Idióták mert önmaguknál is nagyobb idiótákat alkalmaznak tanácsadónak és korruptak mert az autógyártókkal cinkosan összekacsintva évtizedeken át szemet hunytak a nyilvánvalóan elcsalt teszteredmények felett. Jó ideig senkit sem érdekelt mi mennyit szennyez pedig egy újszülött számára is nyilvánvaló volt, hogy az összes autógyártó a legpofátlanabb módon sorban csalja el a teszteket. Az illetékesek meg félre néztek addig.
Az LPG egy kifejezetten jó alternatíva lehetett volna és lehetne ma is amivel érdemi előrelépést lehetne elérni. Egy gázüzemű autónak remek emissziós tulajdonságai vannak egy benzines pláne egy dízelüzemű autóhoz képest.Jó ideje nyílt titok, hogy egyik másik közvetlen befecskendezésű benzines motor a modernebb dízeleket megszégyenítő mennyiségű szilárd részecskét köp az orrunk alá mégis csak a közelmúltban világosodtak meg az illetékes elvtársak, hogy talán nem ártana azokon is valamilyen hatékony kipufogógáz utánkezelést alkalmazni. Emellett eddig idővel szinte minden hangyapöcs turbós motorról kiderült valami szarság. vw ford psa mindnek van valami nyűgje. Nagy barátjuk voltam egy időben de már úgy vagyok vele, hogy kéne a fenének.
(#830) tha_answer: Még kaphatóak. A kérdés, hogy meddig...
-
válasz
tha_answer #811 üzenetére
Rengeteg még nem közvetlen befecskendezéses szívó benzines autó van forgalomban amit teljes megelégedéssel használna a tulajdonosa az idők végezetéig. Sőt ha újonnan még kapható lenne ilyen motorral szerelt autó biztosan azt venne megint. De már nincs. Ezeket a motorokat ellehetetlenítették a döntéshozók a gyökér euro6 normákkal. Ha egy öreg euro4 szívóbenzinest elgázosítasz az gázzal hajtva kevesebb rákkeltő szart fog kiokádni magából mint egy közvetlen befecskendezésű euro6 downsizeing benzinmotor benzinnel. Egyetlen tollvonással kidobatták ezeket a motorokat az autógyárakkal ami hatalmas kibaszás a vásárlókra nézve.
-
-
-
-
-
Az utolsó mondatoddal nem értek egyet. Egy xxl aksis újszerű tesláról még talán el tudnám képzelni de mivel az extrém példa az összes átlagos megfizethető(bb) villanyautóhoz képest szerintem maradjunk a magyar realitás talaján. Vegyünk alapul mondjuk egy három millióba kerülő használt 24kWh Nissan Leaf-et. Télen annak mennyi a valós hatótávja? 70km? Mínusz öt fokban három óra álló fűtés esetleg egy kis ülésfűtéssel és rádiózással megtámogatva mennyi energiát is vesz ki az aksijából? Ott azért szemmel látható lesz a hatótávcsökkenés míg egy benzinesnél/dízelnél jóformán meg sem látszik az a két liter mínusz. Ez a nem mindegy. Persze fel lehet hozni példának a nagy aksis Model 3-at csak az egy húszmilliós autó de használtan is minimum tizenöt. Szép és jó autó nem vitás de csak egy nagyon-nagyon szűk réteg engedheti meg magának. Egy kis aksis használt Leaf-et azért már jóval többen.
-
Olyan nincs, hogy elindulsz, és 2-3% difinél nagyobb eltéréssel érsz célba. A villanyautók fogyasztását bármilyen adott útra nagyon pontosan ki lehet számolni. Ez a probléma csak a fejekben létezik.
Hiába számolod ki hogy x kilométerre y energia még pont elég hogy biztonságban hazajuss ha bejön az egyenletbe egy nem várt tényező. Unokahúgom néhány éve a szomszédos településről hazafelé tartva ott ragadt az úton hófúvás miatt. Három órát gubbasztott az autójában mire kitúrta a hóból egy helyi traktoros. Járatta a motort fűtött zenét hallgatott. Csináld meg ezt egy merülőfélben lévő elektromos autóval. Mert hiszen úgy is csak a szomszéd faluba mész át az meg nincs tíz kilométer oda vissza. Igaz mindjárt lemerül de ezt az utat még pont kibírja. Ugyanez a szitu ha van mondjuk egy teljes útzáras helyszínelés valamelyik autópályán. Lehet, hogy ott kell ülj másfél órát és fűtesz, hogy ne fagyjon meg a család a megtehető hatótávod meg folyamatosan csökken emiatt. Ennyit a nagyon pontos kiszámolásról.
-
-
-
Bp. belváros - Sopron belváros 215km a Google térkép szerint. Ha nevezett Pista bácsi elindul egy random belsőégésű motoros autóval aminek induláskor csak félig van a tankja tankolással sem nagyon kell bajlódnia mert simán letudja az oda-vissza utat egy fél tankból. Az autópályás szakaszon ha úri kedve úgy tartja megküldi az autót 140-el akkor sem fog drasztikus mértékben lecsökkenni a hatótávja. Ha szorul a hurok legfeljebb beveti a Somatom féle két perces range extendert oszt' annyi. Verethet tovább.
Felmerültek bennem olyan kérdések, hogy ha a célállomásod mondjuk két kilométerre van a legközelebbi töltőponttól akkor ott vagy kénytelen eltölteni azt az időt nem tudsz elmenni töltés közben ügyet intézni. Vagy az ügyintézés végeztével letáborozni ott. Jó lenne ha mindenhol lenne töltési lehetőség vagy legalább az állami/önkormányzati intézményeknél lenne lehetőség töltésre ahol általában elég sokat várakoztatják az embert de ez jelenleg még nincs így. Idővel ez biztosan változni fog de a jelenlegi helyzet még elég gyászos.
-
-
Mire a "tíz perces" elektromos autókat használtan meg tudja venni a bérből fizetésből élő panelproli is az mától számolva minimum húsz év. Lévén, hogy az aksi technológia jelen állás szerint teljesen alkalmatlan erre lehet, hogy még több is. Tehát kijelenthető, hogy amiről a kolléga beszélt a nem öt év hanem a nagyon nagyon távoli jövő.
-
-
Bírom, hogy az elektromos vs. hagyományos autó kérdésből mindkét oldal azonnal késélre menő harcot egyfajta hitvitát generál és kizárólag csak végletekben bír gondolkodni. De oda vissza.
-
Nem. Én csupán azokért az emberekért aggódom akik halálra lesznek szopatva euro7 után mert ha akarnak sem fognak tudni benzines/dízel autót venni holott nekik kifejezetten az való. Bizonyos idő elteltével már a használt benzines/dízel autó sem lesz opció számukra mert ahogy elkezd szűkülni a piacuk azok egyre inkább megfizethetetlenné válnak majd. Nem lesz más választásuk mint a használt villanyautó abban meg nem lesz semmi köszönet. Átlag szar vidéki fizuból veszik majd az addigra számukra megfizethető 20 éves, a gyors-töltővel rég agyonbaszott aksijú villanyautókat és töltögetik majd mint a katonatiszt minden egyes nap, hogy el tudjanak járni a negyven kilométerre található munkahelyükre vele. Hazafelé pedig majd izgulhatnak, hogy nehogy lezárás/forgalom terelés legyen valamiért és kerülni kelljen 15km-t mert akkor már nem ér haza vele. Mennyit is fognak ezek az öreg gyenge aksijú vackok tudni január közepén egy töltéssel? Nyolcvan kilométert? Kis szerencsével kesztyűben sapkában nagykabátban akár százat is? Remek. Összeszorított fogakkal győzködheti majd magát a delikvens, hogy szar az egész de legalább tiszta üzemű az autója. Pff elég sovány vígasz valljuk be. Lehet minden nap tölteni őket. Baromi gazdaságos lesz, ja nem. Benzines/dízel autóval ilyen gond nincs. Az harminc éves korában is közel azt a hatótávot tudja mint ahogy a gyárból kigurult, ez a nem mindegy. A fővárosban körbe körbe menni aláírom tényleg tök fasza egy elektromos autó és tényleg lehet, hogy ott a kis távolság miatt elég lehet hetente egyszer feltölteni csak az ország kétharmada nem városlakó. Azokkal mi lesz húsz év múlva? Mivel fognak közlekedni? Lóval meg szekérrel? Mert szétnézek a környezetemben és használt villanyautóra itt szinte senkinek sem fogja futni hiába is szeretné erre erőnek erejével rákényszeríteni őket néhány barom döntéshozó akkor sem. Felénk rengeteg két-háromszázezres autó fut a mai napig. Régi swift, f astra, lanos, punto2 meg ilyen öreg szarok. Erre van pénze az embereknek. Ha az ilyen régi szarok majd egyszer elfogynak sok embernek megszűnik az egyéni mobilitás lehetősége. Még harminc év aztán csak elektromos lesz már nagyjából még használtan is. Akit pedig nem a gazdag és lehetőségekkel teli főváros környékére dobott le a gólya hanem az isten háta mögötti alföldi zsákfaluba vagy borsodba valahová az így járt.
Csak, hogy érthetőbb legyen mi is a bajom ezzel az egésszel. Meg nem nevezett dél-magyarországi kistelepülésen élek. Itt autó nélkül meghalsz. Dokihoz fogorvoshoz bevásárolni munkába járni mindenhez autó kell. Ez nem a főváros itt nem luxuscikk az autó hanem kényszerű kellék a mindennapokhoz. Lakóhelyemen már csak alsós tagozat van a suliban a felsősök pedig össze lettek vonva egy másik kistelepülés diákjaival és arra a településre járnak át tanulni. Pár éve nem kis balhé árán a már lincshangulatban lévő szülők kiharcolták, hogy a két önkormányzat finanszírozzon meg egy iskolajáratot mert addig mindenkinek magának kellett megoldani a csemetéje át és hazajutását a nevezett településre/településről. Munka mellett ez nem kis logisztikai kihívás volt. Nem volt ritka, hogy hármat négyet is fordult a gyerekekkel az a szülő aki esetleg délutános volt azon a héten és elvállalta, hogy reggel áthordja őket. Ez már szerencsére megoldódott. Az óvoda felett is gyülekeznek a fellegek mert nincs elég gyerek valószínű néhány év és azt is bezárják/összevonják és lehet majd hordani a kicsiket is valamelyik szomszédos település ovijába vagy a 15km-re lévő kisváros három ovija közül valamelyikbe. Az említett város munka szempontjából egy rossz vicc. Több műszakban túlórákkal száznegyven körül lehet keresni de ez maximum. Helyileg távol esik mindentől és ezzel szemét módon visszaélnek a helyi munkáltatók. Bárhová mész itt dolgozni szinte forintra ugyanazt a pénzt fizetik mindenhol. Megtehetik mert mindig akad annyi szerencsétlen a horgukra aki minimálbérért is elvállalja a munkát. Nem kell bért elmenniük. Ebből kifolyólag a többség a környékbeli városokba ingázik dolgozni (2x 30-50km/nap) de vannak többen akik napi szinten járnak át a 70 kilométerre lévő merci gyárba mert ott ugyanannyi munkával simán a dupláját megkeresik és kapnak mellé korrekt költségtérítést is így vastagon megéri ingázni olyan messzire is. Ezeket a távolságokat pláne télen nem tudod megtenni egy használt elektromos autóval. Amelyikkel igen azt ilyen fizetésekből nem tudják megvenni és a kör bezárult. Pont ezen ingázó emberek segge alól rántják majd ki az autót és ezzel a normális megélhetés lehetőségét azok a való élettől réges-régen elszakadt elefántcsont-toronyban ülő baromarcúak akik egy tollvonással eldöntötték, hogy a belsőégésű motort ki kell véreztetni. Mert azzal majd jól megmentjük a világot. Ez a gondolat már önmagában is egy rohadt nagy bullshit napokig lehetne elemezni, hogy miért. De mindegy. Ők eldöntötték és így lesz. Bravó fiúk. Szép volt.
-
válasz
yodamester10 #477 üzenetére
46 éves vagyok ültem eleget régi fos autókban el kellene engedni ezt Magyarországon is.
Itt Magyarországon? Ahol a többségnek a fél-egymilliós használt autó (lenne) a realitás? Ne vicceljünk már.
-
-
Idézet(ek) a cikkből: "Elmegy vásárolni, munkába, hozza-viszi a gyereket, nap végéig pedig még 60 km-ig sem jutott el a napi számláló. Különféle felmérések vannak arról, hogy nagyjából mennyit használjuk autóinkat egy nap, de nagy általánosságban 35 és 60 km közötti számok jönnek ki régiótól és felmérő cégtől függően" + "Számoljunk ezzel a 60 kilométerrel, én azt gondolom, hogy ez már egy elővárosi embernek, bejáráshoz is elég lehet, nem beszélve azokról, akiknél a kerület határát is csak kéthavonta látja az autó..." + "Aki pedig tényleg ilyen hosszúkat utazik napi rendszerességgel, annak a következő pár évben még biztosan nem a villanyautó lesz a megoldás, szerintem mindenkinek jobb, ha ezt kimondjuk."
Nos, az elektromos autós cikkeknél azokról az emberekről soha senki nem beszél akik vidéken élnek és nem csak húsz-harminc kilométerre járnak dolgozni. Persze pofon egyszerű rávágni, hogy azoknak nem elektromos való és így letudni a kérdést. Ezzel mindössze annyi problémám van, hogy az euro7 szabvány belátható időn belül ténylegesen kivégzi majd a belsőégésű motoros személyautókat. Mindet. Benzinest dízelt és hibridet egyaránt. A lényegesen alacsonyabb vidéki jövedelmekből, hogy fog valaki megvenni egy alsó hangon is kétszer annyiba kerülő elektromost? Ideig óráig még elfutkosunk majd a használt autókkal de utánpótlás nélkül baromi hamar el fognak fogyni a belsőégésű motoros használt autók. És mi lesz aztán? Vesszük majd a leamortizált aksis 15éves használt elektromosokat amit minden nap töltőre kell dugni mint egy gyenge aksis telefont? Vagy játsszuk azt a játékot mint amerikában? Járunk majd különböző furgonokkal és kisteherautókkal mert azok más elbírálás alá fognak esni és azokból lesz majd dízel is? Erről például senki sem beszél.
Ez már ide OFF de köpködjük itt az újabb autókat, hogy milyen költségekbe veri az embert ha semmi baj nincs vele már csak a szimpla karbantartása is. Mindenki gyorsabbat takarékosabbat nagyobbat erősebbet modernebbet szebbet jobbat biztonságosabbat akar és közben ugyanezek az emberek rinyálnak, hogy jujj de túl van bonyolítva minden autó. Hja kérem, valamit valamiért. Amíg az ezredforduló előtt a napi közlekedésre simán megfelelt az embereknek egy szög egyszerű szívóbenzines és egy kétliteres turbódízel motortól sem várták el, hogy versenyautóként mozgasson egy másfél tonnás családi kombit addig nem volt semmi probléma az autókkal. Tehát ezt is csak magunknak köszönhetjük. Mert nekünk soha semmi nem elég. Hát magunkra vessünk. Vicces picit, hogy amikor megemlítem, hogy vidéken lakott területen kívül egy amúgy karbantartott de részecskeszűrő nélküli dízellel járkálok akkor rögtön én vagyok a környezetszennyező getzy a sötétződ fórumozók szemében (mod: igen, megkaptam ezt majdhogynem szó szerint). Az anyám akarom mondani kettes szülőm (mert így olyan haladó jurópéer ikszdé) micsoda egy bébifókagyilkost hozott erre világra mi? Az ilyenek miatt tartunk ott ahol!!4!444!4
A városi használatra szánt villanyautók pont azt a kategóriát nyírták ki elsőként ami csak mérsékelten szennyezett nevezetesen az egyszerű olcsó szívócső-befecskendezéses kis ccm-s benzines kisautókat. Gyakorlati tapasztalatból mondom a benzines skoda citigo városban elmegy hat literrel és a fapados verzió került anno három millió forintba. Mi van most helyette? Hát ugyanolyan pici ugyan olyan proli belsős elektromos minimum kétszer annyiért. Persze tudom ott az állami támogatás rá és akkor sokkal olcsóbb blablabla... rizsa. Mind tudjuk ez hogyan működik. Nagyjából a kihirdetés pillanatában elfogy és a túlnyomó többség hoppon marad pont mint black friday idején a féláron árult akciós tévére nyáladzó emberek hada. Na azok vehetik a városi kisautót arany áron. Nem tetszik ez az irány. Baromira nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- BOMBA ÁRON ELADÓ! Üzleti HP Elitebook 640 G9 Laptop! / i5-1235U 16GB 256GB 14"col garancia/
- Akciós áron eladó HP Elitebook 850 G7 / I7 10610U/16 GB/512 SSD/15"/FHD/IPS/MX 250
- Szuper áron eladó új ACER SWIFT EDGE 16 /R7-7735U/16GB/512SSD/ 4K OLED
- DELL G15 5515 Gamer Laptop /Ryzen 7- 5800H/16GB 512 SSD/ Nvidia RTX 3060 6GB/120Hz/
- Szuper áron dobozos új Asus Vivobook Pro /i5-11300H/16 GB/512SSD/3K OLED
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R3 2200G 8GB DDR4 250GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB Zalman T6 Zalman 500W
- Bomba ár! Dell Vostro 15 3558 - i5-5GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- BESZÁMTÁS! Dell Optiplex 7050 SFF asztali számítógép - i7 7700 16GB RAM 256 SSD Intel HD 630 Win10
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest