Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz SylverR #49 üzenetére

    Az esetleg elkerülte a figyelmedet, hogy annak ellenére hogy a SZABVÁNY most véglegesítődött kb ténylegesen, ezeket a hardvereket ettől még elérhették, sőt a végleges szabvány előtti megoldások is évekkel visszamenően elérhetőek voltak? Vagy esetleg úgy gondoltad, hogy hopp, kijött 0-ról a végleges hsa szabvány, mostantól lehet ismerkedni vele?

    hsa-ra alapozó programok is vannak már, az ilyen Adobe, Autodesk, stb már egy ideje átírta a render motorjait ennek támogatására. Gondolom ők sem év közepén kezdték el csak ismergetni a rendszert.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • jedis

    senior tag

    válasz SylverR #45 üzenetére

    Az a 4096 inkább 5632 :)

    [link]

    Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

  • Menthirist

    veterán

    válasz SylverR #43 üzenetére

    Na csak hogy helyére tegyünk dolgokat. A xenos-nak semmi köze nincs a cell-hez (bár részben én is elírtam)
    A 360-ban 3 magos, 3.2-es Xenon proci volt, x1800-ra épülő xenos vga résszel. Tehát a vga rész valóban nem volt mackós, de a proci rész igenis erős volt. A Sony-nak meg volt egy olyan Cell procija (1x PPE, 7x SPE maggal), ami még ennél is jóval keményebben tudott számolni, ha számára megfelelő volt az adatformátum és az adagolás (de ez az eltérő architektúrából is adódott). Ezekre, pláne ps3-ra marha nehéz volt megtanulni kódolni. Persze. Nagyon idegen volt attól, amilyen a 360, és nagyon idegen volt a pc-ktől is.
    A mostaniak nem idegenek. Pont. Bárki, aki 2011 eleje óta amd vga-ra kódol (pl mert pc-re optimalizál bármennyire is kevéssé teszi), annak már ismerős a rendszer. Jelzem, 3 év telt el.

    fogyasztás: egyrészt nagyon durván javultak a hűtőrendszerek. Mást nem is kell hogy mondjak, a 7950-emet (a ph 290x tesztjében a teljes rendszer fogyasztott vagy 230 wattot terhelve, procival mindennel), a hűtés 45%-os max ventisebesség mellett az általam beállított 50 fokon tartja. Pedig van benne 1792 mag. És nem mennek vissza, hogy bocsi, elolvadt a panel (ami mellesleg a gyártás során felhasznált szar forrasztóanyagból fakadt elsősorban) Ez nem a 2816 mag, ami egy 290x-en van, de legalább nem kevesebb mint fele annak. Nem a 2 gpu-s szörnyeket vártam volna értelemszerűen. Hanem mondjuk hogy legalább az én kártyám tempóját belerakják, tehát hogy ne egy 7850 körüli legyen az ERŐSEBBIK konzol számítási teljesítménye. Tehát hogy nbe 12-18 CU legyen bennük, hanem közelebbi a mai középkategória cirka dupla (12-höz képest) mennyiségéhez képest (egy 290X-ben 44 CU van, és a 290x már egy éves). Nincs itt szó kilowattos tápigényről. Mint írtam, 230 wattot evett a teljes rendszer, 7950 egy 4.3-ra túlhajtott i7 3770 mellett, TERHELVE. Kilowattos tápok 3-4x-es sli-k meg crossfire kártyák mellé kellenek.
    Szóval szerintem nem vágta volna hanyatt sem a hűtést, sem az árat (ami ugye csökken az évek során nekik), ha beledobnak még egy pár CU-t. Lett volna 24-28 körül (1536-1792), és máris időtállóbb a cucc. Mert továbbra is fenntartom, ez így a következő vagy 5-6 évre édes kevés lesz, lenne, kivéve ha ezek miatt nem lesz már megint fejlődés. Ha visszatartják, akkor persze kihúzható (mert mást nem engednek fejlődni ettől)

    Amúgy én is megnézem majd azokat a játékmenetbeli újításokat az APU-k miatt :) Eddig egytlen hasonlóról hallottam, a Fifa 15 animációját, amit lehetetlen volt pc-re portolni, jah de ha csak minden második frame-et számoljuk anim során (értsd, a látvány kb ugyanaz 60 fps esetén), akkor máris lehet.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • jedis

    senior tag

    válasz SylverR #43 üzenetére

    De valami játszható 1 pályás 1 perces demót összedobhatna az AMD saját berkein belül valamelyik konzolra erődemonstrációnak, hogy tessék-lássék ilyet is tudna ez az icikepicikekisAPU ha megfelelő szakértelemmel nyúlnak hozzá ! Tudom hogy nem 1-2 hét lenne nulláról megírni egy ilyet(is) , hanem hosszú hónapok, de legalább befogná a sok hardvert fikázó száját, és bebizonyítaná, hogy nem a HW a gyenge, hanem picit másféle képen kellene hozzáállni ehhez a "környezethez" ! Gondolom a sok régi konzolra programozók , kicsit ellustultak, elkényelmesedtek, és inkább próbálják ráerőltetni a régi f.szságaikat az új architektúrára ! Meg is látszik szépen ! :U Lásd UBI és bandája, de mást is mondhattam volna !

    Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

  • haddent

    addikt

    válasz SylverR #43 üzenetére

    Neked is ott vérzik ez az érvelésed, hogy nem sokkal sokkal lehetne erősebb, mert mindenképp APU kell ha törik ha szakad, és kétlem, hogy általatok emlegetett 8000 shader meg Jaguar magokból 16 és társai megférnek egy lapkában :C

  • Menthirist

    veterán

    válasz SylverR #38 üzenetére

    Csakhogy ezek nem gyári procik voltak ám. Az első xbox coppermine procija is elég spécire faragott p3 volt, és a vga rész sem volt gyenge. Ugyanez igaz a 3 magos xenosra, a ps3 cell procijáról nem is beszélve, ami 8 darab spu-t tartalmazott (ebből egy koordinálta a többit, szóval végülis 7 volt mukára fogható). Ez a megjelenés pillanatában kemény volt, és még egyszer mondom, azt a szintet pc-n jó ideig nem érték el (a gears of war 1 évre a 360 piacra lépésére jött ki, ergo olyan mintha már lenne most kinn bármi, amit pc-n nem lehet utánuk csinálni még csak megközelítően sem). Mindkét generációnál viszont volt egy olyan tény, ami miatt nagyon sokat ki lehetett belőlük hozni: az alacsony szintű programozás egyedülálló lehetősége. Ez mára már úgy néz ki nem lesz csak a konzolok sajátja.

    A fogyasztást meg hagyjuk már. Mi lett volna +50 wattal? semmi. Ami csak ma +50 watt, 1-2 év múlva már csak +25 max, a gyártástechnológiából adódó javulások miatt.

    "fog még az állad koppanni"
    Erre várok konzolok oldaláról már idestova kb 2009-2010 óta. Mert ugye akkor az lett mondva, hogy a 360-ból és a ps3-ból sincs még minden kihozva, aztán bohóckodtak itt a ~720p@30 fps melletti alacsony minőségű textúrákkal. Ezt hallgattuk a ps4 és one bejelentéséig, elvégre "ennél nem kell több". Aztán jöttek az új konzolok, de még mindig semmi megdöbbentő. Mármint igen, videón nagyon jól nézett ki a Killzone Shadow Fall, végre összecsaptam a kezemet hogy végre jön a fejlődés... aztán a single része annak is 30 fps lett, és úgy általánosságban addigra megint előállt az a helyzet egy bf4-et látva nálam, középkategóriás gépen 70+ fps-sel szaladni high/ultrán, hogy "meh". Amiket nagy dirrel-durral bejelentettek, és már megjelentek, azoknak egy része vagy köszönőviszonyban sincs a reklámozottal (lásd Watch Dogs), vagy pocsékul megy még konzolon is (lásd Unity). Szóval mondom, engem meg lehet győzni, meg lehet mutatni hogy ebből a generációból is ki lehet hozni 60 fps-sel olyat, amilyet pc-ből nem vagy épphogy csak lehet. Csak még nem láttam olyat. Addig marad a marketing bullsh*t, amit újra és újra benyelnek az emberek.

    @haddent: akárhogy is nézzük legalább 2, de inkább 3 éve előttük vannak a devkitek, ami ráadásul egy olyan rendszer, ami totálisan nem ismeretlen nekik, elvégre gcn-nel is dolgoztak már a legtöbben közülük, és az x86-os mag is ismerős lehetett az elmúlt vagy 30 évből :). Rengeteg új motor van, amit már az új igényeknek megfelelően fejlesztettek ki vagy tovább. Ha ezekkel a gépekkel 2020-ig együtt kell élni, nos akkor megint lehet készülni arra, hogy kb 2016-tól megáll a fejlődés, és ugyanolyan tömegszemetet kapunk 4 éven át. Ami ezt átírhatja, azok a VR fejesek. Az ugyanis marhára ütős kis cucc lesz, de ott nem lehet 30 fps-sel viccelődni. Oda kell minimum az 1080p@60 fps, de inkább 75-90. Na arra leszek kíváncsi xbox one-on egy uncharted jellegű grafika mellett...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz SylverR #30 üzenetére

    Szerintem elbeszélünk egymás mellett :) Igenis az egész jelenlegi konzol gent fikáztam :D De nem azért mert nem intel meg nvidia van benne. Arra teszek magasról, felőlem az S3 is készíthette volna, amíg olyan technológiát rejt a doboz, amihez hasonlót sem lehet még elképzelni sem pc-n a következő években, és olyan minőségű, kinézetű játékot is futtat. Emlékszem anno milyen volt a ps3-as Killzone 2-őt vagy az xbox 360-as gears of war-t elsőnek látni. El nem tudtam volna akkor képzelni, hogy olyan fusson egy pc-n. Aztán persze be lett hozva, de értitek mire gondolok. Ehhez képest ott van pl a Ryse, xbox only-ként lett készítve, mégis mikor kidobták pc-re, még az én gépemen is nagyobb felbontással, nagyobb fps mellett képes volt futni, pedig nem az ultra-enthusiast kategóriás gépem van. Ha jól tudom, xbox one-on 900p@30 fps volt. De ugyanezt látjuk az új Fox engine-nel hajtott Metal Gear Solid Ground Zeroes-nál is, pc-n sokkal több fénnyel, nagyobb faunával és látótávval érhető el ugyanaz.

    Szóval nem mondtam semmit arról, hogy előző gen-es játékokat is futtatni akarok rajta. Nem hinném, hogy azok a játékok, amik nem jönnek előző generációs rendszerekre, majd drámaian gyorsabbak lennének. Miért is lennének? Mindig mondom: engem meg lehet győzni. Amint rendszeres lesz az 1080p @ 60 fps, olyan grafikán amit előzetesen ígérnek (amiből fele annyi sem valósul meg általában), akkor azt mondom, oké, meg vagyok győzve. Addig viszont hiába magyaráz nekem bárki arról, hogy milyen eszeveszett erőgépek ezek a konzolok, meg hogy mennyi kihasználatlan erőforrás van még bennük, nem fogom elhinni.

    A fogyasztás az csak egy dolog. Nem mobilokat gyártunk, ezek folyamatosan konnektoron vannak, mindenféle extra hűtésmegoldások vannak már hogy hangzavar nélkül tudják az erős vga-kat is kordában tartani. Ez ráadásul a gyártástechnológia fejlődésével javul, csökken a fogyasztás, vékonyabbá tehető a rendszer. De ezeket a kompromisszumokat nem első nap kellene már meghozni. Első 2-3 évben olyan szinten kellene bűntetnie egy konzolgenerációnak, hogy mindenki csak a fejét fogja hogy ez hogy lehetséges. Ehhez képest a tavaly megjelent ps4-ben egy tavalyelőtti, középkategóriás kártya teljesítménye van, és ez is marad a következő 6-8 évben. Mikor már most sem számít középkategóriának, az első évfordulójakor.

    morgyi: az intelek azért vannak elsősorban nagyon előnyben pc-s játékok esetén, mert a dx11 marhára támaszkodik egy, erős magra. Nem képes megfelelően szétosztani a terhelést. Ilyen esetekben egy 4 magos, de magonként erősebb proci nagyobb tempót képes kisajtolni a 8, de gyengébb magonkénti teljesítménnyel rendelkező fx8320-asomból pl. Ez a mantle és a dx12 megjelenésével változik, mivel jobban szétosztható a terhelés, nem fog egy erős magot igényelni csak a leképező alrendszer. Konzolok esetén érthetően ennek nincs problémája, ott eleve nincs dx11 meg erős magfüggőség, low level szinten szépen szét lehet osztani a feladatokat.

    Egy szó mint száz: számomra úgy tűnik a paraméterek és az eddigi játékfelhozatal alapján, hogy nagyon alulszabták ennek a konzolgenerációnak az erejét. Akárhogy is fog még fejlődni az fejlesztőkészlet, akárhogy is dobálgatják el a régi kódrészleteket, nem hogy 5-6 év múlva fognak "akadályt jelenteni" a fejlődés szempontjából ezek a rendszerek, hanem már 1-2 év múlva is. Az előző genhez képest persze elképesztő a fejlődés, de csak a pc oldalon megszokott szintre ugrott, nem pedig elé pár kilométerrel. Márpedig a konzol csak vagy 6-8 évente ugrik egyet, míg a pc folyamatosan fut előre.

    szerintem.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz SylverR #27 üzenetére

    Nézd. Ez a generáció már kinn van egy éve, és a dev verziók is lefogadom pár éve elérhetőek a nagy fejlesztőknek. Olyanra készítették, amilyenre ők kérték, az architektúra is ismert, minden doksi is elérhető, stb. Elhiszem hogy a fejlesztőeszközök még mindig javulnak, de könyörgöm, ők sem most kezdték, a platform sem ismeretlen, és még mindig kínlódni kell az 1080p @ 30 fps-ért is sok esetben. Amúgy ezt részben azért még értem a 768 gcn mag miatt, de a helyzet akkor is az, hogy mentek az ígéretek az 1080p@60 fps-ről, azóta is csak azt hallani hogy majd lesz jobb majd lesz jobb. Meglátjuk mire képesek a Naughty Dog-osok az Uncharted esetén, ICE csapatostól mindenestől. Ha valahol, ott megvan minden infó, minden tudás, ami csak elérhető. Ha ők nem lesznek képesek végül elérni a 60 fps-t (decemberi hírek és tweet-ek szerint a látott demó egyrészt még csak 30 fps volt, másrészt sokak szerint azért nem az a minőség, mint amit még anno a sony bejelentett), akkor senki. Viszont ha sikerül, még akkor sem szabad elfelejteni, hogy a ps4-ben 50%-al erősebb a vga, és a rendszert is kevésbé terheli meg az os mint a one tripla os-es szörnye, amivel a 8 giga ramból is talán 5 ha elérhető (a vicc kategóriás kötelező kinect erőforráslefoglalást szerencsére már kivették).

    Lehet hogy neked unalmasak ezek a beszólogatások, de én úgy vagyok vele, hogy egyrészt sejtem a rendszer fizikai korlátait a paraméterek alapján, másrészt a marketing gépezet olyan szinten igyekszik ködösíteni, hogy a gyomrom felfordul.

    Most akkor gondold ezt tovább, ha tényleg jön egy microsoftos vr headset. oda kötelező lesz a 60-90 fps. Akkor mi lesz? 720p?

    Spórolni pedig nem az első perctől kell. Olyan terméket kell letenni az asztalra, ami kibírja a 6-8 éves életciklust, de ezt csak úgy lehet, ha a feléig legalább erős előnyben van mondjuk a pc-hez képest. Spórolni az életciklus második felében lehet majd, amikor már még olcsóbb a gyártás. Nem tudok elvonatkoztatni attól a ténytől, hogy oké, még low level szinten sem olyan low level a pc mint a konzolok esetén, de már egy éve van olyan kártya, ami 3.6x több maggal rendelkezik (nem is drága), és ez még csak romlani fog idén, ha várhatóan 4096 mag körül kijön a 390X, ami már 5.3x-os előny, a proci részről nem is beszélve. És még nem tartunk az életciklus harmadánál. Erre kalkuláld rá, hogy az életciklus felénél jönnek a dx12-es játékok a mantle-esek mellé.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • haddent

    addikt

    válasz SylverR #25 üzenetére

    Az a baj, hogy ennek a generációnak a lényege az lett volna, hogy pc közeli architektúra, minnél egyszerűbb és könnyebb programozhatóság mélyintegrációval. A Microsoft ennek (kicsit) ellen ment az ESRAM -mal, mert hogy attól se könnyebb se jobb nem lesz programozni rá az konkrét. "Cserébe" még a gpu is jelentősen harmatosabb. Itt valóban, ahogy mondod, csak a megfelelő kódolás segíthet. Hogy mikor és milyen minőségben sikerül úgy kihasználniuk az ESRAM nyújtotta távlatokat, hogy esetleg megtérüljön ez a különcség az kérdéses számomra. Erről a fejlesztőkörnyezetről sem először hallottunk, azóta se volt nagy fellendülés.

  • Menthirist

    veterán

    válasz SylverR #21 üzenetére

    Mivan? Én arra céloztam, hogy amit ma next-gen (azaz hát current gen)-ként tálalnak, az egy vicc, legalábbis pláne azzal a marketing bullsh*t körítéssel, amivel csomagolják (elég a 30 fps, csak így filmszerű, nem számít a felbontás, stb). Aztán ott tartunk, hogy már egy éve kinn vannak, de még mindig látni 1080p alatti és 30 fps-es cuccokat, sőt alattiakat. Úgyhogy az ESRAM-mal talán elérjük, hogy legalább azt a fix 1080p-t tudja már szerencsétlen one.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák