Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raggie #38 üzenetére

    A FreeSync 2 HDR az funkcionálisan nem igényel sok extrát. Kell a kijelzőnek egy speciális firmware, amin keresztül van egy gyári tone mappingot kikapcsoló mód. Az történik lényegében, hogy az alkalmazás kap egy speciális támogatást az AMD GPU Services (AGS) könyvtáron keresztül, és a FreeSync 2 HDR aktiválásakor lekér bizonyos információkat a kijelzőtől. Lényegében ezek az információk jelentik csak a különbséget a normál és a FreeSync 2 HDR megjelenítők között. Viszont a kapott adatokkal a fejlesztők képesek felmérni az adott kijelző képességeit, és a tone mapingot ehhez tudják igazítani. Ez egyrészt azt jelenti, hogy jó a játék saját tone mapingja, így elhagyható a kijelzőoldali, másrészt a kijelző adatait ismerve, illetve a teljesen kontrollált HDR futószalaggal a végső kép olyan lehet, amelyet megálmodtak. A monitor vagy egy külső pipeline nem fog önhatalmúlag ebbe belenyúlni.

    A nem FreeSync 2 HDR-es kijelzők a HDR-t úgy állítják elő, hogy a program tone mappingja után még van egy tone mapping fázis, illetve a HDR futószalag felett sincs a programnak semmi kontrollja. Ez lényegében rosszabb HDR képminőséget eredményez, nagyobb késleltetés mellett.

    Az a baj a FreeSync 2 HDR-rel, hogy nem szabvány. Tehát ugyanúgy bezárod magad Radeonra, mint az eredeti G-Sync-kel GeForce-ra. Nyilván nincs mögötte hatalmas technikai innováció, az egész csak pár lekérhető adat a monitorban, illetve egy HDR futószalag a driverben, de ettől ez pont elég a bezárásra. Igazából ezt nagyon könnyen lehetne szabványosítani, mert nem igazán követel magának speckó hardvert, de lassan megy ez a buli is. :(

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák