Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    válasz bambano #22 üzenetére

    te nem tudom, mikor végeztél bsc-t meg msc-t

    2009-ben kezdtem, idén év elején végeztem. Mondanám, hogy friss infókkal rendelkezem, de az MSc-t pont akkor túrták át (nem tudom milyen lett, de ráfért) amikor végeztem, BSc-t szerintem azóta többször is. Kétezres évek eleje óta zajlik, hogy "leporoszolják" a valamelyest képzést (bár úgy, hogy értelmesen gyakorlati résszel nem tudják feltölteni a helyét, nem sok sikerrel), gondolom ez folytatódott tovább.

    én 88-tól 93-ig voltam egyetemista (először), nekem azt a matekot, amit tanítottak, az első betűtől az utolsó szögig mindent bebizonyítottak és meg is kellett tanulni. és NEM VÁLT KÁROMRA.

    A tudás nyilván nem. A beleölt adófizetői pénzt, idődet talán lehet lehetett volna jobban is hasznosítani. Akár a tudományos "alapozás" területén belül maradva (kevesebb bizonyítás, több magyarázat/témakör).

    Azért azt is érdemes hozzátenni, hogy hol tartott a szakma amikor te egyetemista voltál és hol tart ma, mik a mai piaci igények. Mint azbest is írta, a kutatás, meg a drága, minőségi(bb) szoftverek mellett nagyobb hangsúlyt kapott a "tömegtermelés". Ezt jól nyomon lehet követni a szoftverfejlesztési módszertanok terén is (lásd agilis módszerek népszerűsége).

    másik egyetemen, másik mérnöki szakon matek órán problémát okozott a 16/24 tört egyszerűsítése!

    Ez nem az egyetem hibája. Csomó faktor (elsősorban: internet) miatt romlott az elmúlt időszakban a fiatalok koncentrációképessége, érdeklődése, a hazai kiherélt közoktatás meg még a régi poroszos követelményekkel sem nagyon képes megbírkózni, nem hogy a megváltozott körülményekkel.

    Egyébként a "felsőoktatási reformodat" támogatom, az egyetemek támogatását át kéne szabni teljesen, a jelenlegi a minőségi oktatás támogatása helyett inkább kontraszelekciót végez.

Új hozzászólás Aktív témák