Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Neovenator #20 üzenetére
Miért ne lehetne kimondani a nevét? Komolyan nem értem az egész gondolatmenetet.
(#22) bbTamas77: Nem csak egységesség kell, hanem API-ba való beépítés is. Három szervezet/cég delegál ma grafikus API-ra vonatkozó fejlesztést: AMD, Khronos és Microsoft. Az AMD nyilvánvalóan a saját érdekeit nézi. A Khronos effektíve leszarja, hogy a gyártók véleménye mennyire egyezik, és a DX12-től így tesz majd az MS is. Jönnek a funkciók, aztán vagy támogatják a hardverek vagy nem, a lényeg, hogy az Xbox-nak jó legyen. Egyszerűen mindenki belefáradt abba, hogy három eltérő irány között találjon valami közöset. Ez többet nem lesz prioritás.
-
-
#65675776
törölt tag
Azért azt állítani, hogy a JPG nem ront érdemben a képminőségen...
-
bbTamas77
aktív tag
Felvetődik a kérdés, hogy miért nem találnak ki hatékonyabb formátumot erre a célra.
Értem, hogy a MS miért erőlteti a JPEG mert Xbox-ban ennek feldolgozására dedikált hardver áll rendelkezésre, de akkor egy tőkeerős vállalat miért nem dolgoz ki egy olyan formátumot amit mindenki egységesen támogathat. -
Kristof93
senior tag
Nem ertem ki gondolta, hogy jo otlet egy elavult, teljesen masra kitalalt algoritmust hasznalni ilyen kritikus feladatra. Itt meg kompatibilitasi problema sem merul fel, olyan formatumot talanak ki hozza amilyent csak akarnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Neovenator #18 üzenetére
Milyen sátánról van szó?
-
Male
nagyúr
A progresszívnél valóban közös, de az alapnál nem, ott blokkonként van a zigzag is...
Akinek kétsége támad, törölje ki egy átlag JPG (tehát nem progresszív) file felét, és nyissa meg... a feléig megjeleníthető a kép, és ottlesz a blokkhatár (ha mázlija van, akkor élesen, ha nem, akkor jön pár sérült blokk még)... persze ne az első felét töröljétek, ahol a fejléc van
-
-
Male
nagyúr
Legjobb tudomásom szerint a JPEG is blokkonként tömörít... konkrétan 8x8-as blokkokat használ. (a jpeg2000 ami egyben dolgozik az egész képen)
-
con_di_B
tag
Tudom, hogy ez ma mar oldschool, de siman arra nem lenne jo, hogy gyorsabban lehessen texturakat streamelni PCI-Express-en?
Host (JPEG) -> VRAM (JPEG) -> VRAM (RAW) -> VRAM (Compressed) -> Texture fetch
OpenCL-el megoldhatonak tunik altalanos hardverre, ha meg vannak celhardverek az egyes lepesekre, az csak jo. Sparse texture-rel nyilvan megmenobb a dolog, de en meg anelkul is latom ertelmet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #8 üzenetére
Gondolom az Xbox One miatt. Egyszerűen a DX12-t arra a hardverre kell tervezni. Aztán azt ki lehet egészíteni később.
-
pakriksz
őstag
Ennek a jpg kódolásnak a jelenlegi formában semmi értelme. A vramba úgy is tömörítetlenül kerül be, márpedig abból van a kevesebb, és nem a RAM-ból vagy a vinyó tárhelyből. A jpg-ből való közvetlen textúrázás meg nem megoldható, mert nincsenek benne blokkok, na meg az sem segít hogy alfa csatornát sem támogat.
-
Meteorhead
aktív tag
Egy bugyuta kérdés: ha ma szabványosítanak egy DX tömörítési formátumot, akkor miért nem a HEVC-t választják?
A HEVC alkalkmas állókép tömörítésére is, és tudtommal kisebb méretben és kevesebb artifacttal képes rá, mint a JPEG, ugyanakkor az egész HEVC szabványt úgy dolgozták ki, hogy párhuzamosan lehessen enkódolni és dekódolni, tehát még fix-funkciós egység sem kellene, mert gyorsan "emulálható". Akkor miért bohóckodunk még mindig a JPEG-gel?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
bitblueduck #6 üzenetére
Az Xbox One APU-jába épített dekódoló igen.
Bevállalható mobilban is. -
bitblueduck
senior tag
az amd hardvere támogatja a jpeg xr-t is? mert a rage nem "sima jpeg"-be van tömörítve. az más hogy nem mobil eszközökbe nekem nem tűnik túl jó dolognak egy fixed function jpeg bizgentyű, avagy mikor jön a hardveres pdf támogatás?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Neovenator #4 üzenetére
A PC-s hardverek közül a Haswell IGP-ben van egy fixfunkciós dekódoló, de maga az IGP már nem támogat Tiled Resourcest. A DirectX önmagában nem tiltja meg, hogy ezt használja a Haswell a JPEG dekódolásra, de szoftveres megatextúrázás mellett már igen, így az adott programnak kell erre egy specifikus működést kialakítani. Ezt akár a middleware-ekbe is be lehet építeni, de a Granite 2.0 például nem támogatja ezt és nem is tervezik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD nem készült fel erre. Az Xbox One APU-jában van ilyen egység. Az a hardver a felkészült ebből a szempontból, persze az igaz, hogy az AMD gyártja, de ettől még nem PC. Persze a Microsoft a DirectX 12-t leginkább az Xbox One-ra tervezte, így az számított, hogy abban a hardver mit tud, és nem az, hogy a PC-s gyártók együttesen mit akarnak.
-
s_otto
csendes tag
Végig úgy olvastam a cikket, hogy mikor jutunk el oda, hogy az AMD felkészült erre a dologra, és nem kellett sokat várni rá....
-
tlac
nagyúr
hmm, azt gondoltam volna, hogy évek óta támogatva van már
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Nem lesznek olyan textúrázók, amelyek direkten kezelik ezt a formátumot, de alternatív módon nagy haszna lehet.
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- bambano: Bambanő háza tája
- 3DMark05 eredmények
- Milyen Blu-ray írót?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Delta Force (2024)
- A komplett platformot kínáló cégeknek kedvez Donald Trump vámpolitikája
- Battlefield 2042
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Viccrovat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest