- Gyártófüggetlen módon oldja meg a részletes geometria problémáját az AMD
- Hardvereket szállít a virtuális fuvaros
- VGA-t károsító ASUS deszkák: a gyártó kínai részlege komolyabban veszi a dolgot
- Helytakarékos rackmount NAS sziluettje bontakozott ki a QNAP felségvizein
- Nem túlspilázott Biostar alaplap jött Intel B860 chipsettel
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Micro Four Thirds
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Neovenator #20 üzenetére
Miért ne lehetne kimondani a nevét? Komolyan nem értem az egész gondolatmenetet.
(#22) bbTamas77: Nem csak egységesség kell, hanem API-ba való beépítés is. Három szervezet/cég delegál ma grafikus API-ra vonatkozó fejlesztést: AMD, Khronos és Microsoft. Az AMD nyilvánvalóan a saját érdekeit nézi. A Khronos effektíve leszarja, hogy a gyártók véleménye mennyire egyezik, és a DX12-től így tesz majd az MS is. Jönnek a funkciók, aztán vagy támogatják a hardverek vagy nem, a lényeg, hogy az Xbox-nak jó legyen. Egyszerűen mindenki belefáradt abba, hogy három eltérő irány között találjon valami közöset. Ez többet nem lesz prioritás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
pakriksz
őstag
válasz
#65675776 #23 üzenetére
Hidd el hogy a DXT többet ront...
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
#65675776
törölt tag
Azért azt állítani, hogy a JPG nem ront érdemben a képminőségen...
-
bbTamas77
aktív tag
Felvetődik a kérdés, hogy miért nem találnak ki hatékonyabb formátumot erre a célra.
Értem, hogy a MS miért erőlteti a JPEG mert Xbox-ban ennek feldolgozására dedikált hardver áll rendelkezésre, de akkor egy tőkeerős vállalat miért nem dolgoz ki egy olyan formátumot amit mindenki egységesen támogathat. -
Kristof93
senior tag
Nem ertem ki gondolta, hogy jo otlet egy elavult, teljesen masra kitalalt algoritmust hasznalni ilyen kritikus feladatra. Itt meg kompatibilitasi problema sem merul fel, olyan formatumot talanak ki hozza amilyent csak akarnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Neovenator #18 üzenetére
Milyen sátánról van szó?
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Male
nagyúr
A progresszívnél valóban közös, de az alapnál nem, ott blokkonként van a zigzag is...
Akinek kétsége támad, törölje ki egy átlag JPG (tehát nem progresszív) file felét, és nyissa meg... a feléig megjeleníthető a kép, és ottlesz a blokkhatár (ha mázlija van, akkor élesen, ha nem, akkor jön pár sérült blokk még)... persze ne az első felét töröljétek, ahol a fejléc van
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak a block splitting része. Összességében viszont ennyi nem elég ahhoz, hogy véletlenszerűen bármit kiolvassál belőle dekódolás nélkül. Az XR kiegészítés valamivel jobb, de azt is teljesen dekódolni kell.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Male
nagyúr
Legjobb tudomásom szerint a JPEG is blokkonként tömörít... konkrétan 8x8-as blokkokat használ. (a jpeg2000 ami egyben dolgozik az egész képen)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De arra is jó lenne. Az MS csak azért emeli ki a saját koncepcióját, mert ez érdekli őket leginkább. Érthető, hogy az Xbox One működése miatt. De nem fogják csak erre korlátozni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
con_di_B
tag
Tudom, hogy ez ma mar oldschool, de siman arra nem lenne jo, hogy gyorsabban lehessen texturakat streamelni PCI-Express-en?
Host (JPEG) -> VRAM (JPEG) -> VRAM (RAW) -> VRAM (Compressed) -> Texture fetch
OpenCL-el megoldhatonak tunik altalanos hardverre, ha meg vannak celhardverek az egyes lepesekre, az csak jo. Sparse texture-rel nyilvan megmenobb a dolog, de en meg anelkul is latom ertelmet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #8 üzenetére
Gondolom az Xbox One miatt. Egyszerűen a DX12-t arra a hardverre kell tervezni. Aztán azt ki lehet egészíteni később.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
Ennek a jpg kódolásnak a jelenlegi formában semmi értelme. A vramba úgy is tömörítetlenül kerül be, márpedig abból van a kevesebb, és nem a RAM-ból vagy a vinyó tárhelyből. A jpg-ből való közvetlen textúrázás meg nem megoldható, mert nincsenek benne blokkok, na meg az sem segít hogy alfa csatornát sem támogat.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Meteorhead
aktív tag
Egy bugyuta kérdés: ha ma szabványosítanak egy DX tömörítési formátumot, akkor miért nem a HEVC-t választják?
A HEVC alkalkmas állókép tömörítésére is, és tudtommal kisebb méretben és kevesebb artifacttal képes rá, mint a JPEG, ugyanakkor az egész HEVC szabványt úgy dolgozták ki, hogy párhuzamosan lehessen enkódolni és dekódolni, tehát még fix-funkciós egység sem kellene, mert gyorsan "emulálható". Akkor miért bohóckodunk még mindig a JPEG-gel?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
bitblueduck #6 üzenetére
Az Xbox One APU-jába épített dekódoló igen.
Bevállalható mobilban is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bitblueduck
senior tag
az amd hardvere támogatja a jpeg xr-t is? mert a rage nem "sima jpeg"-be van tömörítve. az más hogy nem mobil eszközökbe nekem nem tűnik túl jó dolognak egy fixed function jpeg bizgentyű, avagy mikor jön a hardveres pdf támogatás?
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Neovenator #4 üzenetére
A PC-s hardverek közül a Haswell IGP-ben van egy fixfunkciós dekódoló, de maga az IGP már nem támogat Tiled Resourcest. A DirectX önmagában nem tiltja meg, hogy ezt használja a Haswell a JPEG dekódolásra, de szoftveres megatextúrázás mellett már igen, így az adott programnak kell erre egy specifikus működést kialakítani. Ezt akár a middleware-ekbe is be lehet építeni, de a Granite 2.0 például nem támogatja ezt és nem is tervezik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD nem készült fel erre. Az Xbox One APU-jában van ilyen egység. Az a hardver a felkészült ebből a szempontból, persze az igaz, hogy az AMD gyártja, de ettől még nem PC. Persze a Microsoft a DirectX 12-t leginkább az Xbox One-ra tervezte, így az számított, hogy abban a hardver mit tud, és nem az, hogy a PC-s gyártók együttesen mit akarnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
s_otto
csendes tag
Végig úgy olvastam a cikket, hogy mikor jutunk el oda, hogy az AMD felkészült erre a dologra, és nem kellett sokat várni rá....
-
tlac
nagyúr
hmm, azt gondoltam volna, hogy évek óta támogatva van már
Új hozzászólás Aktív témák
ph Nem lesznek olyan textúrázók, amelyek direkten kezelik ezt a formátumot, de alternatív módon nagy haszna lehet.
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest