Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #05364992

    törölt tag

    válasz bit_bro #23 üzenetére

    Az ideális eset ez lenne, de hiba mindkét oldalon lehet. Eleve jöhetnek a motor frissítésben is nem dokumentált változások, amik adott speciális körülmények között gubancot okozhatnak (sok esetben azért is nincs dokumentálva valami módosítás, mert senki se gondolta volna hogy akárhogy is gondot okozhat). Ugyanennek egy másik verziója, ha a játék kódjából a motorban valami rosszul paraméterezve volt használva, de különféle "csillagegyüttállások" miatt mégis működött a dolog. (A határidő közeledtével általában egyre jobban kell sietni, és egyre esélyesebb hogy ilyen gondok nem jönnek ki mondjuk code review-kon, a teszten meg nem bukik meg, mert "véletlenül" működik.) Ebben ugye a legaljasabb hogy a renderer kódja a progi futásának 100%-ban dolgozik, de lehet valami mondjuk csak egy adott pályán jön ki, mert a bemenetek ott vágják ki az új verzióval a biztosítékot. Összefoglalva az egészet, én még nem látom hogy a pc hardver ilyen low level elérése hogy lenne egy pozitívabb jövő, inkább tűnik egy adott valós probléma túlreagálásának, mint megoldásnak. Szóval én a hobbi projektjeimen tuti maradok még d3d11.x-en, amíg csak lehet. :)

  • #05364992

    törölt tag

    válasz bit_bro #20 üzenetére

    Szvsz meg nem oldja, max elodázza a problémát. A fejlesztési részt ugyan megoldja a motort szállító cég, de ha én az adott már kint lévő játékomba ki akarom rakni az új architektúrákra is optimalizált változatot, akkor az egész progit újra át kell küldenem a QA részlegen. Murphy törvénye hatványozottabban igaz a komplexebb rendszerekre, a kódbázisban (akár a sajátod, akár middleware) bármi bárhol is módosul, orosz rulett teszteletlenül kiadni. Ezek után én pl. elgondolkodnék hogy ez megéri-e nekem anyagilag, valszeg nemleges lenne a válasz rá, és innentől ott vagyunk ahol a part szakad. (De ez egyébként bármilyen kódbázisra áll, ha függőségben bármi változás áll be, tesztelni kell mindent, mert sose tudhatod pontosan mire van hatással.)

  • #05364992

    törölt tag

    válasz Cifu #3 üzenetére

    Igen ez a probléma egyik fele, a másik az, hogy mi van ha a GPU-m frissebb mint a játék, és architekturálisan különbözik attól amire low level optimalizálták a motort. Ergo megvettem az új papiron erős videókártyát, és vagy ugyanúgy, vagy szarabbul fut rajta egy jó csomó nem feltétlenül régi cím. A gond nem csak elméleti, mert pl. a BF4 Mantle rendererének akadtak gondjai anno a Tongával. Összefoglalva a full low level elérés frankó ha a célhardver időben nem változik különösen, mint konzolok esetében. Az szvsz nem igazán várható el a fejlesztők oldaláról se hogy folyamatosan up to date tartsák a renderer kódot, hogy mindenhol jól fusson, egy idő után kezelhetetlenné válna a helyzet. (Arról nem is beszélve, hogy én tudom magamról, hogy egy-két ilyen taskkal történő szenvedés után hamar új munkahelyet keresnék, a mentális egészségem elsőbbséget élvez minden helyzetben, és ezzel szvsz nem vagyok egyedül. :) )

Új hozzászólás Aktív témák