Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Norbi1984

    csendes tag

    válasz emvy #12 üzenetére

    ritkán szólok hozzá itt témához (IT világában vannak nálam itt sokkaléta jártasabb emberek), de amit most írsz, vagyis amilyen gondolatot követsz, az csak nagy fenntartásokkal értelmezhető. a szorzóknál mindenképp vedd figyelembe az üzleti modellt is, az a minimum hogy korrekciókat alkalmazol mert a nominális összevetés hatalmas torzítást tartalmaz.

    lehet hogy a google magasabb szorzóval forog per ma, de a reklámipar stabilabb mint az mobilpiac. azaz a google piaci részesedése / profitja / erőfölénye jobban tervezhető és hosszabb időre belátható (hirdetés lesz 5 év múlva is, telefon pedig ki tudja...) ---> alapból magasabb szorzó indokolt az online reklámnál, még akkor is ha a bevétele és a profitja nagyságrendekkel elmarad az apple-től. egyszerűen stabilabb az online reklámpiac
    .
    ezzel szemben az apple-nek 1,5-2 évente kell teljesen új telefont és tabletet kihozni mindig valami újat mutatva, és meg kell vernie a vetélytársait. mindezt úgy, hogy azért minimum közelítenek hozzá a vetélytársai (nem akarom eldönteni hogy ki a jobb, de tény hogy már nem vezet fényévekkel az apple mint régebben, sőt lehet már nem is vezet, ezt sem tudom). egyszerű tény hogy az apple bevétele nem tervezhető úgy, mint a guglié az online marketing piacból.

    mindezek miatt én egyáltalán nem gondolom hogy a két cég szorszám alapon korekciók nélkül összemérhető lenne egyszerűen csak elosztva a piaci kapitalizációt az árbevétellel vagy profittal

    a kulcs a korrekció, ami megmondom őszintén nehezen meghatározható, de tuti hogy kell. nehogy bánrásnak vedd, és a vállalarértékelés órával végeztem :-)
    amúgy pedig szerintem mindkét cég túlértékelt, további hatalmas növekedés van beárazva, ami nem biztos hogy jön (dotcom lufinál nem jött és még sorolhatnám hány cég van ezzel így, jelenleg számomra a legnagyobb lufi most a facebook....)

Új hozzászólás Aktív témák