Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz headhunter86 #7614 üzenetére

    Távnál van egy ún. Double Ratio funkció a CH1 és CH2 csatornákhoz, amivel menet közben tudod állítani a limitet. Pl. csinálhatsz 2-3 virtuális sebességet, ha amúgy nincs a kocsiban sebességváltó. Ez az a járgány, aminek a stock távósa csak 70%-ig engedi visszavenni a gázt? DDF-350-nél nincs ilyen limit. Ezért javasoltam feljebb a 3S akkut és csak simán leveszed irányítható szintre a gáz limitjét. Én a Sherpa-nál Fusion Pro mellett 55%-ra állítottam a végpontot, majd a Double Ratio-t kitettem az egyik potenciométerre, szóval 0-55% között szabadon állíthatom a max gázt menet közben. Vagy ott van mondjuk a három állású kapcsoló. Tökéletes a sebességváltásra, ha másra nem kell.

    Gyári vevő az milyen protokollt használ? Ha az is közönséges FHSS, akkor lehet párosítani a DDF-350-nel akár.

    Én Aliról rendeltem egy 10 csatornás gyro-s vevővel. De én a kocsi gyári Absima (ugyanaz a gyártó) vevőjét használom jelenleg.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz headhunter86 #7614 üzenetére

    Elektronikai szempontból nem számít a balansz igazán, amíg egyik cella sem éri el az alsó vagy felső határt. Extrém esetben viszont kicsúszhatsz az egészséges tartományból és a kocsi nem fog időben lekapcsolni. Fesz. védelem mondjuk 3S Lipo esetén 9,9V-nál kapcsolna, de van mondjuk két cellád ami még 3,3V felett van és van egy cellád ami már bőven 3V alatt van, akkor az megsínyli... Töltésnél meg töltőtől függ, hogy mennyire okos. SkyRC pl. normál/gyors töltés közben nem használja a balansz portot, szóval akkor is tölt ha ezt lehúzod (S65 legalábbis így működik). Felteszem nem fog megállni a töltés ha az egyik cella eléri a biztonsági határt. Ha a töltőd gyors töltés közben is figyeli a cellákat, akkor gondolom amúgy is megállna ha valamelyik a 100%-ot eléri. De ha nem áll meg, akkor ott bajok lesznek és nem kicsi. Amíg csak pár százalékban térnek el, addig igazából nem oszt vagy szoroz a balansz. Ezért fontos néha ellenőrizni a belső ellenállást is, mert ha lényegi eltérés van a cellák közt, akkor a teljesen feltöltött akkuddal mire lekapcsol az esc, addigra kicsúszhatsz annyival a balanszból, amennyivel eltérnek a cellák ellenállása egymástól. Ezért fontos, hogy az esc-t ne a cellák alsó határára állítsd be (Lipo 3.0V), hanem egy fokkal felette (pl. 3,3V-nál kapcsoljon le).

    Balansz töltés meg már a kezdettől egyensúlyoz amennyire tud, de amint az egyik cella eléri a 100%-ot, onnantól kénytelen behúzni a féket. Ha ekkor megállítod a töltést, nem lesz belőle semmi. Ugyanaz a következménye, mint mikor a telefonodat lehúzod 95%-nál. Annyival kevesebb ideig megy a játék.

Új hozzászólás Aktív témák