- Bemutatkozott a HHKB legújabb, Topre kapcsolókkal szerelt billentyűzete
- Intel Raptor Lake-U Refresh architektúrás mini PC érkezett az MSI színeiben
- A Chrome egyeduralmára tör a ChatGPT böngészője
- Kompakt AIO-val használható rackmount ház jött a Chieftec fémjelzésével
- Már nagyon közel van az AI szerverekbe szánt SOCAMM2 szabvány véglegesítése
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sennalacy
aktív tag
Azért volt már ilyen topic közel egy éve!
Nem volt túl nagy sikere.. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AFR az csak teljes képernyős módban működik. Más lehetőséged nincs AFR szinten. A programnak kell szétosztania a feladatot. Ezt a szoftver készítőjén múlik.
(#35) Nikk: Ez a különbség a játékra vs. professzionális szintre tervezett architektúra között.
(#33) TTomax: picsába tényleg, de a kép az jó.

-
Nikk
senior tag
Jó de ha driverre tudnak csak hagyatkozni a path tracerek írói, hogyan lehetségez az, hogy a felsklálázódás közel lineáris, több kártya használata esetén anélkül, hogy bucket rendert használnának? Valami mégis csak lehetővé kell, hogy tegye... És itt most nem a professzionális kártyákról van szó, hanem mezei geforce-okról...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A specifikus optimalizáció a skálázódás miatt kell. Egy nagyobb clusternél ezt elvégzik. Itt nincs rá lehetőség. Biztos mindent megtesz a fejlesztő, de aránytalanul sok munka minden rendszerre kitesztelni mindent.
Biztos működik híd nélkül is. A híd használatára csak a drivernek van jóga, és mivel nincs AFR feldolgozás, így ezzel nem él a driver. -
Nikk
senior tag
Már amennyire specifikus. Gyakorlatilag bármely OpenCL támogatású kártyával működnek, melyek eleget tesznek a minimum OpenCL szabványnak... Ezek meg HD5XXX-től felfelé + illetve nVidia karik, melyek CUDA magosak... De amúgy egyébként az is CF illetve SLI, csak nem a klasszikus értelemben véve... =) (attól függ, hogy CF/SLI híd nélkül is működnek-e, ezt viszont tényleg nem tudom... =))
-
Nikk
senior tag
-
Nikk
senior tag
A path tracingnek illetve a mostani kártyáknak igencsak elég a teljesítménye arra, hogy töredékére csökkentsenek renderidőket. Nyilván nem fogunk folyamatos képet kapni, de jelenleg nem is ez a cél, hanem az, hogy tört részre csökkenjen a renderidő.
Amúgy egyébként tessék megnézni a profi alkalmazásokat, ahol sok-sok kártya, de nem feltétlen kell, hogy optikai kapcsolat legyen köztük, elég QuadSLI példának okáért, képesek arra, hogy pixeleket osszanak szét egymás közt. Nyilván a számítási kapacitás, egy pixelre vonatkozóan, nem lesz valami hatalmas, de a több szálúsítás miatt, már édes mindegy, hogy 1 pixelt 0,1, vagy 0,15 másodper alatt számol ki a gép, mivel a képek általában nem úgy néznek ki, hogy az egyik kártya csak többszörös mélységű objektumokat számol (üveg) a másik meg egyszerű műanyagot, aminek nincs mélysége. Nyilván ekkor jelentkezne ez az eset, ami megbonthatná ezt a folyamatot, de a programok írói ezekre is gondolnak. Amúgy egyébként ez az eset eleve kizárt, tehát nagy valószínűséggel nem is gondolnak ilyesmire.
A régebbi renderelők bucket renderelési eljárásai a PathTracing területén igencsak háttérbe szorultak, ugyanis LightCache-t használnak. Ilyen esetben nincs szükség bucket-re, ugyanis egy pixel egy bucket. Azt, hogy melyik kártya számolja illetve, hogy melyik szál kapja meg a számolandó pixelt, az a puszta véletlentől függ...
Bizonyos szempontból ez a program kicsit fals, mivel ez szétbontja a rendert bucket-okra, holott az alapját a Bi-Directional típusú LightCahce adja, ami elve pixelenként számol. Minden pixelre egyre és egyre több mintát számol, így kifinomodik a kép. Még akkor is ha ennél a programnál ezt momentán nem látjuk.
Érdemes megnézni pár ilyen programot:
VRay RT 2.0
Octane Renderer
Arion (habár ez hibrid CPU + GPU)
Talán még a Maxwell renderer is, habár erről nem tudom, hogy CPU vagy GPU. Vele még nem foglalkoztam annyit... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A CF és az SLI eleve nem fut ablakban. Ha ablakban megy valami, akkor az úgy működik, hogy az egyik kártya számolja az ablak tartalmát, amit egy első kártya kitesz a többi tartalom mellett. Ha van harmadik és negyedik kari, akkor ők malmozni fognak.
OpenCL esetében a feladatot tudod szétosztani, de a programtól függ, hogy ez mennyire hatékony. A professzionális szinten jóval profibb programok vannak. Ott ez alapkövetelmény, hiszen egy GPU-val is másodpercekig tart a számítás. Ezért nincs az asztali szinten jelentősége a PathTracingnek. Cirka 7 év mire meg lesz a számítási kapacitás ehhez.
-
Nikk
senior tag
Nagyon tévedsz... A skálázódása SLI és XFire alatt közel lineáris... No és ugyan ez jellemzi az összes ilyesféle programot. Pláne, ha PathTracingre épül... Mind kihasználja és nem csak 2-3 VGA, ha kell akkor annál jócskán többet is, elég ha csak a Profi kártyákra gondolunk. Optikai szálon kötik össze a karikat és úgy dolgoznak együtt...
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Whit3Rav3n
#20
üzenetére
A számításokat szétoszthatja, de nem nyersz vele sokat. Ez a része a dolognak még gyerekcipőben jár.
-
TTomax
félisten
válasz
Whit3Rav3n
#14
üzenetére
Nem olyan rossz ez azért... milyen órajeleken ment?Gondolom 6970-re modolt 50-es igaz?
-
Whit3Rav3n
senior tag
Az új ati sem valami gyors ebben a tesztben de mindegy mert én úgysem használok openCL alkalmazásokat.
-
Nikk
senior tag
A-a... Ne keverd... =) Nem CUDA... OpenCL... =) Amúgy ATi kártyák is tudnak nyomatni pontokat... ugyan 3x 4x lassabban, de összemérni jó. Pláne azért is, mert előbb utóbb kiderül róla, hogy ott is ráturbóznak majd a normális OpenCL használatra... =) (Halkan súgom meg, hogy Barts és BartsXT-vel még nem készítettek tesztet, tehát ha valakinek van, akkor lesse meg... Kíváncsian várjuk mi történik... =))
-
Pyzoo
aktív tag
-
Nikk
senior tag
-
Nikk
senior tag
A tesztelés metódusa:
Mivel még nem láttam OpenCL alapú benchmark topic-ot és mivel egyre nagyobb a térnyerése az efféle programoknak, továbbá a GPGPU számítások a videó kódolásban, konvertálásban, renderelésben és a nagymértékben többszálúsított MultiThread technológiákban, időszerűnek hatott, hogy nyissak egy topic-ot a GPGPU-k erejének, OpenCL-en futtatott eredményeinek összemérésére.
A program, amely alapvetően nagy mértékben képes hagyatkozni ezen technológiákra, nem más mint a renderelés.
Akiket érdekel a renderelés. némi infó:
A renderelés anyagok és fényforrások élethű fizikai szimulációja 3D-s modellek virtuális fényforrások és anyagok létrehozásával. A renderelőmotor az úgynevezett PathTracing eljárást használja, amely a matematikai QuasiMonteCarlo elvre és az úgynevezett Renderelési egyenletre hagyatkozik. Más néven Brute Force eljárás, ami hazai nyelven "nyers erő"-t jelent.
A sok blablát picit leegyszerűsítve: A program gyakorlatilag a fény útját számolja ki adott pixelekre, melyek a kamerába vetülnek adott az tulajdonságú 3D-s modelljeinkről.
Az eljárás egyik legnagyobb előnye, hogy nagyon minimális a processzorhasználat így a GPGPU-k valódi OpenCL teljesítményét méri, ergo NEM processzorfüggő.
A program amit a benchmark-hoz használni fogunk: RatGPU
Több féle verzió is rendelkezésre áll a teszteléshez, operációs rendszerektől függően. Mindenki a sajátjához valót szedje le.
A program telepítése:
nVidia és ATI kártyákhoz célszerű leszedni a legfrissebb driver-ket, akkor nem lehet gond a benchmark-al. nVidia kártya esetén csak a driver-re van szükség, az elég a program futtatásához.
ATI kártyával rendelkezőknek pedig le kell tölteni az OpenCL SDK-t, INNEN, továbbá a legfrissebb driver erősen javasolt a használathoz.
FIGYELEM!!!
ATI HD4XXX sorozat nem támogatott, ugyanis nem állnak rendelkezésre a megfelelő OpenCL utasítások, így őket sajnos mellőznünk szükséges.
A teszt futtatása:
Ha kész vagyunk, semmi különös semmi dolgunk nincs már, mint elindítani a programot és a bal felső sarokban található Benchmark gombra kattintani.
A renderelés elindul: jobb alul látszik, ahogy számol a kártya. Valószínűleg a hangján is hallani fogjuk a gépnek, hogy erőlködik veszettül. Az egér ilyenkor belassulhat, lehetőleg ne is nyomkodjuk, a teszt kártyától függően gyorsabban lassabban lefut. (nVidia esetén gyorsabb, ATi-nál lassabban) Ezen nem kell meglepődni. Az ATi kártyája gamer architektúrán, míg nVidia kártyái kicsit professzionálisabb alapokon nyugszanak.
A teszt lefutása után:
Megkapjuk a végeredményt másodpercben. A szokásostól eltérően, itt a kisebb eredmény a jobb, vagyis a pontszám a képekhez szükséges időt jelzi. Íme:
A link validálást is lehetővé tesz, csak szimplán másoljuk be a böngészőablakba és kész is vagyunk...
Ha bármilyen kérdés merül fel, csak tessék kérdezni, illetve végig lehet böngészni még EZT a fórumot, a program alakulásával kapcsolatban...
Jó Benchmark-olást... =)
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Apple iPhone Air - almacsutka
- Poco F7 – bajnokesélyes
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Windows 11
- Bittorrent topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Le Mans Ultimate
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- További aktív témák...
- Powercolor RX 5700 XT Red Devil videókártyát keresek!
- ASRock Phantom Gaming RX 6950 XT 16 GB GDDR6 Kiváló állapot, garanciás (2026.04.29)
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX RTX 3070Ti 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Sapphire PULSE RX 6600 8GB Garanciával!
- ASUS DUAL RTX 2060 SUPER EVO V2 8GB Garanciával!
- Új Fóliás Lenovo T14S Thinkpad FHD IPS i5-1135G7 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Microsoft Surface Laptop 4 13.5" i7-1185G7 16GB 512GB 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone XS 64GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3030, 100% Akkumulátor
- Lenovo ThinkCentre M920q/ Dell OptiPlex 3070/ Hp EliteDesk 800 G4-G5 mini, micro PC-Számla/garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


Nem volt túl nagy sikere..


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)






