Hirdetés
Aktív témák
-
csavar
csendes tag
Na, kihagytam a Q_OBJECT makrót a workthread osztályból. Teljes kód (hátha valakinek jól jön. Persze ez csak "demo", nem törekedtem a teljességre. Ja, és QTCreatorral készítettem.)
****************
mainwindow.h
****************#ifndef MAINWINDOW_H
#define MAINWINDOW_H#include <QtGui/QMainWindow>
#include "workthread.h"namespace Ui
{
class MainWindow;
}class MainWindow : public QMainWindow
{
Q_OBJECTpublic:
MainWindow(QWidget *parent = 0);~MainWindow();
private:
Ui::MainWindow *ui;
class workThread *wt;private slots:
void on_pushButton_clicked();
public slots:
void setProgressBarValue(int v);};
#endif // MAINWINDOW_H
*******************
mainwindow.cpp
*******************#include "mainwindow.h"
#include "ui_mainwindow.h"MainWindow::MainWindow(QWidget *parent)
: QMainWindow(parent), ui(new Ui::MainWindow)
{
ui->setupUi(this);
wt = new workThread();QObject::connect(wt, SIGNAL(setValue(int)), this,
SLOT(setProgressBarValue(int)));
}MainWindow::~MainWindow()
{
delete ui;
delete wt;
}void MainWindow:
n_pushButton_clicked()
{
wt->start();}
void MainWindow::setProgressBarValue(int v)
{ui->progressBar->setValue(v);
}
***************
workthread.h
***************#ifndef WORKTHREAD_H
#define WORKTHREAD_H#include <QThread>
class workThread : public QThread
{
Q_OBJECT
private:
bool exit;
int count;public:
workThread();
void run();
void stop();
signals:
void setValue(int v);
};#endif // WORKTHREAD_H
******************
workthread.cpp
******************#include "workthread.h"
workThread::workThread()
{
exit = false; count = 0;}
void workThread::run()
{
while(!exit)
{
msleep(50);
emit setValue(count);
if (count >= 100)count = 0;
else count++;
}
}void workThread::stop()
{
exit = true;
} -
csavar
csendes tag
Az is elég lenne ha valaki leírni hova kell slot-ot, signal-t és connectet tennem..
-
csavar
csendes tag
Sziasztok!
Alapvető problémám van a QT4 GUI programozással kapcsolatban. Most tanulom a qt4 programozást, Egyszerű programot szeretnék írni, ahol egy qthread-ból származó szál frissíti a GUI-t. Konkrétan egy progressbar-t értékét állítani a szál 100ms -ként.
Áttúrtam az sdk doksit, a google-t de csak olyan példákat találtam ahol egy nyomógombot kapcsoltak össze valamihez.
Nálam viszont egy háttérszálból gui elemet kellene frissíteni.Tud valaki egyszerű példát bemásolni (ahol csak a slotokat, signalokat, connecteket, fő elemeket tartalmaz) vagy jó tutorial linket? Mert nálam amit csináltam nem működik, hibával leáll a dolog futás közben
Valami ilyesmire gondolok:
class szal
{
void run();
}class gui
{
MainWindow *ui; // Ez tartalmazza a progress bar-t}
Hova kell slot-ot, signal-t connectet tenni?
(Pédát leegyszerűsíttem persze..)Előre is köszönöm!!!!
Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Hobby rádiós topik
- Becsszó, még mindig készül a Half-Life 3!
- OpenWRT topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Ha a koreaiakon múlik, még évekig ingünk-gatyánk rámehet a memóriákra
- Kiadta Sam Altman a parancsot: bajban a ChatGPT!
- TCL LCD és LED TV-k
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 16 Pro 128GB Desert -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3945, 92% Akkumulátor
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Apple iPhone 16 - Black - 128GB - Akku: 100% - ÚJ - BONTATLAN - 1 ÉV APPLE JÓTÁLLÁS - FÜGGETLEN
- Bontatlan iPhone Air (256 GB) (rendelhető)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 128GB Graphite-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3669, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
n_pushButton_clicked()

