- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cousin333
addikt
válasz Tigerclaw #820 üzenetére
Nem vagyok expert, de valahogy a következőképpen tudom elképzelni (ez most vélhetően elég pongyola lesz): meg kell különböztetni magát az objektumot és az arra mutató referenciát:
a = 13
b = aA fenti kód esetében a 13 mint egész szám, eltárolódik a memóriába, és erre az a változó hivatkozik. A második sor egy b nevű referenciát hoz létre, ami azonban szintén ugyanarra a 13 objektumra vonatkozik! Ha most az alábbi kódot írod:
a = "szoveg"
akkor tulajdonképpen nem az a-t változtatod meg, hanem létrehozol egy "szoveg" tartalmú sztringet és az a ezen túl arra az objektumra fog mutatni. Ha ugyanezt mondjuk a b-vel is eljátszod (ami most még mindig a 13-ra mutat!):
b = 9.817
akkor létrejön a 9,817 lebegőpontos szám és a b arra mutat. A 13-ra már nem mutat semmi, azért a szemétgyűjtő (garbage collector) előbb-utóbb összegyűjti ("megsemmisíti").
Tehát amikor a "sztringből egész számot csinálsz", akkor nem magát a sztringet változatod meg, hanem csak a hivatkozásod (változóneved) már egy más memóriaterületen lévő, másik objektumra fog utalni. Ha egy karaktert írnál át akkor viszont ugyanazt az objektumot módosítanád, ami nem lehet, hiszen immutable. "Módosítani" csak úgy tudod, ha létrehozol egy teljesen új sztringet, ami már tartalmazza a kívánt módosítást (pl. "alma" -> "elme") és azt ugyanúgy nevezed el, ahogy a régit hívták. Ekkor az eredeti sztring még ott van, csak már nem kell senkinek és megy a "kukába". Tehát:
a = "alma"
a = "elme"A két sztring objektum teljesen különbözik, az l és az m sem "közös". Csak mindkettőt ugyanúgy hívják, a Python meg "elfelejti" az elsőt és mindig csak az utolsóra emlékszik.
Azon objektumokat, amiket helyben nem, csak másolással és aközbeni módosítással lehet "módosítani" nevezzük immutable-nak.
Ezzel szemben egy Python lista például nem olyan mint pl. a C tömb, ahol azonos típusú elemek vannak egymás után a memóriában. A lista egy viszonylag bonyolult objektum, ami többek között mutatókat tartalmaz az egyes listaelemekre. Ezért tartalmazhat egy lista tetszőleges típusú elemeket, akár listákat is vegyesen. Ebben az esetben egy listaelem módosítása tulajdonképpen az adott elem referenciájának módosítását jelenti (pl. mostantól a
23
helyett a "szöveg
" sztringre mutat), viszont minden más elemet érintetlenül hagy. Volt erről egy jó kis Youtube videó valahol.Remélem érthető volt valamelyest és nem is írtam totális hülyeségeket.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Parfüm topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Automata kávégépek
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen