- Humanoid robotokat visz az AI-szervergyárba az NVIDIA és a Foxconn
- Relatíve kompakt, "platinás" tápszörnyekkel gyarapodott az ASUS kínálata
- Valós időben generálhatja a jövőben a GPU a fákat
- Egy helyre gyűjti az eltérő áruházak játékait a Microsoft
- Új headsettel gyarapodik a Razer Hammerhead termékcsaládja
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Egy helyre gyűjti az eltérő áruházak játékait a Microsoft
- Házimozi belépő szinten
- AMD Radeon™ RX Vega 64 / 56 / Radeon VII
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Így nézz tévét 2025-ben: új ajánlások, régi szabályok
- Valós időben generálhatja a jövőben a GPU a fákat
- Vízpart, vakáció és hardverek
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
modder
aktív tag
válasz
#89874944 #7033 üzenetére
esetleg ez? http://www.mathworks.com/help/matlab/matlab_prog/mapping-to-different-value-types.html
több változót nem fogsz tudni tenni egy Map-be, előbb csinálnod kell valamilyen tároló objektumot, és azt tárolod el értékként.
Adatbázissal kapcsolatban:
Ha Matlabban írsz programot, akkor gondolom valamilyen elemző algoritmust készítesz, ahol egyszer betöltöd az adatokat a programba például csv fájlból, majd sokszor szükséged van rájuk a futás során. Amíg a memória nem korlátoz, ne szenvedj adatbázissal, mert az ugyanúgy sokkal lassabb lesz, mintha közvetlenül a program memóriából érnéd el a változóidat. -
modder
aktív tag
válasz
#89874944 #7030 üzenetére
Igen, a hash az ilyen. Jó volna tudni, hogy milyen programnyelven akarod implementálni, a legtöbb programnyelvben be van építve a hash (például az asszociatív tömbök ilyenek) vagy keresőfák. Ha nincs beépítve, valamilyen jól ismert könyvtár tartalmazza őket.
A másik lehetőség egy keresőfa. Ezek sem maradnak el nagyon a hash táblák mögött, de támogatja az intervallum keresést: x - y kulcsok közötti értékeket adja vissza. Ez utóbbi hash táblával lassabb is lehet, ha -tegyük fel- több 10 vagy 100 egymás utáni elemet akarsz visszakapni.Érdemes még megnézni, hogy konkrétan milyen implementációt használ a nyelv vagy könyvtár. Nekem is volt rá szükségem, hogy Javában több százezernyi objektumot tároljak hash táblával, amit először a Hashtable-lel próbáltam, de nem jött össze, mert annak egybefüggő memória terület kell, és nem tudott akkorát foglalni magának a program, LinkedHashMap-re átváltva már minden király volt (ez hashtáblák láncolt listában)
-
Sk8erPeter
nagyúr
válasz
#89874944 #7030 üzenetére
Használj adatbázist, táblákban tárolva a szükséges adatokat, normalizálásról, majd a megfelelő mezők indexeléséről ne feledkezz el.
Aztán az alkalmazásban olyan objektumokba töltöd a szükséges adatokat, amilyenbe csak szeretnéd.
Egy jól indexelt adatbázisban többmillió adatból is pillanatok alatt tudsz keresgélni (persze a sebesség szerverkonfigtól is függ). -
P.H.
senior tag
válasz
#89874944 #6934 üzenetére
A gyűrű azt jelenti, hogy a lehető legrövidebb a 2D-távolság az összekötött pontok között, azaz az összekötések összhossza minimális, ezzel visszavezetted a TSP (Traveling Salesman Problem) szituációra a kérdést, ez pedig NP-teljes. Letehetsz róla, hogy egyszerűbb algoritmust találsz a pontos megoldásra, mint a TSP, ez a bonyolultságelmélet szépsége, a visszavezethetőség. NP-teljes problémára pedig n pont esetén - ahogy cucka és Jester01 is írta - n! nagyságrendű (azaz nem polinomiális) műveletigényű általános megoldás van. Ha találsz egyet, ami polinomiális lesz, akkor esély van a matematikai Nobel-díjra és pár egyéb nagy összegű pénzdíj elnyerésére is.
Persze lehet keresni részben másképp is megoldást, nem kell végigpróbálni az összes n! megoldást - a metszés jó ötlet -, de akkor is kiszámíthatatlan lesz az időigény (pl. felveszel 100 pontot, arra x idő alatt talál megoldást a programod; elveszel belőle 20-at, azaz 80 marad és 3x-osára nő az időigénye).
-
skoda12
aktív tag
válasz
#89874944 #6934 üzenetére
Hello.
Regen csinaltam hasonlot. Gyakorlatilag oramutato jarasaval megegyezo (vagy azzal ellentetes) iranyban kell sorba rendezni a pontokat. Az otlet a kovetkezo. Van P1, P2, ..., PN pontod. Kiszamitod a sulypontjukat, legyen ez S. Innentol kezdve ugy kezeled S-t mintha, az origo lenne, amin atmegy az x es y tengely. Minden P-re kiszamitod az x tengely es SP vector altal bezart szoget, legyen ez alfa es el is tarolod mondjuk a P pontban. Ezutan P-ket mar az igy kiszamolt szog alapjan sorbarendezed es kesz is vagy.
-
cucka
addikt
válasz
#89874944 #6936 üzenetére
A favágó módszer azt jelenti, hogy minden eshetőséget végigpróbálsz.
Ennél a feladatnál egy-egy eshetőség az a gráfod pontjainak egy permutációja. Ez akkor teljesíti a feltételt, ha az első pontból elindulva eljutsz az utolsóba úgy, hogy minden lépéshez tartozik él és az nem keresztezi a korábban már bejárt éleket.Persze, k*rvalassú lehet, elképzelhető, hogy a google tud erre optimálisabb megoldást.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● olvasd el a téma összefoglalót!
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Bestbuy játékok
- Egy helyre gyűjti az eltérő áruházak játékait a Microsoft
- Linux kezdőknek
- Autós topik
- Hardcore café
- Indiana Jones and the Great Circle teszt
- Házimozi belépő szinten
- Telekom mobilszolgáltatások
- AMD Radeon™ RX Vega 64 / 56 / Radeon VII
- További aktív témák...
- Használt és ÚJ Gamer Monitor Felvásárlás Gyors és Korrekt Ügyintézés!
- RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- BESZÁMÍTÁS! Apple Mac mini 2024 M4 16GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged