Hirdetés
-
PROHARDVER!

Új hozzászólás Aktív témák
-
sghc_toma
senior tag
mért akarod mindenképp elkerülni a konverziót?
strtol-lal konvertálsz int-té, itoa-val meg vissza.. én vhogy így csinálnám, aztán lehet, hogy tényleg van jobb megoldás.. (az is lehet. hogy ez az egyik legrosszabb
)
char* HexNumber = ''CDAB'';
char* FirstTwoBytes;
memcpy(FirstTwoBytes, HexNumber, 2);
int a = strtol(HexNumber + 2, NULL, 16) * 128 + (int)(strtol(FirstTwoBytes, NULL, 16) / 2);
char buf[4];
HexNumber = itoa(a, buf, 16);
memcpy(FirstTwoBytes, HexNumber + 2, 2);
memcpy(HexNumber + 2, HexNumber, 2);
memcpy(HexNumber, FirstTwoBytes, 2); -
Jester01
veterán
Ugye a kettővel osztás az egy bit léptetés. Hexa ábrázolás esetén a szomszédos jegy legalsó bitje kell még a működéshez.
Számolgatással pl. így lehet:
inline char to_hex(int v)
{
return v > 9 ? (v + 'A' - 10) : (v + '0');
}
inline int from_hex(char c)
{
return c > '9' ? (c - 'A' + 10) : (c - '0');
}
void shift(char* buffer)
{
int i;
int carry = 0;
for(i = 3; i >= 0; i--)
{
int v = from_hex(buffer[ i ]);
buffer[ i ] = to_hex((v >> 1) | carry);
carry = (v << 3) & 8;
}
}
Ha a számolgatás nem tetszik, akkor lookup táblát is lehet csinálni, pl így:
void shift(char* buffer)
{
static struct { char out[2], f; } map['G'] = {
['0'] = {''08'', 0},
['1'] = {''08'', 1},
['2'] = {''19'', 0},
['3'] = {''19'', 1},
['4'] = {''2A'', 0},
['5'] = {''2A'', 1},
['6'] = {''3B'', 0},
['7'] = {''3B'', 1},
['8'] = {''4C'', 0},
['9'] = {''4C'', 1},
['A'] = {''5D'', 0},
['B'] = {''5D'', 1},
['C'] = {''6E'', 0},
['D'] = {''6E'', 1},
['E'] = {''7F'', 0},
['F'] = {''7F'', 1}
};
int i;
int flag = 0;
for(i = 3; i >= 0; i--)
{
char c = buffer[ i ];
buffer[ i ] = map[c].out[flag];
flag = map[c].f;
}
}
Hibakezelés ezekben nyilván nincs.
Más ötlet momentán nem jut eszembe.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest

)

