Hirdetés
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szoszo94
őstag
válasz
macilaci78 #168820 üzenetére
Azt én tudom, az Audiban dolgozom, naponta vezetem többek közt az új A3-at, de az Audi szereti az összes modelljét prémiumként aposztrofálni és ez az árazáson is meglátszik
-
Szoszo94
őstag
-
Szoszo94
őstag
-
Szoszo94
őstag
Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy Passat B4 (1Z 1.9TDI) izzításhoz tartozó hőgombát hol találom meg a motortérben? Relé új, gyújtáskor behúz, izzítóhíd új, de nincs benn feszültség. Maradt a hőgomba, mint opció, a -10 fokban már elég nehezen indult a kicsike. Amíg a hidegek nem jöttek, addig nem nagyon törődtem a néha-néha villogó izzítólámpával, de jó lenne, ha működne most már az izzítás
-
Szoszo94
őstag
válasz
bul07 #161826 üzenetére
Én a múlt héten vettem Exide Premium 77Ah-sat (760A) a '95-ös B4-es Passatba (szintén 66kW, 1Z TDI). Az előző akksi gatya volt már, ezzel tökéletesen muzsikál.
Már csak azt kellene megtalálnom, miért nem izzít (izzítóhíd új, relét fogom legközelebb cserélni). Nyáron még nem foglalkoztam vele, akkor nem volt szükség rá, most viszont jönnek a hidegek és nem ártana az izzítás. Hidat cseréltem újra, de még mindig nem izzít és villog a műszerfalon néha az izzitásjelző. Ha a relé csere után sem lesz jó, hol lehet még a hiba? -
Szoszo94
őstag
válasz
diablo1984 #160658 üzenetére
Melóskocsi volt amíg hozzám nem került, 500e km van benne. Most cseréltettem olajat, szűrőket, szíjakat, axiálcsuklókat, féktárcsákat, kuplungot és egy csomó mindent, kövi hónapban vezérlés és még néhány dolog. Próbálok újra életet lehelni bele, igazából jön megy nem füstöl, de nem kapott eddig törődést (németbe melóbajárós kocsi volt).
Egyébként köszönöm, ezek szerint valós a forgalmiban szereplő adatMost már csak rendbe kell szednem.
-
Szoszo94
őstag
válasz
diablo1984 #160655 üzenetére
A hűtő valószínűleg megvan, eredetileg 1.9TDI volt a gépjármű, de most ahogy kuplungcserén volt, a szerelő szerint TD blokk van benne. Megcsúsztam a képekkel, elmentünk még bevásárolni, stb, most értem haza
Itt vannak a képek a blokkról.
-
Szoszo94
őstag
válasz
macilaci78 #160650 üzenetére
Most értem haza munkából, ebédelek aztán rakok fel képet
Én neten nézelődtem, de nem láttam különbséget a kettő köztEzért is kérdeztem
-
Szoszo94
őstag
Sziasztok! B4-es Passatban hol találom meg a motorszámot? Elvileg 1.9TDI, de lehet, hogy volt cserélve benne motor 1.9TD-re. Vagy hogyan tudom a legegyszerűbben ezt ellenőrizni?
-
Szoszo94
őstag
válasz
molnarpeter #154785 üzenetére
Óó, pedig sokszor veszek Márkát, de ez most fájt
-
Szoszo94
őstag
Üdv!
Passat B4 1Z motorkód (90ló 1.9TDI)
Két problémám lenne, hátha tudtok megoldást rá, vagy tippet adni mit nézzek át. Egyébként a múltkori féknyereg szivárgást megcsináltam hétvégén, felújítottam, légtelenítettem, tökéletes lett. Viszont sokat szívtam a zégergyűrűvel, ami úgy volt fordulva, hogy a féknyereg miatt nem fértem hozzá. Legközelebb lehet inkább elviszem szerelőhöz, nem akarok idejekorán megőszülni
Az egyik az üzemanyag szintjelző lenne. Menet közben gondol egyet, leesik nullára, 5-15mp múlva jelzi újra a szintet (vagy a jót, vagy egy rublikával kevesebbet) majd újra lenullázza magát. Érzékelőre gyanakszom, lehet emiatt ilyen tünet, esetleg cserés az érzékelő?
Másik a kormánymű, ami erősen (~15°) balra húz egyenesen tartásnál. Akitől kaptam az autót, megnézette a futóművet, de nem annak beállításával van a gond, hanem elvileg a kormányműben van valahol a hiba. Mi okozhatja ezt?
Bónusz kérdés: hátsó kerékcsapágy kicsit kotyog, hétvégén ha már emelve volt a kocsi átnéztem mindet. Milyen márkát érdemes venni?
-
Szoszo94
őstag
válasz
molnarpeter #154391 üzenetére
Oké, ez amatőr hiba volt. Belémrögzült a munkahenger, jogos
Még szokni kell, hogy ez hátul nem dobfékesKöszönöm! Holnap bevásárlok
-
Szoszo94
őstag
válasz
1stVikman #154386 üzenetére
Ehh, akkor hol találok hozzá megfelelő fékmunkahengert, ha már motorkód és típus alapján sem releváns találatot dob a zimternet?
Javítást elvetem, ahogy látom úgysem egy vészes összeg az új.
Tudna valaki esetleg linkelni olyat, ami jó lehet? Vagy ha bemegyek valami autósboltba, tudni fogják milyen kell pontosan? Legjobb lenne ugye leszedni és odavinni, de hétvégén lesz csak lehetőségem csápos emelővel felemelni a kocsit, a héten még be kell szereznem az alkatrészt. -
Szoszo94
őstag
válasz
Szoszo94 #154380 üzenetére
Amit találtam egyébként komplett munkahengert, honnan lehet tudni, hogy a tárcsafékhez való-e, avagy dobfékhez? Vagy mimd a kettőnél ugyanolyat alkalmaznak?
A kocsi pontos típusának kiválasztása után dobta ki ezt, de nem bízok az ilyen kalkulátorokban, ezért kérdezem -
Szoszo94
őstag
válasz
Magnum_ #154381 üzenetére
Igen, ezért is gyanakodtam kapásból a fékcsőre, anno másik kocsin amiatt ment el a fékerő. A fékmunkahengert még nem szedtem szét, de a hétvégén egyébként is autószerelő ismerősnél leszek (hol máshol lenne csápos emelő
), viszont nála sosincs alkatrész, maszekol és az ott lévő autóra rendeli meg, előre nem. Ezért akarom tudni, hogy mit vigyek. Legtisztább a komplett munkahenger cseréje lenne, de ha javítható, akkor javítanám.
-
Szoszo94
őstag
Üdv!
Hozzám került rokontól egy B4 Passat (1Z motorkódos) 1.9TDI, 90 lovas verzió. Elég leélt szegényke, melóskocsinak használták, úgyhogy rajtam a sor, hogy megmentsem
Sok hiba előkerült már, szinte mindent orvosoltam az egy hónap alatt, mióta nálam van. Viszont ma reggel egy tócsára lettem figyelmes a bal hátsó gumi belső oldalánál, majd miután kijártam a helyéről, alig tudtam megállni, fék nem fogott. Fékcsőre gyanakodtam, aláfeküdtem, de a cső hibátlan. Ja igen, tipikus levegősödés, beesik a pedál.
A szivárgás helye meglett, ha jól gondolom a munkahengertől jön. Olyan, mintha a tömítés adta volna meg magát. A levegősödés viszont biztos, hogy a tartály ürülése miatt keletkezett (sem ablakmosó, de még hűtővíz sem volt benne mikor elhoztam...de használták szerencsétlent. Aztán most kiderült, hogy fékfolyadék sem volt a tartályban, csak minimális, ami az aszfaltra került reggelre). Eddig is szivároghatott, csak gyepen nem tűnt fel, tegnap óta áll aszfaltos parkolóhelyen.Vettem folyadékot, feltöltöttem, légteleníteni akartam a rendszert, de be van rohadva az összes csavar. Holnap veszek normális minőségű csillagvillás kulcsot, mert a sima kitágult és elpörgött
Ettől függetlenül a szivárgás aggaszt, mit célszerű tenni? Komplett fékmunkahenger csere, esetleg tömítéseket lehet külön kapni és felújítani? Hétvégéig be akarom szerezni az alkatrészeket, akkor lesz csápos emelős helyszín ahol kényelmesen el lehet végezni a szerelést.
Illetve egy ilyen, lelakott példánynál mik jöhetnek elő amikre érdemes lesz figyelnem, előre készülnöm?
Köszönöm!
Amit elfelejtettem, négy tárcsafékes verzió, 105L-es tank, ha ez segít valamit a beazonosításnál. Ahogy nézegettem, B4-ből volt dobos is, legalábbis Google szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i3 12100F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB AeroCool Shard Zalman 600W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX Z590-E Gaming Wifi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- 103 - Lenovo Legion 7 (16IRX9) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4070 (ELKELT)
- Thinkpad P16s notebookot vennék
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest