Hirdetés
- Saját márkás HDD-ket követel meg az egyes NAS-okhoz a Synology
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Hobby elektronika
- Bluetooth hangszórók
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Samsung LCD és LED TV-k
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- OLED TV topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabesz78
tag
Sziasztok!
Adott 2 darab Epson Aculaser M2000 lézernyomtató.
Mindkettő úgy villog mint a karácsonyfa és nem csinálnak semmit.A service manualban nem találtam még hasonló Control panel hibaüzenetet sem.
Mi lehet a gond, valaki találkozott már ilyennel? -
gabesz78
tag
válasz
Csavarnyuzo #9144 üzenetére
Sajnos nem lehet (vagy csak én nem tudom) a maintenance count-ot átírni. Ma volt a kezem alatt egy másik hasonló (FS-3920-as) Annál ott volt a megfelelő menűpont. Persze az 120 ezer lap óta írja a az "Install MK"-t.
-
gabesz78
tag
válasz
Csavarnyuzo #9136 üzenetére
Ja,Ja mivel még csak 215 ezernél jár , így nem írta ki hogy cserélni kellene. Valószínűleg a Maintenance menüpont azért nem jelenik meg.
Viszont hiába nem érte el a normális 300 ezer lapot, cserélni kellett mert nagyon gallyra volt vágva a nyomtató!
Viszont így az ügyfél nyomtat még 75 ezret és jelezni fogja a készülék hogy cseréld a MK-et.
A Kyocera márkaszerviz sem tudott megoldást a dologra. De szerintem nem létezik hogy így legyen! HP- nél ez nem szokott probléma lenni. -
gabesz78
tag
Sziasztok!
Kyocera szakik segítsetek!
Kyocera FS-3900-ban maintenance kitet cseréltem, de nem tudom nullázni a maintenance számlálót.
A service manual szerint az "Others" - "Service" - "Maintenance" menüpont alatt van rá lehetőség viszont nekem a "Service" menüponton belül nincs "Maintenance" lehetőség.A Maintenance counter állása 215779.
Mi lehet a megoldás? -
gabesz78
tag
Sziasztok
az alábbi beszélgetésbe bekapcsolódva:
Láttam már a neten 4100-as hoz való utángyártott fűtőbetétet, úgyhogy valószínűleg lehet cserélni,
Hasonló " elmosódós" problémával sokszor találkoztam általában a fűtőbetét okozta a galibát, viszont volt már olyan esetem is amikor a fólia volt a hibás (nem 4100-nál)
Látszólag kiváló állapotban lévő fóliával rendelkező fuser, többszöri szétszedés összerakás zsírozás után is elmosta a nyomatot.
Fólia csere után----> Minden OK lett! -
gabesz78
tag
Szia
Az automatikus duplex nyomtatás nem azt jelenti, hogy egy időben a lap mindkét oldalára nyomtat a nyomtató, hanem azt hogy az első oldal kinyomtatása után megfordítja a lapot (belül megfordítja, vagy az újabb nyomtatóknál visszahúzza) és a következő oldalt a lap másik oldalára nyomtatja.
Egyszerre a lap mindkét oldalára nem képes egyik lézer nyomtató sem nyomtatni.Létezik olyan is, hogy kézi duplex nyomtatás, amikor is valójában a nyomtató nem képes a lapot megfordítani, csak meghajtó programban lehet beállítani a duplex nyomtatást. Ebben az esetben a páratlan oldalak kinyomtatása után a driver szól, hogy hogyan tedd vissza a tálcába a kinyomtatott lapokat ezután a páros oldalakat is kinyomtatja a lapok másik oldalára.
A Samsung SCX 4727FD-ben beépített (automatikus) duplex van.
-
gabesz78
tag
Szerintem mindenképpen szét kellene kapni és egy általános portalanítást, görgő ill. gumialkatrész tisztítást (főleg pickup roller) eszközölni. Ez ahogy néztem ez a HP LJ 1100 klónja. Annál általában ez szokott lenni a probléma. Így látatlanban elég nehéz tovább lépni. Ha nem vagy "szervizes alkat" akkor mégis egy hozzáértőnek kellene megnézni, persze erre a régi nyomtatóra nem érdemes sokat költeni.
-
gabesz78
tag
Szia
Első körben próbáld ki a nyomtatót önmagában hogy működik-e!
Csak 220-as kábelt dugd be, a számítógéphez ne csatlakoztasd. Rakj bele papírt, kapcsold be!
A nyomtató hátsó részén, középen vagy egy kicsit jobbra van egy mikrokapcsoló, ezt nyomd meg. Ha kijön belőle egy lap amin csíkok vannak akkor a nyomtatómű tökéletes, de még mindig lehet rossza a formattere (interface panel) de ennek kicsi az esélye. Ilyenkor inkább a nyomtató kábel körül ill. szoftveresen keresd a hibát. Ha nem jön ki csak üres lap akkor valamiért nem kerül festék a papírra. Általában ilyenkor üres a tonerkazetta.
Ha mikrokapcsoló megnyomása után be sem húzza a papírt akkor a nyomatóval van valami gáz, de innen már nehéz lenne leírnom hogy mi mindent kell kipróbálni és megnézni.Sok sikert hozzá!
-
gabesz78
tag
válasz
ballazs58 #7523 üzenetére
A Laser/Scanning assembly-t EZEN a képen be tudod azonosítani. Egy lapos doboz a nyomtató felső részén, aminek ha leveszed a fedelét, tükröket és lencséket találsz benne. Egyszóval egy optikai szerkezet ami egy lézerdióda segítségével a látens képet létrehozza a fényérzékeny henger felületén.
-
gabesz78
tag
válasz
ballazs58 #7512 üzenetére
Szia
Az 51 ERROR, az Laser/scanner egység problémáját jelzi, érdemes szétszedni és kipucolni, ha ez nem segít akkor ahogy azt mondani szokták "ragassz rá egy százast és rakd a kuka mellé"
A viccet félretéve, a lézer egységet egyben lehetne cserélni ha lehetne, de alkatrész az már nem nagyon van hozzá, ill. erre a nyomtatóra nem érdemes költeni egy forintot sem. -
gabesz78
tag
válasz
Szivacs85 #7378 üzenetére
Köszi a válaszokat!
Igen, ha tudtam volna hogy a "parts manual"-ra kell ráguglizzak akkor két perc sem lett volna, de mivel HP vonalon mozgok ott meg nem így nevezik a "gyereket", ezért valahogy nem jött össze a dolog.
No nem baj, lényeg hogy volt aki segítsen....Mégegyszer köszi!
-
gabesz78
tag
Sziasztok!
Ha valaki tud olyan oldalt ahonnan Ricoh fénymásolókhoz, nyomtatókhoz ingyenesen letölthető service manual, vagy robbantott ábra, vagy képekkel illusztrált alkatrész lista, és meg is osztja velem, annak nagyon megköszönném.
Konkrétan most egy Ricoh Aficio 1022 fénymásoló robbantott ábra érdekelne.Előre is köszi a válaszokat.
-
gabesz78
tag
Üdv
Ha már így benne vagyunk a fórumozásban, lenn egy kérdésem azok felé akik otthon vannak esetleg a fénymásolókban is.
Adott egy Ricoh Aficio 1018D digitális fénymásoló. Hálózatra kötve. A nyomtatás, másolás tökéletesen megy rajta. A kérdés az, hogy ez tudja-e a hálózati szkennlést, ha igen akkor mivel lehet rábírni.
Elég sokat próbálkoztam illetve gugliztam ezzel kapcsolatban de nem jutottam semmire, ill. az a sanda gyanúm hogy ez ilyenre nem képes, de nem vagyok teljesen biztos benne.
Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban az ne tartsa magában -
gabesz78
tag
válasz
Szivacs85 #7328 üzenetére
Az már elég rég volt amikor az első ilyet szétszedtem, talán az nem jelentett gondot nekem, de a három testvértípusból az egyik 1600/2600/2605 az mai napig meg szokott szívatni. Annál amelyiknél a tetején lévő szürke műanyaglapot a hátsó részén két köröm fogja amik rendszeresen eltörnek. Ez az a burkolatelem amit ha leszedsz hozzáférsz a felső burkolatot rögzítő 4 csavarhoz.
-
gabesz78
tag
válasz
kilozsul #7322 üzenetére
Háromféleképpen lehet levenni a kábelrögzítőt:
1. Értesz hozzá és egy mozdulattal leveszed, mint a csávó a videón
2. Nem csináltál még soha ilyet, és óvatoskodsz, hogy el ne törd, és egy órát elb.... töltesz vele.
3. Nem csináltál még soha ilyet, de bátor vagy és nekiugrasz erőből, aztán vagy eltörik vagy nem!! -
gabesz78
tag
válasz
kilozsul #7289 üzenetére
Sziasztok!
Bár a másik topikban már megválaszoltam a dolgot de mivel itt is feltetted a kérdést, ide is beírom a választ:
A HP CLJ 1600/2600/2605 nyomtatók tipikus problémájával állsz szemben.
A megoldás végtelenül egyszerű, ha van benned egy kis bátorság
A nyomtatót darabokra kell szét szedni. Ki kell venni a tálcát, le kell venni a felső és a két oldalsó fedelet, valamint a hátsó takaró fém lemezt. Ez alatt van az elektronika és egy kábel vezető műanyag, amit szintén ki kell szerelni. Miután ez megtörtént hozzáférsz a Laser/Scannerhez (egy fekete doboz 3-vagy négy csavarral rögzítve, valamint szalagkábelek mennek rá).
Miután a Laser/scannert kivetted, le kell szedni a fedelét (a rugóra vigyázz!!), és a benne lévő összes tükröt, lencsét, és a lézer sugár útjába eső alkatrészt meg kell pucolni. Erre a legalkalmasabb a fültisztító pálcika, és az alkohol. Miután összeraktad, csinálni kell egy kalibrálást a menüjéből és működnie kell a dolognak.Ezer ilyen nyomtatót csináltam már meg, és mindig bejött a dolog. Valószínűleg az okozza a hibát hogy a por a Laser/scanner alján rakódik le, a legalsó szín pedig a bíbor, így a hiba ott jelentkezik.
Sok sikert hozzá!
-
gabesz78
tag
válasz
Chromosoma #7261 üzenetére
Válasz a másik topikban!
-
gabesz78
tag
válasz
intelboys88 #7257 üzenetére
Szia!
Nagyon toner gyanúsnak tűnik a dolog. A 37 ill. 76 mm-enként ismétlődő hibákat a tonerkazetta okozza. Ahogy a képen látszik a csíkok kb 36mm-re, az ismétlődő "Windows nyomtató tesztoldala" felirat pedig kb. 76 mm-re lehetnek egymástól.
Egyébként ha nyomtatás közben kinyitod az ajtaját, úgy hogy a papír egy része már a fixálóban legyen, egy másik része pedig még nem legyen a toner fényérzékeny hengere alatt,és óvatosan kihúzod a papírt (miután kivetted a tonert) látni fogod hogy hol kezd el jelentkezni a hiba. Nagy valószínűséggel a toner alatt már ott lesz.
-
gabesz78
tag
Pontosan erről beszéltem. Csak én még ahogy mondtam a szkenner kocsit is ki szoktam szedni és belül a tükröket is ki szoktam takarítani. A kerregést az okozza hogy ide-oda megy a kocsi mert nem találja a "referencia fehéret" (az üveglap alatti fehér csík) mivel poros, koszos benne minden.
-
gabesz78
tag
Kb. ugyanazt fogják vele csinálni amit én mondtam (néhányat már sikerült így megcsinálnom). 10 rugó tényleg sok érte. Alkatrészt úgy sem tudnak benne cserélni, csak ha valami bontott van nekik, merthogy ehhez nem lehet alkatrészt rendelni.
Egyébként nem nagy dolog az egész. Először ki kell venni kijelző előtti műanyag lapot amin a feliratok vannak, aztán hozzáférsz a szép sorjában a többihez : kijelző, felső üveglap rögzítő csavarok, szkenner kocsi.
Ha kivetted a szkenner részt, a felső fekete műanyag burkolatát le kell venni (alulról két köröm tartja), majd alkohollal és fültisztító pálcával ki kell a tükröket meg az üveglapot pucolni, plusz a lámpát (hosszú fehér cső a tetején) nagyon óvatosan áttörölni.
Ha volt már a kezedben csavarhúzó és nem akarsz 10k-t kiadni feleslegesen, akkor mindenképp érdemes megpróbálni!Sok sikert hozzá!
-
gabesz78
tag
válasz
bpribelszki #6783 üzenetére
Szia
A gond, az hogy rossz a patron. A megoldás az hogy ki kell cserélni!
Azt hogy 2-3 alkalommal újratöltötted és jó volt, tekintsd ajándéknak. -
gabesz78
tag
Azért azzal erősen vitatkoznék, hogy a rossz por okozza a hibát. Ilyen esetben a tonerkazettában lévő drum (zöld henger) szokta a hibát okozni. Látszik is hogy 7-8 centinként szellemképes ( a dob átmérője 76mm), ill. a teljes szürkeséget is a rossz dob szokta okozni, ezért is írtam, hogy inkább tonerkazetta mint fuser.
-
gabesz78
tag
válasz
jackbacsi87 #6591 üzenetére
Szia
Vagy tonerkazetta, vagy fuser, vagy mindkettő de inkább toner lehet. Ki kell deríteni! Ha van másik tonered cseréld ki és kiderül. Ha nincs csinálj egy "fél öntesztet" , vagyis nyomtatás közben nyisd ki a nyomtató ajtaját, akkor amikor a papír félig a fuserben van. Vedd ki a tonert és nézd meg hogy az a rész rossz-e ami még nem ment be a fuserbe. Ha igen akkor egyértelmű hogy a toner okozza a hibát, ha nem akkor a fuser.
Sok sikert! -
gabesz78
tag
válasz
macimeister #6484 üzenetére
Osztom az előttem szóló véleményét. Szerintem sem fog menni a dolog!
-
gabesz78
tag
Szia
Ha két különböző tonerkazettával is pontosan ugyanott pontosan ugyanazt a hibát hozza, akkor valószínűleg más lesz a probléma oka. Többnyire a fuserfólia okoz még hasonló hibát.
Mindenesetre érdekes hogy csak a tonerkazetta cseréje után jött elő a probléma.
Ha a töltés előtt nem volt hasonló jellegű gond vele akkor a helyedben visszavinném a tonert, a nyomtatóval együtt, és a helyszínen kipróbálnám. Végűlis nem lehetetlen hogy két rossz toner ugyanazt a hibát produkálja. -
gabesz78
tag
válasz
Julcsika1 #6261 üzenetére
Szia
Ahogy Tonerfel is írta a lézerszkennert kell kitakarítanod. Gyakori hibája a 2600, 2605, és 1600-as színes lézereknek hogy halvány a magenta. Kicsit szét kell kapni de biztos jó lesz, jópárat javítottam már ezzel a hibával, és mindig sikerült.
És abban is csak megerősíteni tudom az előttem szólót, hogy az utántöltött tonernek lehetnek veszélyei. Nem egy HP CLJ1600, CM1017-es találkoztam már ami kalibrálhatatlan lett egy garnitúra utántöltött tonertől. És azon már az eredeti sem segített. Formatter csere lett a vége, az meg nem olcsó dolog.... -
gabesz78
tag
válasz
ramona0102 #6112 üzenetére
Ha mindkét patron hibajelző LED villog akkor szerintem semmit nem fog csinálni, mint ahogy nem csinál semmit. A fekete patront első körben vidd vissza a vásárlás helyszínére vagy egy HP márkaszervizbe és kérd a patron bevizsgálását mivel szerinted rossz. Feltéve ha a patronon lévő szavatossági időből még nem futott ki, ill. ha megvan még a számlád vagy blokkod hozzá.
Ha az mondják hogy rossz ki fogják cserélni. Ingyen lesz egy új fekete patronod., Ha a feketére ezután nem jelez hibát akkor érdemes venned egy új színeset is és valószínűleg megoldódik a problémád.
Ha az állapítják meg hogy nem rossz a patronod és nem cserélik, vagy pedig a csere után is hibát jelez akkor a nyomtatód rossz, ami azt jelenti nem javítható, kukába vele. -
gabesz78
tag
válasz
ramona0102 #6110 üzenetére
Bekapcsolás után látszólag minden rendben van vagy megjelenik a nyomtatón valami hibaüzenet (patron hiba, papír hiba stb). Ha nem, akkor utána ha másolni próbálsz akkor van-e hibaüzenet? A papírt behúzza? Ha igen a fejkocsi mozog ide-oda mintha nyomtatna csak üres oldalt ad ki? Vagy be sem húzza a papírt?
-
gabesz78
tag
válasz
ramona0102 #6104 üzenetére
Szia
Egy kicsit konkrétabban írd le a problémát, mit csinál ill. mit nem csinál a nyomtató, mi a típusa, stb.
Valószínűleg azért nem kaptál választ mert a leírásod alapján nem is igazán lehet választ adni -
gabesz78
tag
Szia
Szerintem szigorúan hardveres a gondod! Valószínűleg be vannak száradva a fejek. Esetleg nem állt jó ideig a nyomtató miután kifogytak a patronjaid? Ilyenkor szoktak beszáradni.
Ha ez a felállás a cseréjük nem lesz olcsó. Érdemes megpróbálni megtisztítani vagy meleg vízbe beáztatni őket (persze csak óvatosan). -
gabesz78
tag
válasz
Mosqu!to #6019 üzenetére
Szia
A legjobb mindenképpen az eredeti HP. Persze ha nekem HP LJ 1010-esem lenne, én sem venném meg az eredetit tízen akárhány ezer forintért. Mi a cégnél a HP nyomtatókba Xerox utángyártott tonereket szoktunk rakni. Olcsóbb minta az eredeti HP, de a HP LJ 1010-hez is 10 ezer körül van. Ha évekig elég akkor szerintem érdemes egy ilyenbe befektetni. Ha sokat nyomtatsz akkor próbálj ki valami olcsó utángyártottat/utántöltöttet és amelyik beválik azt használd. Ahogy néztem a neten, már 2-3 ezer Ft-tól lehet kapni Q2612a-t. Erre igazából nem tudok neked tippet adni mert nincs vele tapasztalatom.
Ja, és a rossz toner a 1010-esben az eredeti HP? Mert ha igen, és még nincs nagyon alacsony szinten a tonerpor benne, akkor garanciális, és ki kell cseréljék a vásárlás helyszínén.
-
gabesz78
tag
válasz
Mosqu!to #6010 üzenetére
Szia
Nagyon tonerkazetta gyanús az eset. A mellékelt képen lévő piros vonal hosszát mérd meg a kinyomtatott önteszt lapon. Ha az a távolság kb 7,6 cm akkor a tonerkazettádban a dob (zöld henger) rossz. Megoldás toner csere. Ha nem annyi a távolság akkor írd meg mennyi és megmondom mi a rossz.
-
gabesz78
tag
Szóval.. ahogy mondani szokták ragassz rá egy százast és tedd ki a kuka mellé!
A viccet félretéve, ezt a nyomtatót nem nagyon lehet javítani. Alkatrész nem rendelhető hozzá. A kattogást a szkenner optika elkoszolódása szokta okozni ami tisztítással javítható , de az állandó homokórázást szerintem valami elektronika hiba okozhatja. Ezt megjavítani ill. cserélni esélytelen.
Mindenesetre egy szkenner optika tisztítást megér, ha meg nem segít rajta akkor a megoldás az amit az első sorban javasoltam.Sok sikert hozzá!
-
-
gabesz78
tag
Üdv
Véleményem az előző hozzászólásokkal kapcsolatban:
Mivel ez egy fórum, és itt ki-ki önkéntes alapon segít annak akinek problémája van, ezért nem kellene leszólni sem a topikot sem senki mást. Szerintem itt mindenki a legjobb tudása és tapasztalata szerint segít a másiknak, ha pedig valaki nem kapja meg a segítséget az nem azért van mert ez egy újabb használhatatlan topik, hanem mert nem tudja senki a jó megoldást vagy a probléma okát. Ebben az esetben tegye fel a kérdését újra, és ha úgy sem kap választ akkor legyen csendben. Ha esetleg sikerült megoldást találni más úton a problémára tegye közzé a megoldást, és így hozzájárul ahhoz hogy ez egy használható topik legyen. Szerintem ez lényege a fórumnak. Ha minden ember - aki nem kapott használható választ a problémájára - beírná hogy ez nem jó meg nem segít senki, akkor tényleg egy kalap sz... lenne az egész, mert a hozzászólások 40%-a ebből állna. De szerencsére ez nem így van mert sokszor látok hozzászólásokat amiben megköszönik a segítséget, esetleg még ha az használhatatlan is volt.
Ha pedig valaki azt szeretné hogy a problémájára azonnal 100%-os megoldást kapjon, és ne legyenek "alultáplált műszaki szintű" válaszok, az vigye el egy szervizbe és ott jó pénzért megoldják a problémáját. Kekeckedő ügyfél esetén még plusz egy fél óra munkadíjat is rátesznek, ha meg nem kéri a javítást akkor ki lehet fizetni a bevizsgálási díjat és lehet menni Isten hírével, meg a továbbra is hibás eszközzel a hóna alatt.Ez az én véleményem, és remélem hogy a további hozzászólások nem erről a témáról fognak szólni hanem továbbiakban is a nyomtatós kérdések és válaszok fognak elhangzani a topikban.
-
gabesz78
tag
Üdv
A laser/scanner egységet tényleg érdemes időnként kitisztítani, de mivel csak a feketénél jelentkezik a hiba, és tudomásom szerint ennél a típusnál csak egy laser egyég van így nem ott kell keresni a hibát. Máskülönben a többi színnél is jelentkezne.
Én is inkább a fekete tonerkazettára gyanakszom mint ahogy Tel Elek fórumtárs is.A lézer egységben lerakódott finom por általában egyenletes, állandóan jelentkező, halvány nyomatot produkál.
Egyébként ha valóban a fekete tonerkazetta a bűnös és még 30%-os, és a számlád is megvan hozzá, akkor szerintem garanciában cserélhető. Legalábbis a HP-nél így működik. -
gabesz78
tag
válasz
kuronekosama #5544 üzenetére
Szia
Ha patronhiba miatt nem nyomtat akkor valószínűleg a patronokat kell kicserélni
-
gabesz78
tag
válasz
remington2 #5540 üzenetére
Szia
Mielőtt vennél bele egy patront próbáld megmérni a tápfeszültséget az adapterén, persze csak akkor ha külső adapteres. Ha nem ok akkor tápcsere, ha jók a feszültségek, akkor kampec a nyomtatónak. Ez esetben kuka.
Semmiképpen sem a patron okozza a problémát.
-
gabesz78
tag
Szia
Nekem a HP ScanJet 2400-as szkenneremnél az alábbi módon kell beállítani hogy pontosan a képet szkennelje be egy fájlba és ne legyen rajta üres terült, ill. ugyanígy kell beállítani ha több képet akarok egy szkenneléssel több külön fájlba beszkennelni.
A lényeg a pirosan bekeretezett részen van. A beállítást a HP Szolgáltatóközpontból való szkennelés során lehet elérni.
Szerintem valami hasonló beállítást keress te is. -
gabesz78
tag
Szia
Én a nyomtatómmal az alábbi képeken szereplő beállításokat használom ha A4-es papírra akarok kinyomtatni pl. egy word vagy pdf doksit, amiben a lapméret A5-ösre van állítva, és azt szeretném hogy a kinyomtatott lapokat összehajtva (vagy szétvágva majd össze spirálozva) egy A5-ös méretű füzetet kapjak, ahol az oldalszámok még jól is követik egymást
.
Ha jól értem te is ezt szeretnéd? -
gabesz78
tag
válasz
moncsi0924 #5471 üzenetére
Szia
Bár inkább HP-ben vagyok otthon, és a Canon nyomtatókat nem nagyon ismerem, de nem hiszem ilyen gondot okozna egy driver frissítés. Ahhoz hogy a nyomtató felismeri vagy nem ismeri fel a patront a PC-n lévő meghajtóprogramnak vajmi kevés köze van. Ebben inkább a nyomtató firmware-nek lehet köze. Amit ugyebár nem frissítettél meg?
A nyomtatónak PC nélkül is működnie kell (másolás, tesztoldal, stb) és akkor ugyebár tökmindegy milyen driver van a gépeden. Ha ezek mennek, akkor viszont a PC-ről való nyomtatásnak is menni kell akármilyen patron van a készülékben.Egyszóval szerintem ez nem lehet probléma!
-
gabesz78
tag
Szia
Nekem egy HP DJ5652 nyomtatóm van.
Ennél egyszerűen beállítom hogy nagyítás A4-es papírméretre, valamint a kétoldalas nyomtatást, és kész. Ha esetleg több A5-ös oldalt akarok egy A4-es lapra akkor "több oldal egy lapon" opciónál beírom hogy mennyit akarok és kész.
Tök egyszerű.
Ha esetleg megírod, hogy milyen típusú nyomtatóval akarod ezt véghezvinni, biztos lesz olyan akinek szintén ugyanolyan van és lemodellezi próbából a dolgot, de így a kérdésed elég általános, és sajnos csak általános választ lehet rá adni! -
gabesz78
tag
válasz
#40731136 #5465 üzenetére
Szia
A 10.1000 hiba egyértelműen a fekete toner hibájára utaló hibaüzenet.
Első dolgod legyen hogy a Rendszerbeállítás-->Nyomtatási minőség-->Kellékanyagcsere(Replace supplies)--> menüben a Kifogy felülbírál(override out) menüpontot válaszd.
Eben az esetben ha úgy érzékeli a nyomtató hogy kifogyott a toner, ill ha nem chipes utángyártott, vagy utántöltött toner van benne, akkor is tovább megy és nem áll meg.Ezután próbáld ki hogy működik-e. Ha nem még mindig benn lehet a piros biztosító szalag , bár csekély esélyt látok rá hogy egy utángyártott tonerbe belerakják. Ez egyébként az eredeti HP tonerekből húzható ki a egy nagy narancssárga füllel az első használat előtt. Lehetetlen nem észrevenni!
Ha ezek után sem megy akkor szerintem csak a toner csere segít.
-
gabesz78
tag
válasz
gyáliSanyi #5462 üzenetére
Szia
Milyen patron? Egyben van a fejjel vagy külön?
Ha egyben akkor mindenképpen a gyárit vedd meg, mert attól jobb nincs, bár én maximum egyszer tölteném újra. Nem egyszer láttam már nyomtatóba folyt patront! Nagyon csúnya látvány, és kipucolni sem egyszerű.Ha külön van akkor szerintem mindegy melyiket veszed.
De ez csak az én személyes véleményem! Én inkább a gyári vagy utángyártott egyszer használatos patronokra esküszöm, de nem is nyomtatok havi 20 oldalnál többet! -
gabesz78
tag
válasz
alázógyík #5457 üzenetére
Szia
Abban nem vagyok biztos hogy ennek is mint ahogy a hálózatos HP nyomtatóknak van-e böngészőn keresztül elérhető webes felülete. A jelenleg beállított IP címet szerintem valamilyen konfigurációs lap nyomtatásával ki lehet deríteni, azon többnyire rajta van. sajnos az nem tudom hogy ez pontosan melyik menüből csalogatható elő.
A másik megoldás amit leírtam: belépsz a menübe ahol az IP címet lehet állítani, és ott látszik hogy mi van már beállítva.
-
gabesz78
tag
válasz
alázógyík #5454 üzenetére
Szia!
Az alábbi módon lehet a hálózati beállításokat konfigurálni
A "Segédfunkciók/Utility" gomb megnyomása majd a "Felügyelet/Admin managment" menüpont választása, ezután kér egy kódot ami alapesetben 6db nulla.
Majd "Hálózati beállítás/Network settngs" és azon belül már tudod állítani az IP paramétereket.(Ha a kódot nem fogadja el, akkor a szerviz megváltoztatta. Ebben az esetben hívd őket)
A lényeg az IP cím és az alhálózati maszk beállítása, ezzel a két paraméterrel már működőképesnek kell lenni a dolognak. Az alhálózati maszk ugyanaz legyen min a számítógépeknél, az IP cím pedig ugyanabban az IP tartományban legyen. Ami még fontos hogy a nyomtatónak beállított IP címet más eszköz ne kapja meg a hálózatban.
A gépekhez letöltöd a driverét és minden géphez a hozzáadsz egy standard TCP/IP portot a nyomtató IP címével.
A hálókártya alapértelmezett IP címét sajnos nem tudom!
Sok sikert -
gabesz78
tag
válasz
Kakashi356 #5421 üzenetére
Bizony hogy nem működik, ahogy alább epzon fórumozó is mondta!
Szép is lenne ilyen olcsón egy hálózatos nyomtatót csinálni!
-
gabesz78
tag
válasz
Santosh #5418 üzenetére
Szia
Minden gond nélkül megoldható a dolog. Tulajdonképpen teljesen mindegy hogy a WiFi routerre kábelen vagy WiFi-n keresztül csatlakozol a gépeddel,az egy alhálózaton lesz a kábellel csatlakoztatott nyomtatóval.
IP cím alapján ugyanúgy tudsz nyomtatni mintha kábelen csatlakozna a géped.
-
gabesz78
tag
Szia!
Esetleg nem a kalibráló lapot nyomtatja állandóan amit be kell tenni szkennerbe és megnyomni a lapolvasás gombot?
Általában az szokott lenni a probléma, hogy nem olvastatják be a kinyomtatott lapot és így folyamatosan újra nyomtatja.
Persze ennek feltétele hogy mind két patron jól nyomtasson, és helyesen vissza tudja olvasni a kinyomtatott ábrát.Próbáld ki, hátha sikerül!
-
gabesz78
tag
Szia
Rakd rá a nyomtatót a win7-es gépre, hagyd hol feltelepüljön. Próbáld ki, ha nyomtat rá rendesen, rakd vissza az XP-s gépre, amin meg kell osztanod a nyomtatót valamilyen néven.
Ezután a win7-es gépen a már feltelepült nyomtatónak állítsd át a portját az XP-s megosztott portjára.
Eszközök és nyomtatók --> A már telepített nyomtatón jobb klikk-->Nyomtató tulajdonságai-->Portok -->port hozzáadása -->Local port--> új port -->
\\XP-s géped neve\nyomtatómegosztás név ---> OK OK stb.Ezután elvileg működnie kell a dolognak!
Sok sikert hozzá! -
gabesz78
tag
válasz
>Dragon> #4788 üzenetére
Szia!
A legkézenfekvőbb megoldás a HP honlapján keresgélni!
Az alábbi linken részletesen le van írva hogyan tudod telepíteni Win7 alá a nyomtatót!
Sok Sikert! -
gabesz78
tag
Szia!
Ha azt mondod hogy a dobon is látszik ez a két csík akkor úgy néz ki hogy tonerkazettát kell ki cserélned! Egyébként valószínűleg a dob hibája okozza a problémát, valamiért összeszedi a festéket (kopott, sérült, stb.) Sajnos ezzel nem lehet mit kezdeni a toner cserén kívül.
-
gabesz78
tag
válasz
Julcsika1 #4764 üzenetére
Szia!
Örülök hogy megoldódott a probléma!
Viszont ha a magenta szín nem egyenletes hanem folyamatosan halványul a valamelyik oldal felé haladva, akkor az nem a tonerkazetta hibája, hanem a nyomtató laser/scanner-e van elkoszolódva.
Ennek megoldását nagy vonalakban már leírtam egy másik fórumozó részére az alábbi topic 791-es hozzászólásában. Persze csak akkor szedd szét a nyomtatót, ha egy kicsit értesz hozzá.
Ha nem akkor inkább szakembert javaslok!Sok sikert hozzá!
-
gabesz78
tag
-
gabesz78
tag
Ha kipróbáltad több tutira jó patronnal is és úgy sem következett be változás, esetleg próbáld meg a patronok mögötti érintkezőket megtisztítani. Ha az sem segít akkor egy jól irányzott dobás a kukába.
Még ha valaki meg is tudja javítani - amire kevés esélyt látok - akkor sem éri meg. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- iKing.Hu - Apple Retina Macbook Pro 16 - 2019 - Használt, megkímélt
- BESZÁMÍTÁS! MSI PRO Z690 i7 14700K 64GB DDR4 2TB SSD RTX 3070Ti 8GB Fractal Design Meshify C CM 750W
- Újszerű Acer Nitro V - ANV15 - 15.6"FHD 144Hz - i5-13420H - 16GB - 512GB - RTX 3050 - 2+ év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest