- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen processzort vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen notebookot vegyek?
- Dell notebook topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Hogy is néznek ki a gépeink?
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zebu
addikt
Rájöttem, én voltam a hülye....
Viszont azt nem vágom, hogy beállítok expozíció korrekciót és olyan mintha fordítva működne.
korábban mgé nem használtam.... beállítok egy alulexposnak tűnő képnél +1-et és még sötétebb lesz.... -1-gyel pedig világosodik? Hogy van ez? Nem fordítva kellene működnie?Full manuális módban próbálgatom.... Tök nem értem, szerintem itt valami nem jó.
Fel tudna valaki homályosítani, hogy miként is van ez?
-
Degeczi
nagyúr
manuális módban milyen korrekciót akarsz állítani?
megadod a rekeszt és a zársebességet, és ő azokkal az értékekkel fog exponálni, pont!ugyan manuális módban is be lehet tárcsázni korrekciót, de annak a fentiek miatt nincs hatása a képre, csak a keresőben látható sáv (ami azt mutatja, a fénymérő szerint mennyire lenne helyes az expó) nullpontját tolja el
szerintem túl sok haszna nincs, hiszen ha van időd M módra, akkor valszeg úgyis a hisztogram alapján lövöd be a pontos expót, nem a fénymérő érdekel elsősorbanautomata módban már úgy működik a korrekció, ahogy gondolod: +1-re sokkal világosabb lesz
-
Degeczi
nagyúr
az 50/1.8 nálam tesztlapon (közelről) kicsit frontos, a gyakorlatban azonban mégis jól használható
egyrészt az nem ennyire egészen közelről történik, másrészt nem f/1.8-on, hanem legalább f/2.8-on, amikor már nem annyira szűk a mélységélességf/7.1-en ne csodálkozz: ott már többnyire (távolságtól függően) rosszul fókuszált obi esetén is belefér a célpont a mélységélességbe
ugyanakkor nálam a Tami 17-50 úgy tűnik, minél nagyobb a tárgytávolság, annál durvább frontfókuszra képes: közeli teszképen akár jó is (!!! ennyit a fókusztesztekről... ) míg ahogy az a korábban linkelt indexes hozzászólásomban látható is, bőven 100 m-nél távolabbi célpont esetén is képes 10 m-en belülre fókuszálni, ha közelről indult az AF...
(ugyanott, ha "végtelen" állásból indul, akkor már valahol 20-30 m környékére áll be, ami még szintén rossz, de normál rekeszeknél (pl. f/5.6) már eléri a mélységélesség a célpontot)az 50/1.8-nál is van látható hatása annak, h honnan indult az AF, de ez kb. normális, mert a célpont mindkettő módszernél éles marad, csak a mélységélesség tartománya vándorol körülötte előrébb vagy hátrébb
-
Degeczi
nagyúr
egyelőre lemondtam a Tami 17-50-ről, valszeg a D70-el együtt passzolom el
(bár még van egy reménysugár arra, h lehet itthon is Tamit kalibráltatni)szerintem egyszerűen túl gyors a csavarhúzós AF, viszonylag nagy beállási toleranciával, így semmi helyet nem hagy obin belüli pontatlanságnak
ez pedig ott bosszulja meg magát, ahol nagyon gyors az obi fókuszálása: a Tami 17-50 pedig ennek mintapéldánya (3 m és a "végtelen" állás között van talán 3 mm elmozdulás a fókuszgyűrű kerületén - ezért kézzel is nagyon nehéz, szinte lehetetlen pontosan beállni)ez magyarázhatja azt, h a lassabb, de talán kisebb toleranciájú D70-en miért volt pontos, ill. más obik miért teljesen pontosak a D90-el is (hiszen sokkal több csavarhúzómozdulatot igényelnek, így kisebb teret hagynak hibára)
de ettől még lehet az is, h van vmi sajátossága (talán kényesek vmi torzításra) az új gépek AF rendszerének, ami frontossá teszi ezt a Tamit
(hiszen különben a beállási pontatlanság akár backfókuszt is eredményezhetne néha, de nem: mindig frontos, csak a mértéke változó)új firmware-ben nem bízom igazán, a vázat pedig egyszer már kicseréltettem, de ebben nincs változás, a Tami ugyanazt produkálja
arra kicsi az esély, h két váz is ugyanúgy rossz legyen (más obikkal pedig jó), sietség miatt sajnos csak egy pillanatra fölrakott másik Tami 17-50 pedig szintén hasonló viselkedésűnek tűnt (bár a gyorspróba miatt nem mernék komoly következtetést levonni), mindenesetre egyedi hibánál többnek tűnik: ha más nem, legalábbis egy nagy eséllyel előforduló inkompatibilitás -
Degeczi
nagyúr
más tárgytávolságokon is próbáld ki!
nekem az 50/1.8 közelről még frontos, de olyan 1-2 m-től már jónak tűnik
(a Tamron 17-50 sajnos pont fordítva, ezért kellett megválnom tőle. Egyébként dettó ugyanaz: D70-en még mindkettő jó volt. Valszeg a D90 gyorsabb AF rendszere nem hagy teret obi-pontatlanságnak, mechanikai játéknak)így az egész legnagyobb tanulsága számomra az volt, h az ilyen tesztlapos fókusztesztek túrót nem érnek, mert csak a közeli állapotot lehet megvizsgálni velük...
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
sajnos egy gyakori probléma...
(flickr-en vagy dpreview-n rákeresve rengeteg találatot kaphatsz)valóban kártyaérintkezési gond lehet az oka
egyszer nekem is sikerült produkálni, de akkor valszeg tényleg nem volt jól betolva a helyére a kártya (azóta szerencsére egyszer sem jött elő, pedig kártyaolvasót használok minden letöltésnél, nem USB madzagot)
-
Degeczi
nagyúr
-
Zebu
addikt
Padam kolléga kirpbálta a vázát az 50-es obijával és neki semmi gondja nem volt....
Mondjuk az én obimat már nem tudjuk kipróáblni sajna
Holnep felhívom a Nikon szervízt, megbeszélem velük, hogy bevinném a vázat, és csinálhatnánk 1-2 próbát a fix 50-es obival!
Biztos van nekik....
johnjohn: Unsharp maskot sem látok....
[ Szerkesztve ]
-
Zebu
addikt
Nah újra előjött ez a kérdés.
A hétvégén kipróbáltam egyik cimborám fix 50-es f/1.8-cas obiját a vázamon.
Ugyanúgy front focusos volt tág rekeszen, mint a korábbi obim, amit eladtam. Úgy néz ki a vázzal lesz valami...Ahogy írtam korábban is, a 18-200, és a 12-24-en nem érzékelem a problémát, tehát jelenleg nem érzékelem a problémát, de azért zavar a dolog...
Jah a cimboránál semmi gondja az obinak. Igaz ő egy Fuji S5 Pro-n használja.
Most nem tudom mit csináljak, hogy bevigyem-e szervízbe a gépet, vagy mi legyen?
Nem szeretném, ha a garanciális időn túl esetleg belefutnék ebbe, viszont attól is tartok, hogy mi lesz ha hozzányúlnak....
Mit javasoltok?
-
Degeczi
nagyúr
én viszont a vázat cseréltem annak idején, és a másik is éppúgy frontos közelről/tág rekesszel az 50/1.8-al - pedig az obi D70-en még jó volt
mondanám, h a váz - de 85/1.8-al jól fókuszál, teljesen nyitva is
talán az 50/1.8-nak van vmi (optikai? mechanikai?) jellemzője, amire háklis
ugyanakkor sokaknak mégis jó...
egy ilyet kellene tehát megfogni: egy olyan vki obiját kipróbálni, akinek jól működikakkor egyértelműen ki lehetne jelenteni végre, h a vázakkal, vagy az egyes 50/1.8 példányokkal van-e gond
-
Talas
tag
50 es obival kapcsolatban egy kis észrevétel:
Az új verziós médincsájna obik közül volt szerencsém 5 darab közül kiválasztani 2 darabot, aminek nem volt fókuszgondja. Ezek szinte egyformák voltak, az egyikbe volt egy kis frontfókusz, de csak ha nagyon kötözködni akarok akkor vehető észre, a másik lett egyedül tökéletes a D80 vázamon. Volt olyan példány ami nagyon durván frontfókuszos volt.Tesómnak van egy régebbi 50-es japán obija, se nála se nálam nem volt gond a fókusszal.
Csak arra utalnék, hogy van rendesen szórás a mostani obik között.
-
Degeczi
nagyúr
-
Ijk
nagyúr
Nem lehet, hogy szűk rekeszen is mellélő, csak nem annyira látszik a nagyobb DOF miatt? Mert ha csak f4-ig téveszt akkor tényleg nagy a rejtély. Esetleg próbáld meg, hogy nyomtatsz egy tesztábrát, de akár egy újság is jó, belövöd az egyik sort és különböző erősségű megvilágítással lősz képeket, ill. a vaku segédfényével is egyet. Abból többminden kiderülhetne.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
johnjohn
addikt
Na akkor megnyugodtam ! Milyen beállításokkal próbáltad ? Nálam "A" üzemmódban volt a gép, itt választottam f 8-tól lefelé lépésenként a blendét amikor teszteltem, középső fókuszpont, ISO 200, és RAW. 15-20 m- re levő épületet, illetve 2-3 m-re levő szobrot , illetve portréalanyt fotóztam, jó fényviszonyok között. Ha nyitott a blende, az erős fényt már nem szerette D 90 !
Nézd meg alaposan a képeket, hogy fókuszhiba, vagy lágy képekre jellemző enyhe , de egyenletes mosottság van-e jelen rajtuk, a kettő nem ugyan az ! -
Degeczi
nagyúr
?
ne viccelj már, h még nem néztél a gép Picture Control menüjébe...amit ott állítasz, azt a Nikon RAW konverterek is átveszik alapban, és a D-Lighting beállítást is
ha zajos a kép, első körben ezt az élesítést érdemes NX2-ben teljesen levenni, és helyette Unsharp Mask lépést hozzáadni, ahol küszöbérték is megadható, így nem erősíti föl a zajt
más cégtől származó RAW konverter esetén persze mindez lényegtelen, ott csak annak beállításai számítanak
-
tw6000
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- EA Sports WRC '23
- EAFC 24
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Spórolós topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Milyen processzort vegyek?
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- További aktív témák...