- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Korszakok találkoznak a YUNZII legújabb billentyűzetében
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Egyedi rögzítőt kínál pár hűtőjéhez a Noctua
- Mikrofon topic
- Fujifilm X
Új hozzászólás Aktív témák
-
nanamii_o
tag
"Megjött az Alan Wake 2 új frissítése, aminek hála régebbi PC-ken is sokkal jobban megy a játék, még a hivatalos gépigény is barátibb lett."
-
nanamii_o
tag
Sziasztok, végre elkezdtem én is. Nagyon szerettem az első részt. Eddig ez is tetszik. Nektek hogy tetszett a story? Meg voltatok vele elégedve? Este folytatom, mert ilyen játékkal csak este tolom.
-
sixpak
nagyúr
válasz
gainwardgs #143 üzenetére
Nekem 40 órám van benne eddig, nemrég kezdtem másodszor, alig várom már a dlc-ket.
Régebben csináltam RT OFF és PT ON összehasonlításokat:
OFF:
ON:
OFF:
ON:
Van vagy 100 képem, photo mode nagyon hiányzik...
-
sixpak
nagyúr
Végre chapter select az új patch-ben!
-
sixpak
nagyúr
válasz
gainwardgs #139 üzenetére
Tegnap értem az Alice üzenete a projektoron részhez....hát tényleg mindenre figyeltek.
-
sixpak
nagyúr
válasz
yericho800 #132 üzenetére
Én Epic-en vettem meg akcióba, mégis csak a kedvenc játékom volt az első rész, de nem szeretem az Epic-et.
3070Ti-al gyalázatos volt a teljesítmény, persze max-on volt minden, de néha 20 fps-re is beesett.
Vettem egy 4080-at, azzal viszont pazarul fut, 3440x1440, minden ultra.
11 órám van még csak benne, de szerintem ez minden idők egyik legjobb játéka, szinte nem is tudnék rosszat mondani róla, az optimalizálás hiányától eltekintve.
Amúgy nincs topikja a játéknak?
Ez fura, minden hulladék játéknak van, ennek a mesterműnek meg nincs. -
yericho800
aktív tag
Tudom, eléggé szomorú
Mondják ne mondogassam.. De régen akkor is jobb volt!
Nem tudom mi kurvult el, de nagyon tré a helyzet..
Lords of the fallen is láttam, h valami nem kerek ue5 ide vagy oda..
Nézd meg cyber punk oké nem egy engine.. De még bétába is elejen legszarabb formájában lowon szebb volt szerintem mint ez! (szerintem) és szarabb konfigon jobban futott mint ez!
Reméljük patchalik (Remedy) -
shotika
őstag
válasz
yericho800 #132 üzenetére
Az első erdős helyszín valamiért nagyon eszi a vasat (még a ps5 videokon is be-be esik), de más helyeken korrekt teljesítményt hoz. Alan kalandjainál pedig nekem felmegy 144 fps fölé is. Mindezt medium preseten - de próbáltam high-on is, ott 10-15 fps a difi.
Nálad szerintem a proci nem lesz már elég.
-
beef
őstag
válasz
yericho800 #132 üzenetére
Azért nem a konfigod a hibás, hogy a programozók/managerek nem a valóságban élnek.
-
yericho800
aktív tag
-
L.Edit
tag
válasz
yericho800 #119 üzenetére
Összehasonlító videó alapján a PC-s verzióban vannak textúrák és árnyékok amik feltűnően jobb minőségűek, esetleg más sebességgel vannak renderelve, így feltűnően elütnek a környezetüktől, környezőktől. Biztos hogy ez valami PC-s erődemonstráció akarna lenni, csak g.-re rontja az immerziót, nem "természetes".
-
beef
őstag
válasz
gainwardgs #128 üzenetére
-
shotika
őstag
Akinek fontos lehet, elkészült az első változat a gépi fordításból - írták, hogy vannak még hibák benne. Még nem teszteltem.
-
Montanaxy
aktív tag
Jó kis játék az Alan Wake II-amíg FBI-os nyomozósdi van. Nekem a szürreális Alan-es szegmens sima időhúzásnak hat. Teljesen feleslegesnek érzem azt a gameplay részt. Én azt hittem nyomozni fogunk és közben félni, majd a végén jön egy happy end hogy nagynehezen kiszabadítjuk Wake-t. Vagy akár valami cliffhanger, hogy lehessen folytatni. De persze nem értem a végére, majd meglátjuk mi sül ki ebből. Ja és persze streamet nézek, 3060-on inkább nem erőltetem a dolgokat.
-
yericho800
aktív tag
válasz
gainwardgs #123 üzenetére
Köszi
-
gainwardgs
veterán
Render.ini fájl megnyit : %LOCALAPPDATA%\Remedy\AlanWake2
m_bVignette: set this to "false" to disable vignetting
m_bDepthOfField: set this to "false" to disable depth of field
m_bLensDistortion: set this to "false" to disable lens distortionUtána beállítások-ból motion blur és film grain kikapcsol, DLAA be és voilà tűéles kép.
Szívesen
-
yericho800
aktív tag
Ezzel a konfiggal ami aláírásnál van low
1920x1080 dlaa
Dlss minden low
Volumetric medium
-"-spot medium
Global illu medium
Shadow resu medium
Fog, terrain, lod medium
Scattered object dens high
Rt off
Így úgy ahogy stabil 75 fixem idaig most vagyok város a 2 tahó kávénak öltözött baromnál -
CJ4567
nagyúr
válasz
yericho800 #119 üzenetére
FSR, és DLSS-nél is ott van a natív felbontás lehetősége, ilyenkor élsimításként használják a képfelskálázót, olyan, mintha TAA-t használnál.
-
yericho800
aktív tag
jaja ilyen ködös hányás mosott szar az egész.
játék baromi jó lenne amúgy!
de én nem látok benne annyit,h csak képgenerálóval menjen dlss,vagy fsr..
nem értem natívat miért nem hagyták meg??
kikapcsoltam motion blur meg a másik szart is.. így se "természetes"
megyek még egy kört ,meg próbálom be lőni. -
bozont
veterán
válasz
yericho800 #116 üzenetére
De, ha a render felbontás és a monitor felbontás ugyan az. Ilyenkor a DLAA élsimításként szolgál.
És megint egy játék kikapcsolhatatlan post process aa-val, amitől mosott sz** lesz a kép.Nem tetszik ez a trend.
-
chris0000
őstag
hi. nekem MSI Leopard laptop 3080-16GBVrammal 16GB rendszermemoriával i7-el High perpormance a preset, semmi máshoz nem nyúltam -RT, és mikor az erdőben a nyomozóhoz érek, ott már csak 60-70fps... gondolom a városban még kevesebb lenne... és ez így 1080p-ben. az atmoszférája brutal a játéknak.. az az erdő ahogy csak mászkálsz benne... hangok... üdv.
-
CJ4567
nagyúr
válasz
yericho800 #114 üzenetére
A DLAA egy elég újkeletű dolog, de ahol lehet, használom mert általában egy nagyon jó minőségű élsimításról van szó
-
CJ4567
nagyúr
válasz
yericho800 #112 üzenetére
Natív felbontás = DLAA.
-
yericho800
aktív tag
Hát gyerekek...
Medium.. Ezen a dlaa skálázás.. Nem full hd hanem a quality.. Dlaa 50fps se volt!
Dlss.. Mediumon 60-70fps van.. De egy hányás ahogy ki néz.. XD
Nincs natív 1080p low pl?
Valami tipp beállításhoz? -
L.Edit
tag
Aki esetleg ott volt az első résznél, az emlékezhet rá, hogy a játék debütálása után megjelent GTX 580 semmilyen játék beállítással sem ment stabil 60,00Fps-t, csak 59,6-ot! Szénné húzhattad a GPU-t akár, szénné húztad a CPU-t, kikapcsolhattad az effekteket.. ugyan ez.
Csak a történelem ismétli magát, oszoljunk kérem!
-
shotika
őstag
válasz
yericho800 #105 üzenetére
Igen.
4 és fél óránál tartok kb, eddig nem volt semmi komolyabb probléma. Néha, amikor megnyitom a térképet, akkor hajlamos beállni a kép, kell pár mp, majd helyre áll.
Ugyanakkor hozzátenném, hogy haveromnak egy Ryzen 7 3800X, 16gb ram és 3070-es karival állítása szerint nagyon szaggat a játék - hogy ez mit takar pontosan, azt rátok bízom, mert fps számokat nem mért. Elképzelhető, hogy az a proci már nem elég neki.
Biztos lesz majd olyan videó vagy leírás fenn, ahol csúszkákkal finoman lehet majd hangolni a cuccot, hogy megfelelő teljesítményhez megfelelő képi világ társuljon, de ezzel nekem most nem kedvem foglalkozni, mert a medium beállítás is elképesztően pazar látványt tud adni. Ilyen döbbenetesen jó karakteranimációkat és arcmimikát ritkán látok - talán utoljára a Last of us PC-s változatában volt hasonló.
-
yericho800
aktív tag
válasz
yericho800 #105 üzenetére
Ja látom igen xD
-
yericho800
aktív tag
Köszi a tesztet
Fhd nyomtad? -
shotika
őstag
válasz
gainwardgs #103 üzenetére
Baromi jó hangulata van
Hatalmas fíling visszatérni Brights Falls-ba, mintha megállt volna az idő itt
Vissza lehet menni ugyanabba a kávézóba ahol az első részben is voltunk, meg a rendőrségre is.
Sajnálom, hogy nem magyar felirattal jelent meg - de ha elkészül a gépi fordítás, újrakezdem.Egyébként a városban 100 fps is megvan fixen, nem is értem, hogy az erdős részen miért "csak" 70-80 fps.
-
shotika
őstag
Na, kb 1 óra game után. Nálam kellemesen fut medium beállítások mellett 1080p-n. A kellemes alatt 70-80 fps-t értek, ritkán 60 körül. Konfigom láthatjátok az aláírásban.
RT nyílván off.
-
gV
őstag
egyértelműen frissíteni kellene a cikket, mert nem igaz amit olvasni benne:
1. konzol vs pc
2. RX 5000 és GTX 10-el kapcsolatban
3. A maximális részlegességről legfeljebb álmodozni lehet, ugyanis a leggyorsabb PC-k sem tudják elérni a másodpercenkénti 20-25 képkockát 4K-s felbontáson, de 1440p-ben átlagosan meglehet a 30, viszont a minimum esetenként 15-20 közé eshet.itt lényegesen nagyobb FPS-ek vannak Alan Wake 2 Performance Benchmark Review - 30 GPUs Tested - Performance Ray Tracing & Path Tracing | TechPowerUp
de ha a PH! mást mért szívesen olvasnám magát a tesztet -
PuMbA
titán
Alan Wake 2 PC - Rasterisation Optimised Settings Breakdown - Is It Really THAT Demanding?
Itt egy jó videó, hogy a konzolok semmiféle csodát nem csinálnak és PC-n ugyanolyan jól optimalizált, hiszen egy RTX3070 simán nagyobb sebességet ad ugyanolyan grafikai beállításokkal, mint a PS5.
-
chris0000
őstag
hi. az alan wake collectors editionben benne van az alap alan wake remastered? thx.üdv.
-
Crus
őstag
Toltam egy kicsit... 12700, 32 DDR5, 4070TI OC, NVMe
Idióta módra direkt feltoltam mindent maxra: 10 FPS.
Mielőtt jönne a tornádó érdemes tovább olvasni. Aki mindent feltol maxra és úgy akar játszani, az egy barom.
Megoldás: RTX nyilván off. Nem jött el annak az ideje még 1 millás GPU-n sem. Ellenben egyszerűen NEM ad hozzá annyit az összképhez, hogy a frame-et felezze!
Aztán mivel a frame generation "kötelező", így ott 4k kijelző esetén bőségesen elég a 2560x1440. Utána mehet minden érdemi téma felfelé, pl. textúrák minősége, textúra szűrés, terrain quality és társai. A baromságok (blur, film grain és társai meg offra.)
Dang: 4k 60 frame és pazar az összkép. A PS5-ös verzát hátulról, többször, előre megfontolt aljas szándékkal csinálja meg. Nyilván, hiszen cirka 4x több a powa.
Az van, hogy az eszetlen fullmax/RTX és az értelmesre belőtt közti difit játék közben nem is annyira egyszerű látni. Nyilván az összkép szebb egy(!) fokkal, de egyszerűen nem annyival, hogy 1 millás VGA-król ábrándozzon bárki is.
Eleve: 4090-nel, minden maxon: 25 frame-et alulról
-
X2N
őstag
válasz
yericho800 #94 üzenetére
Pedig nagyon úgy néz ki, a fejlesztők legalábbis sz@rnak bele. Jó lesz az a parasztnak DLSS-el.
-
yericho800
aktív tag
válasz
yericho800 #94 üzenetére
High/med talán 60fix meg lehet lőni (6700xt)
-
beef
őstag
-
FLATRONW
őstag
válasz
matteo_szg #90 üzenetére
Tesztelték 1070-el is, ott is elindul csak nagyon rossz a teljesítmény, mert nincs mesh shader támogatás.
linkNyilván 5700XT-n is elindul, ott valamivel jobb teljesítményt kell kapni, mert jóval újabb GPU, mint a Pascal. Sőt ezek alapján még a Radeon VII, Vega 56/64-en is el kell indulni, azok is frissebb fejlesztések.
-
SindaNarmo
tag
Épp most néztem tesztet, úgy nézem az RX6600 1080p-ben én el leszek valahol a medium és a low között skálázás nélkül.
-
matteo_szg
őstag
Nem, a Performance reviewban benne van, hogy a 23.10.2 WHQL driverrel teszteltek.
Nem tudom, itt ki nézte be a dátumot, de a review NDA-ra láthatóan nem készült el az Alan Wake-re hangolt béta meghajtó, vagy épp nem jutott el időben a médiához.
Igaz, ez csak a Radeonokat érinti...pl. az RX5700-et is; amiről eddig azt írták, hogy el sem indul majd rajta a játék. -
FLATRONW
őstag
The default anti-aliasing method for AMD's and Intel's GPUs in Alan Wake is FSR 2.2, which has a very unstable image quality across all resolutions specifically when running at native resolution. At the time of writing this review, the FSR 2.2 implementation at native resolution is completely broken, producing a very high amount of shimmering and flickering issues on the whole image across all resolutions, even when standing still. The look of RT reflections also becomes very shimmery and pixelated, especially in motion, and only Screen Space Reflections (SSR) will have a more stable look when FSR 2.2 is running at native resolution. Something is definitely wrong with the native implementation of FSR 2.2 because going down from native rendering to FSR 2.2 "Quality" mode results in significant reduction of these shimmering and flickering artifacts, however, it does not remove these issues completely.
Tehát rosszul működik az FSR native AA, érdemes Quality módba tenni.
Egyébként úgy veszem észre, hogy az FSR-nál minden felbontás esetén a kép távolabbi részein (kb. a hátsó 1/3-a) rengeteg részlet elvész. -
X2N
őstag
Bárcsak jönne már egy Max Payne, akár az első rész remastere a Remedy-től.
-
gainwardgs
veterán
Amúgy a számból vetted ki a szót, igen jó a DLAA
Amúgy úgy néz ki hogy nem lehet kikapcsolni:
"Alan Wake forces you to enable either DLSS or FSR. A native rendering option is not available!You may choose "native" by setting Render Resolution to match your screen resolution. This is possible for both DLSS and FSR"
Szóval Render resolution natív opcióra
-
CJ4567
nagyúr
válasz
CptAdamica #81 üzenetére
DLSS esetében ez csak pozitívum, mert a DLAA szinte minden TAA implementációnál jobb
FSR-nél nem tudom, hogy az FSR native AA implementálva van-e.
-
CptAdamica
veterán
válasz
gainwardgs #75 üzenetére
Jól látom, hogy a felskálázást nem lehet kikapcsolni, hanem mindenképpen választani kell DLSS és FSR között? Reméljük jó nagyot fog bukni a játék ezen mentalitás miatt.
-
Crus
őstag
válasz
gainwardgs #75 üzenetére
Ellenben 10.3 TFLOPS-on performance módban, 60 frémmel szalad és bőven frankón néz ki. Ergo PC-n - nyilván nem alsópolcos 10xx kártyával - be lehet ez majd lőni szebbre. Főleg ilyen 30xx, 40xx kártyákkal. RTX-et meg el kell engedni. Felesleges. Nincs még itt az ideje.
-
yericho800
aktív tag
válasz
gainwardgs #75 üzenetére
Nevetséges
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #75 üzenetére
De indokoltan, mert tényleg brutálisan jó a grafika
Alan Wake 2 - PlayStation 5 DF Tech Review - Remedy Raises The Bar Yet Again
-
Silenzio
addikt
Ezzel tisztában vagyok. A Control óriásit ment, főleg kritikai szempontból. Kíváncsi vagyok, hogy az Alan Wake-re ráirányította-e az érdeklődést mondjuk Remasterként. Én imádtam az eredetit, drukkolok a Remedy-nek, de azt tippelem, amit te. A 2024 karácsonyi akcióknál már ott lesz a Steamen is.
-
Crus
őstag
Attól, hogy egy játéknak az Epic a kiadója, attól még halál nyugodtan jöhetne Steam-re is... ahogy raklapnyi EA, UBI, MS, sőt már Blizz játékkal is megtörtént, pedig az összesnek van saját store-ja. Meg főleg, hogy az AW franchise-ból minden is ott van Steam-en. Kíváncsi vagyok mikor fogják belátni, hogy nem túl acélosak a számok és jelenik meg Steam-re is. Gondolom ehhez a beismeréshez hosszú évek kellenek.
-
Silenzio
addikt
Úgy tudom, az Unreal Engine ún. non-core fejlesztői voltak zömmel a kirúgottak. És szerintem ez idővel visszaüt majd.
Visszatérve az AW II-re. Annyira belepistult mindenki ebbe az Epic Store-os történetbe, hogy VR/AR fejlesztő, Unreal Engine-nel bütykölő kollégám/barátom mondta, hogy nem csoda a nagy gépigény, Unreal Engine 5 lesz ez is. De nem.
A játék továbbra is Northlight Engine-t használ, ami szerintem remek döntés. Nem csak te, többen írtátok, hogy az Epic exkluzivitást vett, de ez nagyon nem igaz. Egyszerűen az Epic lett a kiadó. 2020-ban írtak alá két címre, tehát Boxon és PS-en is ők adják ki, ami egész mást jelent, mint hogy csak Epic Store-ra jön.
-
hahakocka
őstag
válasz
yericho800 #62 üzenetére
S mindegyik igèny esetèn DLSS S FSR bekapcsol van írva.....720p lesz az igazân 😀 Starfield 2.0....
-
gainwardgs
veterán
Nem tudja valaki hogy DLAA lesz a játékban
-
adr0001
aktív tag
Lefordítom mit mondott a Remedy:
"Bevételt csak a konzolos eladásokból várunk."
-
yericho800
aktív tag
Ez már tényleg vicc kat fhd közepesre elég egy 2080 pl
Majd a teszteknél elválik -
Robitrix
senior tag
Nem teljesen az eredeti 21 darab 3DNow utasitásokból kettöt megtartottak. és átvette a szerepét a SSE utasítás családok gyakorlatilag. Azt úgyan nem tudom, hogy mennyire futna le egy mai procin mondjuk egy 2008-ban forditott 3Dnow utasítást tartalmazó kód, de szerintem megbirkóznak vele a mai CPU-k is. Mondjuk vannak érdekességek. Amikor megjelent 2020 márciusában a Warzone játék az első hetekben simán elszállt az örök vadász mezökre a kód. Kiderült, hogy az AMD buldózer 4000-es és 6000-es CPU-k csak az SSE 3 ig ismerik az utasítás készleteket. a játék kódjában meg már SSE 4 utasítások is voltak. Az annál frissebb AMD FX procik már ismerték az SSE 4-est is. Aztán gyorsan mókoltak a kódon és 1-2 hét múlva már ment a játék az FX 4000 és 6000-es CPU-n is.
-
Robitrix
senior tag
válasz
gainwardgs #52 üzenetére
Amúgy a gépigény oldal szerint például az én gépem Ryzen 5 5600 CPU, RTX 3060 12 Gb VRAM kártya, 16 GB RAM , 144 hz-es gaming monitor.
Azért FHD low beállítással 60 FPS lenne, FHD közepes minőség 55 FPS, FHD High mellett 50 FPS, FHD ultra HIGH esetében 45 FPS. Vagyis egy ma inkább belépő szintet képviselő hardver mellett is értelmesen játszható lenne. Az nem tudom, hogy DLSS 2.0 vagy AMD FSR benne van-e az értékben. de ha nincsen akkor valamivel magasabb FPS is kijönne. Minden esetre egy Balanced beállítás mellett lenne teljesítmény és minőség is használható. -
Alogonomus
őstag
A válaszom célzottan paprobert kolléga hozzászólására vonatkozott, amiben az RX6600 "racionális" árát annak a kártyának az Alan Wake 2-ben várható teljesítménye alapján akarta meghatározni. Hát én is felvettem a fonalat, és egyetlen játék alapján meghatároztam pár további kártya "racionális" árát, hogy rámutassak vele a gondolatmenete buktatóira.
-
-
Robitrix
senior tag
válasz
gainwardgs #48 üzenetére
A konzolokban végül is alapból AMD CPU van. Mind az XBOX seris S/X, mind a PS 5 a Ryzen 3700X egy 200 Mhzel visszavágott verziója fut. Gyakorlatilag mintha egy 3700X helyett egy X nélküli verzió lenne. És létezik olyan fordító program, ami alapból AMD CPU-ra optimalizált gépi kódot fordít nem intelest. Vagyis igyekszik például AMD 3Dnow akárhányas utasítás készletekből származó utasításokat használni, ahol lehet. Bár én ilyen fordító programot eddig csak Linuxra/Unixra láttam, de nem kizárt, hogy létezik windowsra is. Vélhetően egy ilyesmi fordító programmal hatékonyabb kódot lehetne fordítani egy AMD CPU-s konzolra is.
-
Robitrix
senior tag
válasz
Alogonomus #30 üzenetére
a teljesítményt soha nem lineárisan mérik az árral.
ha van egy eszközöm, ami tud 100%-ot és van egy új eszközöm ami 130%, akkor az ára lesz vagy 200% az előzőnek...
Legalább is addig, amig újdonságnak számít. Aztán ha majd jön egy még erősebb eszköz, akkor már lejjebb megy az ára.... na akkor kell megvenni....
-
Robitrix
senior tag
Amúgy nem igen vágom a dolgot. úgy 10 nappal ezelött itt jelent meg a cikk mely szerint pont ezt a játékot adják ajándékba bizonyos rtx 4000-es kártyákhoz. A reklám szerint 4K felbontásban használva a DLSS3.5-öt elérhető a 100 FPS feletti FPS...
Akkor most mi a brééé van???
https://prohardver.hu/hir/geforce_eladas_alan_wake_2_nvidia.htmlodáig tiszta, hogy DLSS 3.0-hoz azért RTX 4000-es kell . ez igaz lehet a DLSS 3.5-re is.
-
Televan74
nagyúr
válasz
gainwardgs #48 üzenetére
A napi Nvidia troll cím a tied!!!
-
PuMbA
titán
Nekem az a nagyon érdekes, hogy hogy lehet, hogy a játék CPU igénye ennyire kicsi? Na meg hogy alacsony grafikán és maximumon RT-vel is ugyanolyan CPU elég? Ilyet egy játékban se láttunk még, hogy a CPU igény konstans.
-
NvidiaRTX
őstag
Hála az égnek konzolon ilyen gondom többé nincs.
-
ddaydome
senior tag
Azt hiszem, hogy újabb pályát kezdek a heroes 3-ban, amit lassan a villanykapcsolóm is futtatni tud....
Ez a cégnek vízválasztó, nem a játékosoknak. -
Duck663
őstag
DLSS mellett... oké, 6800XT-n nincs DLSS, arról nem is beszélve, hogy én ezektől a felskálázásoktól egyáltalán nem vagyok elájulva. Tű éles kép igényem van! Amire sokan azt mondják, hogy ez tű éles, az nekem még nem biztos, hogy az.
Hidd el, hogy akadt, arról tudok nyilatkozni, amit én magam tapasztalok.
Látvány, ez tök szubjektív, de nekem látvány szintjén sem jött be kifejezetten, lehet a játék tónusa miatt érzem ezt. -
Alogonomus
őstag
válasz
GodGamer5 #40 üzenetére
A még elfogadható fps mértéke főleg a helyzettől függ.
Lassú tempójú és főleg párbeszédpanelekkel operáló szerepjátékhoz például akár a 20 fps is elég lehet, mert nem futsz benne, nem mozgatod hevesen a kamerát, nem kell gyorsan reagálnod benne semmire. Nem zavaró, hogy adott esetben van egy mondjuk tizedmásodperces késés a játékban, mert úgyis lassú a játék üteme. Ugyanez igaz a mindenféle kártyajátékokra is.
Szimulátorokban már általában zavaró, vagy egyenesen játékromboló, ha az alacsony fps miatt lassú a játékban a képi visszacsatolás, és így valamennyire a megérzésedre kell hagyatkoznod a reakcióiddal kapcsolatban.
És vannak a nagyon pörgős játékok, mint a battle royal, akció rpg-k, ügyességi platformjátékok, R6, CS, vagy akár a MK/Tekken/SF, amikben valós stabil 60 fps alatt komoly hátrányban vagy, és inkább 100 fps az elfogadható minimum.Az FG nem segít érdemben többet, mint amit egy G-Sync/FreeSync monitor nyújt a képkockák többszörözésével. A szemed érzi folyamatosabbnak a látványt, de a játékon belüli reagálásaid akkor is az eredeti fps sebességével valósulnak csak meg, mert új kép nem készül, csak vagy a már elkészült képet látod újra, vagy a már elkészült képet mozgatja némileg el, hogy legalább mást jelenítsen meg.
-
gejala
őstag
Control nálam szinte fix 60 fps volt 1440p, DLSS quality, RT On mellett 2080S-el. Talán egy-két opciót kellett eggyel visszább venni. Akadás nem volt, viszont elképesztően jól nézett ki. Ma is alig van játék, ami megüti ezt a szintet látványban (pl. CP2077 vagy Ghostwire Tokyo).
-
CptAdamica
veterán
Mondjuk az Epic shit only miatt amúgy sem venném meg, ennek ellenére tré a helyzet. Szóval PC-re is nyilván teljes áron fogják adni, de optimalizálni és támogatni meg nem akaródzik, majd a felskálázás talán segít elérni a 30/60 fps-t...
-
GodGamer5
addikt
PT-nél alapból csak képkockagenerálással lehet bármi élvezhetőt alkotni. Azt a 60fps minimumot nem kell annyira komolyan venni... A felskálázásra építik a játékot, tehát az a minimum, hogy kéne benne lenni FSR3-nak is... Ha nem raknak bele induláskor az elég vicces lenne. Mivel az alap gépigény is nevetséges, azon már nem is kell fennakadni, hogy csak 4xxx-es szérián lesz normálisan játszható.
Szerintem sem elfogadható ez a hozzáállás, de írtam is, hogy ez addig lesz így amíg össze nem tákolják pár patch után a gémet. -
CJ4567
nagyúr
válasz
GodGamer5 #33 üzenetére
Ezzel három probléma van: 1. DLSS3 FG-t nem támogatja semmi a 4xxx szérián kívül, az FSR3 FG pedig nagyon nagyon friss, és elterjedőben van, a problémái most nem érdekesek. 2. Ahhoz, hogy normálisan működjön, ahhoz kell legalább 60FPS alapjáraton, szóval megint ott tartunk, hogy alacsony felbontásról kell felskálázni.
A harmadik pedig az, hogy szerintem egyáltalán nem elfogadható, hogy jóvanazúgy, majd felskálázzuk és örüljön az ember.
-
GodGamer5
addikt
Szerintem framegennel sima ügy lesz, amíg nem tákolják össze pár patch-el. A CP2077:PL-nél is iszonyat magas volt a gépigény maxon, de azt is elivitte a viszonylag átlagosabbnak számító gépem.
-
Yodafon
őstag
nem vagom mennyire szamit manapsag mar a direkt hardverre programozas (konzolok eseten) de nem hiszem hogy egy atlag hardver ne tudna ezt a teljesitmeny szintet megugrani kvazi hardverkozeli apikkal (mantle vs vulkan vs dirextx 12)
-
Duck663
őstag
Én optimalizálatlannak nevezném azt továbbra is. A különféle akadozások azt jelzik. Lehet valami egyenletesen lassú és gyorsabban futó, de hektikus teljesítményű.
#21Crus: Ez így kifejezetten gáz!
#24 Busterftw: Ezzel az osztogatással nem lehet játékosokat odacsalogatni, és vásárlásra is ösztönözni. Én is behúztam egy csomó játékot ingyen, de egyetlen egyet sem vásároltam ott, és nem is fogok. A storet sem tudják rendesen megcsinálni, elindítod és 100%-on tekeri a CPU-t, kitakarítok minden, végre jó, következő indításnál már megint 100%-on. Egy sz@rhalommal mit akarnak? Titokban bányásznak a gépekkel, vagy azt nézik mi van a felhasználók gépén? Igazából tök mindegy, de egy pillanatra sem sikerült vonzóvá tenniük a storejukat, meg úgy az egészet.
-
FLATRONW
őstag
Szerintem konzolon sem lesz egy leányálom a játék.
Valami olyasmire számítok ott is, mint a Jedi Survivor esetén volt, Series X 720p-ről skálázott fel, a Series S pedig még alacsonyabbról. -
paprobert
őstag
Semmi gond nincs ezzel.
Csak legyen egy szép nagy VGA-újraárazás az Alan Wake 2 alapján.RX6600
1080p@60 High helyett 720p@30 Low?
Akkor legyen a kártya, az eddigi $200 helyett $79. Máris rendben vagyunk.Grafikus adapter teljesítményért grafikus adapter ár, szerintem ez így korrekt.
-
Alogonomus
őstag
Hagyományos módban valóban majdnem olyan jó az alap 2060, mint 1660 Super/Ti, viszont a mesh shader bekapcsolásából sokkal kevésebbet profitálnak a 1660-as kártyák, mint a 2060.
Talán a mesh shader is ugyanúgy csak szoftveresen emulált a 16xx kártyákon, mint a sugárkövetés. FSR2 is azért nem hoz olyan sokat a régi kártyákon, mert amit megnyer a vámon, azt elveszti a réven a kevésbé fejlett architektúra miatt. -
Lurch
csendes tag
"GeForce GTX 16 generáció nem alkalmas a program elindítására"
Szerintem van esély, hogy elinduljon a játék mert az 16xx sorozat támogatja a Mesh Shader-t, RT meg Tensor mag nincs ezért DLSS se, viszont az FSR menni fog.
Az 1660 Super meg a Ti nem sokkal lassabb mint a 2060 és ugyanúgy megvan a 6 giga VRAM, szerintem ezeken a kártyákon játszható lesz. Az 1650 valószínű túl lassú lesz, a Super talán épp bírni fogja a 30 fps-t ha FSR Quality helyett Balanced-re lemegyünk, de kérdés, hogy a 4 giga VRAM elég lesz e vagy játszhatatlanul szaggatni fog. -
powerage76
csendes tag
Emlékszem az Alan Wake játékra annak idején nagy volt a hájpja aztán kijött és el is tűnt. És most a folytatásával lehet, hogy nem tudok játszani a magas gépigény miatt? Tragédia.
-
Busterftw
nagyúr
Persze hogy kifizette, ettol fuggetlenul teljesen nyilvanvalo, hogy az EGS hatalmas buko nekik. Maskulonben hulyek lennenek nem kiadni Steamen.
Valoszinuleg jovore mar megszunik az ingyen jatek osztogatas, akkor meg ennyien se fognak belogolni. Remelem el is tunik az EGS. -
beef
őstag
Egyetértek, engem beszívott a Control. Még a DLC-ket is megvettem hozzá, azok is kiválóak voltak.
A játékmenet, a történet kibontása, a fejtörők, mind hibátlan volt.
Először amikor láttam róla játékmenet videókat elkönyveltem egy nvidia techdemónak. Nem is tévedhettem volna nagyobbat.
Egyébként meg az Alan Wake nem tudott lekötni -
GreatL
őstag
Konzolcentrikus kód... blabla. Simán standrad kód, a maga hibáival-bugjaival. Konzolon a 30 fps már igen jónak számít, a PC meg le van tojva, majd lesz 20-tól 200-ig akárhány FPS, ugrál, akadozik töltöget majd amennyit akar.
-
CJ4567
nagyúr
A Controlt nem mondanám optimalizáltlannak, hanem inkább gépigényesnek. Egy 1070-el 1080p60-at tud, elég szép grafikával és részecske effektekkel. Nem kimaxolva, de a legtöbb játékban, főleg az elmúlt pár évben vannak beállítások, amiken kicsit állítva már sokkal jobban fut a játék, és alig látható a különbség, pl. a volumetrikus effekteket szokták túltolni magasabb beállításokon.
-
Departed
őstag
Jobban zavarna ha egy olyan fejlesztőcsapat lenne ilyen kókler, akinek a legutóbbi nekem tetsző játéka (Max Payne 2) már 20 éves...így meg csak gratulálok a borzalmas üzleti érzékükhöz is.
-
Ez elég gáz, hogy egy 5700 XT-n el sem indul majd a játék.
Remélem ez a játék csak 1 kivételes eset volt. -
Alogonomus
őstag
Abból a szempontból mindenképpen informatív lesz a játék PC-re eladott példányszáma, hogy lehet majd belőle következtetni arra, hogy valójában a két érdemi oldal 80% és 20% körüli eszközállományából mekkora részt tesznek ki az RDNA2 előtti és a teljes értékű Turing alatti kártyák.
-
nyakdam
aktív tag
A quality 720p a performance 540p. 540p medium 3070 kell…
Nagyon kíváncsi leszek a látvány összehasonlításra a konzol és Pc között, de nem hiszem, hogy kivételesen tényleg kihasználnák a konzolok lehetőségeit. Ez inkább egy sz-ul megírt és optimalizálatlan vacak lesz minden platformon.
-
Duck663
őstag
Már a Control is egy optimalizálatlan hulladék volt, ez meg... Nem tudom, de tényleg nem, hogy ki fogja ezt egyáltalán megvenni. Ha én lennék a kiadó vezetője, akkor úgy b@sznám vissza a fejlesztőgárdának, mint a pinty, hogy ez ebben a formában nem jelenhet meg. Látva egyébként, hogy a játék, hogy néz ki (youtube videók), ennek bizony egy csúcshardveren 4K-n 200FPS körül kellene repülnie.
#5 vg: A táblázat hol mond ellent a leírtaknak? Ott van, hogy DLSS/FSR Performance 4K-n azaz natív 1080p és mindehhez kell egy 4080... erre azt mondanám, hogy az ilyen fejlesztő dögöljön inkább éhen!
-
vg
addikt
Ez miez akkor?
-
Pipó
őstag
Tragedy
-
Televan74
nagyúr
Akinek nagyon kell majd vesz hozzá konzolt. A Remedy nevét meg a pocsék PC -s port miatt a platform játékosai nem fogják dicsérni. Aki mégis szeretné PC -n, szerintem egy RTX4060 kell neki 1080p/High -ra.
Egy dologban tényleg vízválasztó, mert lassan 1080p/High beállításokra 6800/4060 szintű kártya kell majd. Persze lesznek majd jól portolt kivételek, de a többség nem ilyen lesz. -
Eclips21
őstag
na oszt' meg lett az új crysis?
-
Crus
őstag
Az biztos: Epic store only
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Remedy eléggé konzolcentrikusra szabta a kódot, így a PC-s játékosoknak komoly hardvereket kell vásárolniuk.
- 27% Számla! Sapphire RX 7900 XTX Vapor-X 24GB GDDR6 Nitro+ Videokártya! BeszámítOK
- Csere-Beszámítás! Manli RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- Nvidia Geforce RTX 3090 Founders Edition
- MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC majdnem új 2028.04.22-ig magyar garis
- MSI GTX 1070 Ti 8GB GDDR5 GAMING 8G Videokártya!
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- LG 77B3 - 77" OLED - 4K 120Hz & 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - 700 Nits
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest