Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Maelephant

    senior tag

    Sziasztok,
    előre is elnézést a teljesen laikus kérdésért, tudatlanságért. Korábban UPC-s netszolgáltatás disztribúcióját a hozzáadott router/modemről (tán Technicolor volt) több otthoni végeszközre, a gyári router/modem mellett egyetlen TP-Link SG105E switch (v4 hardververzió, "legújabb" elérhető, 2018-as firmware, a modem/routerrel 5e típusú kábellel összekötve) közbeiktatásával oldottam meg, amely tökéletesen működött a járvány/homeoffice időszakban. Idén májusban sávszélt bővíttettem a Vodafone-nál (mint UPC jogutód, illetve állományátvevő), ehhez kötelező volt új, álló tízemeletes kinézetű router/modemre váltanom. Azóta viszont azt tapasztalom (volt már kinn két technikus, volt eszközcsere, kábelt cseréltem, IPv4-re visszaállítottak stb.), illetve most két nap itthon dolgozás után igazolódni látszik, hogy amennyiben a switch működik, bekapcsolt, a céges gépem leszakadozik a VPN-ről random időközönként (3 perc - fél óra intervallumokban), gyakorlatilag használhatatlan, továbbá a magán Samsung S22 telefonom WIFI-je megőrül, DNS-hibákat dob a böngésző, felkiáltójelezi a kapcsolatot, aztán mégis betölt oldalakat, ingadozik a kapcsolati sebesség, nagy késleltetéssel jelenít meg kb. bármit stb. Ha a switch ki van húzva, akkor semmi ilyen jelenség nem mutatkozik, az elmúlt két napot egyetlen szakadás nélkül dolgoztam végig 10+12 órában, telefon WIFI-je is gyors, problémamentes volt. Mi lehet ez, mit tegyek? Sajnos a/egy switchet nemigen tudok mellőzni, a Vodas router/modem által adott tán négy csatlakozó édeskevés (most a TV, PS, gyerek PC-je stb. le van húzva a netről emiatt). Ezen a switchen van fizikai reset gomb, illetve saját webes felületéről is resetelhető, próbálkozzam azzal, vagy egyből vegyek egy újat, ha igen, milyet?
    Köszönöm előre is és még egyszer bocs, hogy ha triviális/ostoba a kérdés.

Új hozzászólás Aktív témák