Hirdetés

Aktív témák

  • Den

    veterán

    válasz kovasz #4050 üzenetére

    Oké hogy nincs röntgren szemed de legalább nézd már meg a linket amit adtam, hogy ne mondj ilyen blődségeket.

    Ez a rossz illesztések duma, kb a 60-as évek végéig volt igaz, ott sem az volt a gond hogy az élek nem jól tömítettek, hanem hogy gyorsan elkoptak, de ma már ez sem téma, a mazda az rx8 motorjára 300 ezer km garanciát ad, ezalatt a motor annyi karbantartást igényel hogy 100 ezer km-enként, ingyen kicserélik az éleket.

    Ezt a rossz kompresszió dolgot nem tudom honnan szedted, de ha a linket megnézted volna, akkor már tudnád, hogy létezik _dízel_ wankel motor, sőtt a kompreszióval olyannyira nincs gond, hogy a wankel ''motort'' kompresszorként is alkalmazzák

    Az rx8 motorja egyébként már piacra kerülésekor euro4-nek megfelelt

    A wankel hatásfoka két ok miatt rossz (mert a benzin üzemü wankel hatásfoka tényleg rosszabb vmivel, mint a dgattyúsé). Mindkettő az égéstér formájára vezethető vissza.
    Egyik hogy a sűrítés végén akamra alakja miatt befűződik egy kis keverék, ami emiatt nem tud meggyulladni, és elégetlenül kimegy a kipufogón, ezt a tárcsán kialakított átömlőkkel kiküszöbölik.
    A másik ok, hogy az égéstér szintén a geometriából adódóan banán alakú, és a szélein olyan nagy felületen érintkezik a benzin levegő keverék a kamra, és tárcsa felületével,hogy a lángfront kialszik, így a csúcsoknál elégetlen keverék marad ami kimegy a kipufogóba. A régebbi wankeleknek, kemény hajtáskor ezért izzik olyan szép fehéren a kipufogó leömlője. De ezt is ki lehet küszöbölni kettős gyújtással.
    A 20 30 lityis fogyasztás a népmese kategória. Biztos nem csak 7 litert fogyaszt, de egy sportkocsi miért is fogyasztana 7 litert, a teljesítményt benzinből lehet nyerni, csak a gyári prospektusokban fogyaszt egy 200 lovas kocsi 10 liter alatt, meg a prospektustudósok álomvilágában.

    A linken azt is láthattad volna, hogy a mazdától fogunk még wankel motoros gépet látni, miért is ne látnánk? Az rx8 nagyon sikeres, sikeresebb mit a korábbi rx-ek.
    De miért is hagyna fel a mazda a wankel mtorral? 61 óta több mint 50 wankel motort épített, és egy rakás kocsit készített ilyen motorral, megvan a wankeles gépek piaca is, akkor miért ne gyártana?

    Épp most egy hidrogén-benzin vegyes üzemü rx8 fejlesztése folyik, és lesz turbós renesis is...

Aktív témák