- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- TCL LCD és LED TV-k
- Projektor topic
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Apple notebookok
- Hobby elektronika
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Gaming notebook topik
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- 3D nyomtatás
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz DeFranco #47547 üzenetére
Én Rhino666-nak is azt mondom, tegye félre azt, ami ma itt elhangzott, menjen el egy kereskedésbe és üljön be az autókba. Említettem a japán 1.5i VTEC motort a hondákba, városba is szűken fog 7 litert enni, országúton ha végig 90-nel tudsz menni 100km-t, akkor 4,5, ha vannak apróbb lassítások, kanyarodások még akkor is kijön 5 literből. Ha nem nyomod akkor 12 szelepes módba működik. (120km/h-nál 3200rpm) A motor igénytelen, abban tényleg csak olajat meg szűrőket kell cserélni, bár nem tudom tetszik-e maga a típus. Van angolba meg békába is. Hátul nagyobb, mint egy 4-es Golf (legalábbis az angol), a térdem nem ér a támlához. A havi 7 ezres benzinkeretből kijönne, és még a havi 10k-s szervizkeret is elég lenne mivel konkrétan 2 év alatt nem kéne ennyit se rákölteni, nem elfogultság, tapasztalat. Nyilván megvételkor kéne egy vezérlés-olaj-szűrő csere, ez nagyjából 60-ból van meg, de az autó közel se kerül 1 millióba se.
-
zenke
aktív tag
válasz blt.62 #47539 üzenetére
Nagyon tágas, Ha az első ülés csumára hátra van tolva, akkor is vígan elfér hátul egy 2m-es ember és még hely is marad a térdénél bőven. Kényelmes. Nagyobb mint az A6. Futóműre figyelni kell, mert ha kopog az lenyel 150-200k-t.
Dízel, és csakis 1.9!Viszont ahogy nézem a kínálatot autómatára szűkítve, meghaladja a kereted.
[ Szerkesztve ]
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
Kornel
veterán
válasz Rhino666 #47548 üzenetére
az a baj, hogy ha nem volt még kocsid, akkor legalább fogadd meg mások tanácsát.
én is beleestem hasonló szituba, mint amibe te fogsz most. (de szerintem sokan mások, kivétel aki más hibájából tanul)
pályakezdőként vettem egy 10 éves seat toledo-t, mert nagy is, kényelmes is, meg megy is (lada után persze )
a kocsi ismert előéletű volt, 180k km-el, ami nem sok.
1,6 benya, tehát még a dízel szopórollerek is kizárva.
cirka egy év alatt az autó árához képest (akkor volt 800-900k) annyit költöttem rá, hogy inkább eladtam, pedig nem egy prémiumautóról beszélünk, és nem is egy romhalmaz volt, csak szépen előjöttek a 10 év körüli bug-ok.
fél év se telt el, amikor elkezdett szivatni a folytószeleppotméter, ami ahhoz a motorkódhoz csak gyáriban létezik (bosch-120k), illetve van bontott, ami mind ugyanolyan, kikopott, semmire sem jó... kipufogó is elengedett itt ott, ami egy nagyobb kocsira szintén több tízezer, a katalizátort már nem cseréltem, pedig az is cserés lett volna, ezen kívül egy kis kaszni munka is lett volna rajta már, pedig soha sem volt törve, illetve szokásos kopó dolgok tömkelege, főleg vákumcső és gumi/műanyagalkatrészek okoztak kisebb fejfájásokat.
és a kocsi csak egy évig volt meg, ha azt akartam volna, hogy további pár évig gondalanul autózzak vele, simán ráment volna az összeg, amibe az autó került. ilyen ez a popszakma(#47555) MunezXBK: nem baj, összegyűjtöd havonta 2k-nként, nem? na jó, összeszorítod a fogad, és legyen 4k
[ Szerkesztve ]
-
Rhino666
őstag
válasz DeFranco #47550 üzenetére
Ha szerinted én voltam a bunkó pöcs, akkor nem árt, ha visszaolvasol egy kicsit. Én normális hangnemben, konkrét elképzeléssel tanácsot kértem autóvásárlással kapcsolatban, ti meg lerohantok hogy hogy merészelek 3000km-re kocsit venni, vegyek inkább biciklit, motort, járjak inkább taxival vagy busszal, aztán én vagyok a troll, hülye és még csak magamra se merjem venni. Ne haragudj, de én ezt nem nyelem le, mert mások is leírták már hogy nem olyan irreálisak az elképzeléseim, mint ahogy egyes hatalmas szakértők itt állítják. Ha viszont te magadra vetted amit írtam, annak valószínűleg valami oka van...
(#47555) MunezXBK: Úgy nézem, pl. az s40-be jóval olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
DeFranco
nagyúr
Még egyszer kiemelem, nekem eddig (lekopogom) a "kötelezőn" kívül, ami állapottól függetlenül egy egyéves lexusra is ki kellett volna fizetni, eddig összesen 25k volt amit az autóra költöttem, és ebből 18k-t már a megvételkor tudtam (felxibilis tag csere). Szóval én pont hogy nem locsolom rá a pénzt.
-
Kornel
veterán
amúgy szegedre CNG-s autót vennék, Rick is egy CNG-s multipláról álmodozott, nem de?
-
-
-
-
m3tr0
senior tag
Látom vannak itt érdekes dolgok...Követtem ma is a topikot de eddig nem írtam.
Azért érdekes emberek vannak..kiszámolja,hogy egy hónapban 250 km fog menni...és ennek mennyi az üzemanyagköltsége...aham...mert ha van autód akkor az úgy van,hogy 250km-t megyek...többet tuti nem.
Aztán azon lovagol,hogy őt azért támadják le,mert 3000 km-re akar autót venni...
Persze nem ezért...de ő ezt olvassa ki belőle...pff.
Vicc. Kb. mint a múltkori Hudson Hornetes srác...Rhino: vedd meg a Volvot...jó lesz az neked...3000 km/éves futásra,dízel S40 1 millióból...és az autó 980k.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
veterán
válasz bitpork #47564 üzenetére
kolléga 700k körül vett benzines 1.6-ost, azóta legalább 4-500k-t rá kellett költeni még, úgy hogy végig vezetett gyári szervizkönyve van az autónak.
napi 12,5 km-t megtenni a kocsival, hmm
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
-
veterán
válasz bitpork #47569 üzenetére
igen, de azért ne akard már ezt az utat végigjáratni egy első kocsis emberkével is, akinek szemmel láthatóan fogalma sincsen a szervizköltségekről és szervizigényekről.
de, hogy kondtruktív is legyek, Rhino, én ilyen civiceket nézegetnék: [link] van belőle pár 1.4-es és 1.6-os benzines, tágas mint az állat, és tudtommal nem különösebben szervizigényes.
valahol engedned kell, az legyen a fogyasztás szerintem. ha benzint veszel dízel helyett, akkor máris kevésbé kell aggódnod a szervizköltségeken, plusz télen nem fogsz megfagyni, amíg elérsz a 6km-re lévő munkahelyedre.
7 l v 9l fogyasztás ezzel a futástelejsítménnyel 25 k többletköltség évente, ami havi 2k mondjuk. ha ez a plusz is számít neked, akkor ne vegyél autót, de komolyan. a havi költségeket meg ne pusztán a bkv bérlettele vesd össze forintosítva, hanem azzal, hogy sokkal kellemesebben eljutsz vele dolgozni.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Valóban használni vettem. Ez nem változtat a tényen, hogy igen is lehet találni jó vételt. DeFranco is talált. Más kérdés h pont olyan hülye mint én és az első nyöszörgésre rohan szerelőhöz
És azt sem kérdőjelezem meg, hogy a használt kocsik 99%-ára költeni kell, de ezek a tények még nem válaszolnak meg egy rakás más dolgot amikről mi itt csak feltételezünk. Mi van ha Rhino kritériumai csak első körösek? Mi van ha van még ezen felül pénze, de zsidó rá költeni? Mi van ha annyira szerelmes lesz a vezetésbe h a következő motorkocsi egy s500 lesz?
Csak arra akarok kilikadni, hogy el lehet mondani egyszer h ha szerintünk vmi elkerülte a figyelmét, de meggyőzni nem szabad vkit akarata ellenére!(#47571) bandus: Elő kocsis v nem, mit számít? Én úgy vettem meg életem első golfját 98-ban hogy az ablakmosó tartályt tudtam csak feltölteni. De mindig akadt vki aki segített ha hülyén néztem.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
piqla
őstag
Az elso generacios TT-rol mi a velemeny? Napi hasznalatra lenne (30km), autopalyan. Tudom, hogy nem sportauto, csak sportoska, de elsosorban megbizhatosag erdekelne, hogy kell-e aggodnom reggelente, hogy jaj vajh' indul+e.
Az autonavigatoron olvastam, hogy "hozza a IV-es Golf padlólemez tipikus nyűgjeit". Na, ez nekem speciel pont kurvara nem mond semmit...
Barmilyen tippnek, hozzaszolasnak orulok, elore is koszi.
Szereted az állatokat?
-
Xero
nagyúr
Ultimate kibaszás:
Meg nem nevezett cég, meg nem nevezett céges autó, és egy meg nem nevezett szervíz.
A használója szervíz után arra lett figyelmes, hogy az ablakmosó olajos cuccot fúj mosó folyadék helyett, majd nem sokkal később már semmit sem és a kerékjáratnál ömlött a folyadék.Ma megnéztük amennyire hirtelen lehetett mi a gond.
Az első probléma az volt, hogy a kerékdob betétet úgy rakták vissza, hogy az kicsípett egy darabot a csőből. Ott fújta ki magából a folyadékot. Nem gond. A hibás részt kivágtam és egy műanyag toldót beraktunk.
Előtte mosószeres vízzel átmostuk a rendszert a sérülésig amennyire csak lehetett (felönt pár vödörrel és kifúj).
Miután összeraktam ismét próba és mosás, de a fúvókákat annyira eltömítette a cucc, hogy ledobta a szivattyú magáról a csövet. Ehhez nem lehet értelmesen hozzáférni nagyobb bontás nélkül, így inkább hagytuk a picsába.
A gond ugyebár az, hogy valószínűleg a hátsó fúvókákat és a lámpamosókat is elb*szta.A kifolyó folyadék egyértelműen olajos-benzines szagú volt. Nagy valószínűséggel egy morcos, vagy vicces kedvű szerelő fáradt olaj szerűséget töltött a tartályba.
-
TaaT
veterán
Tegnapelőtt haver mutatta a kettesgolf forgalmiját, benne van hogy motort cseréltek, és le volt jegyezve kézzel a km állás, majdnem gutaütést kaptam amikor megláttam...
"KM: 440mm"
piqla: "de elsosorban megbizhatosag erdekelne"
1.8T-ből (a legtöbb ilyennel van szerelve) simán bele lehet tenyerelni problémás példányba
"hozza a IV-es Golf padlólemez tipikus nyűgjeit"
Hát igen, ezt kifejthette volna a szagujságíró
G4-nél pl előfordulhatnak elektronyos problémák (is)...
Give them hell Ukraine!
-
piqla
őstag
Igen, amikbe most belefutok, azok elektronikai meghibasodasok, mint visszajelzo, kapcsolo, satobbi...
Az a gond, hogy nem nagyon ertek a kocsikhoz. Tobb mint tiz eve vezetek, de csak juzer vagyok, egy toyotaval, szoval tankolason es szelvedofolyadek cseren kivul massal nem nagyon van tapasztalatomInnen vennem a kocsit, remelhetoleg a teny, hogy itt 120-al lehet menni palyan, es mindenhol radar van, talan redukalja a fos kocsik szamat.
Vagy nem.
A problemas peldany alatt kifejezetten motorikus hibakra gondolsz, vagy az elektronikai cuccokra? Tudsz valamit errol a motorrol?
[ Szerkesztve ]
Szereted az állatokat?
-
TaaT
veterán
"talan redukalja a fos kocsik szamat."
Az hogy milyen sebességkorlátozás van egy országban nem befolyásolja a rossz használt autók arányát (sztem)
Igen motorikus problémára gondoltam, könnyen hengerfejes lehet, és a turbo sem tolerálja rendellenes használatot, és a karbantartás hiányát.
De azért majd hallgass meg más véleményt is
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
piqla
őstag
Hat, abban remenykedem, hogy ebben az orszagban, ahol az emberek elkepeszto modon be vannak lassulva, mind vezetes, mind barmilyen masik teren, kevesbe nyomjak neki, mint ha mondjuk az autopalyaparadicsom Nemetorszagbol szereznem a gepjarmuvet. Bar teny, hogy eleg naiv elkepzeles
Turbos motor milyen plusz torodest igenyel? En vinnem szervizbe, nem arrol van szo, de ha mondjuk 100 kmkent kell neki full olajcsere, 500 kmkent negy uj fek, akkor azert meggondolom. Nyilvan tuloztam, de ertedmarhogyertem.
[ Szerkesztve ]
Szereted az állatokat?
-
Xero
nagyúr
Egy bemelegedett motornak édes mindegy hogy és mennyit nyomod.
Sokkal nagyobb ellenség ha hidegen nyomod ki a szemét. Ez köszönhetően az elég jelentős német pálya hálózatnak azért elő-elő fordulhat, de nem jellemző.Ha valaki folyamatosan tötyögve kis távon használ mondjuk egy turbós benzinest, azzal sokkal többet árt neki, mintha nap mint nap 500km-t pakolna bele pályán 200-as tempóval.
Turbós motorok még inkább érzékenyek a jó és rendszeresen cserélt olajra. A megfelelő felmelegítésre és lehűtésre. Szóval még inkább nem illik 20-40e km-t járatni egy olajon, illetve reggel egyből 6000 fölé rúgni, valamint a pályáról lejőve egyből leállítani.
[ Szerkesztve ]
-
piqla
őstag
Es milyen lehetoseg(ek) vannak az ilyen hibak kiszuresenek? Egyaltalan: mik lehetnek a turbo hibai? Vagy egyszeruen el sem indul el az auto, ha az beszarik?
Szereted az állatokat?
-
misirulez
senior tag
Sziasztok!
Régebben hosszabb úton utas voltam egy subaru wrx sti-ben, a tulaj mindig úgy zárta be az ajtót, hogy még ment a motor és csak pár perc múlva állt le magától, ezáltal a turbót kímélve. Volt benne egy műszer ami mérte hogy mikor állítsa le.
Mi ennek a cuccnak a hivatalos neve?
-
Integra
titán
nekem a turbo motorra 7500 km-es olajcsere van gyárilag előírva. a 3 éves garancia idő alatt betartottam több kevesebb sikerrel, gari lejárta óta már 10k km-re kitoltam az olajcserét, de szerintem 12k km-re is kitolom, de ha úgy használom, akár 15k km is lesz. természetesen full szintetikus, legjobb olaj gyári sae értékre (mobil-1). szóval használat függő. én taposom azért hébe-hóba keményen, mikor elkenem pár bohóc száját vagy csak magamnak átszlalomozok a kocsisorok között, de mindig üzemi hőmérséklet elérése után illetve az utolsó pár km-en nem nyomom, illetve ha igen, akkor is engedem visszahűlni, 1 percet legalább hagyom járni a motort. illetve a gyári gigantikusan fos fékrendszer megálljt parancsol a játszadozásnak jelenleg, de ezt úgyis kukázni fogom idővel komolyabbra. kitapasztalja az ember hogy kell. 94e km-nél tartok, makulátlan, újszerű a motor. meghibásodás? ismeretlen fogalom számomra.
a fék meg nem motor függő, a szívó motoros autómban gyakrabban cserélek fékbetétet mint a turbósban. használat függő értem mit mondasz, de nem kell parázni a turbo motortól, csak tudni kell használni. a többlet fogyasztásomon túl (jelenleg 11.3 liter az átlag) igazából semmi diffi a szívó motorhoz képest (9 liter átlag). ha nagyon ezen rugóznál, akkor építs be egy timer-t, az leállítja neked a motort kulcskihúzás után, ha már a szonda megfelelő hőmérsékletűnek ítéli meg az olajat. szerintem tök felesleges, de nem akkora tétel egy ilyen, hogy ne lehetne beszerelni.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
qdak
addikt
tanyatol kb max 30km meszire mentem csak, szvsz rovid tavok 1 het+++ alatt 800km++ atlag 8.4 nem is rossz
azert a diezelben se kell megfagyni telen, enyem eleg hama csianl joidot + ules futes, ehhez kepest 1ik csaj 30 at jar puntoval es telen kesztyu+kabatba er ide
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #47572 üzenetére
Más kérdés h pont olyan hülye mint én és az első nyöszörgésre rohan szerelőhöz
Tegyük hozzá egyszer voltam csak, ha valami van, akkor ide jövök kérdezni, hogy normális-e, gond-e, aztán max. utána hívom a szerelőt. Eddig egyszer kellett. De ha gond lesz vele, az biztos, hogy meg fogom csináltatni. Valahogy nekem is meg kell tanulni az autót
De ha már a paranoiám meg lett szólítva, jöjjön még egy feladvány
Meleg motornál jó pár kilométer megtétele után, ha megállok, és nyomok egy kövérebb gázfröccsöt (úgy 3000-ig felpörgetem, majd hagyom esni magától) akkor a kipufogó a végén egy bugybugybugy-hööhhh el köszön el a normál leállás helyett.
Hidegen próbáltuk egyszer, úgy nem csinálta, de motormelegen állva 3000+ gázfröccsre mindig jön a bugybugybugy-hööhhh.
Ez valami normális dolog, vagy valami hiba jele?
[ Szerkesztve ]
-
Rhino666
őstag
Egy átlagot számoltam, az alapján, amennyit az utóbbi néhány hónapban havi szinten mozogtam és ezt jócskán felfele kerekítettem hogy biztos kijöjjek belőle. Olvass vissza, hányan írták le, hogy éves 3000km-re ne vegyek autót/ne autót vegyek, ha te nem ezt olvasod ki belőle akkor kérj értelmező kéziszótárat a következő szüli/névnapra...
Komolyan nem értem hogy ha már egész nap readonly üzemmódban voltál, mi késztetett rá hogy végül csak beszólj. Annyira rendesek és konstruktívak vagytok, de tényleg.
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
JanR
addikt
Na ha már találtam egy ilyen topicot itt, akkor kérdeznék egyet.
Jövő tavasszal tervezem lecserélni korosodó gépjárművemet.. Az egyik kiszemeltem a Mazda 6, 2005/2006-s évjáratú és csak is benzines. Tapasztalatok alapján mit lehet tudni az autóról? Hibák, észrevételek. Ha valakinek van vele 'emléke' az kérem ossza meg vele. Köszönöm!
-
m3tr0
senior tag
válasz Rhino666 #47594 üzenetére
Látom neked meg csak a beszólás megy akárki akármit ír...remélem folytatod...hátha valaki meglátogatja a mod.ker.-t.
De tényleg..te tipikusan az vagy aki azt állítja,hogy mindenki hülye és nyomorék csak ő helikopter.
Te egy vicc vagy.Amúgy meg leírtam,hogy vedd meg a Volvot ha annyira tetszik.
Csak azt ne várd el tőlünk,hogy asszisztáljunk mellé...Miért, azt már leírtuk egy páran.
Neked meg ehhez kéne "értelmező kézi szótár".
Ignore ON.[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Kornel
veterán
válasz tomcsi23 #47599 üzenetére
Itt is csak a spórolás megy, aztán a gyártó meg a userre mutogat, hogy nem használja rendesen a kocsit. (szerintetek az emberek hány százaléka tudja, hogy hogy kell használni egy turbo-s autót?)
Mennyivel kerülne többe vízhűtéssel egy turbo? (ami leállítás után timerrel lehűtené) És nem-e hozná vissza az árát a gariban nem tönkrement turbók ki nem fizetett ára? Aztán meg csodálkoznak, hogy gond van, és csődbe mennek, meg hogy nem viszik azt a fránya jó autókat, közbe meg minden sz*ron spórolnak, aki egyszer becumizza így, tuti nem vesz ugyanonnan kocsit egy darabig.
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Nők, nőügyek (18+)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- TCL LCD és LED TV-k
- Projektor topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Milyen program, ami...?
- DIGI Mobil
- További aktív témák...