- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen videókártyát?
- Projektor topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Házimozi haladó szinten
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fujifilm X
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zenke
aktív tag
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
ABE
őstag
válasz Rhino666 #47388 üzenetére
Abszolút nem érzékeled, mi pénzt visz el az autó kötelező karbantartása, illetve a váratlan javítások. (Jóhiszeműen kizárom azt a lehetőséget, hogy trollkodsz.) Nézd meg, mibe kerül a rendszeres olaj -és szűrőcsere, vagy egy féktárcsa, egy lengéscsillapító, egy kuplung szett, egy garnitúra gumi, egy műszaki vizsga, és sasold meg a rezsióradíjakat is. Ha egyszer csak nem indul az autó, vagy beugrik egy sürgős javítás, az nem 5-10k szükség esetén összespórolt pénz lesz, hanem inkább a tízszerese abból, amit kötelezően tartalékoltál. Egyszerűen nincs olyan használtautó, amibe teljes magabiztossággal bele lehetne ugrani, hogy márpedig erre nem kell költeni x km-en keresztül. Egyéb dolgokat számoltál? Biztosítás, teljesítményadó, átírás, értékvesztés? Vagy megbüntet a rendőr, a közterületes, esetleg trélerezni kell a gépsárkányt? Oldjad meg mással a közlekedést, mert az autó nem úgy működik, hogy fix 7000 forint van rá havonta, meg esetleg tudsz rá félretenni, ha nagyon muszáj.
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
Hi!
Most ebbe a feltüzelt légkörben én is kérdeznék. Hasonlóan 1M+ vásárlás utáni kiadások lenne a keret.
- A csomagtartó 300+ legyen, ezért a Suzuki sajna kiesik..
- 4 személy - felnőtt - és csomagok gond nélkül elférjenek, bár legtöbb esetben inkább 2 plusz csomagok és kerékpárok.
- légzsák
- manuális klíma
- nem száguldozok és igényeim sincsenek rá előzni is akkor megyek ki, amikor lehetőségem van.
- 10év > alatti legyen.
- fogyasztás, ilyen szempontból is a Fábia és a G Asztra tetszetősEddig Skoda Fábiákkal elégedett vagyok, többet is vezettem.
Astra G vezettem és néztem is, ferdehátút és kombit is.Éves szinten 20000km re saccolok. Leginkább külföldi utak.
új Fábiából 1.2 kombikat Hannover-t is ilyennel jártam meg, nem volt panaszom a németeknél sem - tehát tényleg nem nyomom. Az újjal csak egy problémám van, hogy leginkább 1,3-tól kezdődnek, persze, ha nem kell rákölteni, akkor megfontolandó.
Milyet érdemes még néznem és mire érdemes figyelni?
Köszönet a segítségért!“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
zenke
aktív tag
Persze Nem játszok. Hülye is megállapítja háttal állva is, hogy ez nem 50-es.
És full gyári a moci, sérülésmentes. MO-i. Mondjuk pár okosság van rajta... malossi henger, malo főtengely multivar 2000, karbon membrán... 0-100 7,2s
Fogyi meg csuklófüggő. 4,2-6,6-ig.Kocsi volt az első terv, de ezt nem lehetett otthagyni. Bár ide pestre jobb választás is volt szerintem.
[ Szerkesztve ]
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
jerry311
nagyúr
válasz Rhino666 #47388 üzenetére
Valamit valamiert, ha nem tetszik a tomegkozlekedes "nyomora' es inkabb autoznal, az penzbe kerul. Ha nagyon alacsony a fogyasztas es erintogazon kozlekedsz, akkor talan kijon 7k-bol.
A benzin.
Minden masra ott a MasterCard.
Autozni draga dolog. Nem is kicsit.
Ha minden vagyad, hogy vegre autod lehessen, akkor legalabb hallgass a tapasztaltabbak ervelesere es ne egy szoporollert vegyel az 1 milliodbol.Persze, azt csinalsz amit akarsz, a vegso dontes a te kezedben van..
Ha neked az esik jol, hogy tatott szajjal rohangalsz a faxerdoben... -
Revolit
senior tag
válasz szőröscica #47411 üzenetére
Én elég rosszakat hallottam a második generációs almérákról Nekem is tervben volt, de olvasgattam fórumokon, teszteket (nem csak itthoniakat) és szinte mindenhol azt hallani, hogy minden téren romlott a minőség az előző generációhoz képest. Persze ha az eslő generációról van szó, akkor nem szóltam
-
latyak17
tag
Valakinek újfent nem használt német próbarendszáma? 2 db kéne egyformák, átvételre
Köszi
METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !
-
Rivaul
addikt
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rhino666
őstag
Havonta kijön a KGFB + balesetbiztosítás + teljesítményadó + műszaki max 4k-ból, de kisebb esetén 3,5k-ból is, kiszámoltam. Még egy S80-as kötelezője is kevesebb 55k-nál (konkrétan 45k baleseti adóval együtt), szóval innentől kezdve az egész kalkuláció nagyon nem stimmel.
Igenis számít havi 2k üzemanyagra, mert akkor 3-8k maradna arra ha "valami van" és ha az 5-10k szerintetek ennyire röhejes akkor feltételezem a 3-8k méginkább.
Szerintem az asszonyt sem az fogja érdekelni, hogy csajozós a verda vagy sem, sokkal inkább az neki is a fontos, hogy kényelmes, tágas és szuperbiztonságos legyen, na meg a gyerekülés. Másrészt meg nem érdekel igazán számít más véleménye, felőlem az röhög ki, aki akar (itt is kiröhögtek az imént az elvárásaim miatt, persze taxizni olcsóbb lenne, grat az ép gondolatmenethez...), de ha én egy kisebb vagyont fektetek egy autóba, akkor igenis elvárom, hogy kényelmes, biztonságos, megbízható és alacsony fenntartású legyen, különben nem veszek kocsit. Suzukit 300k-ból is vehetnék, sőt, Ford Escort is van 200k-ért, vagy akár egy nyamvadt 120-as Skoda 100k-ért. Ennek az árnak tízszereséért vagy számomra/számunkra tökéletes autót fogok venni, vagy megmarad a pénzem jópár havi buszbérletre előre és kész.
Swift/Clio/Punto/Yaris: Nem férünk el benne, főleg nem ha majd gyerekülést is kell bele tenni. Ezeket 50 kilós nőknek találták ki, nem 100 kilós állatoknak.
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
Integra
titán
válasz Psychonaut #47418 üzenetére
meghaladja a legtöbb ember tudását a helyes index használat, ahogy a zippzár elvet sem tudják a gyakorlatba átültetni (már, ha tudják mi az..), pedig sok helyen már bazi nagy sárga táblával is jelzik jó előre...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Blaise
veterán
válasz Rhino666 #47420 üzenetére
de ha én egy kisebb vagyont fektetek egy autóba
Ha 1 millió forint neked egy kisebb vagyon, akkor nem biztos, hogy ilyen autóra van szükséged. Valahogy az, hogy S80-as Volvot akarsz, de közben 1-2k üzemanyagon filléreskedsz nem fér össze. Prémium autónak nem csak az ára volt prémium, hanem a fenntartása is az.
[ Szerkesztve ]
-
joshua7
veterán
válasz Psychonaut #47418 üzenetére
Nem egyszer láttam már olyat, hogy befelé indexel a versenyző, kifelé meg nem.
Semper Fi
-
zoo8800
veterán
válasz !Overdose! #47194 üzenetére
A kauffer se rossz, Unixos árakból -30%, saját alkatrész katalógussal.
rip and tear, until it is done
-
giigz
veterán
válasz Rhino666 #47420 üzenetére
Az S40 nem szuperbiztonságos autó. Nem is a kényelem szobra. Nem is a legolcsóbban fenntartható.
Ha autót akarsz, egy dolgot el kell fogadnod. Az autó egy pénznyelő gépezet, nem lehet ellene mit tenni, aki autóval akar járni, mélyen a zsebébe kell nyúlni. Ez jelenleg így van, és kész.
Ha autót akarsz, a vásárlás pillanatában elfelejted, hogy 7.000 Ft van benzinre havonta, és azt is elfelejted, hogy a kocsi ki fog jönni havonta 4k + benzinből, sőt még az a tartalék 3-8 vagy 5-10k sem lesz elég kb. semmire sem.
Ezek voltak a tények.
Egyébként pedig az autózás rohadt jó dolog, nem ázol, nem fázol, nem köhögnek rád, nem nyomorogsz, nem vársz a járatokra, stb.
-
Balupapa
senior tag
"Igenis számít havi 2k üzemanyagra, mert akkor 3-8k maradna arra ha "valami van" és ha az 5-10k szerintetek ennyire röhejes akkor feltételezem a 3-8k méginkább."
"Swift/Clio/Punto/Yaris: Nem férünk el benne, főleg nem ha majd gyerekülést is kell bele tenni. Ezeket 50 kilós nőknek találták ki, nem 100 kilós állatoknak."
_-=*WheelWhores*=-_
-
DeFranco
nagyúr
válasz Rhino666 #47420 üzenetére
Nézd, vannak igények, meg vannak a realitások. Röviden összefoglalom neked: ha egymilliós autót akarsz, akkor zsebben kell lenni másfél millónak plusz kapásból (nem úgy, hogy majd leszokok a cigiről, meg kevesebbet telefonálok) havi egy huszast bele kell tudj lapátolni a kocsiba. Ez van. Toppanthatsz mérgesen, ha ez nem tetszik, de ez a tényeken nem fog változtatni.
Ha veszel egy jó állapotú egymilliósat (amire akkora az esélyed, mint 19-re jó lapot húzni) akkor kapásból 250-et már rá is loccsantasz megvételkor (kötelező vezérléscsere, szűrők-olajok meg az apró dolgok amik előjönnek) plusz a casco egy 50-es, vagy veszel bele kétszer ennyiért riasztót rablásgátlót meg kormányzárat. A maradék 200 elég szűken arra, hogy amivel átpasszintottak a palánkon, azokat megcsináltasd, ha baj van. A tőkéd már el is ment.
Utána jönnek a rohadások, amiket rendbe kell hozatni rendszeresen, gumiszettek, kopó dolgok, stab.pálca, fékbetét, ilyennel két évente vizsgáztatás, évente szervíz, plusz biztosítás, adó, és még mindig nem parkoltak rád, nem húztak meg, nem mentél bele kátyúba. Nagyságrend: három pici rohadás és egy műanyagos javítás 50k, egy kipufogó tag csere ha elgyengül (el fog) akkor alsó hangon 20k, éves szervíz ~40k óvatos becsléssel, egy kiszabott gyári műanyag kőfelverődésvédő műanyag 12k, egy gyári gumiszőnyeg szett 12k. Éves szinten 100-120k-t úgy ráköltesz a fenntartásra, hogy szemed sem rebben. Egy jó autóra.
És akkor még nem tankoltál, nem vettél autópálya matricát, nem bírságoltak meg, nem parkoltál rossz helyen.
Én tartalékoltam rendesen, de most már kezd egy kicsit görcsbe állni az arcom nekem is, pedig jó kocsit vettem.
Ha van rá ennyit, akkor hajrá, tiéd a HAHU ha nincs ennyi (még egyszer mondom 1,5 millió és éves szinten 200-240 k) akkor meg újratervezés.
-
DeFranco
nagyúr
Kimentünk Asszonykával kicsit vezetni a fóti Auchan parkolóba, még meg sem álltam, már jött a bedobóember, hogy magánterületen vagyunk, hagyjuk el a műveleti területet, mert különben jihad lesz... elbeszélgettem vele kedélyesen, a 30. másodpercben már jött a walkie-talkie-n a beépített ember, hogy hívja-e a rendőrséget. Komolyak az arcok Ha nem indultam volna egy másodperccel hamarabb a kocsi felé (mert nyilván legális, hogy el kell menni, felesleges arcoskodni, ez van) akkor elkértem volna a brékót és egy kicsit elcsacsogtam volna a beépített emberrel, hogy mennyibe is kerül 15 méter sárga műanyagszalag a parkoló bejárata elé.
Átmentünk a mellette levő OBI parkolóba...
-
Rhino666
őstag
Na jó, látom a hatalmas tapasztalattal rendelkező fórumtársak megmondták a frankót, szóval már csak azt kell eldöntenem, hogy a motorra szerelhető gyerekülést, a folyamatos taxizást vagy a buszbérletet választom.
Komolyan mondom, ennyi nyomorékot kevés topikban lehet látni egy helyen. Az elvárásaim fixek, a rá szánt összeget egyértelműen közöltem (max 1M + havi 7k üzemanyag + havi 4k KGFB/bal.bizt./telj.adó/műszaki + havi 10k szervízre félretéve), az hogy nektek olyan szar kocsitok van, ami éves szinten 120k-nál többet visz el a karbantartása, nem az én hibán. Ha a Suzuki meg tudta csinálni, hogy ennyiből (se) elvegetáljon, akkor feltételezem más gyártó is képes rá, csak van valamelyiknek olyan típusa ami jobban fekszik az elvárásoknak. Ha nem tudtok ilyenről, akkor inkább csönd legyen, mert minden mással (járjak taxival, az olcsóbb) csak magatokat járatjátok le, mivel igenis léteznek alternatívák, egy-két segítőkészebb illető már írt is párat, csak vissza kell olvasni.
Lehet, hogy én nem értek az autókhoz (meg nem volt még autóm), de aki nem képes normális tanácsokkal szolgálni, az se, szóval nem is értem milyen alapon okoskodik, hogy egy egy személyes motort vegyek 5 személyes biztonságos autó helyett, vagy hogy járjak taxival. Nem egy 4 literes BMW-t néztem ki magamnak, hogy ennyire irreálisak legyenek az elvárásaim. Ide küldött bitpork, hogy itt majd jóindulattal segítetek, de már szégyelli magát és bocsánatot kért érte, mert az építő jellegű hozzászólások hányada eltörpül a bődületes ostobaságok, hülyének/trollnak nézések és az értetlenkedések mellett.
Felhúztam magam, mert igen egyértelműen közöltem az elvárásaimat, erre egyesek elkezdtek k*cs*gölni, csak mert tájékozatlanok a témában és nem tudtak normális tanáccsal szolgálni, vagy simán csak megbuktak szövegértelmezésből fiatal korukban. Inkább körbekérdezek egy olyan helyen ahol több a tapasztalt, segítőkész egyén, aztán legközelebb már csak akkor jövök vissza, ha meg lesz a kocsi, leírom a tapasztalataimat, hogy ha legközelebb más is hasonló kocsit keres akkor a gyengébbek is tudjanak értelmesebb tippekkel szolgálni, mint pl. hogy taxizzak egy éven keresztül.
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz Rhino666 #47433 üzenetére
OK, konstruktív leszek: menj be a CsontiCar telepére, válassz ki egy szimpatikus színű biztonságos, tetszetős megjelenésű szép nagy autót, fontos, hogy nézd meg jó alaposan, aztán használd élvezettel. Akkor már szerintem ne szarozz, ne kelljen 3 év múlva újat venni, vegyél valami automataváltós prémiumot, legyen mondjuk egy szép saab.
Sok balesetmentes kilométert kívánok.
-
veterán
válasz Rhino666 #47433 üzenetére
szerintem azért rajtad kívül senki sem hibás, hogy a te személyes elvárásaid nem egyeznek az anyagi lehetőségeiddel de majd erre rájössz magadtól is, amikor ott áll a kocsid a ház előtt, mert vagy szervizre, vagy karbantartásra nem lesz pénzed.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Rhino666
őstag
válasz MunezXBK #47422 üzenetére
Tudom jól, hogy mennyi a KGFB, eddig ki lett számolva 30-40 különböző autóra, ugyanúgy, ahogy a balesetbiztosítás (ennek a 30%-a), a teljesítményadó és az üzemanyag költség is. 15-20k körül jött ki baleseti adóval együtt mindig, mert (a fogyasztás miatt is) alacsony ccm-es, régebbi autókat néztem és lassan 10 éve megvan a jogsim...
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
Balupapa
senior tag
"Komolyan mondom, ennyi nyomorékot kevés topikban lehet látni egy helyen."
_-=*WheelWhores*=-_
-
Typhoon47
őstag
válasz Rhino666 #47433 üzenetére
Most erre mi szükség volt? Leírták már vagy 10en, hogy nem összeegyeztethetőek az elvárásaid a realitással és az anyagi helyzeteddel sem. Felesleges hőzöngeni ezek után. De úgy látom te az a típusú ember vagy, aki szeret a saját fasságából tanulni, ahelyett, hogy azokra hallgatni, akiknek nem egy autójuk volt már. Csak a mai világban, ahol itt ez a frankó internet és lehet tájékozódni, elég nagy luxus ekkora tanulópénzeket beszoppantani, de sok sikert kívánok a továbbiakban akkor.
[ Szerkesztve ]
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Rivaul
addikt
válasz Rhino666 #47433 üzenetére
Ennyien mondják hogy nem reális az elképzelésed akkor miért nem hiszed el? Mind1 majd megtanulod, csak akkor majd nem jössz vissza hogy bocs de igazatok volt... Annyit a védelmedre hogy mindenki így áll elsőnek hozzá mint te. Én is így voltam. Még a 3. autómnál is próbáltam magam ringatni hogy majd most egy "új" diesel... Az se jött össze. Remélem te jobban jársz.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
válasz bandus #47436 üzenetére
1: Ez már sokadszorra elhangzott. így már nem tanács hanem b@szogatás.
2: Nem hülye a srác, számolt és az igényeit is Ő tudja.
3: A fórum neve nem "Beszéljetek le...".Az én példám is megmutatja, hogy van élet a fórumon túl. Mindenki hülyézett (és hülyéz most is) amiért Gazsit megvettem. Nem csak rossz tapasztalat létezik, de itt mindenki abból indul ki hogy meghal, tönkremegy, kiég és rohad. Ezen az alapon gyk senki ne vegyen semmit, sőt -Sándor Györgyöt idézve- miért nem öntjük az ételt a wc-be? Hát minek az a köztes tortúra?
Lehet meg kell fogadnom Taat hozzá állását.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
ReSeTer
senior tag
Mondjuk az évi szervizköltséget én se értem, amit írtak fentebb, hogy munkadíj stb.. Munkadíj? Ti elviszitek az autót szervizbe, hogy kicseréljék a szűrőt meg öntsenek bele olajat?
Persze ezt úgy mondom, hogy nálam úgy meg egy autó, hogy megveszem 10 évesen, és nálam lesz vagy 6 évig, azután meg bontó. Tehát nem számít, hogy nincs szervizkönyve...UTÁNAM.. Előttem persze elvárom, mert az illető tovább akarja adni. De én meg nem.
[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz ReSeTer #47448 üzenetére
Nem szervízbe, de szerelőhöz igen. Nem értek hozzá, egy egymilliós autón nem is szeretném megtanulni, sajnos kimaradt a kispolszki egy 1-es golf bütykölés annak idején, ekkora értéket meg nem kockáztatok. Ennyi belefér, évi 20-30k és le van a gond. Ha csak azt számolom, hogy mennyi időm és szabim nem megy el a beszerzéssel meg a szereléssel már egálban vagyok. És akkor még a szerszámok árát meg az akna hiányát nem is említettem.
Lehet persze máshogy, csodálom akinek arany keze van az ilyenekhez, de én inkább elviszem.
szerk: amúgy meg írd be magad: [link] (és a szerkesztésre használható linket tedd el a végén, ha később kellene, mert nem lehet újra generálni)
(#47451) ReSeTer: ki így, ki úgy, ezen nem veszünk össze Lehet jövőre már én is máshogy fogom gondolni.
[ Szerkesztve ]