- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ReSeTer
senior tag
válasz DeFranco #47450 üzenetére
Semmilyen különleges tudás nem kell ahhoz, hogy lecsavarj egy szűrőt, meg olajat cserélj. A többit meg megoldják 2 évente a vizsgáztatásnál. Pl gömbcsuklók, meg féktárcsacsere.
De kiemelem, én ezt úgy mondom, hogy tőlem nem megy sehova az autó. Ha elakarnám adni, akkor már nagyon gondolkoznék, hogy legyen neki normális papírja, mert akkor többért lehet továbbadni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Rivaul
addikt
válasz ReSeTer #47448 üzenetére
Nem csak olajat kell cserélni egy autóba. Remélem féket nem otthon cserélsz... Én is mindent megcsinálok itthon de azért a magam s mások életével nem játszok pl fékek esetében az szerviz. Ezenkívül nem mindenki ért vagy mert hozzányúlni a kocsihoz.
Másként pedig ha vesz egy használt millás autót akkor indul a vezérlés csere 3-7 hó spórolás mínusz, lassan műszaki ami megint 3-hó tól a 2 éves költségvetésig, olajcsere mindennel 1-2hó. A hónapokat a havi 10k miatt írom. Stb. stb.
Ezen kívül családdal az ember nem a bontóra vesz autót mert a következő megvételéhez szüksége van az ebből bejövő akármennyi pénzre.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
ReSeTer
senior tag
válasz Rivaul #47453 üzenetére
Írtam fentebb, hogy "többit megoldják vizsgáztatásnál", tehát ebbe benne van a fék is. Mellesleg, meg egy 16 éves autót, ami nem prémium, hanem alsó közép kat., azt már picsa pénzért lehet csak eladni, főleg ha nincs szervizkönyve. Az max az átírást fedezi, annyit meg majdnem kapsz a bontóban is. Na meg az autó eladással való nyűg, idő, stb. Ja és én inkább úgy gondolkozom, hogy legalább ezzel is fiatalítom az autóparkot, hogy közel 20 éves autót takarítok el, nem pedig hagyom, hogy valaki alatt széthulljon.
Jó kis túlzással persze
[ Szerkesztve ]
-
Rhino666
őstag
válasz Typhoon47 #47440 üzenetére
Igen, emellett 5-en konkrét típusokat írtak, amiket érdemes megnézni az elvárásokhoz mérten, azt meg is fogadtam. A probléma ott kezdődik, hogy az a másik 10 nem típusokkal bombázott, vagy maradt ki a beszélgetésből, hanem rámtámadott amiért tanácsot kértem. Az s40-re meg senki nem írt semmi konkrétat/értelmeset, csak "ha szopni akarsz, akkor jó". Ez alapján le kellene tennem róla? Szerintem nem ártana alátámasztani, hogy mi a gond vele, vagy legalább annyit hozzácsapni, hogy "simán csak nem akarom, hogy neked olyanod legyen, mert nekem csak egy Skoda Fabiára telik"...
Ha naív/hülye lennék, nem keresgélnék már hetek óta, nem néztem volna utána többszáz autótípusnak meg a szériahibáiknak, nem számolgattam volna 30-40 autó esetén konkrét költségeket és nem kérdeztem volna utána a "megfelelő" topikban, hanem elmentem volna a legközelebbi autókereskedésbe és megvettem volna egy 20 éves, 4 literes BMW-t 700k-ért...
Ennek a topiknak tényleg át kellene írni a nevét, "ne vegyél kocsit, csak ha van havi 50k-d rá és sokat használnád"...
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
ABE
őstag
válasz bitpork #47443 üzenetére
Te tudnál jó szívvel rábólintani egy olyan elképzelésre, amiről tudod, hogy irreális elvárások vannak mögötte? Szerinted az segítség lenne, ha egy havi 2-3 ezer forinton tipródó embernek azt mondanák: gyerünk, ugorj bele egy átlagnál magasabb fenntartási költségű autóba, egyszer élünk, hát mi baj lehet?!
Ha valaki azt mondja: van egy álmom, amit szeretnék megvalósítani, még ha totál irreális döntés is, ellenben meg tudom fizetni, akkor azzal nincs semmi gond. De amint nincs mögötte az anyagi biztonság, a helyeslés átfordul szakadékba lökésbe.
-
Rhino666
őstag
Köszönöm, 8th, bitpork és még páran mások is szintén, hálás vagyok érte mindenkinek, aki pozitívan, segítő szándékkal mondott értelmes dolgokat. De sajnos többen irigykednek/fröcsögnek, vagy tartanak hülyének, amiért éves 3000km-ért autót akarok, szóval ha visszaolvasol látni fogod, hogy nagyon nem mindenkit a segítő szándék vezérelt. Pedig ennyi idősen már lassan megtanulhatná az ember, hogy mindig a lehetőségért fizet az ember, amire nekem most tfh. szükségem van. Különben nyilván mást kezdenék a pénzzel, nem autók után kutatnék...
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
csibor
őstag
válasz Rhino666 #47457 üzenetére
Saját tapasztalat ~600K szántam autóvásárlásra, néztem én mindent, majd gondolkodtam 380K-ért vettem 2011 Decemberi 1.6 16v 5ajtós Megane-t. Átírás+ sallang, vezérlés, és ami még hozzájött. Most vagyok picit 600K alatt. Szerintem ha 1 millád van, akkor 600-700K-ás autót nézz. Segítséghez, meg dobj be pár neked tetsző autót. Onnan már egyszerűbb szűkíteni a kört. Az már kiderült nem kisautót keresel.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Rhino666 #47459 üzenetére
Na aztán mondd csak, hogy számoltál drága barátom? Akkora az arcod a három hete keresésedre meg a megalapozott álláspontodra, hogy ráférne a Feszty-körkép egyben, lássuk, hogy néz ki a költségterved az elkövetkező két évre.
Vételár, átírási költségek, adminisztratív költségek (biztosítás, adó), azonnali első szervíz, tankolás, műszaki fenntartási költségek az első és a második évben (költségfajtánként, mint kopó alkatrészek cseréje, olajok, szűrők, gumi) illetve a nem várt kiadásokra tartalékolt összegek, valamint tedd mellé, hogy ezt mikor miből és milyen ütemben finanszírozod.
Add ki magadból a fényt, aztán majd beszélgetünk róla, hogy hogy váltják mostanában a nyugatnémet márkát. Addig csak egy tudatlan kötekedő nagyszájú trollnak tudlak elkönyvelni. Bizonyíts, ne csak a szád járjon, hogy te mennyire büfé vagy a témában.
-
giigz
veterán
válasz Rhino666 #47459 üzenetére
Azzal nincs probléma, ha év 3000 km-re autót tartasz, csak olyan feltételeket adtál meg, amit nem könnyen lehet teljesíteni.
Egy átlag embernek egy Clio vagy Yaris is nagy dolog, te pedig azokat majdhogynem nem is tartod autónak. Az új Swiftet pedig nem viccből írtam, az a legjobb választás, de ha nem tetszik, hát nem tetszik, lesz másik alternatíva, csak akkor több kompromisszumot kell kötnöd.
A Volvo sem rossz választás, de nem is álomautó. Aki ért hozzá, az tudja, hogy kb. semmivel nem jobb az az S40, mint egy újabb Swift.
Mi tetszik még? Pl. a Focus is lehet jó választás, de az tiszta városban biztos 7 liter fölött fog fogyasztani, óvatos vezetéssel 8 körül kijön.
-
nyogo83
senior tag
válasz Rhino666 #47459 üzenetére
Vegyél nyugodtan autót, akár ilyen kevés tervezett használatra is. De...sokaknál az csapta ki a biztosítékot, hogy irreális az elképzelt költségvetés tervezeted. Lehet számolgatni így is, de garantálom hogy nem fog bejönni. Max új autóra nem kell költeni az elsô jópár évben.
Konkrétan utolsó szóra megegyezik az eseted az egyik haveroméval. 1 év után már azon gondolkodik, hogy eladja a picsába, mert az ô szemszögébôl csak a pénzt viszi. Pedig semmi extrára nem költött, csak 1 garnitúra téli gumi(70k, szinte még kevésnek mondható), futómû rendberakás+vezérlés csere 140k. 1 éven belül jó lenne még rá egy szett nyári gumi is, illetve lassan itt a mûszaki. Az általa tervezett havi benzinpénz meg végképp elúszott, mert nem tud úgy csináln, hogy ha 20.-án átlépi a rászánt összeget, akkor utána már csak gyalog jár... -
zenke
aktív tag
válasz Rhino666 #47433 üzenetére
Na akkor a te stílusodban:
Te agyhalott szattyán, szerinted havi tetves 7k-ból fent lehet tartani egy kocsit?
Igen! És itt mindenki hülye, szempe pisál a széllel.
Én ezt ajánlom.
Piszok jó vétel! Megbízható kereskedés meg minden! Rákölteni egy fillért sem kell. Városban 4L-t eszik! Irány!
[ Szerkesztve ]
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
Rivaul
addikt
válasz nyogo83 #47463 üzenetére
Hagyd. A biztonság csak a kasztnit jelenti. Egy s40-re nem számít a megfelelő gumi... Hideg motorral kis távokon, bőven elmegy 6 literből ahogy ki lett számolva, ha meg felmegy a benzinár akkor majd 5-öt eszik a kocsi... Nem érti hogy nem az a baj hogy autót vesz hanem az ami alapján veszi...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
zenke
aktív tag
Érdekes amúgy. A 150 kilós szomszédom elfér a puntójába.Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
Rhino666
őstag
A Clio vagy a Yaris is autó, csak nem olyan fajta, amibe én is beleférnék, vagy ami túl biztonságos lenne. Egy 50 kilós nő biztos elvezeti kényelmesen, de én egy 100 kilós kan vagyok, már írtam. Arra meg nem kell kocsi, hogy jobban nyomorogjak, mint a buszon. Ami szintén kisautó kategória, egy 206-on még gondolkozom, határeset, meg szimpatikus is, de érdekes módon nemigen jött képbe a topikban.
Eleve nem az új Swift-re írtam, hogy nem tetszik, hanem a régire. Az újon még el is gondolkodtam (pedig biztos nem a kényelem jegyében készült), rá is kerestem, utána is számoltam a kötelező kiadásainak.
A Suzuki nincs tele lufikkal, nincs benne bőr üléshuzat és nincs is 470 literes csomagtere. Szóval köszönő viszonyban sincsenek egymással.
Az sokadlagos kérdés, hogy mi tetszik, mert nem ez a fő döntési szempont, hanem amiket leírtam. De azért Multipla mégse legyen. De ha már így kérdezted: Ford Mustang GT500 KR, Volvo S80, Morgan 4/4, Lamborghini Aventador... Ami szóba is jöhet(ne), azok közül: Volvo S40, Citroen Xsara Picassó, Ford Focus, Peugeot 206, Volkswagen Bora, Volkswagen Passat, Skoda Octavia... Annyira nem vagyok válogatós, csak beférjek és tudjam szeretni nagy nehezen...
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
Rivaul
addikt
válasz Rhino666 #47467 üzenetére
Ha eltekintesz az előre számolgatástól s elfogadod hogy 3x annyiba fog kerülni az autó mint amit te gondolsz akkor nagyobb családdal. 2 gyerekem van nekem is. Én octáviát, mondeót, passatot vennék. Ez mind megfelel. Ha a pénztárcádba is akarsz férni akkor egy normális árú 206 is jó lehet de nem túl nagy igényekkel. Nem mondja senki mert a franciát alapból utálja mindenki. nekem az van sokadik autóként s nagyon szeretem.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rhino666
őstag
Te kezdted az egész tiszteletlenséget, inkább maradj csendben, mert eddig EGYETLEN normális, építő jellegű hozzászólásod nem volt.
Könnyű kiröhögni meg azt mondani hogy troll vagyok, járjak taxival, de értelmes alternatívát nyújtani már derogál, mi? Semmi keresnivalód a topikban, legfeljebb akkor lenne, ha kocsit akarnál venni...
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
zenke
aktív tag
válasz Rhino666 #47470 üzenetére
Akarok és fogok is. Sőt, már volt is.
Csak kicsit több ész van a fejemben és nem havi ötezerből veszek prémiumot.Ha nem vennéd észre mindenki segíteni próbálT
Az, hogy lenyomorékoztad a topikot ennek ellenére még mindig vannak páran akik próbálnak segíteni, nem értem miért teszik.
DeFranco
Csontiban se csak szarok vannak ám.-------------
Kicsit megváltoztak az igényeim:
Max 1M
Max 5L fogyasztás városban
5személy kényelmesen elférjen
Max 1.2 motor legyen benne
Menő legyen a haverok előtt
190/100kg vagyok egy kigyúrt vadbarom állat férjek el benne
Ne kelljen rá költeni semmit. SEMMIT!!!
De ha kéne lesz rá havi 5e ft-m.
Tartós 250-t vigye
Max hossz 4M lehet mert egyébként nem fér be a híd alá
3évesnél ne legyen öregebb
Minimum 12 légzsák
Nagy navi, BOSE hifi,
4zónás digitklíma alap
Légrugó!
XenonMit ajánlotok
[ Szerkesztve ]
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
8th
addikt
válasz Rhino666 #47457 üzenetére
Az S40-el az a bajom, hogy egyik másik kopó alkatrész is elég húzós hozzá és hátul nagyon de nagyon kicsi. A kettős tömegű lendkerék 240 000 forint hozzá (teljes áron, kedvezmény nélkül). A turbó szintén 250 000. Kettős tömegű lendkerekek sajátja, hogy roppant érzékenyek a befecskendezőrendszer legkisebb hibáira is. Ha ez okból ment tönkre hiába cserélteted ki többszázezer forintért az egyenetlenül járó motor akár fél év leforgása alatt tönkre tudja tenni egy új lendkereket is. Én a helyedben elkerülném a turbódízeleket jó messzire. Vannak jó ár/értékű nagyobb autók (Mondeo, Scorpio, Omega, Passat). Ezekből ha vesz az ember egy 2literes benzinest simán el lehet velük gurulni 7liter körüli átlaggal az városban ~10liter. Nem kevés de ha nagyobb autót akarsz ezt be kell nyelni. Nagy autó = nagy súly. A súlyt meg cipelni kell. Titkos favoritom a Vectra B lenne 163lovas 2.0 benzines motorral. 600-650k környékén már jól felszerelt darabokat kapni és az alkatrész is az Opelhez az egyik legolcsóbb.
-
ReSeTer
senior tag
válasz Rhino666 #47470 üzenetére
Az isten áldjon meg.
"Szeretnék venni egy magánrepülőgépet, de ne legyen levegőből, mert az nem biztonságos, és 5 decit fogyasszon.
Ja és havi 50 ft-om van rá."Most erre mit mondjunk? Tiszteletlenség ide-vagy oda.
Ha bemész egy márkakereskedésbe, és benyögöd, hogy szeretnél egy passat-ot, de csak 1 milliód van, kiröhögnek és mehetsz haza.AMI NEM ANNYI AZ NEM ANNYI. Ha meg annyi, akkor engedni kell az igényekből.
Ilyen egyszerű a történet. Szerintem nem bonyolult.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
Egyszer mar majdnem megirtam ide, de majd most ujra, hogy a 140 kilos 185 centis fonokom es hasonlo kepessegu felesege plusz 1 gyerek egy Clio-ban autokazott. Havi 1.5M netto fizubol. Biztos hulye volt, meg nyomorgott a kocsiban. Vagy ott van egy masik ismeros is, o kicsit kisebb, csak 180 centi es 120 kilo, meg a baratnoje is kisebb, csak 180 centi es 85 kilo, de ok is kenyelmesen elvannak egy Clioban. Es o sem keres olyan szarul, hogy kotelezo lenne neki ebben aszalodnia.
De hat ezek nem autok ugye.
-
Rhino666
őstag
válasz Rivaul #47468 üzenetére
Azért elég hihetetlen, hogy nincs olyan használt, 10 éves sedan ami a kötelező díjak + üzemanyagár fölött évi szinten 120k-ból fenntartható. Nem tiszta hogy mire menne el egyáltalán az a 360k évente, az már az autó eredeti árának az egy harmada... Ennyi erővel alkatrészenként is fel lehetne építeni egy autót.
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
ReSeTer
senior tag
-
Rivaul
addikt
válasz Rhino666 #47476 üzenetére
Hihetetlen de így van sajnos. Veszel egy szett gumit. Lecseréled évi 2x az olajat. 2 évente műszaki. Használtnál vezérléssel indítunk. Fékek cseréje. Kopog ez meg az, az is csere. Egy kis lakatolás. Tankolni. Adó, biztosítás. Autómosás. Egy kis elektronika. Egy illatosító s még sorolhatnám. Sok kicsi sokra megy. Nekem a kis autóra egy garnitúra fék 50k. nagy autóra minden drágább... Az a baj hogy havi szinten számolod ki. Egy szétesett féltengelyt nem fogsz tudni kifizetni 3 hónap alatt ha akarod is használni az autót. S lehet a következő hónapba a jó utak miatt épp a másik futód szakad le. Akkor 2 hónap alatt elment egy év.
Az 5 millás autó nem véletlen 1 milla már. Mert ugyan azt rá kell költeni az alatt az 5 év alatt sajna...
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
lsc
nagyúr
válasz Rhino666 #47467 üzenetére
Olvasva amiket írtál, neked valamiféle státusszimbólum, kell, ésszel gondolkodva évi 3000 km-re pedig valami kisautó kellene benzinmotorral /1,3-1,4 körüli/, az meg hogy Te nem férnél el 100 kg körül mondjuk egy yarisban az csak tévhit, hasonló méretekkel 180 körül simán vállalható /tapasztalat/, hosszabb távon is, igaz nem egy passat.
Ami még kimaradt, bele kell ülni, kereskedésekben az még nem kerül semmibe.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
Laraxior
titán
válasz Rhino666 #47459 üzenetére
Én is kb annyit megyek az enyémmel max 5000 km évente Mi van akkor? Nem olyan nagy baj az
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Rhino666
őstag
Nem turbósat néztem ki. Azokra jól értem hogy nem vonatkozik ez a probléma?
Na a Scorpio az, ami szóba se jöhet, teljesen megbízhatatlan és a szerelőig se tudnék elgurulni vele, már megdöglene valami benne. Nem is értem hogy jött szóba, ha egyszer fontos a megbízhatóság és az olcsó fenntartás. Az Opel Omega B sokat zabál és sok rá a biztosítás és a telj. adó, mert csak nagy motoros van belőle. A IV-es Passat szintén zabál és nem is tűnik elég biztonságosnak, de a Mondeo jó tippnek tűnik.
(#47483) lsc: Majd ha egyszer eljutok oda hogy státuszom legyen, akkor igen. De egyelőre nincs, szóval nem vagyok válogatós, csak kényelmes és biztonságos legyen. Na meg a többi leírt paraméterek (amiknek ugye lehetetlen eleget tenni). Yaris-ban és Punto-ban ültem már, nem volt jó, nem akarnék többet. Lehet, hogy más 150 kilósan is elfér az ilyenekben, de én 100 kilósan nem költenék pénzt arra hogy átéljem megint ugyanazt.
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
Rhino666
őstag
válasz ReSeTer #47479 üzenetére
Akármelyik 1.6 alatti dízel 5-6 litert eszik városban, pont ezért azokat néztem első sorban...
zenke (#47472): Nem az egész topikot nyomorékoztam le, hanem téged és azokat akik ilyen és ehhez hasonló "színvonalon" próbálnak "segíteni". Érdekes, más nem is nagyon vette magára.
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
MPowerPH
félisten
válasz Rhino666 #47485 üzenetére
Mondeo-ról tudok mondani egymást, igaz még az ennél is régebbi modell. Ez mondjuk jó, a Mondeo MKII már kiforrottabb. Szóval az 1.8TD egy rendkívül igénytelen erőforrás, elmegy bármilyen szar üzemanyaggal.(ha netán az ukránoktól, hordóval vennéd, vagy mozdonyból lecsapoltatod, vagy a sarki sütödéből hozatod. Haver tudna mesélni. ) Éves szinten olyan 35k a szervizköltsége(kétévente jár olajcserére, ez olyan 25k km, igazából csak ekkor van az autó szervizben), de ebben benne van a gumicsere is. Alkatrész szemtelenül olcsó hozzá, rengeteg bontásra váró donor van. Fogyasztás 5-5.5l, ha tolod neki, akkor 6.5(városban is elmegy ennyivel), és ez kombi. Csak a rozsdára figyelj! Sárvédő ívek a kritikusak.(legalábbis kombinál)
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
máyköl
veterán
Üdv!
Mennyi lehet ma egy kis 1.1 -es motorral rendelkező Seicento -ra névátírás? -